Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

Hlavně když se u el. ruční brzdy zasátne za “knoflík” za jízdy, auto brzdí klasicky jako by člověk stoupl na brzdu. Jedna se totiž o krizové brzdění a auto se snaží zastavit co nejrychleji, když se kluzko tak i s aktivaci ABS. Tedy aktivovat el. brzdu za jízdy nemá moc smysl…

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak luxusné dosky (190€) a origo kotúče pripravené na montáž. 

20220302_104438.thumb.jpg.b9db38ab023da17216329f505ec07a99.jpg

5Q0 698 151 dosky

3Q0 615 601 A kotúč 

 

 

Nemate niekto toto TPI v cestine alebo slovencine?

Vdaka.

V5rcprF_sdjbRimeds9T46t1bPQ-1920.thumb.jpg.c8b1a810688026c1334e724c1cd2f3c8.jpg

 

No a ešte pre porovnanie, mam tu 3 sady dosiek. 

 

Staré 3Q0 698 451 D

20220302_135913.thumb.jpg.719d766bab09f67038605560ad1bea9b.jpg

 

5Q0 698 151 modifikovane

20220302_140303.thumb.jpg.32d7d2d8e6826dcb40dd50e98c65f375.jpg

 

Modifikovane nemajú šípku na sebe. 

Plech je kvôli vibráciam? 

 

Novsie 3Q0 698 451 M 

20220128_134111.jpg

20211111_150458.jpg

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šípku nemajú asi preto, lebo tá zmes to nevyžaduje. Prečítal som to TPI. Riešia tam zmenu materiálu na GA9005 (Galfer) z GA8135. Je tam popísané, že to má vyriešiť problémy s ryhami na kotúči a lepením platničiek o kotúč. Ďalšie 2 odseky popisujú opatrenia vo výrobe a potom, aké opatrenia platia pre servis. 

 

Riešenia vo výrobe:

D 45. týždňa 2017 zmes GA8135

Začínajúc týždňom 46. 2017 materiál zamenený za GA 9005.

Začínajúc týždňom 48. 2018 model Superb 3 so zadnými brzdami o rozmere 16" sa znova používa GA 8135.

Začínajúc týždňom 25. 2020 sa u modelu Kodiaq RS zavádza zmes Ferodo. 

Na model Kodiaq (Okrem Kodiaq RS) so zadnými brzdami 16" a 17" a Superb so 17" brdami sa stále montujú platničky so zmesou GA9005.

Na konci je zmienka, že stále prebieha modifikácia zmesí (ak to správne chápem).

 

 

Riešenia pre servis:

Odporúča sa použiť zadné brzdové platničky s číslom 5G0-698-451 (Ferodo)

(moja pozn. rovnaké platničky ako na Clubsport mk7 GTI Golf a Arteon)

Ak budú dané platničky nedostupné v zmysle alternatívy možno použiť:

Superb aj Kodiaq s brzdami 16" - 3Q0 698 451C (materiál GA8135)

Superb aj Kodiaq s brzdami 17" - 3QF698451 (materiál GA8135)

 

Pri každej výmene brzdových platničiek preveriť stav brzdových kotúčov.

Pri poškodení, priliepaní brzdových platničiek, alebo hlbokých ryhách s príznakmi korózie brzdových kotúčov je nutná výmena.

 

Je to amatérsky preklad. Ale to čo som tu napísal je na 99 % určite správne. Skladbu viet prosím ospravedlniť, ale pochopiť sa to myslím da. 

 

 

 

Editováno: , autor: Romiiken
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne to písali na tom fóre. 

Niekto dostal tie drahé a niekto stare. (ak neboli 5G0698451 skladom). 

To iste asi u nás aj v cz. 

Nasiel som nejaké fotky. 

oQAAAgI0W-A-1920.thumb.jpg.d09015150597fbb697328f78c2a231a8.jpg

 

1567542234.thumb.jpg.83e44203efea4470ea1b75029128cf8a.jpg

 

TPI 2053591/4  z 25.03.2019.

Ak niekto ma k tomu prístup skúste nám to sem dat v cestine alebo slovencine vďaka. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 3. 2022 na 22:02, suri. napsal:

to TPI je vysmech, dajte tam 5G0 , ak nie su dajte tie co tam boli , take varenie Jirky Babici ...

 

aj tak to nie je doskami

Keď som ho čítal musel som si to prečítať 3x, či to chápem správne. Tiež mi to prišlo ako keby sami nevedeli čo vlastne chcú. Ale VW musí vedieť o probléme dlhšie, lebo vravím kamošov MR 2017 Arteon podľa VINKA pýta práve 5G0. Takže pre Artík si vybrali to lepšie :D. Čo je ale fakt zaujímavé. Podľa VIN na môj sup idú platničky, ktoré má v katalógu aj Arteon, ale len pre severnú ameriku, kanadu. V tomto sa naozaj nedá vysomáriť. No a pri 5G0 píše pre Arteon, že only Europe. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie dosky asi dostanú na frak v zime od soli. 

Tiež som pozeral etku, pri 5G0 píše Clubsport, Mkove su pre USA Mexiko a len pre Superb. Pre moj Passat sú index J a tie nikde okrem autorizaku nemaju. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavne v etke je to kadejako a nedá sa toho držať ,kopu prevedení tam ani nenájdete , dakedy dávno boli ešte aj nejaké 5q0 , koncovku už neviem , postupne nahrádzané

 

tieto posledné náhrady , N , M L či aké to sú , sú z dôvodu že nie sú platničky dostupné naprieč koncernom údajne pre koronu ... za posledný rok bolo prečíslovaných 70% platní a sem tam sa objavia aj tie pôvodné čísla , asi to berú z iného trhu ... však tie krabičky už sú také posypané čínskymi znamkmi ako pred 10 rokmi robila škodovka školenia o fejkoch :D

 

aj tak si nemyslím že tam kozmické platne pomôžu , je to debilný tvar dosky a asi aj strmeňmi to bude ... to isté robí OII odFL na bosch zadkoch , a môžeš tam dať čo chceš za platničky ... tu je moja po výmene brzd , zabehnutí a prejdení Donovál , vidno ako to ten kotúč zle derie a to sú nové , ako trošku postoja a prireznú skončia takto , podotýkam auto jazdí denne a dostáva na frak , je to nešetrím 

20210119_174540.jpg

20210119_174534.jpg

20210118_183216.jpg

20210118_183234.jpg

IMG_20180916_141644.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pratele, kamarádi, musim vam rict, ze me toto vlakno uz trosicku stve. Je od pocatku jasne, ze original sada je naprosty ksunt! Kdyz jsem mel najeto cca 60 tisic, byly zadni brzdy totalne pryc. To ale uz asi kazdy poznal! Proto jsem si v te dobe koupil uplne obycejnou sadu ATE, tu jsem si prinesl do AS (5 let záruka) at mi to tam daji, protoze uz tehda jsem tady cetl toto vlakno. Od te doby mam klid!  Ted jsem ve 105 sam menil predek, zaruka uz je pryc, kontroloval jsem zadek a krom toho, ze desticky budou v lete na vymenu, jsou kotouce naprosto v poradku. Tak uz to PROSIM prestante dokola resit, kupte neco jineho nez dava Skoda a jednak usetrite, ale hlavne budete mit klid. Snad jsem nikoho nenastval, ale je to porad dokola!

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My tu riešime modifikovane dosky, ktoré si ty nemal a ktoré keď niekto v AS dostal na záruku bol pokoj. 

Ja poľské ATE na auto nechcem, vždy keď som dal ATE na auto následne bol problém. 

Jasne, verím, že ty problém nemáš, ale ja si ate na auto nedám už nikdy v živote. 

Na octavii mi vydrzali powerdisc 20 000km a potom total ko skrutene do kosa, 500eur predok zadok s ceramic doskami. 

Originál funguje, tu je aj dôkaz. 

Ja som s originálom problém nemal, len estetický, že kotúč nebralo po celej sirke. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...