Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Docela často teď pozoruju divný zvuk při studeném startu, když někde auto dlouho stojí:

VID_20190408_073055.mp3 , VID_20190409_163342.mp3 

Když je motor zahřátý nebo, když vypnu motor a nastartuju znovu tak už to nedělá..... Pro porovnáni: 

VID_20190408_163715.mp3

 

Dělá Vám to taky?Nebo je problém někde u mě?

Dela mi to take jiz od cca 45tis. Km.

@MARTHI diky za info.kol118 A neví někdo co to může být? Přestavení časování ventilů? Nebo se něco "dotlakuje"?...:kol-32:

To dělá přestavovač. Mám to tak od novoty.

Díky za potvrzení, myslel sem si to. kol118

  • 1 měsíc později...

Včera jsem zjistil zajímavou fintu motoru. Když jsem dojel ke garáži, zkusil jsem protočit motor, abych slyšel hlučnost motoru bez randálu od pneumatik. Motor se dal vytočit na max. 4K a tam zaúřadoval nějaký omezovač. To mě překvapilo, takže jsem se vrátil na silnici a projel kousek jen na jedničku a motor točil normálně nad 5K. V návodu jsem nic o této fintě  nenašel. Máte s tím někdo stejnou zkušenost?

Upraveno od pkey

Ochrana motoru pro bezmozky... 

U TDI mám strop 2500 otáček. 

Je to normální, dělají to auta už dlouho, stačí aby se auto pomalu pohybovalo a můžeš vytočit motor klidně k omezovači v červeném.

 

Díky za info, dříve jsem neměl důvod vytáčet motor u stojícího auta a jak jsem psal, v návodu o tom není zmínka. Nebudu tady zdůvodňovat pro čečuláka, proč jsem krátce zvýšil otáčky motoru u stojícího vozu.

tam jde myslím o to, že zahřátýmu motoru otáčky nevadí, ale jedině pod zátěží. Bez ní by to mohlo něco podělat, ale nevím co. Nějakej strojař? :)

Před hodinou, pkey napsal:

Díky za info, dříve jsem neměl důvod vytáčet motor u stojícího auta a jak jsem psal, v návodu o tom není zmínka. Nebudu tady zdůvodňovat pro čečuláka, proč jsem krátce zvýšil otáčky motoru u stojícího vozu.

To nebylo ve zlém... 

Tímto tady nebudeme zabírat místo, řeší se to pořád dokola u všech motorizací za x posledních let. Pokud to někoho zajímá, ať napíše výrobci, tady to stejně na 100% nikdo neví.

před 17 hodinami, Pawouk napsal:

Tímto tady nebudeme zabírat místo, řeší se to pořád dokola u všech motorizací za x posledních let. Pokud to někoho zajímá, ať napíše výrobci, tady to stejně na 100% nikdo neví.

Nechci otravovat, ale nenašel jsem na celém fóru nic podobného. Zkoušel jsem to různě formulovat, ale výsledky byly většinou o různých nedostatcích, nebo závadách a projíždět 400 stránek je nad mé síly. Proto jsem to napsal do sekce odpovídající mému motoru. A @Čečulák mi na to odpověděl stručně, jen ten bezmozek je už nějak přes čáru. V návodu o ochraně motoru omezovačem skutečně nic není a protože jinak auto funguje bez problému, považoval jsem za normální položit dotaz zde. Nejlepší asi bude pouze číst a nepřispívat.

Souhlas pouze číst. Pokud nepatříš mezi lepšo lidí. Neptej se a nečekej slušnouo odpověď. Dělám výjimku a odpovídám. Jinak pouze čtu a divím se z jakých prkotin se dá udělat problém.

 

Upraveno od ralff

  • 2 týdny později...

Jak vypadá tříválec 1.0 TSI po 100000km? Kompletní rozborka a měření v Svět Motorů c.25.Vycházi 17.6.2019.

Test je sice dobrý, bohužel samotný test nebude moc realný z důvodu najetí km velmi rychle a na dlouhých trasách. Uvidíme sami co bude s motory po několika letech, pokud budou vystaveny každý den studeným startům.

Ty studené starty vykompenzuje to, že tomu dávali záhul i za studena. Navíc i dlouhé trasy tomu nesvědčí, protože degraduje olej kvůli teplotě. Viz. poslední článek. Někde psali, že se na tom střídá hodně lidí a nešetří ho. :)

V 11. 6. 2019 na 10:14, Gargo napsal:

Jak vypadá tříválec 1.0 TSI po 100000km? Kompletní rozborka a měření v Svět Motorů c.25.Vycházi 17.6.2019.

 

V 10. 4. 2019 na 14:12, Ibe napsal:

Docela často teď pozoruju divný zvuk při studeném startu, když někde auto dlouho stojí:

VID_20190408_073055.mp3 , VID_20190409_163342.mp3 

Když je motor zahřátý nebo, když vypnu motor a nastartuju znovu tak už to nedělá..... Pro porovnáni: 

VID_20190408_163715.mp3

 

Dělá Vám to taky?Nebo je problém někde u mě?

Ahoj uz sem to tady psal v jinem tematu, dělá mi to taky hned pri startovani, ale pouze kdsz mam zahřátý motor. Mám najeto teprve 500 km, ale snad ma Slapnahrabe pravdu.trošku mi to vystrašilo, tak snad to bude OK.Jinak s motorem(85kw)sem spokojenej.A po recenzi ve světě motorů nemam strach.

Upraveno od Enzo81

Co sem zjišťoval je to kvůli proměnlivýmu časování ventilů a právě tyto přesuvníky vačkových hřídelí dělají tyhle zvuky.?

před 13 hodinami, Ibe napsal:

Co sem zjišťoval je to kvůli proměnlivýmu časování ventilů a právě tyto přesuvníky vačkových hřídelí dělají tyhle zvuky.?

Ahoj tak to je super.Díky.??

  • 1 měsíc později...
V 31. 5. 2019 na 11:03, pkey napsal:

Včera jsem zjistil zajímavou fintu motoru. Když jsem dojel ke garáži, zkusil jsem protočit motor, abych slyšel hlučnost motoru bez randálu od pneumatik. Motor se dal vytočit na max. 4K a tam zaúřadoval nějaký omezovač. To mě překvapilo, takže jsem se vrátil na silnici a projel kousek jen na jedničku a motor točil normálně nad 5K. V návodu jsem nic o této fintě  nenašel. Máte s tím někdo stejnou zkušenost?

 

Dílenská účební pomůcka: 

 

Za účelem ochrany spojky jsou maximální otáčky motoru stojícího vozidla omezeny cca na 4000 min-1

  • 1 měsíc později...

Zaznamenal jsem, že kolem 1500 ot. při lehké nebo žádné zátěží po opětovném přidání plynu motor cukne, všiml si toho někdo taky?

Moc se v těchto otáčkách nepohybuji, většinou mám otáčky vyšší, ale někdy jsem na rovince líny podřazovat a tak jsem výše uvedený jev zaznamenal.

Jinak za 40 tis. km s tímto motorem, až na zvukv nízké a střední zátěži, musím konstatovat docela spokojenost, mám 70 kW a nejvíc se mi líbí, jak to vystřelí na dvojku a dá se krásně vytočit skoro k omezovači :)

1.2 TSI 66 kW je o poznání línější, v těchto malých výkonec se počítá každý kW :D

Radši mám ale i tak 1.2 TSI. :)

@Lancelot taky se s tím občas setkávám. Stává se mi to hlavně na 3rs když u nás dojíždím ke kruhovému objezdu rychlostí 50 km/h bez plynu najedu na něj a chci tak při rychlosti 30 km/h akcelerovat na výjezdu z něj tak to taky škubne... Najeto skoro 13 000 motor 70 KW.

Stává se mě to i u 1.2 tsi. Zřejmě měkký silenbloky. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.