Pawouk Vloženo 17. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2023 Tak na tebe jsme tady čekali. Zklidni se, piš jen k tématu (nejenom v tomto tématu), a ne kdejaké tvoje dojmologie, jinak budeš mít problémy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lepidlo23 Vloženo 12. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2023 Nasel sem video, pry je v nadobce tenhle pytlicek, ktery ma predejit rezaveni a kapalina tam muze byt na vzdy netreba menit.. problem je, ze casto pytlicek praskne a pak je to na ten servis jak sem psal za 40k proplach komplet systemy. To jde dost na skodovku ne (stejny problem seat,vw, audi)? Vymysleli system, ktery moc nefunguje, misto toho aby jednou za cas vymenili chladici kapalinu, bavil sem se o tom s servisake a septal mi, ze to tak je, ale moc rict nechtel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 12. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2023 Já jsem ho po výměně kapaliny na G12 EVO nechal odstranit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan Bárta Vloženo 21. Března Sdílet Vloženo 21. Března (editace) Obávám se, že tohle bude nekonečné téma. Tak se podělím o svoji zkušenost a s momentální stavem kam až to došlo. Mám Octavii 3 1.6TDI/77kW (modelový rok 2014). Majitelem jsem se stal když auto mělo 9-10t km. Jednalo se o referenční vozidlo nebo něco takového, vlastník Škoda s následným převodem na DasWeltAuto. Nyní již atakuji 188t km a defakto prolémům co se zde popisují jsem se nezbavil. Auto s PLNOU servisní historií autorizovaného servisu Škoda. - naplno se objevili problémy cca 126t km (cca rok 07-08/2020): pokles chlad kapaliny. vodní pumpa totálně ko: výměna pumpa+rozvody (pozdravuji úžašnou G13 kapalinu + uz v té době to podle mě asi netopilo jak mělo, bylo stále ještě relativně léto... nepoznal jsem, nenapadlo mě to) - následně pochopitelně přestal fungovat v celém rozsahu radiátor: proplachy, výměna radiátoru (pozdravuji úžašnou G13 kapalinu) - po nějakém servisu později se jim opět nelíbila barva chlad. kapaliny (tady už mě na to samovolně upozornili): proplachy, nakonec vyměna i expanzní nádržky - celkem podle mě za celou dobu to různě proplachovali 3x pokračovaní (03/2024): - po najetí dalších 60t km cca o 3,5 roky později, pokles chlad. kapaliny a já se zhrozil, dolití destilkou, šup s tím raději do servisu: vodní pumpa ko + rozvody taky nevypadaly hezky - výměna, opět proplachy, servis upozorněn, že to naposled přestalo po takovém zásahu topit - vůz předán, jízda 43 km a co jsem našel na druhý den v nádržce viz fotka (venkovní teplota myslím cca 2-4C˚): totální guláš v nádržce + kapalina pryč (zavzdušněný systém), tohle je prosím pěkně prý G12evo 🤡 topení pochopitelně netopil absolutně vůbec (usuzuju, že to bylo na úkor zavzdušněného systému) a následně lehce začala topit ta levá strana ale pravá strana ko (=po proplachu opět podle mě ucpáno) Servis trvrdí, že celý systém je normálně těsný. Momentálně se akorát modlím, že to co jsem našel v nádržce, tak po posledním proplachu jenom pustilo bordel co bylo v radiátoru či ještě někde ze systému. Vědět, že to opět přestane topit, řeknu ať mění radiátor rovnou. Defakto mi přijde, že by si měli dát do plánu proplachů, že jakmile přestane topit radiátor na pravou stranu apod. tak prostě vyměnit a vůbec nad tím nepřemýšlet. V co ještě doufám, že jak budou provádět další proplach, tak že je nenapadne to dělat se starým radiátorem... Raději bych tam žádný radiátor během proplachu ani nedával a jenom to spojil... jsem zvědav co se mi vrátí tentokrát. PS vše autorizovaný servis edit: zvyšenou teploty na budíku chlad. kapaliny jsem nikdy snad nezaznamenal + teplota oleje co ukazuje display taky mi přijde v normálu Editováno: 21. Března, autor: Jan Bárta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maruten1707 Vloženo 5. Dubna Sdílet Vloženo 5. Dubna Chcem sa pripojiť k téme : Mám motorizáciu 1.6TDI CR 81kw rok 2016 a chcel by som preventívne vymeniť chladiacu kvapalinu, čítal som dosť príspevkov o šlemoch z G13, zanesení radiátora kúrenia atď,tak chcel by som tomu ako tak predísť.....Kvapalinu mám na pohľad čistú ružovú v nádržke,nádržka čistá je tiež čistá,(je tam aj ten sáčok so silikátom) zatial žiaden problém motor kúri,neprehrieva sa drží 90C, Rozvody boli menené 1,5 roka do zadu a problém je v tom že neviem akú kvapalinu tam dali či G13 alebo už G12evo ,prípadne G12++ alebo ktovie či nie obyčajnú G12, A dalšia vec ktorú nie veľmi chápem: ked sa menia rozvody ide nová pumpa-tým pádom vytečie z bloka asi len niečo vyše 4 litrov nie???V okruhu je podľa DP 8,4l , a pochybujem že ju mechanik vypúšťal cez hadice z okruhov pri tej výmene čerpadla....Takže aj keď je menená aj tak len z polovice...., chcem sa spýtať ako sa dá v domácich podmienkach vymeniť ale celú bez demontáže rozvodov a vodnej pumpy.....chcem sa teda spýtať dá sa v domácich podmienkach vymeniť kvapalinu na tomoto motore?,musí byť menená zásadne len tým podtlakom-vákuovaním,nie všetky servisy to majú, Dakujem za usmernenie . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maruten1707 Vloženo 10. Dubna Sdílet Vloženo 10. Dubna Alebo ako kvapalinu meníte ked dávate novú pumu a rozvody?Nemáte skúsenosti s prečerpaním cez spiatočku do expanznej nádobky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maruten1707 Vloženo 13. Dubna Sdílet Vloženo 13. Dubna Našiel som ešte možno jednoduchý postup na výmenu kvapaliny -dalo by sa to takto vymeniť ???Skúšali ste to už niekto?Dakujem pekne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maruten1707 Vloženo 14. Dubna Sdílet Vloženo 14. Dubna (editace) Nikto nič , a pritom je zaujimavé lebo sa ti výmeny kvapalín musia robit relatívne často ked sú také problémy s tými vodnými pumpami ked čítam že niektoré nevydržia ani 50tis km....ved predsa pri každej takejto výmene pumpy musí byť doliatá kvapalina ......a ako to bežne robíte prípadne najjednoduchšie ,.To na tom videu hore vyzerá jednoducho len neviem či sa tým prečerpávaním systém nezavzdušní.....a či ho netreba ešte aj cez to všetko odvzušňovať cez VCDS......????dakujem pekne za každú radu😔 Editováno: 14. Dubna, autor: maruten1707 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 15. Dubna Sdílet Vloženo 15. Dubna Já mám jiný motor. Vyndání nádržky a čištění šroubovákem, nebo co se kam dostalo, plus nějakou chemií 2x proplach kapalinou, bohužel bez pořádného projetí s ohřátím - byl bych si projel sám. Pytlík s tím rezatým nesmyslem ven. A pak doplnit kapalinu, myslím, že mluvil o přetlakovém systému. Auto chladí stejně, na to to vliv nemělo, pumpa ve stavu neznámém, auto hůř topí, což může mít i jiné příčiny. Po asi půl roce je nádržka pořád čistá, kapalina růžová, ne rezavá. Asi to tedy významně pomohlo, škody na dílech někde v palubce (různé vlnovce) a chladiči neznámé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.