Jump to content
Vlady25

Auto po uprave - dieselgate

Recommended Posts

před 2 hodinami, Wittmann napsal:

A co přesně to dělá? EGR nedovírá? Nebo se zasekává?

Osobně si myslím, že tyhle průserové věci jako EGR by se měly řešit v autorizáku. Oni možná také budou vědět pendrek, ale přeci jen je to systém Škodovky, takže ať se postará. A ve finále má s tímto stačkoidem nejvíc zkušeností.

Co to tady tak čtu tak EGR na commonrailu + neautorizák = průšvih.

 

Stejně se to projevuje jako posledně s EGR. Při jízdě se začne blikat kontrolka žhavení a auto jede v nouzovým režimu. Vypnu/zapnu motor a dobrý než se to znova stane a rozsvítila si i pak oranžová kontrolka motoru. Ale právě se sem tam stávalo, že při konstantní jízdě auto skoro neznatelně zaškubalo 1-2x... Úplně stejný projev jako posledně a tam mi EGR potvrdili 2 různé servisy podle diagnostiky.

Dávám výpis z diagnostiky z 2.2019 kdy se to objevilo poprvé po výměně EGRu (03.2018)

 

Jestli se nedovírá/zasekává .. nevím jak to poznám

diagnostika.jpg

Edited by Falador

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja prispejem len tolko, ze mam auto od novoty

a EGR mi menili pri cca 35tkm (na zaruku) v autorizaku za novy, kedze ma svietiaca kontrolka poslal (v ramci zaruky) do servisu,

tam diagnostikovali chybu EGR a vymenili na zaruku za novy ....

cenu neviem kedze na zaruku ale okolo 400 € to bolo aj s pracou (ak si dobre pamatam)

 

kedze som planoval si auto nechat na dlhsie tak som sa ich pytal ze ci je to normalne a co to sposobuje ... povedali ze normalne ani standardne to nie je a ze doporucuju auto viacej vytacat ze to jedine to moze pozitivne ovplyvnit

 

odvtedy som nabehal dalsich vyse 100 tkm, teraz mame asi 155tkm a vsetko OK

 

trochu som zmenil styl jazdy tak ze raz za cas tomu viacej pridam a raz za cas zase viacej podradim pri brdzeni motorom pred dojazdom ku krizovatke ci pred vstupom do dediny ci dole kopcom (mam automat)

 

ci to bol len vadny diel neviem, viem ze odvtedy s tym problem nemam

 

pred vynou som pozoroval daleko horsie startovanie ale hlavne pri vypnuti motora sa to chovalo inac ako po vymene, po vymene rychle vyplo, pred vymenou po vypnuti zapalovania akokeby to malo mat dobeh

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz za čas to nemá smysl. Ono to má vyšší smysl vytáčet ne proto, že by se EGR vyčistil, ale proto že se méně zanáší.

Motor ve vyšším zatížený často EGR zcela uzavře a neproudí přes něj žádné spaliny. Naopak když ho šetříš tak se zcela otevírá a proudí přes něj velké množství spalin.

Proto EGRy u firemních vozů co jezdí hlavně dálky, prakticky neodchází a vydrží z továrny dokud nejdou z flotily klidně při 300K km, protože při rychlosti nad 110 km je ten egr většinou zcela uzavřený a nic přes něj neprochází.

 

Takže pokud jezdíš dál eko režim a čas od času ho vytočíš, tak egru ani trochu nepomůžeš.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak to bolo myslene mne, tak sa to bolo firemne (len moje) vozidlo,

jazdilo hlavne dlhe cesty DE, FR, a pod a ptraveze EGR odisiel uz pri cca 35tkm

 

neskor mi auto sluzi skor na kratsie trasy ale problem odvtedy nemam

 

styl jazdy ma vplyv aj na ostatne nielen na EGR

 

kamarat zase ma Passata a dlhodobo podtaca a nema problem s nicim (akurat brzdy musel menit komplet, lebo zhrdzaveli kedze ich moc nepouziva) ...

 

Ono ja by som EGR dal vycistit ak je problem v nom, ak by to nepomohlo (a problôem je v nom) tak vymena v autorizaku za novy (original), viacej to neriesil a jazdil

 

moze to byt aj olejom ci palivom a kombinacia stylu jazdy tiez spravi svoje

 

(ja jazdoim vacsinou ekonomicky, ale nepodtacam, otacky nad 3000 nie su vynimka pri akceleracii ci deceleracii) a spotrebu ci mam 3,9 ci 4,9 ci 5,9 dlhodobu na nejakej ceste ma netrapi

Share this post


Link to post
Share on other sites

to že odešel po 35K km ukazuje na to že byl vadný tak brzo by ho nikdo u nového auto odrovnat nedokázal.

V podstatě jde jen o to jak moc šlapeš na plyn. Čim víc máš pedál na podlaze, tím méně se EGR používá a tím déle vydrží.

V neposlední řadě se egr rychleji zanáší když motor špatně spaluje, protože tyhle verze si bohužel berou spaliny ještě před DPF...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, 15degren napsal:

protože při rychlosti nad 110 km je ten egr většinou zcela uzavřený a nic přes něj neprochází.

 

Dovolím si nesouhlasit. Na 6° při 110 km/h je EGR na cca 30% stejně otevřený při ustálené jízdě. Zavírá se na 100% pouze při akceleraci (při jakýchkoliv otáčkách motoru), jinak i v minimálním otevření je vždycky. U dieselgate softwarů bývá otevřený víc a před dieselgateové softwary ho zavírají víc. Konkrétní příklad - po DG dokázal být otevřený i na 50% při tomto stylu jízdy, teď obvykle je na 30%. To je jeden z dalších důvodů proč EGR s DG softwarem odchází dřív a současně s tím i vstřikovače CR, jelikož DG software u nich při běžném (neregeneračním) průběhu dává až 3 vstřiky na cyklus ale před DG dává jen jeden = DG software opotřebovává všechny komponenty vstřikovače víc, což dokazuje častější reklamace EGR a vstřiků u po DG updatu vozidel celého koncernu VAG a kolikrát i záruční uznání reklamace. To byl taky hlavní důvod proč jsem do downgradu šel, druhý pak snížení spotřeby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 17. 9. 2019 na 22:30, Wittmann napsal:

Osobně si myslím, že ten EGR se tak rychle nezanese. Spíš je otázkou, co tomu je doopravdy. To že platíš čištění ventilu ještě neznamená, že je to potřeba udělat. Možná je nový EGR vadný a přidírá se, nebo je od samého počátku vada úplně někde jinde.

 

EGR na tomhle motoru bez následků nedeaktivuješ.

 

A jaké jsou následky deaktivace EGR na tomhle motoru? Vyšší emise a...?

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, stanly napsal:

Neznáte někoho kdo dělá downgrade software dieselgate ve východních Čechách?

Jsem z HK a ve  VČ jsem nikoho nenašel a to jsem poptal asi 8 firemm, buď dělají čiptuning, anebo to neumí vůbec, nebo nemají přístup k datům, anebo za to chtěli naprostý nesmysl. Proto jsem si udělal výlet do Třebotova do Motorpoweru, kterého využívají i redaktoři Světa motorů pro své testy. A  byl jsem spokojený. Byla to záležitost na 20 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, headerTDI napsal:

motorpower v Třebotově

 

Díky a nepamatuješ si cenu, já jim určitě napíšu ale tak ptám se

Share this post


Link to post
Share on other sites

To netuším, mnee se tahle feature bohudík netýká, po ne úplně top zkušenosti s BMN jsem na naftu zanevřel. Jenom vím že se tím Petr zabývá a dost lidem to dělá. Většina z nich to spojí s nějakou úpravou ať už kódování, nebo třeba chip takže cena bude vždy individuální

Share this post


Link to post
Share on other sites

zhruba pred rokem jsem koupil S2 1.6tdi 77kw 2012 auto bylo nacipovane, ten chip byl od .... a proste jsem ho nechtel, nechal jsem tam dat origo 9978 v domeni ze skodovka vi co dela a jezdil.

Auto nezralo dalo se i za 5.5l

 

 ja ten motor neznal nevedel co od nej cekat ale nevyhovoval me proste otravna jizda pokud jsem zapomel vytocit 2ku tak se 3ka nechytla na 5ku se nedalo jet 85 proste shit!

ted jsem tam nechal dat 9971 a nestacim se divit kdybych to auto koupil nove a oni me ho takhle znicili to nemohl nekdo prejit

ted je to jine auto!! kdyz vytacim motor nerve, takze se to subektivne mnohem lip toci a jede od spoda lip takze tocit nemusim

stejne trasy a o 1l mensi spotreba je neuveritelny jaky shit z toho legalne po DG udelali se divim ze jim nekdo nerozbil hubu

Edited by pagotamd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, skúšal niekto po tom akom mal problém s novým DG softom ísť napr po nejakom čase do škodovky aby mu tam nahrali novší soft ? Ako čítam tak najlepšie je dať soft pred DG, len ma zaujíma či to niekto takto riešil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraj ti ho ponuknu ale len ked to ma suvis s opravou, napr. menis u nich EGR ventil

kazdopadne je najlepsi sw posledny pred DG idealne s upravenym vykonom

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud vim tak verze jsou jen dvě 9976 a 9978. Tohle jsou poměrně staré motory, skoro si nemyslím že je šance, že by škodovka ještě nějaký další vyvíjela, nezaplatí se jí to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po DG jsem měl 9979 tedy opravená verze, nyní mám před DG verzi a to 9015 (děláno v Motorpower Třebotov)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řikal ti proč tam dával 9015 ? Má k tomu nějaký důvod ? Ze začátku dával 9972, ale všiml jsem si že s tím SW i když je to verze před DG má tendenci podstatně víc svinit DPFko... i ten EGR se fakt hodně otevírá o proti starším verzím.

Edited by 15degren
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevysvětloval mi to, důvěřoval jsem mu, přišlo mi to jako taky dost velký skok zpátky, ale nikde na internetu jsem changelog nenašel k jednotlivým verzím. Každopádně Kamarád co u něj byl se Sharanem s motorem CFGB tak dostal 9955 s důvodem, že má AdBlue a jsou v něm důležité změny právě pro tento systém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...