Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Proč mám pořád takový neodbytný pocit, že čím více EU a Evropská komise  do něčeho vrtá, tak tím více se do něčeho zamotává!  Třeba ta možnost, co Evropská komise v současnosti projednává, tedy, že Lithium by mohlo být zařazeno mezi toxické látky, což by asi mohlo zhatit, nebo velice ztížit (a tím pochopitelně i zdražit) zamýšlenou těžbu a zpracování Lithia v regionu Evropy. A co taky taková  recyklace baterií  elektromobilů, tak ta by se taktéž dosti podražila. Rozhodně i to by bylo kontraproduktivní v zamýšleném a dříve hojně propagovaném zlevňování  baterií, ale to snad již ani politické špičky dnes nemyslí opravdu vážně.

A to víte, že Němci porovnávali meziroční zdražování nejrozšířenějších elektromobilů a aut na fosilní paliva a vyšlo jim, že elektromobily meziročně zdražily o  14,5% a tzv. špinavá auta o 12,5%?  Takže obrázek si každý musí udělat sám, jak to je a asi i nadále bude s cenami baterií a elektromobilů.

 

 

https://emovio.cz/2022/07/09/bude-lithium-v-eu-toxicky-prvek/

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sen-o-zlevnovani-elektromobilu-se-tragikomicky-rozplyva-zdrazuji-jeste-mnohem-rychleji-nez-benziny-a-diesel/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pawouk "Velmi poučné" čtení, dal jsem si tu práci, že jsem poctivě přečetl všech 12 stránek přiloženého souboru o výletu tzv.  "amatér-elektromobilistů" do Norska a vše podstatné by se dalo shrnout do jediného výňatku z textu:

"..........ale zase a znovu se naštvaně ptáme: proboha PROČ?? Proč se nedá nabíjet u jakéhokoli stojanu na obyčejnou platební kartu a jsou potřeba zatracené aplikace! Nicméně konečně nabíjíme, děkujeme ochotnému řidiči a ten chápavě říká: „Mám elektroauto dva měsíce a vím, co jest to za cholerstwo… Každé nabíjení je o infarkt, jsem šťastný, když se to podaří!“ 

 

PS: Mám perličku, i když se to netýká předchozího textu,  o uplynulém víkendu na rodinném srazu přijel švagr se švagrovou fungl novým elektromobilem KIA EV6. Protože vím, že má Subaru Outback tak jsem se ptal, proč přepřáhl? On, že nepřepřáhl, že to koupil ženě na dojíždění do práce. Sumasumárum žena denně jede do práce a zpět cca 60 km, takže za cenu 1.300.000,- Kč  to je krásná a "laciná" kára na  dojíždění do práce. Ale zase žena nebude řešit to divoké dobíjení  na dalekých cestách, viz.  výše přiložený Pawoukův článek, neboť švagr pořídil jak doma, tak v práci wallbox.  Ale švagr je  majitel prosperující firmy a vždy se snaží být na odiv, pardon IN, takže se mu ani nedivím, aspoň budu mít v tzv. přímém přenosu nějaké zprostředkované zážitky, pokud bude ochota se pochlubit...... 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preco, lebo na dochadzanie 3 az 4km je to idealne, klima ide vzdy, kurenie ide vzdy, vies si zohriat auto pred jazdou, nema to prevodovku. Len paka vpred a vzad ideal pre zeny, navyse malee kompaktne auto. 

Takze ano pre niektorych to vyznam ma. Akurat ta cena. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to jen potvrzuje, že tyhle nové a  "předražené elektrokáry" si zhusta pořizují firmy a lidé co se potřebují veřejně prezentovat, jak jsou moderní a jdou s nastolenou dobou, nebo jakákoliv vynaložená cena je jim šumafuk.  Na druhou stranu se musím švagra zastat, je to v naprosté většině případů  normálně uvažující člověk, jen prostě neví co s vydělanými penězi. Auta mění co pár let, takže pravděpodobně ani ta záruka na baterii tj. 8 roků, nebo 160.000 km u toho auta určitě nebude využita. Naše debata o elektromobilech skončila na tom, že jsem mu řekl, že  jsem svojí ženě před nedávnem koupil taky nové auto na dojíždění za nákupy a do města, ale nové Aygo mně stálo cca 250.000,- Kč a jezdí za 4l/100km, což pochopil, že je to z mé strany taková malá provokace ohledně rentability jeho koupě (což rozhodně byla). Ale za zlé mu to neberu, se švagrem si v pohodě rozumíme, jen prostě žije v jiné dimenzi, než většina naší populace. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, atlan napsal:

Preco, lebo na dochadzanie 3 az 4km je to idealne, klima ide vzdy, kurenie ide vzdy, vies si zohriat auto pred jazdou, nema to prevodovku. Len paka vpred a vzad ideal pre zeny, navyse malee kompaktne auto. 

Takze ano pre niektorych to vyznam ma. Akurat ta cena. 

Nevím jestli jsem tě špatně nepochopil, ale KIA EV6 není rozhodně malé, kompaktní auto, je to veliké jako kráva. Vzhledem k tomu, že předtím dojížděla do práce AlfaRomeo Mita, tak najednou má cca o 50 % větší auto, což praktické  pro 1 osobu asi moc není. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou ale zase zbytečné řeči - když si takové auto může koupit, ale zatím povinně nemusí , tak nevím proč by nemohl. Spousta z nás má auta, která ve skutečnosti nepotřebuje, ale má jen proto, že je prostě chce.

Editováno: , autor: stanmar
oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmar byl rychlejší.

 

Zastávám ale stejný názor... Má na to, líbí se to jemu i ženě, má kde nabíjet, tak proč by si to nekoupil? U například sportovních aut, kde je rentabilita určitě ještě menší (jestli vůbec nějaká?), tak nikdo nezpochybňuje proč si to daný člověk koupil... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Clerfayt napsal:

No protože zbytečně podporuje ekofašismus.

 

Viděl jsi KIA EV6 na živo?

Takové auto nemůže být nikdy ekologické.

Nikdo mě nepřesvědčí že taková stodola ačkoli na baterky, celkově za svůj životní cyklus vyprodukuje méně emisí než fabie 1.0 MPi. Myslím tím samozřejmě naprosto všechny emise s vozem spojené, i blbí prach z pneumatik. Takový vůz jako EV6 zatíží životní prostředí minimálně 2x víc než fabie pro důchodce. Jen retard může věřit tomu že je to ekologické auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, atlan napsal:

Preco, lebo na dochadzanie 3 az 4km je to idealne..... to moje ženská jezdí i se spalovákem a spokojeně. 

 

 

klima ide vzdy..... no jasně, a ve spalováku nejde? Sss mám deaktivovaný. 

 

před 2 hodinami, atlan napsal:

 

 

kurenie ide vzdy,..... to řeší webasto. 

 

vies si zohriat auto pred jazdou... to také řeší webasto a skvěle. 

 

 

 

nema to prevodovku...... moje ženská ani neví co převodovka je. Za prachy co stojí elektromobil může mít každý automat. 

 

 

Takze ano pre niektorych to vyznam ma. Akurat ta cena. ...... Ano za tu cenu můžu mít cokoliv a nemusím podporovat zelený úděl. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, DušanV napsal:

@Pawouk "Velmi poučné" čtení, dal jsem si tu práci, že jsem poctivě přečetl všech 12 stránek přiloženého souboru o výletu tzv.  "amatér-elektromobilistů" do Norska a vše podstatné by se dalo shrnout do jediného výňatku z textu:

"..........ale zase a znovu se naštvaně ptáme: proboha PROČ?? Proč se nedá nabíjet u jakéhokoli stojanu na obyčejnou platební kartu a jsou potřeba zatracené aplikace! Nicméně konečně nabíjíme, děkujeme ochotnému řidiči a ten chápavě říká: „Mám elektroauto dva měsíce a vím, co jest to za cholerstwo… Každé nabíjení je o infarkt, jsem šťastný, když se to podaří!“

Tady je vidět totální nefunkčnost EU. Jo, vnucovat lidem něco, co nechtějí, a tím nemyslím jenom elektroauta, to by jim šlo. Ale udělat pro tu vnucovanou věc něco skutečně užitečného, to už ne. Asi moc práce. Ale co bychom od ouřadů chtěli, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to teď stejně fuk, dokud se dlouhodobě nestabilizuje situace s cenovými šoky energií, můžou směle zapomenout na nějaký rozvoj elektromobilty, na tato předražená auta skoro nikdo beztak nebude mít finance. A ono je nebude mít ani na spalováky a už vůbec ne, až je významně zdraží v reakci na EURO7, pokud ještě tato norma umožní jejich prodej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzpomínám si na slova bývalého šéfa Škodovky Thomase Schäfera, který za šéfování v Mladé Boleslavi sám rezolutně označil případné schválení normy EURO7 za zcela zbytečné a kontraproduktivní, vzhledem i k tomu, že již tehdy se mnohé státy v EU zavázali k zákazu prodeje spalovacích aut od určité doby. Jen na příkladu Fábie řekl, že po zavedení EURO7 by musela od roku 2025 zdražit o cca 6.000 euro, aby vůbec vyhovovala této emisní normě  a tak by začínala u nás s cenou cca 500.000,- Kč. Otázka je, že by ji asi tím pádem Boleslaváci odpískali. V kontextu toho dává to předčasné rušení  čtverkové Fabie combi obchodní smysl.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Pawouk napsal:

 Jen mně zaujala v tom článku  informace, že závod Vrchlabí je od roku 2020 uhlíkově neutrální!  Ony všechny ty hliníkové, hořčíkové odlitky, všechna ta ozubená, kalená, popouštěná kola a hřídele se někde vyrobily uhlíkově bez emisí? Nebo, když to přeženu, on ten  závod Vrchlabí má tak účinný filtrační systém, že absorbuje z celého provozu a výroby  CO2 a vypouští naproti tomu  adekvátně O2? Ono se to dá nějakým způsobem odborně nadefinovat, aby to tzv. bylo uhlíkově neutrální?  Určitě ano, jinak by taková terminologie neexistovala.

Ve skutečnosti není podle mne uhlíkově neutrální skoro nic.  Stejně jako lidstvo, které již z podstaty existence  nemůže být nikdy uhlíkově neutrální, třeba jen proto, že  tady chodí po světě cca 8 miliard lidí (a stále více a více) a všichni produkují a vydechují CO2, produkují metan (pardon, prdí). Bože můj, buď se blbost lidstva neustále zvyšuje, nebo někdo chce aby se zvyšovala,  nebo účelová propaganda je čím dál, tím účinnější, nebo v tom informačním mixu se pomalu všichni již ztrácíme. A nebo taky všechno dohromady. Jako by ani pro zelené aktivisty a politiky vůbec neexistoval zákon o zachování hmoty, budeme v budoucnu všichni uhlíkově neutrální a přitom budeme nadále úspěšně existovat, vyrábět a žít......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka asi již ztratila pojem o realitě, tedy minimálně o tužbách a přáních zákazníků. Tedy ústy svého nového šéfa tvrdí, že v roce 2030 bude 70% její produkce čistě elektrifikováno. Jen Kodiaq a Superb mají mít nějaké ty spalovací motory i po roce 2030, spalovací Octavii pravděpodobně čeká jen facelift v roce 2024, jinak vůbec nic.  Fabia,  Karoq, Octavia, Scala, Kamiq to vše má být dále jen s elektromotorem a baterií, některé z těchto typů vozů asi nebudou vůbec.  Nová elektrická  Fabia má stát  od cca 570.000,- Kč. To tedy opravdu nevím, jak toho chtějí dosáhnout, když taková očesaná a v Číně vyrobená Dacia Spring v současnosti stojí od 500.000,- Kč výše?  Takže asi kupujme, od roku 2030 si ty spalováky od Škodovky moc nekoupíme, nebo koupíme, ale s cenovkou na beton převyšující 1 milion Kč a více.  Tečka, padla.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-ztratila-smysl-pro-realitu-zatopi-pod-kotlem-elektrickych-aut-slibuje-novou-fabii-pod-570-tisic/

 

https://www.skoda-storyboard.com/cs/skoda-svet-cs/skoda-vision-7s-ukazuje-budoucnost/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...