Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Co se týče elektromobility tak věřím, že následky likvidace baterii bude mnohem větší katastrofu pro  životní prostředí, nežli produkce CO2. Ti co o tom rozhodují jsou zaslepení vzduchem ve svých palicích s vidinou financí z výdělku.

Greta také létala s kontinentu na kontinent v letadle s personálem a jak to dopadlo.

Stačí se podívat na pár příkladů o transportů migrantů a zásahům EU k řešení tohoto problému, také je to špatně.

 

Lidstvo se zbláznilo a bude hůře, neboť generace lidi se selským rozumem ubývá a nových nepřibývá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Martab napsal:

 

Docela zajímavý pohled.

Dobré video a reálný pohled na schopnosti a využití elektromobility pro konkrétní, určitý  provoz. Tady to má oprávnění a v tomto případě jsem určitě pro elektromobilitu. Jenom kdyby to nebylo tak násilné prosazování elektromobility pro vše ostatní.

Pořád si nejsem schopen představit sám sebe a ostatní  lidí  s podobnými požadavky na automobil a to při vlastnictví jediného automobilu, jak jezdí s tím elektromobilem třeba do toho Chorvatska ( a že jich tedy je), dále  víkendové rodinné cesty po celé ČR, tahání materiálu třeba na víkendovou chatu, používání tolik v ČR oblíbeného nákladního přívěsu atp.. Prostě takový průměrný mix obyčejného vlastníka automobilu, který si nemůže dovolit jeden automobil na běžné ježdění a druhý jen na městský provoz a který navíc nemá služební auto, tedy i žádné případné dobíjení v práci, doma bydlí v paneláku. Takoví vlastníci auta  a jejich rodiny jsou u nás v republice minimálně ve statisícových počtech a rozhodně si nemyslím, že je elektromobilita pro ně nějaká výhra., spíše naopak. A to ani, kdyby cena elektromobilů podstatně spadla,  určitě cena el. energie poleze nahoru, tj. stát ztratí příjem z fosilních paliv a nahradí to příjmem z elektřiny, tedy nula od nuly pojde. 

Jak jsem psal někde v mých předchozích příspěvcích, tak EU se snaží vypadat a chovat jako nějaký socialista, ale já to vidím do budoucna bohužel na  opačný vývoj. Jednak omezení svobodného pohybu, tak jak jsme si na něj zvykli a pak další rozevírání pomyslných nůžek mezi vrstvami obyvatel.  Sice je to již zabrousení se do politiky, ale ono to o tom vlastně je. Ekologie je dnes velké politikum a točí se v ní obrovské peníze....  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divím se, že se někdo diví, když šéf VW AG Diess se stačil za docela krátkou dobu obrátit z odpůrce elektromobility na jejího velkého propagátora. Lidi asi zapomněli, jak paní Merkelová cca před rokem objížděla německé automobilky a dávala jim "kartáč" ohledně pomalého zavádění bezemisních technologií v automotive.  Pochybuji upřímně, že to byl z její strany tehdy první a jediný apel . No a výsledek v koncernu  VW začíná dopadat na všechny světové strany viz. třeba odkaz níže.  Jen tak mimochodem včera, tj. 1.12.2020 mělo být mimořádné zasedání výboru dozorčí rady VW AG, které měl iniciovat samotný Diess a údajně chtěl mimořádné prodloužení jeho mandátu v čele koncernu  na dalších 5 let, a to prý má do skončení toho současného ještě cca 3 roky.  Že by politická pojistka pro EU a paní Merkelovou , aby se směrování VW k úplné elektrifikaci, nezvrhlo po těch jeho 3 letech co mu oficiálně zbývá, na opačnou stranu? 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-okamzite-konci-s-veskerymi-sportovnimi-aktivitami-duvod-je-zrejmy/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to, co jsem trochu nakousl v mém předešlém příspěvku, čili předčasné prodloužení smlouvy koncernu VW AG s Diessem na dalších 5 let, se neuskutečnilo.  Všechno tohle dění může mít samozřejmě zásadní vliv na směřování firmy a tímto taktéž na to, jakým způsobem a jakou intenzitou se bude, či nebude elektromobilita prosazovat. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vykonny-vybor-volkswagenu-neprodlouzil-smlouvu-jeho-dosavadnimu-sefovi/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další špičkový manager koncernu VW AG končí . Tentokrát je to přímo  šéf celé elektrické divize VW Ulbrich.  Vypadá to, že v koncernu nezůstane kámen na kameni.

Jen aby se to Diesseovi nevrátilo, navenek to začíná  vypadat dle přísloví  "kdo nejde s námi, jde proti nám". 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/manazersky-tym-vw-se-dal-rozpada-firmu-po-28-letech-opousti-elektricky-guru/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...a když se ve finále třeba kolos VW díky elektromobilitě položí, já plakat nebudu. Holt si pořídím (pokud ještě něco bude k mání) jinou značku, anebo budu opečovávat současné benzínové auto bez displejů a všelikerých "moderních" a "žádaných" fičur. Než mi na něj napálí daň...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poměr veřejně přístupných nabíječek  k celkovému počtu  elektromobilů se ve Velké Británii za 2 roky 32 x zhoršil.  Čili elektromobilů přibývá několikanásobně rychleji, než dobíjecích stanic. A to je V. Británie jedním z lídrů na tomto poli. My v ČR máme v počtu zatím vybudovaných nabíjecích bodů  v celé EU podíl 1/250, takže situace momentálně nepoměrně horší.  Jestli se toho dožiji, tak za 20-30 let budou plochy u našich městských sídlišť konečně prázdné, nebo taky plné rezavějících vraků!!! 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/lepsici-se-infrastruktura-dobijecich-stanic-elektromobilu-je-relativne-stale-min/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to pomalu tady. Kdesi v mých předcházejících příspěvcích jsem psal, že i ty elektromobily budou jednou platit do státní kasy, stejně jako dnes spalováci. Holt daň z fosilních paliv je velký příjem do státního rozpočtu a až jednou budou v převaze elektromobily, tak kde to stát vezme? No přece od majitelů elektromobilů,  co dnes mají dálnici zdarma, modré zóny se jich netýkají, elektřina je pro ně zatím celkem levná atd. 

Austrálie již chce začít se zaváděním silniční daně pro elektromobily, viz. odkaz. Ono nakonec všechny ty výhody pravděpodobně stejně padnou, Majitelé ať už jakýchkoliv aut, jsou přece snadná dojná kráva. 

 

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/australie-dan-poplatek-elektromobil-victoria-spotrebni.A201210_115207_automoto_fdv#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=idnes&utm_content=main

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Trocha čtení (zpráva z roku 2018)

 

Podle údajů evropské asociace ACEA, která cituje IPCC (Mezinárodní panel pro změnu klimatu), celosvětově pouze 3,5 % emisí nyní CO2 vzniká přímou činností člověka, zbytek vytváří sama příroda. Jiné odhady ale udávají, že lidskou činností je produkováno až 10 % emisí CO2.

Z uvedených až 10 % celkového množství CO2 vzniká cca 25% při výrobě elektřiny, 23 % v budovách a domácnostech (zejména při lokálním vytápění), 26 % vyprodukují v souhrnu veškeré dopravní prostředky a zbytek připadá na jiné zdroje (zemědělská produkce, průmyslová výroba atd.).

Z 26 % emisí CO2 vypouštěných dopravními prostředky připadá na osobní automobily 30 až 40 % (v tomto údaji se zdroje značně liší). Pokud však shrneme výše uvedené odhady v té pro dopravu a osobní automobily nejméně příznivé variantě, tak se celosvětově vlivem provozu všech dopravních prostředků dostává do ovzduší cca 2,6 % celkových emisí CO2, přičemž emise osobních automobilů představují pouze necelých 1,04 % celkových emisí CO2.

 

Je tedy možno konstatovat, že i v případě velmi pesimistických odhadů (silně zeleně a zřejmě i politicky zabarvených) pochází z provozu osobních automobilů něco málo přes jednu setinu celosvětových emisí CO2. Snižování emisí CO2 dané provozem osobních automobilů, čímž je nyní nejen Evropská unie posedlá, se z tohoto pohledu zdá být poněkud nicotné. Zavádějící je i případný argument, že „emise CO2 není třeba snižovat jen globálně, ale i lokálně, hlavně ve městech”. Toto platí v případě snižování oxidů dusíku, uhlovodíků a pevných částic, které jsou skutečně zdraví škodlivé a působí právě jen místně.

Objektivně nutno uvést, že určitý podíl emisí CO2 vzniká též při těžbě a zpracování ropy a při vlastní výrobě osobních automobilů, a to jak klasických tak i elektromobilů.

U elektromobilů se však většinou „zapomíná“ na emise CO2 vznikající při výrobě elektrické energie a možná i jejich baterií. Většina elektřiny ve světě se stále vyrábí především z uhlí a právě spalování uhlí produkuje nejvíc skleníkových plynů ze všech na straně zdrojů.

 

Ale i jiné zdroje energie nejsou „čisté“ tak, jak se často prezentuje. U jaderných elektráren jsou problémy s ukládáním jaderného odpadu, u fotovoltaických elektráren není dosud jasně vyřešena likvidace panelů po ukončení jejich životnosti stejně tak jako u akumulátorů. V případě rozšíření elektromobility tak sice může dojít k určitému snížení emisí CO2 v silniční dopravě, na druhé straně však se logicky bude muset zvýšit i výroba elektřiny, což může přinést zvýšení emisí či jiných druhů odpadů.

Možno tak položit otázku, „Kde má elektromobil výfuk?“. Odpověď: „V nejbližší elektrárně“. Dle mého názoru totiž pouze tzv. obnovitelné zdroje energie nebudou zřejmě schopny pokrýt zvýšenou spotřebu elektřiny.

Oxid uhličitý je přirozenou součástí naší atmosféry. Zvířata, lidé a částečně rostliny vydechují CO2, přičemž rostliny jej absorbují a využívají ve fotosyntetických procesech k produkci kyslíku. V ideálním systému by se samozřejmě emise oxidu uhličitého měly rovnat jeho spotřebě. Je faktem, že lidská činnost tuto rovnováhu narušuje a podíl CO2 v ovzduší roste.

Evropská unie by se však měla zaměřit na všechny zdroje emisí CO2 stejnou měrou. Automobilky jsou nyní pod tlakem regulačních opatření mnohem více než cokoli jiného. Lze jen doufat, že se vlády jednotlivých států EU při dalších jednáních v této záležitosti dohodnou na technologicky, ekonomicky i ekologicky přijatelném řešení a nepodlehnou přehnaně ambiciózním návrhům Evropského parlamentu a „zelených“ institucí.

 

Závěrem ještě nutno uvést, že dle statistik OICA je ve světě v provozu téměř 1 miliarda osobních automobilů (údaj za rok 2015 uvádí cca 947 080 000 ks), celosvětové prodeje nových osobních aut za rok 2017 činily 70 849 466 ks a výroba ve světě dosáhla hodnoty 73 456 531 ks, z toho v zemích EU to bylo 16 973 088 ks. Z výše uvedených čísel vyplývá, že dopad na snížení celosvětových emisí CO2 po zavedení přísnějších limitů jen u evropských automobilek bude spíše marginální a navíc se projeví za 13 až 15 let po jejich zavedení.

 

Myslím, že to snad ani nepotřebuje komentář... anebo takový, který nebude rozhodně slušný a korektní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toyota  sází na vodík, nakonec již vyrábí 2. generaci Miraie na vodík a chce produkci vodíkového pohonu zatím zdesetinásobit . Tady je toho o vodíku  a podpoře vývoje od Toyoty  v odkazu více. Bude zajímavé do budoucna sledovat celosvětový vývoj  a prodeje a porovnání ( nemyslím tím jen evropský pokřivený  trh ) koncernu VW AG, který dle proklamací sází zatím převážně do budoucna jen na elektromobilitu a Toyoty, která krom čisté elektromobility  a hybridů jede i v těch palivových vodíkových článcích.

 

https://autozurnal.com/toyota-chce-masovo-rozsirit-vodikovy-pohon-ocakava-desatnasobny-rast-predaja

 

PS: pro @stanmar Někde ve Světě motorů  jsem nedávno četl a mám to někde i tady na fóru napsané (už nevím kde), že ta osobní automobilová doprava se podílí na celkové světové  produkci CO2 jen podílem 1/500, takže dokonce 5 x méně, než jsi zde uváděl ty, ale to není stejně tak relevantní, každopádně je to skoro nula, nula něco.....

Ona naše planeta je stále tzv, živá a co produkuje, nebo neprodukuje sama příroda nezávisle na člověku, je podle mne pro tuto planetu stejně rozhodující a člověkem neovlivnitelné. EU dnes jedná v tomto segmentu stejně jako dříve komunisti s jejich oblíbeným heslem "poručíme větru, dešti", mám obavy , že vyhodíme obrovské investice skoro vniveč.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco dalšího k připravované normě EURO 7. Pokud to projde v EU tak, jak to mají nalinkované, tak to bude pravděpodobně opravdu brzký konec čistého spalováku. Snad pak jen nějaké zakázkové supersporty a hodně naditá  peněženka,  k tomu potřebná.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-chce-potichu-naridit-elektromobily-varuje-profesor-a-motorovy-expert-ignoruje-lepsi-alternativy/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

„Současný obchodní model automobilového průmyslu se zhroutí,“ tvrdí šéf Toyoty

 „Čím více elektromobilů postavíme, tím horší bude oxid uhličitý. Když politici tvrdí; pojďme se zbavit všech automobilů používajících benzín, rozumějí tomu?“ ptá se řečnicky Toyoda 

 

https://www.auto.cz/elektromobily-jsou-precenovane-tvrdi-sef-toyoty-a-varuje-pred-nimi-137242?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I na tomto neustálém, plíživém  a zatím snad ještě únosném  zdražování el. energie od EONu ( nejenom od něj) pro připojení elektromobilů na veřejně přístupných nabíjecích stojanech, je vidět, že v budoucnu, to bude pravděpodobně únosné a výhodné jen pro ty, co si nabíjejí elektromobil a hlavně mají tu možnost, buď doma ze své zásuvky/wallboxu, tedy mají dům a nebydlí někde na sídlišti, popř. nabíjejí v zaměstnání, pokud tedy budou mít služební elektromobil, nebo mu to ještě zaměstnavatel umožní dobít do soukromého auta.  Státu budou utíkat pomalu peníze za daně z fosilních paliv, jak se bude navyšovat počet elektromobilů  a tak kde si  tedy ty finance vybere, no samozřejmě ..........! Zatím máme možnost srovnávat cenu el. energie s cenou benzínu/nafty, no a až tady třeba za pár let/desetiletí nebude s čím srovnávat, tak to pak se může točit pěkný kolotoč cen el. energie a ani nemrknem, když tedy budeme chtít jezdit!!!

 

https://elektrickevozy.cz/clanky/e-on-opet-zdrazuje-vime-na-kolik-vas-nabijeni-elektromobilu-prijde-v-roce-2021

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby to nebylo tady tak jednostranné, tak jeden článek s argumenty od  příznivců  elektromobilů (z mých příspěvků je jasné, že jim nefandím),  z webu "elektrickevozy"

Jestli mají, nebo nemají pravdu, toť ať si vyhodnotí každý sám, já říkám svým vlastním selským rozumem.

 

https://elektrickevozy.cz/clanky/10-duvodu-proc-si-lide-nechteji-koupit-elektromobil-a-proc-se-pletou/2

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně se může stát, že za pár let pokuty za překročené emise od nových spalováků do kasy EU, nebude platit automobilka, ale konkrétní majitel vozidla. Měření spotřeby na dálku a ukládání dat, povinně zavedené od 1.1.2021, má k tomu docela slušně nakročeno.  EU si ten ohromný tok peněz od majitelů automobilů  možná zavede již od roku 2030. Zajímavé zároveň je, že tato data o spotřebě budou měřena a ukládána i u elektromobilů, takže i tady je cesta, jak inkasovat další a další peníze i z té tzv. dnes ekologické dopravy. 

Sumasumárum, nebojme se, on se vždy najde způsob, jak běžného občana "podojit".

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/eu-zacala-tise-sledovat-spotrebu-kazdeho-noveho-auta-za-par-dnu-dostane-data/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita ano ale tak pouze do mesta, pro nekoho ekologicky smyslejiciho co si mysli ze svet se zlepsi. Za me ne. Rad seslapnu ve fabii 2.0mpi plyn az slejza kozich lednimu mededu za polarnim kruhem. Elektrika nema " energii" kdyz vemu 20litru fosilniho paliva naseho nejoblibenejsiho nafty jak je velka kostka s porovnani stejne velkeho baterioveho clanku tak na tu elektrickou kosku se ani auto nerozjede natoz ujet cca 400km 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...