Přejít na obsah

Fabia III pátý kvalt přes zuby - prosím o pomoc ostatní s 1.0MPI


octavia_66_tdi

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Máme čerstvě FIII 2016, 1.0MPI 44kw, naj 29tis.

 

 

Už se mi to stalo jednou a dnes jsem vypozoroval:

 

Rozjedu se po rovince, či mírného kopce cca 100km/h   nechám auto plachtit, pak při zařazení 5 stupně z neutrálu jde převodovka přes zuby. Nejsem si jistý, jestli je to pokaždé, ale soustředil jsem se a spojku při testu vyšlápl až o podlahu a bylo to tam také.


Nevíte o nějaké technické radě, zda to někde někdo už neřešil, nebo někdo z vás?

 

 

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to dnes po zjištění nedalo a jel jsem zkoušet.  

Pokaždé to udělá když se jede více jak 90km/hodinu,  plachtí se na volnoběh na neutrál, pak spojka, za pět a chrrrr .?

Pokud dám dostatečný meziplyn jak ve vejtřasce, je to  OK.

 

Prosím všechny co mají 1.0MPi , aby vyzkoušeli.  

Z kopce nebo rovina min 100km/h , otáčky na volnoběhu a zařadit 5st, zda to bude v pořádku.

Do 85 synchron  stíhá v pohodě.

 

Díky 

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mas od nova? nabehanych 29 tkm... robi to od zaciatku?

 

Tiez su situacie kedy necham auto plachtit... Napr idem do zakruty, ktora sa da bezpecne prejst povedzme 80km/h, za zakrutou hned dole kopec, necham auto na neutrali zist dolu kopec dole mam rychlost 100km/h dole zaradim 5q a nasledne dalsi kopec hore. Na cervenu napr. brzdim motorom zo zaradenim kvaltom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám od nova, máme MPI pár dní, najeto do 300km a dnes jsem na to přišel.

Plachtění s kopce není žádný problém, někdy s kvaltem, někdy bez, podle situace jestli někdo jede před mnou či ne. 

TO bych vynechal není to auto nad 3,5tuny, kde musí být stále kvalt.

 

 

Jde o ten problém, že synchron nedokáže ubrzdit hřídel. 

Vím že MQ100 převodovky jsou poddimenzované, ale že by Škoda pustila do světa toto, to se mi nezdá.

 

 

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak, nema to zmysel. Navyse na volnobeh to zle maze, nechladi sa katalizator a vyfukove zvody, pomalsie cirkuluje voda. 

 

Nieje ziaden dovod vyradovat a pchat tam 5 bez medzi plynu. Tak ze ak to potrebujes pouzi medzi plyn. Ale mudrejsie bude to nevyuzivat. Ved ten 1liter ma aj tak malu spotrebu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj to je dobra rada. Nech si tam v ◇ synchron a radeji to nepouzivej ?.

 

Nezajima me jestli to nekdo pouziva nebo ne, to auto musi fungovat jako kterekoliv jine.

Zajima me jestli to nekomu delalo, nebo dela.

Zbytek se vyresi, je to v zaruce..

 

Editováno: , autor: octavia_66_tdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, octavia_66_tdi napsal:

Jj to je dobra rada. Nech si tam v ◇ synchron a radeji to nepouzivej ?.

 

Nezajima me jestli to nekdo pouziva nebo ne, to auto musi fungovat jako kterekoliv jine.

Zajima me jestli to nekomu delalo, nebo dela.

Zbytek se vyresi, je to v zaruce..

 

Máš pravdu to ta převodovka MQ100 musí umět z neutrálu zařadit 5-ku (stejně jako všechny jiné převodovky). To tzv. plachtění  stále běžně používá většina starších řidičů, nevím proč by neměli a nemohli. Tohle  konstrukce motoru a převodovky musí zvládnout, jinak patří do kombajnu a né do auta. Běžně v mém 1.0 Mpi tak kolem 90 km/hod  pod kopcem z Olomouce při vjezdu do Přerova řadím z neutrálu na 5-ku a vše v pohodě. Z větší rychlosti jsem to zatím nepotřeboval. Pokud to ta převodovka z principu nebude umět, tak je to projekční šunt a Škodovka to neměla do výroby dávat. Ale spíše se mi to jeví jako nějaká provozní závada. Každopádně reklamuj v záruce a ozvi se, jak jsi dopadl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také tak jezdím, jezdil jsem tak s HTP (k dnešnímu dni před 260tis najeto), jezdím tak s 1.2 TSI 81kW a jezdil jsme tak i s půjčeným CitiGo s 1.0 MPI 44kW a ani jedno nemělo problém, že by škrtalo zuby. Používám to na místním sjezdu z dálnice, je to z kopce, tak navrchu vyřadím, auto udrží 130 a před sjezdem zařadím nejvyšší rychlost (na tacho 125-130 dle větru) a jak už jsem psal, bez problémů i u CitoGo.

Jinak nevím proč by se měl špatně chladit katalyzátor a další, jednak dnes mají čerpadla proměnný výkon, druhak motor na volnoběh vyprodukuje tepla 00nic a nikdo se zde nebaví o jízdách po okruhu kde by se využíval výkon na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab má naprostou pravdu ohledně toho katalyzátoru aj. věcí  viz příspěvek od  Atlan. Lidi proboha používejte obyčejné logické uvažování a nepřebírejte jen tzv.  "rozumy" z některých internetových automotowebů apod.  Většina těch webů je solidních, ale  u některých  to za moc nestojí. No a pak ty webové diskuse pod čarou , to je opravdu "Luxus" to číst, kam ty lidi na ty "fundované" odpovědi chodí.  Ještě, že tady to má nějakou úroveň a určitou odbornost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové uvidíme kdo z vás  brzy vyzkouší několikrát např. v rychlosti 100 , 110 do 120 víc bych neřešil nepotřeboval. 

Každopádně budu dávat meziplyn, pokud bych nadále jel, ale chci vědět zda ostatní  MQ100 máte v pořádku, abych to mohl reklamovat.

 

Dnes ještě vyzkouším z 4 na 5 při vyšší rychlosti např 120.

 

Felicii jsem vlastnil a nic jsem nepozoroval.

Díky všem co píšou k věci.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem to nakonec testnul 2x na dvou místech, poprvé jsem to rozjel 120, vyřadil a pak si dobrzdil na 100 a zařadil pětku a v pohodě. Na druhém místě, více z kopce to rozjel na 120 a jeliož auto z kopce nezpomalilo, tak jsem po vyřazení po chvilce řadil při stejné rychlosti a v pohodě, tedy žádné škrtání zubů se nekonalo, aktuálně najeto 57 067km.

Tudíž normální chování to není a pokud jak píšeš máš záruku, tak reklamuj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoro bych na 100% řekl, že synchrony na 5. stupni jsou v pr......li?. Vše co tady octavia_66_tdi k tomu řekl, tak tomu nasvědčuje. Moc bych to auto dál nezkoušel a rychle na opravu převodovky. Nebo se tě to vysype a zašprajcuje v převodovce a pak to bude celkově velká oprava.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...