Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

4 hours ago, silarm said:

EU - má zhruba 1 Gigatunu CO2eq z dopravy... majoritní podíl osobní doprava. 

Energetika, lesnictví, zemědělství a další odvětví lidské činnosti prochází také transformací... Jedině tak bude aspoň nějaká šance udržet zvyšování teploty pod 2°C

 

a asi ještě nějakou dobu budou zaznívat hlasy, že je někdo blázen, levičák, ekofašista, zelený taliban... to mi je jedno, to na mém názoru nic nezmění. 

 

Děkuji všem, kdo slušně přispěl na obhajobu nebo kritiku elektromobility. Jsem rád za podmět k lepšímu studiu baterií... Je příjemné zjištění, že i na vyloženě automobilovém fóru, jsou diskutující s neutrálním nebo i pozitivním názorem na elektromobilitu.  

 

  

Copak elektromobily nejsou automobily?

A na elektromobilitě jako takové není špatného vůbec nic. Naopak je skvělá do podmínek, kam se hodí.

Špatná je násilná politická tlačenka elektromobility za pomoci zákazu výroby spalovacích motorů pod velmi hloupou, fanatickou a především v reálu nefungující záminkou o jakési pseudoekologii.

 

A k té gigatuně - kolik že jsou celkové světové emise CO2? Ať ta z kontextu vytržená zdánlivé obrovská gigatuna dostaně trochu reálnější rozměr. 

 

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, virtual napsal:

Vždyť je to přesně naopak! EU bere elektromobil jako bezemisní. Prestože je energeticky náročnější na výrobu, bezemisní elektřinu pro dobíjení taky nemáme a ještě kvůli materiálům pro baterky a elektromotory budeme víc drancovat přírodu.

Podstatné však je, že se něco zakazuje z důvodu "ekologie", vnucená náhrada však reálně vychází přinejlepším podobně neekologicky! Nemluvě o horších vlastnostech a schopnostech.

To je přesně ono.

 

Fanatický podporovatel EV tvrdí, že EV má nulové emise Co2. Fanatický odpůrce EV počítá spalováku jen emise za spálené palivo. A teď kdo je horší. :-) Nezlobte se na sebe, ale mně se argumenty obou stran zdají stejně vtipné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, McMatej said:

To se nevylučuje. Při Covidu bylo vidět, jestli jsou lidi ochotní se rozhodovat ohleduplně ve prospěch společnosti nebo sobecky upřednostňovat své vlastní zájmy. A při libovolném nákupu auta by to bylo to samé.

Nebo snad myslíš, že kdyby si lidi mohli vybrat mezi laciným autem, z kterého teče olej, je hlučné a smrdí a moderním drahým autem, které neobtěžuje lidi okolo, že by si z ohleduplnosti kupovali drahá auta? Čest světlým výjimkám.

Proto musí být ta "drahá" auta dotovaná a laciná regulovaná.

No nevím. Já vnímám mnoho diametrálních rozdílů mezi možností výběru při nákupu nového auta a světovou pandemií. Ale ok, asi jsou i lidé, kterým to splývá v jedno. V době pandemie se drtivá většina lidí v mém okolí chovala podle toho, co se v dané chvíli jevilo jako správné z hlediska celé společnosti. O tom se tady ale bavit nemíním.

 

Co je zde téma, je možnost mít volbu při nákupu nového moderního auta - spalovacího nebo elektrického. Už jsem psal, že bych byl rád, kdyby mé další druhé auto do rodiny bylo elektro. Jako hlavní auto ale elektro nechci za žádnou cenu. Znamenalo by to pro mě nechtěnou a poměrně výraznou komplikaci, kterou vzhledem k naprosto mizivému ekologickému přínosu nejsem ochotný podstupovat. A o tom to je - mít možnost si vybrat, co člověku vyhovuje víc. 

 

Tvé převedení tématu výběru nového moderního auta spalovacího vs elektrického na téma výběru mezi laciným autem, ze kterého teče olej, je hlučné a smrdí a moderním autem, je krásnou ukázkou hloupé demagogie, která má za cíl polarizovat situaci na černo bílou, na ryzí zlo a čisté dobro. Sice pokus, ale úplně mimo. O tom se přece vůbec nebavíme. Je to stejná kravina jako s tou pandemií. Vymyslel jsi absurdní, s tématem absolutně nesouvisející, z nuly vyfabulovaný příklad, který chceš použít jako argument. Jeho váha je ale ryzí nula, protože o takové rozhodovací situaci se tady nikdo nebaví a ta situace tak nestojí ani obecně. Relevance nula.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

19 minutes ago, McMatej said:

To je přesně ono.

 

Fanatický podporovatel EV tvrdí, že EV má nulové emise Co2. Fanatický odpůrce EV počítá spalováku jen emise za spálené palivo. A teď kdo je horší. :-) Nezlobte se na sebe, ale mně se argumenty obou stran zdají stejně vtipné. 

Souhlas, tohle by byli stejní blbci oba. 

 

Zdaleka nejhlavnějšími argumenty pro elektromobilitu byla v jejím začátku nízká provozní cena a ekologie. Oboje se velmi záhy ukázalo jako falešné, když se vezme celý cyklus a potřebná infrastruktura. Ale karty byly vrženy a násilná tlačenka elektromobility pokračuje dál a dál, i když to nedává valný smysl.

 

Nejsmutnější na tom je, že Evropa díky tomu bude výrazně ekonomicky tratit. Díky vlastnímu strategicky špatnému rozhodnutí. Z velmoci se dostaneme rychle na chvost, protože kdo vlastní drtivou většinu know-how a výrobních kapacit pro elektromobilitu? Evropa (ani USA) to není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita je EU preferována pomalu jako nějaký všespásná modla a příklad  bezemisní budoucnosti, ale jiné kroky ukazují jaká politicko-ekonomická křivárna to vlastně je. Docela jasný příklad, že o ekologii jde vlastně až na jiném místě, než na tom prvním, je konečné odstavení jaderných elektráren v Německu. Nakonec nezaznamenali jste taky nedávné a veřejné  vyjádření šéfky EK Usruly von der Layenové, že jadernou energii vlastně vůbec nepotřebujeme? A to řekla asi záměrně nyní, tedy v době, kdy Francie, ČR aj. usilují o tzv. taxonomii jaderné energetiky, tedy Ursula jasně dává najevo, že EU a EK nemá zájem na další podporu jaderné energetiky!!!

Zjednodušeně řečeno, dotace do fotovoltaiky, větrníků  ze společných odvodů do EU aj. zdrojů ano, ale nové jaderky si postavte jen za svoje. Že se např.  Greenpeace aj. aktivisté dnes až tak moc neohrazují třeba proti neekologickému zbrojnímu arzenálu a to nejenom proti tomu jadernému? Z jakých zdrojů, za jakým účelem a kým jsou tyto organizace dotované, že každý metanový prd obyčejné krávy někde na nizozemských pastvinách podle nich skoro  zabije celé lidstvo a  nad ostatními ekoprasárnami někdy ani nemrknou ....?

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-spinavejsi-a-drazsi-i-v-cesku-jaka-bude-elektrina-po-nemeckem-konci-atomu-229569#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Bubaq napsal:

A k té gigatuně - kolik že jsou celkové světové emise CO2? Ať ta z kontextu vytržená zdánlivé obrovská gigatuna dostaně trochu reálnější rozměr. 

 

Docela mě to zajímalo, tak jsem zkusil pohledat... údaje jsou za rok 2021, možná někde už budou novější, nehledal jsem už dále...

 

Celkový stav vyprodukovaného CO2 na světě - 38Gt 

Z toho pro EU27 -  2,77 Gt (7,3%)

 

Pro představu další státy:

Čína 12,46 Gt (33%)

USA 4,7 Gt (12,5%)

Indie 2,65 Gt (7%)

 

Takže EU se podílí na celkové produkci cca 7%.  Pokud je tedy doprava jak napsal @silarm 1Gt tak z celosvětové produkce CO2 je to cca 2,63%. Já chápu, že se někde musí začít, ale opravdu nám stojí zato, snížit emise z dopravy třeba z 2,63% na 1,5% (hodnota cucprst) za cenu toho, co vidíme, co to stálo a ještě stát bude? Navíc v porovnání s tím, jak se k tomu staví ostatní země... Za mě to určitě za to nestojí, bohužel prozření asi přišlo moc pozdě a tahle mašinérie už nepůjde zastavit...


BEV jsou rozhodně dobrá varianta, padlo to mnohokrát už, na druhé auto do rodiny / městské auto... Nicméně, že to plnohodnotně nahradí spalovací motor si může myslet jen úplný blázen...

 

A ještě data, ze kterých jsem vycházel, kdyby si to někdo chtěl ověřit

https://edgar.jrc.ec.europa.eu/report_2022

Editováno: , autor: JirikHL
  • Díky 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Martab napsal:

@lojzik76 I když se podíváme na jedno z nejhorších aut z tohoto pohledu, Leaf. Tam je to cca 20% degradace za 6-7 let, resp. 10% za 70 tis km. a to je to nejhorší co může člověk "sehnat". A ano psal jsem to již několikrát:

Opakuju, stáří vozidel v ČR je výrazně vyšší než nějakých 6 let a s nástupem EURO7 a EV se dá čekat spíš zvyšování stáří i předpokládaný nájezd. A když tam vidim, že slabší baterka může mít 85% už po 64kKm a sám mám na autě najeto skoro čtyřnásobek, tak mě vyhlídky na to že bych mohl mít i jen dvoutřetinový dojezd moc neuspokojují, ono totiž nejde jen o průměry, ale i o nejhorší případy. To že to nějak vychází průměrně neznamená, že nebudete mít smůlu na blbou baterku a vzhledem k těm limitům v EURO7 se moc nedovoláte. Navíc většina vozidel bude nakonec provozována dávno poté co jakákoliv garance kapacity vypršela. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Martab napsal:

Něco na tom bude, ale to že je někdo o něčem přesvědčen ještě neznamená, že musí dnes vše zahodit a honem si to běžet pořídit, jen aby mohl diskutovat. Skutečnost že má někdo více vyhraněný názor, nebo úplně nesouhlasí s většinou do diskuze patří.

To není třeba kvůli diskuzi. Měl by si to pořídit, aby věděl o čem mluví.

Já jsem si před lety pořídil za Kč 350 tis. ojetý Fiat 500e.

Jen abych věděl oč vlastně kráčí.

Dovoz z Kalifornie, protože v Evropě se tohle auto nikdy neprodávalo.

Dojezd 120 - 130 km při mém svižném způsobu jízdy. V zimě - pokud jsem nechtěl řídit v kulichu a rukavicích tak 80 km.

Na cesty z Pikovic do Prahy a zpět bez problémů.

Měl pěkný podvozek, slušnou akceleraci, elektřina mě tehdy stála Kč 2,50/kWh, parkování v celé Praze na rok stálo Kč 100.-.

Jenže když byl dojezd 80 km i v létě, šel jsem do Fiatu zeptat se za kolik by mi vyměnili baterky.

Žádný problém, řekli mi, protože baterky jsou vlastně podlaha auta, tak jen odmontujeme zadní nápravu, vyměníme baterky, vrátíme nápravu a můžete jet.

Ráno auto přivezete a odpoledne si ho můžete vyzvednout.

Cena? Kč 690 tisíc vč. práce a DPH...

Tak jsem se ho zase zbavil a odhaduji, že dnes ho má někdo na zahradě jako luxusní kurník pro slepice...

A já už dobře vím co nechci ani omylem a proč...

Editováno: , autor: Tonda-B
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

500e měl myslím 24kWh baterku z toho využitelných 21kWh, tam opravdu člověk nemůže očekávat zázračný dojezd, tam plně souhlasím, že to není náhrada spalováků. Fakt že se výrobci "hojí" na prodeji náhradních dílů platí všeobecně bohužel.

 

@lojzik76 ano, ale problémy se stávají i u spalováků, že odejde třeba motor (několik kusů je i zde na fóru u docela nových aut), znamená to však, že spalováky jsou nepsolehlivé? Nemyslím si. A jak jsme psal, Leaf je prostě to nejhorší co lze vybrat v tomto ohledu asi... Ono třeba taková škoda 110 byla zralá na GO motoru po 100tis km, ve Favoritu ten motor vydržel podstatně více (z velké části za to mohl požadavek na plnění emisí i v průběhu provozu).

Ano, striktní vnucování je problém, na tom se asi shodneme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád přehlížíte, že mnoha lidem nezbyde z finančních důvodů kupovat nic jiného než to nejhorší, budoucnost elektromobility fakt není Tesla u vlastní FVE. Teda možná jo, ale pak lidi nebudou mít žádná auta a budem muset překopat fungování většiny společnosti. Taky je rozdíl "několik kusů" a několik kusů, na těch grafech životnosti baterky to mělo docela velký rozptyl, takže pravděpodobnost že dostanete blbou baterku může být větší než pravděpodobnost, že dostanete blbý motor. A pak je to otázka, jestli se méně kvalitní kus baterky/motoru projeví spíš na začátku životnosti ještě v záruce a jak moc je to reklamovatelné nebo až po záruce a jaká je pak cena opravy.  Řešíme současnost a hlavně budoucnost, argumentovat tím, že se před 40 lety dělala GO po 100kkm mi přijde spíš úsměvné než jako smysluplný argument, myslel jsem, že už jsme trochu jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Martab napsal:

Pánové, opravdu je třeba si někoho dobírat za jeho názory popřípadě za to čím jezdí? Pokud chceme diskutovat (dovolím si připomenout: https://cs.wikipedia.org/wiki/Diskuse) nemusíme se snad dohadovat, ne?

Citovat

Diskuse od účastníků vyžaduje:

  • věcnost: věnovat se tématu a argumentovat, nikoli napadat nebo překřikovat;
  • otevřenost: nevylučovat nikoho, kdo může k danému tématu přispět;
  • poctivost: podstatné informace nesmějí účastníci zatajovat nebo tvrdit něco, čemu sami nevěří;
  • trpělivost: pochopení argumentů druhého může vyžadovat čas;
  • zdvořilost, která vyjadřuje společný zájem všech na každé věcné informaci.

No proto je asi tohle téma v lampárně.

Já občas asi také občas někde poněkud ujedu, jsem si toho vědom, ale není to proto, že bych se jakkoliv chtěl protistraně vysmívat, ale proto, že s ní nesdílím její názor. Naopak, jsem rád za ty možnosti, když si každý může koupit to co opravdu chce - ovšem to v tomto případě jaksi sklouzává do situace, kdy (pokud na to vůbec lidé budou mít) si budou muset koupit jen to, co jim někdo dovolí. Elektromobilita mi jako taková není proti srsti - navíc je třeba uvažovat i dál, nikdo nezaručí, že za několik desítek let bude ještě k mání (za rozumnou cenu) nějaké to fosilní palivo. Mě je však silně proti srsti (už z principu) to její prosazování ve jménu "záchrany" planety, když víme že to rozhodně bude mít i negativní důsledky (energetická nesoběstačnost, nedostatek surovin nutných nejen k výrobě EV..)

A když se odpojují jaderné elektrárny a namísto nich se vyrábí v uhelných, tak ani ta elektřina nutná k pohonu není levná a ani čistá. Navíc už se objevují zprávy, že by mělo (právě díky Německu, které zřejmě čekají problémy s pokrytím spotřeby) dojít k dalšímu zvyšování její ceny.

Editováno: , autor: stanmar
oprava textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Pawouk napsal:

 načipovanou OI 1.8T nebo jinou herku s vylítaným TDI (evidentně ti ještě před nedávnem byly emise CO2 putna - snadno k dohledání zde na fóru)? Nelétáš na dovolenou, chodíš všude pěšky, atd, atd, atd..... je tady skoro nekonečná množina činností, kdy můžeš svoji uhlíkovou stopu snížit. Tak jdi příkladem.

Ano, mám už 20let O1 1.8T s LPG najeto přes 400tkm a stále ji udržuju při životě. Je to Euro4 a myslím že v kombinaci s LPG je to stále relativně ekologické vozidlo. Jezdím úsporněji než dříve za 8l/100km to má stejné emise CO2 jako když jezdí TDi pod 5l/100km. Navíc spalování LPG je čisté bez pevných částic.  Stejně tak i NOx mám nižší. Ročně najedu asi 1/3km co jsem najížděl dříve. Když to jde jedu MHD nebo vlakem. Musím se přiznat šest let máme jako rodinné auto XC90 D5. To auto se snažím využívat úplně minimálně a nejezdit s ním vůbec po městě. Za těch 6let jsme s ním najeli 30000km (5tis/rok) a jen v plném obsazení.   

 

Ale máš pravdu ještě před dvěma lety jsem uvažoval úplně jinak. Je jen dílem náhody, že na údržbu nenáročná O1 LPG je nakonec i dost hodně ekologická. Dnes už moje jednání řídím s ohledem na ekologii a to ve všech oblastech.       

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lojzik76 tím argumentem "před 40 lety" jsem chtěl jen mířit na tu životnost. Jen je to ukázka jak mohou "normy" prospět. A nevím co přehlížím, stále se opakuji, ano vnuconání BEV všude je problém. Ale to neznamená že BEV je špatné, nebo že vnitřní spalování je jediná správná cesta a opačně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč furt řešíme dopravu jen z pohledu ČR.... nějak úplně nechápu logiku ČR je malá nemá smysl nic dělat. Navíc transformace k elektromobilitě probíhá na celém světě.  

A co třeba lidi na malé vesnici, ty mohou dělat všechno. 100lidí nic nezachrání, když v Praze jich je milion.   

 

Průměrné roční světové emise na hlavu jsou kolem 6,5tuny CO2eq.... i kdyby jen 10% byla osobní doprava, tak je taky potřeba se nad tím zamyslet. Průmysl energetika zemědělství taky procházejí obdobnou transformací.  Jeden příklad za všechny zelená ocel. ArcelorMittal masivně investuje do obloukových pecí na výrobu oceli ze šrotu. Ve vysoké peci na 1t oceli vznikne 2t CO2... Navíc odpadají koksovny. Ano i tam zaznívají stejné argumenty a vedou se stejné diskuze.   

 

Můj názor je, že i z ekonomického hlediska se musíme se snažit v této transformaci. Čína má ve fotovoltaice velký náskok, a dost možná to bude i elektromobilová velmoc. A EU musí být schopná si z toho koláče něco ukrojit. Jinak si tady budeme muset každý koupit ročně tři nová auta se spalovacím motorem. Tedy pokud chceme mít nějaký automobilový průmysl. 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2323985    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mnoha příspěvků výše je více než jasné, že se tady bavíme především o EU. Ne jenom o ČR.

Logika úvahy "příspěvek celé EU v produkci CO2 z osobní dopravy je v celosvětovém měřítku celkové produkce CO2 zcela zanedbatelný" je naopak velmi na místě při posuzování, jakou cenu (ekonomickou, ekologickou a společenskou) zaplatíme za to, že celosvětové celkové emise CO2 snížíme o 0,00něco.

 

Vždycky je nezbytně nutné posuzovat zdravé vyvážení mezi cenou nějakého opatření a jeho přínosem. V případě elektromobility je ten poměr extrémně nevýhodný. Za cenu drastických opatření, extrémních výdajů a značného zhoršení životní úrovně získáme zcela zanedbatelný efekt.

 

 

Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat 3 miliony lidí v panelácích? To rozkopeme celá sídliště, abychom přivedli dostatečnou nabíjecí kapacitu pro 10 aut do každého sloupu veřejného osvětlení? Lidi budou ve dvě ráno běhat ke svým dobitým e-autům, aby si je přeparkovali od dobíjecího místa, protože zbytečné blokování dobíjecího místa po úplném nabití je draze zpoplatněno? To je ta ekologie a ekonomická výhodnost elektromobility?

 

Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat lidé na vesnici, kde často musejí mít 2-3 auta na rodinu a kde se houfně kupují auta za 50 tis. Kč, protože to stačí a na výrazně dražší ti lidé prostě nemají?

 

Podívejte se, jaký je dnes frmol na čerpacích stanicích kolem hlavních tahů. 6-10 stojanů, jedno auto za druhým při délce zastávky do 5 minut. Kolik nabíjecích stanic bude nutné vybudovat, kolik zeminy přemístit, betonu vyrobit a dopravit (bezemisně samozřejmě, že...?), aby se uspokojila poptávka po nabíjení 10x delší dobu na jedno auto, až tady bude elektromobilů jezdit 20, 30, 70 %?

 

 

To prostě v celkovém součtu nedává absolutně žádný smysl z pohledu ekonomiky, ekologie, společnosti. Sami sobě si to tady dobrovolně takhle masivně posereme kvůli zanedbatelnému efektu.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

33 minutes ago, silarm said:

Čína má ve fotovoltaice velký náskok, a dost možná to bude i elektromobilová velmoc. A EU musí být schopná si z toho koláče něco ukrojit.

Na tohle už je 10 let pozdě. Čína se s obrovským technologickým i časovým náskokem dávno stala drtivým světovým lídrem v elektromobilitě. Tenhle závod už EU nenávratně prohrála. Pracovala na tom pilně několik posledních desetiletí, kdy dobrovolně přesunula know-how i podstatné výrobní kapacity do Číny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano sociální spravedlnost a nedostatečná infrastruktura infrastruktura... To jsou problémy elektromobility, které musíme vyřešit.

 

Tak panelová sídliště byla projektovaná na to, že budeme osobní automobil bude mít každá třetí rodina. Dnes má hodně rodin 2-3 auta. Kdo přijede na panelové sídliště večer po 17hod, tak místo hodiny nabíjení, hledá místo kde zaparkovat.  Tak třeba bude řešení zkvalitnit veřejnou dopravu, rychlodráhy...    

 

   

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásný příklad nepovedených pokusů o vyhýbavé odpovědi a prázdné blábolení.

 

Jak konkrétně se má chybějící infrastruktura vyřešit? Kolik to bude (naprosto zbytečně) stát a kdo to z jakých peněz zaplatí? 

Co to dobíjení na sídlištích, jak bude řešené? Rychlodráhami? Demagogie jako vyšitá.

 

Pro spalovací auta infrastruktura dávno vyřešená je. Nyní ji musíme díky hloupému direktivnímu rozhodnutí řešit znovu. Za vynaložení astronomických částek a budování desítek tisíc dobíjecích míst. A někteří pomatenci tomu ještě tleskají...

Jinak v Praze na panelákovém sídlišti jsem žil 20 let. O parkování vím své. Vždy jsem zaparkoval v okruhu pár minut chůze od domu. Parkování není nijak zásadní problém. Dobíjení je. Obrovitánský a řešitelný jedině dratickým omezením osobní přepravy. A někteří pomatenci tomu ještě tleskají...

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@silarm Budeme muset, bude třeba, musíme vyřešit.... a to jsem použil jen citaci z tvého posledního příspěvku o 6-ti větách. Aniž bych se tě chtěl nějak dotknout, tak přesně takhle mluví příznivci zeleného údělu a  konají vrcholoví politici EU. Následně vyprodukují směrnice, předpisy  a závazky, co a v jakých číslech by se mělo změnit a pod tlakem několikero "nenásilného" opakování   nespočtu summitů zemí EU,  zasedání  EK, Europarlamentu, ER aj., si je nechají schválit a posvětit. To, že se tam handluje něco za něco  a popírá se tam dříve nepopiratelné je všeobecně známo a potvrzují to i sami europoslanci.

Po zavedení těchto norem a směrnic kdy konsekvence možných dopadů se zhusta dopředu vůbec neřeší a nechávají se tzv. vyhnít a vyřešit samovolně, to následně vypadá, jak to vypadá dnes v Evropě. Drahá energie, mnohdy nedostatek energie v daném čase , závislost na cizích surovinových zdrojích, závislost finální výroby na polotovarech  z nestabilních oblastí, uvažovaný odsun velkých firem z Evropy za lepšími podmínkami, zaostávání v některých stěžejních oborech průmyslu, postupný propad životní úrovně obyvatel atd., atd..

A to jsem ani nemusel nic hledat, vidíme to dnes a denně  všichni . Kdo to nevidí tak si asi stojí na vedení, nebo raději vidět nechce....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem příznivce klimatické neutrality a elektromobilita je toho přirozenou součástí. Z mého pohledu je to příležitost, jak si udržet současný životní standard i v budoucnu.  

 

Ano dnes nemáme nabíječku na každém kroku. Ale myslím, že když se podívám do roku 1892, tak taky nikde nenajdu benzinku. První benzinová pumpa v ČR vznikla v roce 1923, předtím benzin leda v lékárně. Kolik se asi muselo investovat do silniční sítě. Z vyprávění mého dědy, si vzpomínám, že první traktory zemědělci taky nechtěli. Změnil to až Zetor 25 po válce.  Ano tenkrát šlo jen o to, kolik daný stroj udělá práce. Dnešní svět už řeší i vliv činnosti člověka na klima.  

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, silarm napsal:

Ano sociální spravedlnost a nedostatečná infrastruktura infrastruktura... To jsou problémy elektromobility, které musíme vyřešit.

 

Tak panelová sídliště byla projektovaná na to, že budeme osobní automobil bude mít každá třetí rodina. Dnes má hodně rodin 2-3 auta. Kdo přijede na panelové sídliště večer po 17hod, tak místo hodiny nabíjení, hledá místo kde zaparkovat.  Tak třeba bude řešení zkvalitnit veřejnou dopravu, rychlodráhy...    

 

   

 

jenomže tohle mělo být vyřešeno ještě dřív než se začalo něco zakazovat, místo toho neustále posloucháme plácání o tom, že přece normální je EV nabíjet doma z vlastní solární elektrárny a jak je to super. Jo, tohle je možná super a normální, ale pro naprostou minoritu budoucích nucených uživatelů EV. Jinak to množství vozidel na sídlištích je problém bez ohledu na elektromobilitu a ani tak to nikdo není schopen rozumně vyřešit. Ona dnešní společnost se vyvíjela i na základě lehce dostupné IAD a VHD nebude schopná jí srovnatelně nahradit, protože to prostě nikdo nezaplatí a mělo by to velké dopady na dostupnost služeb, zaměstnání,..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před deseti lety se za ekologické auto s nízkými CO2 považoval nafťák nebo auta na plyn. Nikdo nemohl tušit, jaká infrastruktura bude potřeba. EV byl považován za jednu z alternativ a někteří to považovali za stejný nesmysl, jak dnes považují někteří zastánci BEV za nesmysl auta na vodík. Třeba bychom dnes místo nabíječek měli začít stavět vodíkové stanice, nebo nějaké výměnné baterie či buhví co. Problém je v tom, že místo evoluce je snaha to protlačit revolucí a ta revoluce je založena na víře, že se v neřešených aspektech stane zázrak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Bubaq napsal:

aby se uspokojila poptávka po nabíjení 10x delší dobu na jedno auto, až tady bude elektromobilů jezdit 20, 30, 70 %?

 

No nějaké náznaky už jsou z míst, kde je BEV rozšířeno trochu více - Kalifornie. Tam měli za rok 2020 16% podíl nově prodaných aut full EV (nově prodaných, ne celkem!) a loni v září nepovinně povinně doporučili, aby lidi nenabíjeli odpoledne jak přijedou z práce... A to je těch aut minimum a už pro ně není dostatek elektrické energie pro ně...

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-nenabijejte-sve-elektromobily-ve-spicce-zada-kalifornie-40407563

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...