efoun Vloženo 28. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2017 (editace) Rozbilo se mi topení, sahara a čerpadlo se rozbilo a sahara byla ucpaná nějakými cucky, následně ve škodovce zjistili, že chladící kapalina je průzračně čirá a nevypadá jako G13 a že celý chladící systém má na vnitřních stěnách nějakou usazeninu. Nyní chtějí pouze systém propláchnout a vyměnit rozbité díly. Auto servisované pouze ve škoda servisu. Systém je uzavřený a nemůže se do něj nic dostat prý. Takže nikde neví jak se mohla G13 změnit a kde se tam vzali ty usazeniny. Neměl jste někdo podobný problém? Je možné požadovat po servisu či Škodovce nějakou úhradu? Diky Editováno: 28. Srpen 2017, autor: Pawouk Upraven název tématu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2017 úhradu za co, jako odškodné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 29. Srpen 2017 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2017 Ne nechci žádné odškodné, ale celá ta oprava bude stát dost peněz. Nové topení, nové čerpadlo, pak něco za práci. Už tam to auto mám asi 10 dní, tak počítám, že si to naúčtujou. Úhradou jsem myslel to, zda se mám nějak bránit, když to po mě budou chtít všechno zaplatit. Auto jsem koupil ve škodovce a chodil jen do autorizovaného servisu dle předepsaných intervalů, předpokládám, že by měli chladící kapalinu kontrolovat a případně měnit, aby k žádnému usazování nedocházelo. Takže otázka zní, mám po nich požadovat nějakou úhradu nákladů na opravu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 29. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2017 otázkou je, co se tam usadilo a tím pádem jaká je příčina. Někdo tam něco špatného nalil? Prosákl olej do vody? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 29. Srpen 2017 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2017 Co se tam usadilo nevedi, vedi jen ze to neni olej, cely system zkouseli natlakovat a nikde nic neunika ani neprisava. Takze tam jen asi byla spatna kapalina, ale na tu ja jsem nikdy nesahal, protoze jsem jezdil pravidelne na servis a spolehal, ze toto kontroluji oni. Jinak kapalinu co vypustili pry nebyla G13. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 19. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 19. leden 2018 Tak maly posun k tomuto tematu, usazeniny jsou pry " železité usazeniny nejspíš korozivního původu". Nevite nekdo, co v chladicim okruhu by mohlo produkovat velke mnozstvi techto usazenin? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 1. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 Chladící kapalina v sobě má alkalickou rezervu proti korozi způsobené jejím postupným okyselováním. Proto se taky má měnit každý dva roky - pokud to člověk nedělá a nechá ji tam výrazně dýl (třeba 8), začne zevnitř korodovat motor. Tolik teorie, těžko říct co se stalo zrovna u tebe. že by autorizák neudělal servisní úkon co si nechal zaplatit? nééééé 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 To tedy slyším prvně, že se má chladicí kapalina měnit každé 2 roky. Kdyby po 5 letech neřeknu, ale po 2 letech mi to přijde u G13 jako hloupost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 (editace) jo, sorry, to jsem plácnul blbost. Ale prej to automobilky dělají tak, že ji nadimenzujou aby těch cca 5let/150tkm vydržela a nedělala větší problémy prvnímu majiteli, a pak děj se vůle boží, u ojetiny to už není jejich problém, takže tu výměnu třeba ani nezanesou do servisního plánu. Každopádně ono je to jako s každým servisním intervalem - je pro ideální podmínky, a speciálně u koncernu platí, že dodržovat ho do písmenka je nejlepší cesta jak si oddělat motor, takže já bych to vyměnil trošku častěji, ostatně ty tři kila za náplň nikoho nezabijou, ale řešit zkorodovanou hlavu válců už bude jiná darda. EDIT: nechcete někdo po pěti letech změřit pH? docela by mě to zajímalo Editováno: 2. Srpen 2018, autor: marek16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Filip Grůza Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek16 Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 tak to je dobrej kekel ale to nebude jeho případ, psal že je "průzračně čirá", takže tam spíš někdo nalil destilku a zapomněl dolít G13, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 2. Srpen 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Nakonec to bylo přesně tak jak psal Filip Grůza, může se zeptat, kde se dá sehnat celý TPI popis? Řekli mi že se to musí celý propláchnout speciálním přístrojem pod tlakem a dvěma různými chemikáliemi. Měl jsem od toho bordelu ucpané topení a usazeniny byli v celém okruhu. Prý tam bylo něco z výroby, ale opravu si mám platit sám. Je možné v takovém případě něco požadavat zaplatit od Škodovky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Filip Grůza Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Nelze nijak oficiálně sehnat TPI.. Nicméně, proběhl výplach systému dvěma speciálníma látkama které odplaví veškerou nečistotu a ostatní látky co tam nemají co dělat. Je vozidlo v záruce? jezdilo do autorizovaného servisu po celou dobu? pokud alespoň varianta s full servisem od AS Škoda.. tak bych to řešil dál.. Pokud ne, není šance nijak docílit náhrady.. :X Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 2. Srpen 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Auto již v záruce není, ale jezdilo a jezdí celou dobu do autorizovaného servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Filip Grůza Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Tak bych požadoval vysvětlení.. Proč když tam bylo z výrob bordel.. a auto jezdilo do AS Škoda.. kde dolívají pouze schválené tekutiny (který rozhodně není čirá.. když nepočítám destilovanou vodu) tak proč platit za JEJICH blbost.. alespoň vymoct od Škoda auto kulanci... tzn nějaké % zaplatíš ty a zbytek Škoda.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
efoun Vloženo 2. Srpen 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Již čekám 4 měsíce na to co vyjednají, říkali že škoda auto asi nic nedá, ale vyjednávají kolik mi přispěje servis, ale už to tvrá 4 měsíce. Auto-Poly Příbram opravdu nemohu doporučit (to mi během opravy auto odřeli a asi 2 měsíce tam stálo a nikdo nic nedělal). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Filip Grůza Vloženo 2. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2018 Pekna prace... :X no, tak uvidis.. ale uz to, ze se to tahne tak dlouho.. je dost divny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 4. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2018 2 efoun: Stalo se ti někdy, že by ti unikala chladící kapalina zpod uzvěru expanzní nádoby? Pokud ano, tak pak máš špatné těsnění pod hlavou. Spaliny ti unikají do chladícího okruhu, okruh tlakují a špiní ti zevnitř okruh. Je to sice dávno a jsou to felicie, ale přesně rakovéhle projevy to mělo. Těsnění bylo odfouklé tak šikovně, že nešla voda do oleje ale plyna od chladícího okruhu. Také jsem měl lehký ubytek chladící kapaliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 V 2. 8. 2018 na 12:43, efoun napsal: Nakonec to bylo přesně tak jak psal Filip Grůza, může se zeptat, kde se dá sehnat celý TPI popis? Řekli mi že se to musí celý propláchnout speciálním přístrojem pod tlakem a dvěma různými chemikáliemi. Měl jsem od toho bordelu ucpané topení a usazeniny byli v celém okruhu. Prý tam bylo něco z výroby, ale opravu si mám platit sám. Je možné v takovém případě něco požadavat zaplatit od Škodovky? V aktuálním čísle SM je článek o motorech TDI v OIII, kde je tento problém zmíněn. Viz tento příspěvek. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mares3 Vloženo 25. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2018 Díky Pawouku za přiložený článek. Proč ale není na tento problém svolávačka nebo jiné řešení od Škoda Auto?? Vždyť o tomto problému evidentně vědí!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prosieben2014 Vloženo 23. Únor 2019 Sdílet Vloženo 23. Únor 2019 Zdravím, měl jsem stejný problém. Mám Octavii 1.6 Tdi, 77 kW (2013). Tmavě hnědá chladící kapalina a bordel v nádržce. Samozřejmě mě na to můj autorizovaný servis upozornil půl roku po záruce. Pravidelně jsem tam jezdil každý rok na servis :-( Výměna nádržky, pročištění 2x destilovanou vodou a jednou chemickým roztokem mě stálo 9 500 Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 24. Únor 2019 Sdílet Vloženo 24. Únor 2019 (editace) ono je sranda že niektoré to robia a niektoré nie vôbec , asi záleží na trasách inak preplach dvojicou prípravkov , kyslým a neutrálnym je tak na celý deň a robiť to je za trest , bordel z toho lezie aj na tretí krát stále , radiator v 99% na výmenu Editováno: 28. Červenec 2019, autor: suri. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 @suri. Nemohl bys dát prosím oficiální návod (nebo postup) co máte ofiko na výměnu chl.kapaliny? Mám najeto pár km a rád bych si výměnu udělal na dílně sám a pořádně dokud je pumpa dobrá. Nechce se mi tam nechávat tu prvonáplň, když dělá neplechu. Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 aký je to rok? ofiko návod ráta s plnením podtlakom cez prípravok ktorý nemáš , a rozumne to celé bez výmeny pumpy a kopy rozoberania neurobíš 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 2. Březen 2019 Sdílet Vloženo 2. Březen 2019 Mám najeto 50k km, 2.0 TDI 135kw CUNA, toto téma jsem využil, aby dostali info i ostatní. Výroba auta 11/2014. Nechce se mi měnit pumpu, kapalina je krásně růžová, neztrácí se. Jen bych nechtěl něco podcenit. Má smysl to měnit, případně co bys doporučil ty ze své praxe? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.