Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Při prohlížení tématu o laku jsem narazil na příspěvek o korozi na 5 dveřích.

Myslím, že si to zaslouží samostatné téma.

 

2017-03-25-353.jpg.b57677e7335228de767ddcbf0f6fb04f.thumb.jpg.fe507fa34b494af37175d140a617c4e0.jpg

(foto vypůjčeno od Lenka75)

 

 

 

Upraveno od Bikes

tak je přece nějaká záruka na prorezavění karoserie ne?

Pozor na to, že je třeba se včas ozvat. 

  • Autor

to ano, ale přeci jen , kdyby to auto mělo 8 let tak to pochopím, ale po 2 letech?

Upraveno od Bikes

je to nepříjemné, otravné, ale zároveň normální - někomu to začne po dvou letech reznout, jinému se ve 30 tisíc rozlítne motor. Ne vše se zvládne vyrobit v požadované kvalitě a právě od toho je záruka.

 

Jinak mam pocit, ze se toto objevilo i v jarni konferenci. Napravne opatreni je montaz led svetel misto halogenovych.

No musím oponovať, pretože ak by to bola pravda tak by som dostal do rúk ako náhradné osvetlenie na ŠPZ led, no nestalo sa tak. Ak by som im nedal svoje zakúpené led z e-shop-u na výmenu, tak tam mám opäť klasiku. A tú mám momentálne doma v šuplíku. Výmena 5-tych dverí v máji.

 

@Wittman - by som povedal že flákarina, viem ako funguje lakovňa ( predúprava+chémia+lakovanie+vypaľovanie ) a všetko čo s tým súvisí. A boh vie aký pozinkovaný plech bol použitý. Ak začnete šetriť na Zn vrstve tak je to tam ako blesk. Je rozdiel použiť plech s Zn275 a Zn100 - hovoríme o mikronoch. Ale to už páni SA vedia. A pri stúpajúcich cenách materiálov - hutných - je každému jasné. Po roku a pol to začne kvitnúť - no comment ( slušne povedané - by som sa nechválil že patrím do koncernu VW ) 

 

Moja prvá Fabia1 z roku 2005 začala chytať koróziu až v roku 2012 pod dverami - prah ľavý. Ináč ako víno.      

Upraveno od lenka75

k1.thumb.JPG.faf79ef3d3a355c6d023841ad1d4ec21.JPGk2.thumb.JPG.279c7ebd9fbaefe9bbbe0aa02333f66d.JPGk3.thumb.JPG.a32e52b68467b0e8e95a9277675a3aa2.JPG

 

PS: Ani FI nebyla bůhvíjaký antikorozní zázrak - moje z roku 2004 chytla lišku rezavou na pátých dveřích po čtyřech letech...

  • 8 měsíců později...

Strikat dutiny, strikat dutiny, strikat dutiny....

Jo tak před 30. lety bych ještě souhlasil. Tenkrát jsme stodvacítky stříkali pravidelně a stejně zrezly.

V případě elektrochemické koroze, jako je na obrázku výše, by to nepomohlo stejně, jako to nepomohlo tehdy.

Přežitek starých páprdů, stejný jako nechat blafat diesel na volnoběh několik desítek minut.

Úplně stejný problém má Fabia II a rozhodně nejde o nějakou výjimečnou výrobní vadu. Vážně za to může osvětlení SPZ? To je teda pěkně stupidní.

 

@Galaxy64  věděl bys, jestli je LED osvětlení použitelné i pro starší modely než F3? (reaguji na téma ze sekce Podvozek)

Upraveno od Twisted

Nevím, ale myslím, že LED SPZ z FIII nebo Rapida nepůjde bez úprav na FII.

 

Jde o to, že je to exponované místo, voda, sůl, teplo, elektrický proud.

To zapříčiní elchem. korozi, protože vlivem malých el. svodů prochází proud i do plechu 5.dveří. Co následuje dál víte z fyziky Z.Š. 

Člověk by řekl, že už to za ty roky musí být vychytané (koroze pátých dveří v souvislosti s probíjením je u Škody asi tak 20 let stará záležitost), a evidentně dodnes není. Jediná pozitivní věc je, že v případě řádně (!) vyplněné servisní knížky člověk dostane vrata nová. Ale já už asi na záruku nárok nemám.

@Twisted Tak na karoserie bylo v dobach F2 zaruka 12 let jestli se nepletu. Prvni F2 byly 2007 ne? Takze by ses mel vejit (teda pokud te neblokuje teda serviska). Ja to absolvoval minuly tyden po 9letech a 11 mes. U galviho hrominky jsem dal i link s fotkami svetel po. Akorat nepoznam zda jsou led ci ne. Prisly udajne rovnou se dvermi. Puvodni byly na sroubky a nove bez sroubku. sto to 100% na garanci.

LED osvětlení poznáš, už jen podle barvy a pohledem je i to světlo jiné:

led-osvetleni-spz-skoda-yeti-facelift-20

Pozor, tohle je puvodni LED osvetleni RZ (dostupne take jako prislusenstvi), nicmene v serii se jiz delsi dobu montuje novejsi (levnejsi?) verze s jednou LED namisto dvou.

Ano, teď je "jen" jedna LED, ale to nic nemění na tom, že je to pohledem jednoznačně rozeznatelné, co tam je :) 

@lumirnavrat já právě o vašich zkušenostech vím, ale moje auto servisku vyplněnou nemá.:( Když teď vidím, že vesele hradí nová vrata se vším všudy, tak mě to docela mrzí.

A presne o tom to je.

Clovek nikdy nemuze vedet, kdy se mu absolvovani predepsanych servisnich ukonu v autorizovanych servisech muze hodit.

Bud holt usetri par stovek rocne na servisu nekde mimo autorizovanou sit a pak muze na podobne "vyhody" zapomenout, nebo bude chodit za zpravidla nijak vyrazne vetsi naklady do autorizovaneho servisu a muze se mu to nakonec i vyplatit.

Mne to za to stoji a proto nikdy mimo autorizovany servis nepujdu. Chodim tam stale i s jiz skoro 13let starou FI.

 

no ono je to spíš pár tisíc ročně, takže pak to v té kalkulaci vychází trochu jinak.

Negeneralizujem, ale normohodina v nasom hlavnom meste je v Skoda vs. nejaky podobne vybaveny "neznackovy" servis velmi podobna.

Kdyz to vztahnu na tu trinactiletou FI, rocne s ni jdu na jednu prohlidku + jsem menil 1x komplet predni brzdy a 1x vyfuk 2+3 dil + 1x doplneni media do klimasystemu. 

Nic jinyho s ni nebylo. Olej nosim tak jako tak vlastni. Brzdy a vyfuk jsem bral originalni dily na Sekovou knizku, takze (uz nevim presne) s 15-20% slevou z puvodni ceny. Kdyz to sectu a budu uvazovat nakup kvalitativne obdobnych dilu nekde jinde, stalo to radove max. stovky navic - OK, za tech 13 let mozna nejaku tu tisicovku. Furt mi to za to stoji. 

Ono hlavně na tu záruku na neprozerivění není ani třeba pravidelně měnit díly, ale stačí "jednou ročně zajet na kontrolu"...

Existuje snad ale možnost,že kdyby třeba ty dveře byly ošetřené lépe,než udává nějaká podniková norma,podle které se snaží Škodovka ušetřit,jak to jen jde,tak že by nevydržely déle.Firma přece nepoužije ničeho víc,než je nezbytně nutné.Když vám ty dveře po 10 letech vymění,tak použije zase nějaký nový úsporný díl,ke kterému se za těch 10 let dopracuje...

Koroze patich dveri taha se uz od Favoritki :D . To uz je skoro 30 let a vyrobce dale teho neresi :D . Nejvice to bylo vidat u Felici :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.