Publikováno Červen 17, 20178 r Při prohlížení tématu o laku jsem narazil na příspěvek o korozi na 5 dveřích. Myslím, že si to zaslouží samostatné téma. (foto vypůjčeno od Lenka75) Upraveno Prosinec 29, 20177 r od Bikes
Červen 17, 20178 r Autor to ano, ale přeci jen , kdyby to auto mělo 8 let tak to pochopím, ale po 2 letech? Upraveno Červen 17, 20178 r od Bikes
Červen 17, 20178 r je to nepříjemné, otravné, ale zároveň normální - někomu to začne po dvou letech reznout, jinému se ve 30 tisíc rozlítne motor. Ne vše se zvládne vyrobit v požadované kvalitě a právě od toho je záruka.
Červen 17, 20178 r Jinak mam pocit, ze se toto objevilo i v jarni konferenci. Napravne opatreni je montaz led svetel misto halogenovych.
Červen 17, 20178 r No musím oponovať, pretože ak by to bola pravda tak by som dostal do rúk ako náhradné osvetlenie na ŠPZ led, no nestalo sa tak. Ak by som im nedal svoje zakúpené led z e-shop-u na výmenu, tak tam mám opäť klasiku. A tú mám momentálne doma v šuplíku. Výmena 5-tych dverí v máji. @Wittman - by som povedal že flákarina, viem ako funguje lakovňa ( predúprava+chémia+lakovanie+vypaľovanie ) a všetko čo s tým súvisí. A boh vie aký pozinkovaný plech bol použitý. Ak začnete šetriť na Zn vrstve tak je to tam ako blesk. Je rozdiel použiť plech s Zn275 a Zn100 - hovoríme o mikronoch. Ale to už páni SA vedia. A pri stúpajúcich cenách materiálov - hutných - je každému jasné. Po roku a pol to začne kvitnúť - no comment ( slušne povedané - by som sa nechválil že patrím do koncernu VW ) Moja prvá Fabia1 z roku 2005 začala chytať koróziu až v roku 2012 pod dverami - prah ľavý. Ináč ako víno. Upraveno Červen 17, 20178 r od lenka75
Červen 17, 20178 r PS: Ani FI nebyla bůhvíjaký antikorozní zázrak - moje z roku 2004 chytla lišku rezavou na pátých dveřích po čtyřech letech...
Únor 22, 20187 r Jo tak před 30. lety bych ještě souhlasil. Tenkrát jsme stodvacítky stříkali pravidelně a stejně zrezly. V případě elektrochemické koroze, jako je na obrázku výše, by to nepomohlo stejně, jako to nepomohlo tehdy. Přežitek starých páprdů, stejný jako nechat blafat diesel na volnoběh několik desítek minut.
Únor 23, 20187 r Úplně stejný problém má Fabia II a rozhodně nejde o nějakou výjimečnou výrobní vadu. Vážně za to může osvětlení SPZ? To je teda pěkně stupidní. @Galaxy64 věděl bys, jestli je LED osvětlení použitelné i pro starší modely než F3? (reaguji na téma ze sekce Podvozek) Upraveno Únor 23, 20187 r od Twisted
Únor 23, 20187 r Nevím, ale myslím, že LED SPZ z FIII nebo Rapida nepůjde bez úprav na FII. Jde o to, že je to exponované místo, voda, sůl, teplo, elektrický proud. To zapříčiní elchem. korozi, protože vlivem malých el. svodů prochází proud i do plechu 5.dveří. Co následuje dál víte z fyziky Z.Š.
Únor 23, 20187 r Člověk by řekl, že už to za ty roky musí být vychytané (koroze pátých dveří v souvislosti s probíjením je u Škody asi tak 20 let stará záležitost), a evidentně dodnes není. Jediná pozitivní věc je, že v případě řádně (!) vyplněné servisní knížky člověk dostane vrata nová. Ale já už asi na záruku nárok nemám.
Únor 24, 20187 r @Twisted Tak na karoserie bylo v dobach F2 zaruka 12 let jestli se nepletu. Prvni F2 byly 2007 ne? Takze by ses mel vejit (teda pokud te neblokuje teda serviska). Ja to absolvoval minuly tyden po 9letech a 11 mes. U galviho hrominky jsem dal i link s fotkami svetel po. Akorat nepoznam zda jsou led ci ne. Prisly udajne rovnou se dvermi. Puvodni byly na sroubky a nove bez sroubku. sto to 100% na garanci.
Únor 24, 20187 r Pozor, tohle je puvodni LED osvetleni RZ (dostupne take jako prislusenstvi), nicmene v serii se jiz delsi dobu montuje novejsi (levnejsi?) verze s jednou LED namisto dvou.
Únor 24, 20187 r Ano, teď je "jen" jedna LED, ale to nic nemění na tom, že je to pohledem jednoznačně rozeznatelné, co tam je
Únor 24, 20187 r @lumirnavrat já právě o vašich zkušenostech vím, ale moje auto servisku vyplněnou nemá. Když teď vidím, že vesele hradí nová vrata se vším všudy, tak mě to docela mrzí.
Únor 24, 20187 r A presne o tom to je. Clovek nikdy nemuze vedet, kdy se mu absolvovani predepsanych servisnich ukonu v autorizovanych servisech muze hodit. Bud holt usetri par stovek rocne na servisu nekde mimo autorizovanou sit a pak muze na podobne "vyhody" zapomenout, nebo bude chodit za zpravidla nijak vyrazne vetsi naklady do autorizovaneho servisu a muze se mu to nakonec i vyplatit. Mne to za to stoji a proto nikdy mimo autorizovany servis nepujdu. Chodim tam stale i s jiz skoro 13let starou FI.
Únor 25, 20187 r no ono je to spíš pár tisíc ročně, takže pak to v té kalkulaci vychází trochu jinak.
Únor 25, 20187 r Negeneralizujem, ale normohodina v nasom hlavnom meste je v Skoda vs. nejaky podobne vybaveny "neznackovy" servis velmi podobna.
Únor 25, 20187 r Kdyz to vztahnu na tu trinactiletou FI, rocne s ni jdu na jednu prohlidku + jsem menil 1x komplet predni brzdy a 1x vyfuk 2+3 dil + 1x doplneni media do klimasystemu. Nic jinyho s ni nebylo. Olej nosim tak jako tak vlastni. Brzdy a vyfuk jsem bral originalni dily na Sekovou knizku, takze (uz nevim presne) s 15-20% slevou z puvodni ceny. Kdyz to sectu a budu uvazovat nakup kvalitativne obdobnych dilu nekde jinde, stalo to radove max. stovky navic - OK, za tech 13 let mozna nejaku tu tisicovku. Furt mi to za to stoji.
Únor 25, 20187 r Ono hlavně na tu záruku na neprozerivění není ani třeba pravidelně měnit díly, ale stačí "jednou ročně zajet na kontrolu"...
Únor 25, 20187 r Existuje snad ale možnost,že kdyby třeba ty dveře byly ošetřené lépe,než udává nějaká podniková norma,podle které se snaží Škodovka ušetřit,jak to jen jde,tak že by nevydržely déle.Firma přece nepoužije ničeho víc,než je nezbytně nutné.Když vám ty dveře po 10 letech vymění,tak použije zase nějaký nový úsporný díl,ke kterému se za těch 10 let dopracuje...
Únor 25, 20187 r Koroze patich dveri taha se uz od Favoritki . To uz je skoro 30 let a vyrobce dale teho neresi . Nejvice to bylo vidat u Felici
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.