Jump to content
Alexandra22

vymena motora 1.8 TSI

    Recommended Posts

    ahojte chalani..snad mi budete vediet poradit..alebo teda napisete mi vase nazory ako by ste postupovali..

    priatel kupil tuto ``stastnu`` skodovku..laurent clement..s tym vedomim, ze bola vacsia spotreba oleja..

    rok na nom jazdil..dolieval olej..jeden a pol litra na tisic kilometrov..prosim vas urcite si kladiete otazku, ze preco s nim nieco nerobil..alebo..tak..ja neviem..on sa este menej rozumie autam jak ja asi :D

    stalo sa po roku to ze odisiel piest..dufam, ze nebudem pisat z cesty bo nie vsetky casti motora viem prelozit do slovenciny..takze mozno odislo aj nieco ine len ja neviwem ako sa to vola po slovensky..

    auto islo na tri valce.. nechalo sa odtiahnut na slovensko, pretoze vo svajciarsku verdikt znel bud draha oprava alebo vymenit cely motor...

    na slovensku sa vybrusila hlava vymenili sa rozovody, ze kedy auto je uz teda na sk..plus nejake veci [ nepytajte sa ma co konkretne, ale malo sa urobit to aby sa predislo uniku, resp. velkej spotrebe oleja a aby auto bolo sposobene na jazdu]

    po tejto oprave som s autom presla tisic km a doliali sme tam dva litre oleja..a stale tam nieco klepalo..

    auto sa opat nechalo odtiahnut na sk, tento krat na naklady emchanika, pretoze on sice mal podozrenie ze treba vymenit aj vackovu hliadel ale neurobil to..nepytajte sa ma preco..

    druha oprava prebehla uspesne..-teda auto bolo pojazdne ale na skusobne jazde odisla benzinova puma..takze daslia oprava..

    auto bolo pojazdne..urobilo sa na nom 1000 km opat a po prichode do svajciarska sme doliali 4 litre oleja..proste tam nebolo nic..

    zaplatili sme neskutocne peniaze a auto je nepojazdne..

    otazka je ze ci sa oplati menit motor? ci by bolo mozne vymenit motor za novsi typ? teda nie nahradit ho z tej serie kde bola velka spotreba oleja..pretoze auto je v dobre vybave a bola by ho podla mna skoda predat na nahradne diely..aj ked mozno vy mate iny nazor alebo sa tomu urcite viac rozumiete..teda o tom nepochybujem ze sa tomu vsetkemu viac rozumiete..ved preto sa na vas aj obraciam..

    budem vam vdacna za akukolvek radu..

    prajem pekny den Alexandra

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Proboha, proč s tím jezdíte když to dělá tohle a očividně to žere olej dál... :o

    Zjisti a napiš co přesně se na tom autě opravovalo a měnilo, konkrétně, ne "nějaké veci". Určitě se "brousila hlava"?

     

    Věc se má takhle. Všechny 1.8/2.0 tsi motory do tuším osmýho měsíce 2011 mají z výroby vadný pístní kroužky (na fotce vlevo, to je ten kroužek s mrňavýma dírkama; vpravo jak vypadají normální stírací kroužky), který se postupem času ucpou karbonem, pak nestírají olej z válců, a ten hoří ve spalovací komoře a lítá ven výfukem (to je btw nebezpečný, protože může začít hořet katalyzátor a i auto s váma v něm). Pokud tuhle situaci někdo neřeší, pak spotřeba oleje stoupá nad 1 litr/1000km a zaseklý kroužky vydřou rýhy do válce, což je problém, protože tam rýhy být nemají (tady se přiznám že nevím jak se tohle řeší, pokud vím, TSI mají nástřik válce alusilem, což je nějaká křemíko-hliníková slitina, a pokud se poruší, nejde to prý obnovit - nejde udělat výbrus válce jako u starších motorů).

    1065198847_stiracikrouzky.thumb.jpg.e2161efa59dd690b14f799ca42c50719.jpg

    Pokud se to řeší včas, dá se to vyřešit rozborkou motoru a výměnou buď jenom kroužků, nebo i pístů, podle toho v jakým jsou stavu. Problém je, že škodovácká opravená verze pístů má i jinej průměr pístního čepu (té díry uprostřed), takže se musí měnit píst+kroužky+ojnice(ty tyčky na kterých píst běhá)+ložiska, což stojí asi dvakrát tolik. Pak je ještě další alternativa, koupit náhradní písty se stejným průměrem od jinýho výrobce (teď nevím jestli to dělá kolbenschmidt, borshehung, nebo oba). Obecně po netu lítají ceny od 30 do 60 tisíc, podle stupně poškození, a toho kdo to dělá.

     

    Upřímně, po tom co jsi psala že se s tím dělo, nevěřím že to půjde nějak rozumně opravit (pokud to dojelo do švajcu bez oleje, tak bude pravděpodobně v (_._) půlka motoru včetně turba). Celý motory se dají občas koupit na bazoši za cca 30-40k, ale pokud koupíš tu starou verzi, tak tě pořád čeká ta generálka s výměnou pístu za dalších 30-60! Jinak pokud se ti povede koupit motor r.v. 2012 a výš, mohla byto být nejschůdnější alternativa.

     

    Druhej problém toho motoru jsou rozvody - řetěz se vytahává až trhá, a selhává původní provedení napínáku, obojí může vést k potkání motoru (ohnutí ventilů potom co narazí do pístů). V novým motoru je bezpodmínečně nutný vyměnit komplet rozvody, včetně napínáku končícího na písmeno "K" (nebo už je možná nějaká další verze).

    No a pokud se rozhodnete to opravit a chcete si do budoucna ušetřit spoustu problémů, tak tam lijte olej 5w-40 specifikace VW 502 00, NE Long-life, a měňte ho po 10tkm.

    Podrobněji tady: http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0-tsi-je-uz-obrovsky-motorovy-prusvih-vyleceny-103972

    Edited by marek16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Grüessech Alexandra,

    je vidět, že jste hledali možné řešení a došli k tomu, že v CH by oprava byla velmi drahá i mimo autorizovaný Skoda, VW a jiný VAG servis. Nejste v tom sami, viz Kassensturz na SRF.

    http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/motoren-als-oelschlucker-importeur-amag-weist-kunden-ab

    http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/motoren-als-oelschlucker-amag-kommt-kunden-entgegen

    http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/problem-mit-oelverbrauch-kulanz-ja-aber-nicht-bei-allen-kunden

    http://www.srf.ch/sendungen/kassensturz-espresso/themen/serien/dae-kafisatz/motorenoel-nachfuellen-viele-audi-fahrer-haben-uebung

     

    Bohužel informace, že jste na tom rok jezdili se spotřebou oleje 1,5l na 1000km až se upálil ventil nebo dokonce píst, to nedává dobré možnosti pro opravu. Kolik cca km jste takto během toho roku najeli? Končívá to takto viz odkaz

     

    Co se týká výběru servisu na Slovensku, to byl náhodný výběr nebo na nějaké doporučení? To co popisuješ, to je evidentní že i po generální opravě motoru tím servisem nedošlo k nápravě problému. Ten servis to buď špatně posoudil hned na začátku GO, kdy měl jasně říci, že už to není k opravě podle stavu stěn válců, a pokud tak neudělal a motor za velké peníze opravil, musí nyní nést záruky. Buď si jista, že vačková hřídel nezpůsobí to, že na 1000km motor spotřebuje 4l oleje ...

    Z toho co píšeš to ale vypadá, jako kdyby se s písty nedělalo nic a vlastně se jen opravovala hlava, tedy upálený ventil, přestože zminuješ i odešlý píst. Pokud ano, tak ten servis o těhle motorech opravdu nic neví ...

     

    Řešení? Stejně jako Marek se domnívám, že další oprava tohoto motoru bude téměř nemožná z důvodu poškození stěn válců. VW samo podle dílenských doporučení a manuálů nepovoluje výbrus válců na větší, opravárenský rozměr. Jsou sice firmy, a ne neznámé v automotiv jako třeba KolbenSchmidt, které vyrábějí větší písty i pístní kroužky pro tzv. výbrusové bloky motoru. Ale to by znamenalo najít firmu, která takový výbrus provede, a to by byl asi problém, nikdo se do toho asi nechce moc pouštět a také by to nebylo levné.

     

    Řešení je tedy asi jediné, sehnat jetý motor s datem výroby po 10/2011 a výrobním číslem od CDA_264264 a poté zajistit výměnu napínáku rozvodů za typ K, nebo sehnat ještě mladší po 3/2012, který již K napínák bude mít. Problém je, že i tyto motory mohou mít velkou spotřebu oleje, řešení které VAG uplatnil bohužel nebylo 100%ní a teprve někdy v 2015/2016 začal dodávat verzi pístů a hlavně kroužků, které na to netrpí ... Ty motory jako nové už se ale v EU do žádných aut VAG koncernu v té době nedávali, od čísla motoru CDA_ 482228, to platilo myslím pro jiné trhy, takže platí jen jako info pro náhradní díl.

     

    Jsou tu i nabídky na opravené Austauschmotor třeba na ebay atd. Pozor na to ale, nejedná se ve většině případů o motory reapasované ve VW, ale nezávislými soukromými servisy.

     

    https://auto.bazos.sk/inzerat/88467747/MOTOR-CDAA-18-TFSI-MODIFIKOVANY.php

    https://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail=298882&telefon=0911826293&jmeno=RS

    https://www.ebay.de/itm/VW-Audi-Seat-Skoda-1-8TFSI-CDA-CDAA-Motor-Engine-Uberholt-/262769628164

     

    ale tam je třeba se alespoň zeptat, jaké písty a hlavně pístní kroužky s důrazem na spodní stírací, byly použity. Jen vrtané s dirkami nebrat, varianta je buď s prořezy nebo 3-dílný skládaný.

     

    Např, tento opravený motar tedy nebrat, pokud by se auto neprodalo, problém byste mohli po nájezdu 100-150tkm řešit znovu

    https://www.ebay.de/itm/Olverbrauch-Motorschaden-Motor-engine-1-8-TFSI-TSI-CDA-BZB-BYT-Austauschmotor/252869324691

    s-l1600.jpg

     

    V každém případě ale budete muset dořešit reklamaci u toho servisu, který to neopravil.

    Edited by rayx
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    vor 13 Stunden schrieb marek16:

    ahojte chalani..

    velmi pekne vam dakujem za vas cas a rady.

     

    vor 13 Stunden schrieb marek16:

    vec sa ma tak ze ked auto bolo prvy krat na sk dala som urobit aj rozvody, robila sa tlakova skuska hlavy, praca a diagnostika spolu takmer 900 euro.. po dojazde do ch sme diliali tie dva litre oleja a nieco tam buchalo stale..- na co mi mechanik povedal ze to si musia stare a nove diely spolu “sadnut“..no po prichode do ch to buchalo este viac..

     

    dalo sa to druhy krat odtiahnut na jeho naklady, respektive to riesil cez poistovnu..

     

    co sa tyka druhej opravy menili sa tam vahadla, zdvihatka, ojnicne loziska, predsuvbik, pumpy paliva, olej, filter, sada tesneni, robilo sa meranie vackovych hriadeli, pretesnila sa pumpa paliva, veminili sa ojnicne loziska, vahadla, zdvihatka. plus cistenie motora dokopy takmer 1100 euro..

    odpisala som to z sms od mechanika..

    bohuzial nebol to ziadny autorizovany servis..dnes uz viem ze to bola chyba..je to dedinsky mechanik, ktory tvrdi ze taketo opravy robi bezne..ale teda vyzera to inak..

     

    vec sa ma tak ze ked po druhej oprave auto od neho odchadzalo bolo v poriadku ale po prejdeni 1000 km - teda po prichode do ch hrkotalo ako traktor, pretoze nemalo takmer ziadny olej- naliali sme tam tie styri litre..

     

    po tomto mi ponukol vymenu motora..na jeho naklady..no ja uz neviem ci mam chut a odvahu opat to auto k nemu poslat..

     

    a po pravde je mi to aj luto predat za par drobnych..predsa len je dobre vybavene..:-( 

    ale asi to bude jednoduchsia cesta..

    vor 13 Stunden schrieb marek16:

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pro odpovědi používej pole pod posledním příspěvkem na stránce B) Tři citace ukazují, žeš to neviděla ...

     

    Co se týká opravy, je to tak, on opravdu asi písty neměnil, nikde to nezmiňuješ ... No, to je všechno špatně, € jste doslova spláchly do ... Rady jsou tu všechny, které jsi mohla dostat, problém je v pístech = die Kolben a pístních kroužcích = die Kolbenringen,  a ty zatím nikdo neřešil ... Válce asi budou vypadat podle toho ... Každopádně poslední jízda do CH bez oleje motor jistě pohřbila, takže buď seženete nový, nebo prodáte zbytek auta na ND.

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no, on je problém, že tyhle motory jsou podstatně složitější než ta stará škola z 90. let, a málokdo je umí rozebrat, opravit a pak zase správně složit dohromady, i když to odkejvá jako "jasně, jasně, tohle tu děláme každej den". Dělají, jen na jednodušších motorech. Co jsem četl, tak jen nasadit na to správně rozvody je docela porod, vyžaduje to nějaký speciální přípravky (ve smyslu gumová/plastová pomůcka) + servisní manuál, a pokud to člověk rozčasuje, tak ten motor pak běží, ale běží blbě.

     

    Každopádně pokud ti někdo tvrdí, že "sedání" dílů probíhá za lomozu jako by do toho motoru někdo hodil šroubovák, tak od něj utíkej a už se nikdy nevracej, je to idiot.

     

    Pokud se ti povede sehnat ten motor, tak to nech klidně vyměnit/opravit, ale dej to někomu (speciálně pokud by měl dělat i tu generálku), kdo už tyhle motory dělal. V brně třeba servis Jiří Jurečka, v praze ten Petr Petřík, na SK nevím, to musíš pohledat, ale hledej někoho kdo se specializuje na generálky 1.8tsi. Pokud můžeš mít opravený auto za 30 tisíc plus rozvody a práce, takže třeba 50, tak nemá smysl ho házet ze skály.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Za mě, oba zmíněné servisy osobně neznám, jen ze zkušeností od ostatních uživatelů a 100% úspěšnost tedy nemají ...

     

    Tady to bude na nový motor, prostě dolít 4l po 1000km tady znamená smrt pro všechny kluzný uložení v motoru ...

     

    Tos řídila tu cestu do CH po druhé "opravě" sama? Za autem nebyly žádný čmoudíky, kontrolka hladiny oleje - žlutá olejnička - se nerozvítíla? Si myslím, že tady měla dokonce svítit červená stopka ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    dakujem za radu :)  este sa len zoznamujem s forom..

     

    dakujem velmi pekne za tip na pana Jiriho - prave teraz som s nim dohovorila

     

    rozvody su tam nove, tie by asi nebolo treba menit..

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jo, novej motor určitě, já myslel opravit ve smyslu zgenerálkovat ten novej, kdyby se nepovedl sehnat 2012 a novější.

    Co se Jurečky týče, ti jich prej dělali asi 40 a problémy byly potom se dvěma, což sice není 100%, ale já bych to klidně risknul (viz téma "opravy 1.8tsi CDAA..." na škodahome).

    Petříka neznám, jen vím že o něm psali ve světě motorů a na auto.cz už několikrát a že to taky dělá.

     

    [ Jinak osobní zkušenost nemám, já osobně si pořád držím palce, že se mi povede tomuhle martyriu vyhnout za pomoci časté výměny oleje, proplachů a aditiv do paliva :D ]

    Edited by marek16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    vor 18 Minuten schrieb rayx:

    Za mě, oba zmíněné servisy osobně neznám, jen ze zkušeností od ostatních uživatelů a 100% úspěšnost tedy nemají ...

     

    Tady to bude na nový motor, prostě dolít 4l po 1000km tady znamená smrt pro všechny kluzný uložení v motoru ...

     

    Tos řídila tu cestu do CH po druhé "opravě" sama? Za autem nebyly žádný čmoudíky, kontrolka hladiny oleje - žlutá olejnička - se nerozvítíla? Si myslím, že tady měla dokonce svítit červená stopka ...

      nie, po tej druhej oprave soferoval auto do ch znamy..teda viac neznamy ako znamy..co bola asi tiez chyba..ano auto malo cierny dym a svietila kontrolka EPC..a na oranzovo kontrolka motora..neskor aj blikala..

     

    kontrolka motora mi svietila na oranzovo aj ked som isla prvy krat s autom do ch a naliali sme tam dva litre oleja..

     

    ale olejnicka sa ani v jednom pripade nerozsvietila..predpokladame ze sa nechal vypnut sensor ktory hlasi nizku hladinu oleja, pretoze to auto malo uz pred kupou velku spotrebu oleja..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    vor 5 Minuten schrieb marek16:

    jo, novej motor určitě, já myslel opravit ve smyslu zgenerálkovat ten novej, kdyby se nepovedl sehnat 2012 a novější.

    Co se Jurečky týče, ti jich prej dělali asi 40 a problémy byly potom se dvěma, což sice není 100%, ale já bych to klidně risknul (viz téma "opravy 1.8tsi CDAA..." na škodahome).

    Petříka neznám, jen vím že o něm psali ve světě motorů a na auto.cz už několikrát a že to taky dělá.

    ano pan Jurecka opravuje tie 1.8 CDAA..ale u nas ide o TSi.. 

     

    vsetko mi dopodorobna vysvetlil..ale na mna to za tu takmer pol hodinu bolo tolko informacii..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    TSI je společný označení pro několik generací a různých podtypů označených kódem motoru - ty kódy jsou třeba CDAA, BZB, CCZA... jde o stejnou věc :)

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koukám, že je zaháčkováno, ani si zákazník nemusel hledat servis sám ...

     

    Brno ví samo dobře, kolik jich dělali a kolik jich nedopadlo ... Nechci nikomu kazit obchod, ale tady z toho co píšeš to je opravdu na nový motor, s tím by si ani pan Jiří neporadil, kromě motoru a turba to bude mít za sebou i katalyzátor ...

     

    Co myslíš že je váš motor, tady asi 2.0 TSI, přestože píšeš název tématu 1.8TSI? To je sourozenec 1.8TSI (nebo taky TFSI, to je záměrný bordel od VAGu ve značení), Reihe EA888

     

    Osobně nemám rád domluvy po telefonu, co nedostanu písemně, to pro mě neexistuje, zkušenost dnešního světa ...

    Edited by rayx
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tahle motorárna by asi byla schopná udělat i výbrus, no minimálně se jich můžete zeptat, když by bylo třeba, abyste měli porovnání s náklady na výměnný motor B)

    https://www.scheuerlein-motorentechnik.de/TFSI-1-8L/CDAA-2692/stopp-oelverbrauch-6466-7410.html

    https://www.scheuerlein-motorentechnik.de/praktiker-tipps/

     

    https://www.scheuerlein-motorentechnik.de/TFSI-1-8L/CDAA-2692/

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Brno to jsem já a jura... Udělali jsme jich přes 40 a 4 se nám vrátili... Opravili se zatím jenom dva... Jeden Slovák ten se už neozval a Mara2000 je domluvený až bude mít čas... Proč se nám vrátili 4 motory a měli spotřebu kolem 4 deci už víme a děláme go trochu jinak... Zažil jsem dost motoru, kde se na to podíval kutil domácí a nedopadlo to vůbec dobře... jak psal kolega... Lepší new motor nebo to prodat ..

    PS: výbrus??? Honování jo, ale výbrus??? Teď jsem to řešil s garnym z Prahy a nechal udělat výbrus... Sam je zvědav jak to dopadne a já taky... Za mne ne... Tam není ocelová vložka ale Nikasil nebo alusil plete se mi to...

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jestli se Garny a nebo i vy budete chtít podělit o zkušenost s výbrusem tohodle bloku, písněte, byli byste v ČR asi jedni z prvních B) KolbenSchmidt by jentak pronic za nic ty větší písty pro výbrus nevyráběl. Pár info po netu koluje a přestože to není levná oprava a jiný motor se nechá sehnat, servismani to podstupují a výbrusy dělají.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Po zkušenostech bych doporučil investovat ještě pár set EUR a rovnou udělat i turbo. Pokud ho zrovna nikdo neměnil, tak nemilosrdně vyhodit a dát repas.. kor u větších nájezdů.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Tomas F A čím to doporučení podložíš, že bys neměněné turbo nemilosrdně vyhodil a dal repas?

    Máš nějaké fotky, třeba té své zkušenosti nebo někoho jiného? Jasně, je to jen díl, ale měnit bez důvodu je snad škoda ne B)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Fotky nemám, takže nedám. Ale vypadá to, že za ty moje letité trampoty s olejem mohlo právě turbo. Náhlé úbytky oleje, špinavá třetí svíčka.. příznaky tam byly dlouho, ta znalost bohužel ne. Pomalu to tam klíčilo, až se mi najednou rozpadlo. Teď jsem v záběhu, uvidím po pár tis. km, ale zatím se to tváří dobře. Proto za mě radši při generálce, kdy je vše rozebrané, připlatit 10 000,- Kč, než pak dávat dvou až trojnásobek, protože se musí pohnout s motorem.. anebo i víc, protože se nejspíš bude hledat problém jinde, případně to pomrší i další věci..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasné, i turbo se může pokazit. Tak až s tím novým turbem budeš mít něco najeto, bude zajimavé porovnat, jestli se to projeví v menším špinění té třetí svíčky, když tlačí do sání pro všechny čtyři bez rozdílu ;)

    Píšeš, že se původní najednou rozpadlo, takže střed byl KO?

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Osobní zkušenost na x motorech... Měnili jsme ho celkově 2x... Jednou preventivně a druhé bylo úplně ko...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×