Přejít na obsah

Zkraty v Rapid Spaceback 2014 (pojistka č.35)


TheJacob

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

dočkal jsem se svého prvního auta, takže na začátek bych poprosil nic odborného, nevím kde co je.. :-D

 

Koupil jsem auto. Rapid Spaceback, vyrobený v květnu 2014. Motorizaci asi v tomhle případě nebude mít smysl zmiňovat. Asi tři dny od koupě jsem zjistil, že nesvítí SPZ. Zkoušel jsem vyměnit žárovku, naměřit na té současné odpor a jestli něco teče kabelem. Žárovka odporuje a svítí, kabelem něco teče. Podle manuálu jsem zjistil, že osvětlení SPZ je okruh s pojistkou č. 35, spolu s parkovacími světly a podsvětlením spínačů. Nesvítilo nic z toho, vyhořela. Vyměnil jsem, svítilo vše ok. Další ráno jsem se vydal na cestu (30 minut), kdy nejspíš během ní došlo ke zkratu a vyměněná pojistka znovu vyhořela (nevím jestli za jízdy, nebo ne, všiml jsem si až po zastavení).

Mám záruku na skryté vady od prodejce ojetých vozů. Dal jsem to tedy do autorizovaného servisu na jejich náklady. Auto prošlo diagnostikou a údajným testováním. Nic nenašli, pouze tu mnou vyměněnou pojistku vyměnili za další. Prý to projeli a žádná vada se neprojevila. Tedy jsem večer auto vyzvedl a vesele odjel. Než jsem dojel (po 15 minutách), opět vyhořela. Se známým elektrikářem jsme zkusili prubnout pojistku 7,5A, namísto původních 5A. Shořela ještě rychleji, než jsme ji stihli pořádně zasunout.

Dát to znovu do servisu bych mohl, ale.. Zase budou hledat a zase nic nenajdou, háádám.. Tak jsem si řekl, že zkusím tohle fórum.. A chci se zeptat. Nenapadá někoho z vás, co by to mohlo způsobovat, kam se jak podívat, atp.? Parkovačky využiju minimálně, podsvětlení nepotřebuji, spínače nahmatám, ale vysvětlovat SPZku, někde v noci, se mi úplně nechce. Zvlášť ještě u relativně nového auta.

Budu rád za jakoukoli radu, která by mohla s popsaným problémem pomoci.

Díky předem!
Kuba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Menší update:

 

Co jsem vyzjistil, žárovky na přední parkovačky jsou stejné jako pro denní a dálkové svícení - obojí svítí bez problému a pojistky nezkratuje. Tedy jestli dobře chápu, v předních světlech by problém být neměl. Jestli uvazuju špatně, opravte mě prosím.

 

Osvětlení samotného SPZ by taky mělo být  ok, vyměnil jsem celé moduly za LED (originální). Zbývá tedy zadní světla, podsvícení spínače a nebo kabely.

 

Je možné aby mi kontrolka denního svícení svítila intenzivněji než ostatní? Na podsvětlení spínače světel? 

 

Předem děkuji za jakoukoliv radu

 

Mějte se,

Kuba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ne, napsal jsem to špatně. Intenzivněji svítí kontrolka pro polohu parkovaček.

 

Jinak, může to nějakým způsobem dělat mráz? Ve čtvrtek když jsem měnil osvětlení SPZ za LEDkové, vydržela pojistka tak pět minut. V garáži byl zrovna tak půlhodiny jen - v 10 nad nulou. Dnes drží déle, kdy auto v těch 10 stupních bylo od pátečního večera.

 

Asi jim to zkusím znovu dát na kontrolu, třeba i toho samotného spínače a tak.

 

Díky

IMG_0375.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Rypicong napsal:

ta více svítící kontrolka parkovaček je cajk a má to každý Rapid...

To tedy nemá, já to tedy u MR2013 ne.

Trochu OT: ono to tam je asi kvůli tomu, aby prostě někde kontrolka byla. V budících je na ni sice v ciferníku připraven symbol, ale v tišťáku není dioda a odpory. Dodělávka kontrolky viz https://www.drive2.ru/l/461757226466410850/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak po dalším servise, tentokrát na 4 dny, našli závadu. Taaakže, kdyby se to náhodou někomu hodilo, konkrétně u mého mazlíka byl problémem uvolněný kabel pod přístrojovkou, který se při stání nepohyboval, při jízdě však ano. A vždy, dřív nebo později, zkratoval obvod přes kostru.

 

Jinak díky všem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, nechával jsem v servise k běžnému servisu sundávat pravé zadní světlo kvůli výměně žárovky(blinkr) - teď zpětně toho lituju. Po převzetí auta za bílého dne jsem samozřejmě nastartoval, vyzkoušel jen blinkry a spokojeně odjel. Večer jsem však potřeboval odjet, přepnu spínač světel z polohy 0 do polohy 2, vyjíždím z garáže a přední potkávací světla svítí. Ale najednou vidím resp nevidím rozsvícený panel přístrojů a že nesvítí budíky plus že mi nesvítí vlastně ani zadní světla.
Takže po prozkoušení tu mám tento stav:
Mám tento spínač světel: 5JA 941 531 F IHA (3 polohy bez "AUTO")
Poloha 0 spínače světel
Denní přední svítí
spínač svítí (po vytvoření stínu rukou lze vidět)
přístrojovka/budíky svítí (funguje na základě čidla svitu), panel přístrojů nesvítí a nemá ani svítit

Poloha 1
denní zhasnou(v pořádku, mají zhasnout)

parkovačky/obrysová nesvítí vpředu ani vzadu
přistrojovka/budíky nesvítí, tlačítka na přístrojovce nesvítí
spínač nesvítí

Poloha 2

oproti k poloze 1 se zapnou jen přední světlomety/potkávací světla
zbytek světel a panel přístrojů jako v poloze 1


Po hledání různých nápověd na fórech jsem vylučovací metodou narazil na tohle vlákno. Šel jsem vyzkoušet tu pojistku 35, vyměnil a otočil spínačem do polohy 1 a ejhle "BLIK" na vteřinu. Dávám do polohy 0 a znovu do 1 a už nesvítí. Zkontroluju pojistku a je přerušená, mrknu na původní a taktéž. 

Říkám si bingo, je to zřejmě ten stejný problém jako měl TheJacob. Jenže než se pustím do hledání uvolněného kabelu pod přístrojovkou, chtěl bych požádat zkušenější jestli se nemám náhodou zaměřit na to pravé zadní světlo a na kabely k němu. Při vylučovací metodě jsem totiž před objevením tohoto vlákna už to světlo rozdělával a kontroloval zasunutí konektoru do světla - přišlo mi OK a nějakého poškození jsem si nevšiml. Je možné že by tam někde mohl vzniknout problém podobný tomu uvolněnému kabelu? Věřím tomu, že to servisákovi stejně jako mě úplně hladce nešlo a na rozdíl ode mně se s tím nemazlil a mohl tím trhnout víc než je vhodné. V manuálu je napsáno kývavými pohyby vytáhnout a při zpětném nasazení dávat pozor, aby se kabely neskříply mezi světlo a karoserii. 

 

Včera jsem byl ve dvou jiných autorizácích a oba mi nabízeli v tomto "období pneu přezouvání" termín nejdříve až 7.11. :kol-128: kdy by na mě měli čas. Do toho původního servisu už nejdu, je to sice domovský servis, ale nelíbil se mi už přijímací přístup, mám to navíc po přestěhování docela z ruky a nakonec ani s tím výsledkem nemůžu být spokojen.
Do 7.11. fakt nemůžu jezdit jen přes den, navíc když je už kratší den. Jsem z toho na vybulení, auto potřebuju k práci a neosvětlený vzadu si na cestu netroufnu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlá pomoc demontovat to inkriminované světlo a zkusit, zda není problém tam. Defakto ani světlo nemusí jít dolů, stačí když odděláš koberec v oblasti za světlem a tam už uvidíš konektor světla. Ten jde odpojit při troše šikovnosti i při namontovaném světlu. Konektor má na sobě růžovou západku, ta se musí povysunout. Pak tam je mačkací pojistka, ta se přimáčkne a pak už jde konektor vysunout ven. Uvidíš, jestli není nejaký vodič povytáhnutej a tím pádem se nedotýká kostry auta.

Pokud tohle nepomůže, nechal bych udělat u někoho, kdo má diagnostiku (VCDS), kontrolu chyb centrální elektriky. Mělo by to ukázat chybu zkrat na kostru nebo zkrat na + s identifikací kde. Protože propálit pojistku na pozici 35, to už musí být zkrat jak blázen.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj miklísku, trochu jsem doufal, že se ozveš právě ty, který zná to auto skoro nazpaměť. Nicméně světlo jsem už oddělával, přesně jak popisuješ, červená západka se povysune a pak už to jde samo. Díval jsem se na konektor a bylo tam 5 káblíků, žádný z nich nevypadal porušen. Nedalo mi to a oddělal jsem i levé světlo abych mrknul, jestli to tam je stejně, abych případně identifikoval nějaké rozdíly, které by mohly hrát roli. Všiml jsem si akorát toho, že na levém světle bylo káblíků 6. Plus jsem si všiml rozdílných izolací těch káblíků, na levém světle jakoby jiný materiál, který vypadal na nějaký přírodní materiál, jakoby bavlna, to pravé bylo omotané spíš nějakou černou páskou. Vzhledem ale k prachu, který byl na obou, usuzuji že to tak je od výroby. Případně to můžu zase rozebrat a vyfotit.
Mám oplastovaný vnitřek kufru, koberec tam nemám.

Říkáš když se propálí 35ka, tak to musí být zkrat jak blázen. Mám to zkusit ještě rozebrat pod volantem a tam mrknout na to, jestli tam není něco uvolněné tak jak to měl TheJacob? 

Znáš tady někoho konkrétního z fóra, který je z moravskoslezského kraje a má tu VCDS?
V podstatě dokud to nevyřeším, tak nepracuju, jezdím dálky a pravidelně vyjíždím ve 2 ve 3h v noci, takže bez světel jsem ko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, podle plastů v kufru máš Spaceback. Levé světlo má mlhovku, proto 6 vodičů do světla. Rozdíl v opletení svazku může být způsoben tím, že třeba svazky pro levou a pravou polovinu auta může vyrábět někdo jiný.

Z MSK bohužel nikoho neznám....

To by mě samotnýho zajímalo, jaký kabel tam TheJacobovi mohl volně viset a dotýkat se kostry....

Jo a jen k MR2014: máš "starý" mechanický 17 pin spínač světel nebo už signální 10 pin? Aby nebyl problém v něm. Mě se jednou taky povedlo spínač odpálit kraťasem při rýpání se v autě okolo světel (tenkrát to bylo ladění zapojení čínského auto spínače světel). 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možno trepnem blbosť, no prečo ak máš vybraté svetlo tak ho nerozoberieš? či sú tam správne žiarovky a správne osadené? problém môže byť aj tam, neviem ale čo máš za svetlá a Rapid som nemal možnosť skúmať. pretože aj v polohe 1 aj 2 by mali svietiť parkovačky, teda predok i zadok

alebo potom skúsiť iný prepínač

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak svítilny zadní obě zkontrolovány/porovnány a nerozpoznán žádný problém/rozdíl. Chtělo by to sehnat někoho, kdo má stejný spínač a vyzkoušet prohodit(jde to docela lehce vycvaknout). Nový na takovou zkoušku za 1580 se mi moc kupovat nechce :(

wirer: 
ano, v poloze 1 i 2 mají svítit zadní světlla
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem obě světla vrátil do svých pozic, pod přístrojovkou potlačil na všechna relátka, kam jsem dosáhl, dosedací plochy spínače očistil a pořádně domáčkl a sehnal další 5A pojistku a šel to znovu zkusit s přizvaným pomocníkem. Po přepnutí do polohy 1 zadní svítilny obě problikly a opět tma. Po vytáhnutí pojistky č. 35 vidím opět přerušení. 


Čeho jsem si ale nevšiml po nasazení těch světel :huh: (na rozdíl od L. světla větší mezírka od spodní hrany světla k nárazníku), a tak to obhlížím a připadá mi že zadní nárazník nějak rozdílně doléhá. Nepamatuji si jak to bylo z výroby, ale když se podívám na přilehnutí nárazníku k levému lemu/blatníku(přesné) a na přilehnutí k pravému blatníku(nic moc), tak začínám přemýšlet, jestli za ty 3 dny, co tam auto měli, nestihli něco domrvit. 
Dejme tomu, že byl zadní nárazník dole nebo že se něco dělo okolo toho blatníku :angry:
Vede tam někde okolo nějaký svazek kabelů, který by se tam mohl přicvaknout? 

 

Moc se mi do toho nechce, ale přes dílenskou příručku od pawouka začínám uvažovat, že zkusím nějakou demontáž, konkrétně toho nárazníku nebo té vložky blatníku viz foto:


44929525_2094662480590290_71760637508001
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...