Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To nepochybně, ale do tohoto vlákna jdou lidé nasát informace primárně o elektromobilech.. To je jako by jsme řešili v tématu o benzinovém motoru 2.0 TSI, benzinové pumpy a ceny benzínu 😊 je to OT, i když to s provozem vozidla souvisí..

Tu ziadne informacie o elektromobilite nie su. :D

Upraveno od Sranki

  • Autor

No samozřejmě, že tady nebudou relevantní informace o elektromobilitě, tedy pro toho, komu se nelíbí nic z toho, co zavání jakýmkoliv, byť jen nicotným, negativním  postojem, k za každou cenu  dotlačované elektromobilitě. 

Upraveno od DušanV

V 13. 11. 2021 na 6:59, Sranki napsal:

Tu ziadne informacie o elektromobilite nie su. :D

A co Ty ? 

Že bys ses třeba namísto mínusování příspěvků ostatních o nevýhodách nucené elektromobility (kterým určitě nepřesvědčíš ostatní) rozepsal naopak o jejich výhodách, proč jsi třeba Ty pro elektromobilitu a všechno s tím spojené. 

A máš li elektromobil, proč jsi jej zvolil (pokud je firemní, jestli bys byl ochoten si jej pořídit jako soukromá osoba vzhledem k ceně která je řádově o statisíce Kč vyšší než srovnatelný vůz se spalovacím motorem) jaké možnosti nabíjení pak tedy máš atd. 

 

 

 

 

 

  • Autor

Jo, jo baterie, taky jsem to tady již párkrát uvedl, že baterie v elektromobilu je stále ten největší problém, s kterým se nedokážeme efektivně a účinně  vypořádat již více jak 120 let! U spalováku ta malá baterie pro startér aj., co mě vydrží  pár let a za pár tisícovek si na každém rohu koupím novou, tak tam mě ta stoletá technologie s nějakou tou obměňovanou  inovací nevadí. Na druhou stranu potřebovat a měnit, nebo nějakým způsobem možná generálkovat po pár letech provozu elektromobilu jeho baterii a to  za cenu převyšující zůstatkovou hodnotu vozu, tak to nevím, nevím.....? No a zatím to pořád nevypadá, že by tyhle baterie měly zlevňovat, jak nám tedy již roky hustí do hlavy!

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-potvrdil-tragickou-ztratu-kapacity-baterie-klicoveho-elektromobilu-id-3-po-pouhem-roce-jezdeni/

 

Je to dáno překotným vývojem baterií pro VW a bez dlouhodobého zkoušení. Takže majitel který elektoauto používá aktivně prostě odepíše baterii rychleji a na konci záruky to bude na nákladnou opravu výrobcem, tedy jestli to vůbec uzná. To se asi podepíše na ekonomice Koncernu. Ten problém je ale všude, v úterý jsem se bavil s rakušákem který má 8 let Teslu 3 a baterka je pomalu v háji a nová má stát 20 000 Eur. Tedy auto na vyhození. Jestli něco na elektriku, tak jen Japonský hybrid.

Teslu 3 (ktera se vyrabi od poloviny roku 2017) a 8let?

Upraveno od OnMiT312

Rakušák si evidentně vymýšlel :-).

Zrovna životnost baterií je to poslední, co je u elektromobility problém. Viz početná videa o kapacitě baterek Tesly po stovkách tis. km.

 

Pro mě je největší překážka elektromobility přílišné prodlužování času na cestě díky nutnosti dobíjet a dobíjení plánovat.

Já to mám tak, že čistý elektromobil nechci a spalováka (naftu) bych svým způsobem asi brzo zničil. Tak mám v garáži už skoro dva měsíce hybrida - iV.

No když i VW přiznává ztrátu kapacity 8% za pouhý rok provozu, tak v tom určitě nějaké riziko bude.

 

 

 

 

Upraveno od stanmar
úprava a změna textu

před 2 hodinami, Bubaq napsal:

Zrovna životnost baterií je to poslední, co je u elektromobility problém. Viz početná videa o kapacitě baterek Tesly po stovkách tis. km.

 

Pro mě je největší překážka elektromobility přílišné prodlužování času na cestě díky nutnosti dobíjet a dobíjení plánovat.

Youtube neYoutube, to jsou fyzikální vlastnosti a parametry článku se časem zhoršují, jak napětí tak vybíjecí křivka. Články v packu se pak víc a víc "rozjíždí" (případně umřou úplně) a máš jistotu, že po letech provozu baterka nikdy nebude schopna dodat energii jako když byla nová. To platí jak o kapacitě, od které se odvíjí dojezd, tak o napětí, které je spojeno s otáčkami motoru.

Ano, teorii znám. Podstatnější je ale reálná praxe, kterou právě ukazují v těch videích.

Tak jsem z DPI režimu přešel k MND energii a mám to za 8400 Kč měsíčně do 31.12. 2022. Takže zde je vidět kam to pujde až skončí fixace všem. V této situaci je elektromobilita v domácím nabíjení nekonkurence schopná a kdo nebude mít domácí fotovoltaiku, tak nemá šanci v budoucnu. Zatracená Eu a její fanatické prosazování elektro.

A kolik si platil před DPI?

  • Autor

Mě končí tříletá fixace u ČEZu koncem března 2022 a tak jsem se předběžně zajímal, co by mě zatím mohli nabídnout s fixací od toho dubna 2022.  Prozatím by mě to údajně  vycházelo o cca 30% dráže, než nyní, tedy zatím platím za 2-pokojový byt cca 1100,- Kč/měsíc a tvrdili v elektronické komunikaci, že to za současné situace u mě vychází do 1500,- Kč. Predikce budoucí ceny je značně nejistá, podle komunikace by to mohlo být dokonce i nižší.  Minulý měsíc končila sousedovi v bytě fixace (tvrdil, že je to údajně nějaká malá dceřinka ČEZU???) taky po třech letech a tomu to naskočilo o 50% oproti dosavadní ceně a nyní platí měsíčně cca 1700,- Kč.  Takže nevidím zase tu končící fixaci tak černě, já jsem u ČEZU stabilně přes 20 let a možná i proto to nemá být zas tak razantní zvýšení, no uvidíme, situace se mění každým dnem. Z toho je vidět, že ten kdo byl doposavad u nějakých těch krachujících společností, tak to šeredně slízl, za což určitě nenese vinu a spíše tady selhali jiné složky! Pokud je mi známo, tak EU údajně před pár lety změnila přístup a postoj k nějakým těm dlouhodobým smlouvám o dodávkách energií (plynu, ropy) a údajně jednala v intencích té dnes již legendární Bohemia Energy, tedy čekáme s  nákupem dle co nejnižší ceny, no a dopadá to, jak to dopadá, že? Tuhle verzi dosavadního přístupu EU k zajišťování energií pro členské státy jsem slyšel z více stran, ale popravdě nejsem si jistý, kolik je na tom pravdy. Ostatně i dosavadní přístup EU k jaderné energii mi přijde jako dosti amatérský, tedy co se týče oblasti  zajištění stálých, dostatečných  a stabilních zdrojů el. energie.

Upraveno od DušanV

Ano s tím nákupem energií za to může Eu a jasně je to vidět u situace s plynem. Tam Eu spekulovala na nízké ceny a zásobníky nenaplnila. Tak proto je situace taková jaká je, stejně jako postupovala Bohemka.

Jinak jsem zatím platil 1700 Kč za třípatrový dům, ale doplatky byla v poslední době vysoké a tak jsem to nechal aktualizovat na aktuální spotřebu a tím vyšla platba taková.

Mám zde i oznámení od Čez které zaslal známému z elektřinou na dobu neurčitou a tam u D25 je od 31.12.2021 místo 2,042 Kč /Kwh nově 3,703 Kč /Kwh u VT a u NT je 1,911 Kč /Kwh nově 3,570 Kč /Kwh. To je taky pěkné zvýšení a to je historický zákazník.

Zpět k elektromobilitě - k těm, co se neumí držet tématu i přes upozornění přišel Ježíšek o měsíc dříve a nadělil jim napomenutí. Buď lepší a vydrž do Vánoc! 🙏

V 18. 11. 2021 na 17:24, virtual napsal:

Články v packu se pak víc a víc "rozjíždí" (případně umřou úplně) a máš jistotu, že po letech provozu baterka nikdy nebude schopna dodat energii jako když byla nová.

Přičemž když předpokládám serioparalelní zapojení jednotlivých článků (jinak ani těch 48/400V apod. "zařídit" nelze), pak očekávám, že "umře" celá jedna větev (to seriové spojení). Bez ohledu na stav 9 zbylých článků ve větvi z deseti.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Běžíme, nebo spíše řítíme se mílovými kroky do politicky plánovaného hospodářství a tím vlastně taktéž do  nám naplánovaného života, tak jak si to mocní přejí a jak to potřebují ! Proč? No napadá mně, že se na tom dá velice dobře vydělat.  Pardon, ne někdo z nás, co to tady čtete, ale spíše jen těch pár tisíc vyvolených tohoto světa.  

Ostatně článek " Spalovací motor je fosilie, peníze investorů zalijí elektrickou konkurenci" nám částečně odkryje, že ta údajně "vše řešící elektromobilita"  bude asi opravdu výhodný kšeft, tedy pro některé...... 

A že by plná elektromobilita nějak zásadně přispěla k  čistšímu životnímu prostředí, jak je nám to předkládáno? Já tedy nejsem ani trochu o tom přesvědčen, aspoň tedy za tzv. "současné konstelace hvězd", nakonec spoustu materiálu si o tom dokáže najít každý, soudně uvažující člověk.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-elektrifikace-dopravy-sili-automobilky-mohou-ziskat-dalsi-miliardy-od-investoru-182084#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=UTV7eTgUaR9-202111301156&dop_id=182084&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Upraveno od DušanV

  • Autor

No a že by tzv.  "nová konstelace hvězd" mohla něco změnit, tak o tomto je třeba tento článek, tedy článek o bateriích elektromobilů, které se dají 100% vyrábět z recyklovaných materiálů. Ještě by se mělo říci, kolik to spotřebuje energie a stojí finančních prostředků, abychom  aspoň tušili, jestli to má nějaký smysl! 

 

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/prichazi-revoluce-v-elektromobilite-podarilo-se-vyrobit-baterii-ze-100-recyklovanych-materialu

Tak toto by měl vidět každý kdo uvažuje o elektrickém autě. Doporučuji shlédnout všecha tři videa s hořící Teslou 3 a jak se nakonec řešil konec pořáru. Proto zůstanu věrný fosilním autů co to půjde nejdéle a v Bruselu by měl toto video sledovat komise před každým jednáním povinně. aby věděla do čeho ženou Evropu.

https://fdrive.cz/clanky/spatna-souhra-nahod-se-nevyplatila-majiteli-tesly-model-3-skoda-je-totalni-8121?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=CxtLLcjZ5iV-202111302149&dop_id=14398426

  • Autor

Rád bych tomu věřil, že to tak bude podle článku v odkazu Karla Bůny. Ovšem EU jedná jinak, pokud to nejde přímo, tak to tzv. nechává vyhnít, nebo jde na to oklikou, nakonec každý občan, co se o jejich politiku a podmínky jejího prosazování zajímá a sleduje to v dlouhodobém horizontu, si dokáže podobné příklady vybavit, popř. dohledat. No a taky já osobně nevím o žádném přiznání pochybení, nebo porážky od této, nebo jí podobné instituce někdy v minulosti. Pokud tedy někdy vůbec dojde  k tomu, že elektromobilia bude jednou provždy jen jedna z alternativ, tak nějaké to pochybení, nebo špatné směřování ze strany EU vyšumí, jak pára nad hrncem. Spíše čekám nyní ze strany  EU opak, tedy přiložení pod kotlem a další argumentace proč jen a jen elektromobilita a následná čistota životního prostředí, i když osobně si přeji, aby zvítězil  realistický a racionální přístup a né jen politikum a vidina zisku určitých skupin lidí, kteří se schovávají za pláštík ekologických zítřků. Ale jsem rád, že se někdo vůbec  odvážil vzít rozum do hrsti a jde s kůží na trh, i když samozřejmě jde taktéž o jeho peníze. 

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.