Jump to content

Elektromobilita ANO či NE ?


DušanV
 Share

Recommended Posts

Obyčejnému člověku, pokud  se tomu cíleně nevěnuje ani moc nedojde, co vlastně znamená nová emisní norma EURO7.  Kdysi byla prezentována jako konečný hrob pro spalovací motory, potom se objevovalo i to, že nebude zavedena vůbec , potom, že bude zavedena, ale skoro nic podstatného oproti EU6 se tam nezmění, no a nakonec s ní EK vyšla na veřejnost a čeká se, až se schválí.  Jak to bude  s novými automobily  se spalovacím motorem od toho případného roku 2025 , kdy se počítá s jejím zavedením, dnes opravdu aspoň tak nějak rámcově vědí snad jen výrobci aut, ale začínají se objevovat zajímavé informace.

Třeba britský "Autocar" se vytasil s tím, že budou požadovány čisté emise již od studeného startu, což donutí výrobce pravděpodobně přidat do emisního systému auta tzv. předehřívač/radiátor vzduchu, aby se do katalyzátoru dostával horký vzduch již při tom studeném startu a jeho funkce čištění  emisí byla tímto okamžitá.  Jak toho dosáhnout? Snad ne tím (jak popisuje Autocar), že motor nastartuje až po cca 20-30 sekundách, tedy po tom, co ten radiátor umožní přísun horkého vzduchu  a tím předehřátí katalyzátoru?

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/z-detailu-emisni-normy-euro-7-mrazi-cast-aut-kvuli-ni-uplne-zmizi-ta-zbyla-nevyhnutelne-dale-podrazi/ 

 

Pokud by někdo mněl tu chuť a čas, tak si může návrh emisní normy EU7 prostudovat viz. přílohy, bohužel jen v angličtině, ale s připojených tabulek lze taky něco málo vyčíst, no a je tam taktéž něco co se týče elektromobilů.  I ty to v budoucnu nebudou mít tak jednoznačně jednoduché.  

Návrh emisní normy EU7.pdf Návrh emisní normy EU7_tabulky.pdf

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Stále nové a větší vymyšlenosti   se ukazují ohledně nové  emisní normy EURO 7, pokud se ji podaří schválit v podobě jak ji předložila EK.  Co třeba takové plug- in hybridy schválené a vyrobené již dle normy EU7, tedy od 1.1.2025?  Mají mít zařízení, které po překročení hranice obce/města, automaticky přepne pohon na baterii. Pokud ji v tom okamžiku nemáte dostatečně nabitou, tak budete mít smůlu, auto se samo po cca 5 km znehybní. Vypadá to, že podobných hovadin po důkladném prostudování návrhu EU7 se pravděpodobně objeví více. 

 

https://www.autojournal.cz/s-vybitym-plug-in-hybridem-do-mesta-dle-euro7-auto-zastavi-a-dal-nepojede/

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Díky že jsi sem dal ty PDFka, jen četl je vůbec někdo? O EURO 7G pojednává článek 5 bod 4 a je to psané tak, že systém muže být instalován, pokud chce výrobce označit vozidlo jako EURO 7G

image.thumb.png.529c2e3a99298e259a4e3fe3476f47b3.png

 

Stejně tak dokument netvrdí, že musí motor splňovat ihned po startu emise jako když je na provozní teplotě, ale definuje množství emisi za prvních 10km provozu, první 2km se nesmí použit více než 20% maximálního výkonu na kolech a pod. (Pro porovnání NEDC měl 11007m a taky začínal SW studenými motorem) Tedy “stačí” když ty finální emise budou nižší a průměr vyjde dobře, žádné “povinné čekání” není nutné.

image.thumb.png.f4a7fee2d950f72ef855d17a8fac3d84.png
Myslím že take zde někde padlo, že musí splňovat emise při stání, ano ale jen pokud není auto vybaveno systémem který vypne motor po 300s pokud je auto zastaveno a zabržděno (viz poznámka 4).

 

Obdobně životnost je sice sledovaná až do 200tis km nebo 10let, ale nad 160tis a 8let je povolen faktor 1.2 u emisi (a měření asi nebude problém, toto bylo součásti i starších norem).

image.thumb.png.e490f352e0f4fa232c46f68348d7d306.pngimage.thumb.png.c2a18d677f782810026935738bc504dd.png


Zajímavá je také část s emisemi z brzdění a pneu

image.thumb.png.7db3a1805dede77857db87937d304769.png

brzdy jsou rozděleny do a po roku 34 a pneu nemají vyplněné žádné hodnoty. Ale vypadají nastaveny (minimálně v prvním období) docela rozumné, studie

https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC89231/jrc89231-online final version 2.pdf

https://www.researchgate.net/publication/332155743_Study_of_Brake_Wear_Particle_Emissions_Impact_of_Braking_and_Cruising_Conditions
se docela shodují na 2-8.8mg/km u brzd a 3.5-9mg/km na pneu a v součtu v průměru 6-7mg/km/vozidlo.

 

Na základě toho mám spíše dojem, že český autožurnalista spíše hledá senzaci a vybírá si tvrzení, která se hodí k titulku… Ano, EURO 7 bude mnohdy problém, ale je třeba se na to dívat rozumně (místo nadpisu jako “pluh-in vás nechá po 5km ve městě odstavené s vybitou baterií”…)
 

Spise je docela zajímavá ta část o bateriích, kdy norma se EURO 7 drží docela nízko, na druhou stranu aspoň něco :)
image.thumb.png.6d557c8099647abb7e56c82d4077601b.png

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

@Martab Díky za bližší a podrobnější vysvětlení a za tu práci se studiem normy v anglickém jazyku. Sám se musím složitě prokousávat přes různé překladače, což je docela dlouhé a ne moc přesné, uznávám, že ty máš tu výdrž a vůli. A ano souhlasím, že novináři si často vybírají ty tzv. pikantní a někdy i jimi ne moc přesně definované pasáže. Bohužel takto je to dané na obou stranách, tedy jak u příznivců, tak i odpůrců tzv. Zeleného údělu, každá strana asi podle toho, jak se to zrovna hodí do krámu. A ano, uznávám, že i já občas mohu zde tzv. přestřelit, ale není mým cílem překopávat věci jinak, než jaké jsou, někdy se člověk prostě i  splete.

Uvidíme vůbec v jaké podobě se EU7 schválí, tj. pořád je to  norma  určená k diskusi a případné úpravě, i když systém "buldozer" v rámci EU funguje čím dále, tím více a taky více úspěšně.

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Že to s navrhovanou emisní normou EU7 nebude až tak jednoduché dokládá i reakce  AutoSAP (sdružení automobilového průmyslu) k návrhu emisní normy Euro 7/VII, ovšem podotýkám, že předsedou AutoSAPu je Martin Jahn (Škoda Auto. a.s.), takže vzhledem k avizovanému  směřování automobilky do budoucí plné elektrifikace, se té reakci ani moc nedivím, tam by jim podle mne  spíše vyhovoval ještě přísnější návrh EU, aby již nebylo asi ani technicky možné vyrábět a prodávat určité modely se spalovacím motorem a raději se plně soustředit jen a jen na elektromobily. Holt takhle budou muset vydávat dvoje finance, tj. na pokračování produkce spalováků a i na vývoj elektromobilů. Ale tohle platí pro všechny. Dále je dost pravděpodobné, že pokud se podaří prosadit normu EU 7 pro nákladní automobily ve znění  předloženého návrhu (o dost přísnější oproti stávající), tak se máme co těšit na další  zdražování, holt finance za dopravu máme promítnuté dnes ve všem........

 

"Evropská komise představila návrh emisní normy zpřísňující limity emisí pro osobní (Euro 7) i nákladní dopravu (Euro VII). Jakkoli český automobilový průmysl podporuje cíle EU směřující ke zlepšení kvality ovzduší skrze investice do rozvoje alternativních pohonů, předložený návrh považujeme za kontraproduktivní. Namísto zlepšování emisí v dopravě fakticky odklání potřebné investice od elektrického pohonu a povede k výraznému omezení nabídky cenově dostupných modelů. „Autoprůmysl prochází s  přechodem na bezemisní mobilitu největší technologickou transformací ve své historii. Od firem to vyžaduje mohutné investice do nových typů pohonů. Návrh Euro 7/VII, předložený Evropskou komisí, může toto úsilí ohrozit, neboť stanovuje neúměrně přísné limity pro nákladní vozidla, může omezit nabídku dostupných osobních vozidel v nižších kategoriích a hrozí odčerpáním omezených zdrojů, které je třeba investovat do elektrifikace,“ říká president Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.

Komisí předložený termín provedení 1. července 2025 pro osobní automobily a dodávky bude znamenat kritický propad trhu s vozidly, neboť výrobci se nebudou moci stihnout připravit a hrozí proto významné výpadky v nabídce vozidel. Velmi přísné limity pro těžká nákladní vozidla a autobusy zpomalí obměnu vozového parku. Lze předpokládat, že Radě a Evropskému parlamentu bude trvat minimálně do konce roku 2023, než se dohodnou na primárním aktu Euro 7. V nejlepším případě a při rychlejší přípravě sekundárních právních předpisů, než jaká byla v poslední době, by byl celý legislativní balíček připraven do poloviny až konce roku 2024. Závazné datum, které dává pouze 6 měsíců na přípravu pro osobní automobily je daleko za hranicí rozumného požadavku. Obdobně složité bude i naplnění stanovených termínů pro těžká nákladní vozidla a autobusy. Bez vyřešení problému staršího vozového parku bude mít norma Euro 7/VII v praxi jen malý význam pro zlepšení emisí ze silniční dopravy. 

Navržené emisní limity Euro VII pro těžká nákladní vozidla a  autobusy jsou výrazně zpřísněné. Reálně hrozí, že nebudou za přijatelnou cenu k dispozici technologie, které by jejich naplnění pomocí konvenčních metod zajistily. To povede k neúměrnému tlaku na zrychlenou elektrifikaci těchto kategorií, event. k zastarávání fleetů a zhoršování emisí. Ve spojení s dlouhým seznamem dodatečných testů je balíček Euro VII velmi složitý, nákladný a není úměrný vynakládanému úsilí. Výrazně zpřísněný limit pro evaporativní emise nebude v segmentu malých vozidel často vůbec možné naplnit. Krom značných dodatečných vývojových investic (cca 1,25 mld Kč/model), pro které nebude efektivní ve výrobě malých vozidel pokračovat, by si zpřísnění vyžádalo i redesign daného systému s odpovídající víceletou lhůtou na přípravu, např. dvojnásobné zvětšení nádoby na aktivní uhlí, kterou by v současných modelech nebylo kam umístit. Současné Euro 6 definuje podmínky pro testy v reálném provozu pokrývající statisticky významnou část běžného užívání vozu a vylučující z měření extrémní jízdu. Návrh Euro 7/VII však okrajové podmínky ruší. Fakticky tak dochází k  řádovému zpřísnění limitů znečišťujících látek oproti zpřísnění u laboratorních Euro 7/ VII testů. Během testu může nově docházet k  extrémním situacím, které neodpovídají reálnému provozování vozidel (např. jízda formou rychlého rozjezdu do kopce trvající 1 minutu). To násobně zvýší požadavky na instalované technologie snižování emisí, které zejména malé vozy učiní ekonomicky nerentabilní a omezí jejich dostupnost. U osobních automobilů dochází jen ke sladění limitů pro všechny typy pohonů. V  případě dodávek toto sjednocení limitů představuje velký problém. S dlouhým seznamem dodatečných testů se Euro 7 stane pro dodávky nákladným. Výpadek na trhu s těmito vozy dopadne na přepravní společnosti. Apelujeme na příslušné orgány České republiky, aby pečlivě zvažovaly jakýkoli legislativní návrh, který by mohl investice, které je třeba uskutečnit na cestě k plnění cíle dekarbonizace, odklonit."

 

Zdroj viz. příloha, kde si můžete pročíst i další negativní reakce k této normě v podání např. generálního ředitele BMW, generálního ředitele Volvo Group atd..

autoweek 45-2022.pdf

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Vypíchnul bych z toho jen jednu větu "Bez vyřešení problému staršího vozového parku bude mít norma Euro 7/VII v praxi jen malý význam pro zlepšení emisí ze silniční dopravy. " Vyřešení tohoto problému bude masakr pro naprostou většinu majitelů jakýchkoliv spalováků. Brutální zdanění bude úplně dostačující k likvidaci těchto vozidel.

Link to comment
Share on other sites

Víceméně se naplňuje cesta, kterou jsem tu nastínil a byl jsem za ní lynčován.

Opět opakuji že se mi ta cesta taky nelíbí, ale jiná na 99,9% nenastane.

Současná ceny energií ukazuje jasně kam Evropa směřuje. Zpět do feudalizmu. Opět tu bude pár vyvolených na které bude zbytek makat. Lépe už bylo, bude jenom hůř.

Držte si klobouky, jedeme totiž z kopce, který má dno v jeskyních.

Edited by 15degren
  • Negativní 3
Link to comment
Share on other sites

Ten odkaz tu už tuším byl, ale vypíchnu pár bodů:

https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

 

 

"V podmínkách ČR do přibližně 130 000 najetých km (cca 9 až 13 let provozu) má elektromobil vyšší emise CO2  než automobil s benzinovým motorem a přibližně do 250 000 km (cca 17 až 25 let) má vyšší emise CO2 než automobil s dieselovým motorem. Za předpokladu, že po ukončení záruky na baterii, tj. obvykle po 160 000 km dojde k výměně baterie, bude elektromobil téměř vždy emisně horší do přibližně 250 000 km než automobil s benzinovým motorem a automobil s dieselovým motorem nebude elektromobilem překonán z hlediska emisí CO2 prakticky nikdy. Podstatný vliv na to mají emise vznikající při výrobě baterií." Já dodávám, že záleží i na energetickém mixu konkrétní země, kde se elektromobil provozuje/nabíjí. My jsme nad průměrem EU, Norsko nebo Francie (díky vysokému podílu energie pocházející z jaderných elektráren) mají emise z jízdy nižší, tedy doženou spalovací auto dřív.

 

"Tím, že se podle platné legislativy započítávají jen emise z provozu vozidel a vše ostatní se opomíjí lze dosáhnout uhlíkové neutrality, ale jen na papíře, nikoliv ve skutečnosti.

 

Osobní automobily se podílejí na emisích CO2 v Evropě cca 5 až 10%. Ať už je kterákoliv z těchto hodnot správná, uvážíme-li že podíl Evropy na celkových emisích CO2 z lidské činnosti ve světě je cca 10%, pak  by i hypotetická náhrada všech osobních vozidel v Evropě elektromobily způsobila změnu celkové produkce  CO2 vytvářených lidskou činností ve světě  pouze o 0,5 až 1%." Tedy až někdo bude argumentovat, že bez toho nesplníme vytyčené cíle poručit větru dešti aka udržet jakési hodnoty průměrné teploty (starší jistě vzpomenou na plánované hospodářství a vytyčování cílů), tak reálně je to kapka v moři, jen sakra drahá a špinavá (potřeba surovin nebo neefektivnost recyklace baterií), která jde vlastně proti proklamovaným záměrům).

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, 15degren napsal:

...ukazuje jasně kam Evropa směřuje. Zpět do feudalizmu. Opět tu bude pár vyvolených na které bude zbytek makat...

Ve středověku se masy ovládaly snáz, třeba i skrz církev. Myslíš, že dnes někdo zvládne ukočírovat najednou žluté vesty, propuštěné lidi z automobilek, další propuštětěné a zkrachovalé lidi z průmyslu a služeb kolem automobilizmu, horníky atd.? Všechny zvyklé cestovat, jezdit na dovolenou k moři...

Link to comment
Share on other sites

Rozhodně ano, možná ne ze dne na den ale během jednoho desetiletí levou zadní. Ono právě na těch žlutých vestách krásně vidíš jak je to vládnoucí třídě u prdele, nakonec si tak jako tak prosadí svou.

Demonstrace a slova nikdy žádný reálný problém nevyřešili, tak to prostě je bylo a bude.

Edited by 15degren
Link to comment
Share on other sites

V 17. 11. 2022 na 8:34, Martab napsal:

...Spise je docela zajímavá ta část o bateriích, kdy norma se EURO 7 drží docela nízko...

Opět to ukazuje, že to vytváří lidi bez základních znalostí. Už jsem psal, že určité parametry baterie není možné přesně měřit, konkrétně energii, kterou lze efektivně spotřebovat, neboť se výrazně mění s podmínkami (mráz), zatížením a stářím akumulátoru. Vypůjčím si tabulku nezávislého měření z výšezmiňovaného článku, která ukazuje že už nové elektromobily nedají těch 80% slibovaného dojezdu. Baterie funguje jinak než nádrž a představa, že půlku z těch 70% u ojetého auta nerozjedu auto třeba na víc než 50km/h nebo nepředjedu cyklorikšu protože stará baterka neudrží napětí je směšná u auta pro všechny potřeby. Týká se to pochopitelně všech baterií, i nejrůznějších hybridů, mild-hybridů apod., naopak budou mít tyto baterie dřív víc cyklů, tedy budou stárnout rychleji...

tabulka.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odepsání spalovacích automobilů, stejně jako odepsání jaderné energie (Německo) se nedá vzít zpět (nebo se dá, ale velice těžko). A nějaká slibovaná  revize ze strany EU v roce 2026, zda-li se totální směr elektromobility dá zvrátit zpět, nebo ne, je podle některých názorů jen mazání "medu kolem huby", spíše bych řekl "vlk se nažral a koza zůstala celá", aneb aby některé státy EU pro schválení v současnosti vůbec zvedly ruku.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-odepsani-jadra-jde-tezko-vzit-zpet-opakujeme-chybu-ktera-nas-prijde-draho-219801#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Edited by DušanV
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Ze slov místopředsedy Evropské komise  Maroše   Šefčoviče by člověka málem porazilo, alias objevil mnohými dávno objevené. Tedy Evropská komise možná až teď zjistila, že na úspěšný  rozvoj elektromobility , aneb na výrobu baterií máme málo vlastních surovinových zdrojů a tak se stáváme závislými na jiných.

V Bruselu chtějí prý přijmout opatření v předstihu, aby nerostné suroviny pro autobaterie neskončily podobnou katastrofou jako energetická závislost na Rusku, no nepřipadá Vám to jako  "zase s křížkem po funuse"?

 

https://www.autojournal.cz/prechod-na-elektromobily-v-ohrozeni-eu-nema-vlastni-nerostne-suroviny-pro-baterie/

 

 

 

Edited by DušanV
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Elektromobily jsou bezesporu drahé a jaksi se je nedaří zlevnit a to i navzdory letitým, bohužel  "ryze teoretickým" proklamacím evropských politicko-unijních špiček. Takže automobilky hledají jak při jejich výrobě stlačit výrobní náklady jak se dá, třeba i tím, že uvažují docela vážně o přesunu jejich výroby z Evropy někam do lacinějších destinací. Ostatně Dacia Spring se vyrábí v Číně, což  dodnes nemohou překousnout odboroví předáci Dacie v Rumunsku.  No a naposled se objevují informace o tom , že koncern Stellantis uvažuje o přesunu výroby elektromobilů do Indie.

Ostatně šéf Stellantisu Tavares přímo řekl „Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily".  No, aby to časem nedopadlo tak , že si pod tlakem snižování nákladů koncern VW AG, potažmo Škodovka něco takového taky nerozmyslí? 

 

https://www.autojournal.cz/vyroba-levnych-elektroaut-v-evrope-rovne-zapomente-velka-automobilka-zvazuje-indii/

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Skvělé myšlenky! Kvůli ekologii budeme rušit výrobu spalovacích aut (pilíř ekonomik mnoha států) a nuceně používat elektromobily, které ovšem budeme vozit z ásie, čímž se určitě stanou ještě ekologičtější. A protože jsou elektromobily moc drahé, sebereme práci spoustě lidí v evropě, čímž se pro ně stanou levné asijské elektromobily mnohem dostupnější.

Edited by virtual
Link to comment
Share on other sites

žádná malá eletrická dostupná auta nebudou. Jen velká SUVčka s ještě většími koly pro naše vládce, kterými nás budou přejíždět na zrušených přechodech pro chodce, poklekni lůzo a proste o milost, neboť středověk přichází.

Edited by 15degren
  • Negativní 4
Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, Martab napsal:

Nedaří se jim zlevnit, to je trochu relativní, třeba BMW 420i (135kW) začíná na 1 313 280, BMW i4 eDrive35 (210kW, 67kWh baterie) od 1 352 000...

No nevím co je vlastně relativní, v těch tzv. vyšších kategoriích se to ztratí, nakonec i ty marže jsou tam jiné, ale co el. auto pro masy, bude vůbec nějaké? I ta budoucí  a slibovaná elektrická náhrada ze Škodovky  za dnešní Fabii, v cenové relaci od cca 600.000,- dle slov jejího šéfa může být taktéž relativní a k diskusi. Dnes ta nejlevnější Dacie Spring z Číny je od cca 500.000,- Kč  a  výše a oni chtějí el. Fabii prodávat za 600.000,- Kč?  Tak buď  má Dacie na Springu obrovskou marži, nebo je šéf Škodovky vedle jak ta jedle, nebo nám maže med kolem huby, nebo to opravdu budou vyrábět taky Číňani, nebo snad to bude holobyt typu Fabia Junior,  popř.  Škodovka koupila doly na lignit a my o tom zatím nevíme. :-)

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Tak potom mně logicky vychází, že ta el. Fabie bude možná taktéž z té Číny nebo snad Indie, nebo se Zellmer pěkně s tou její uvažovanou cenou pomýlil a nebo je zde ještě faktor o kterém běžný trh  a běžný občan doposud vůbec nic neví a ani netuší....

Link to comment
Share on other sites

EU se chytla do vlastní pasti zelené ideologie? Samotný šéf Volkswagenu Thomas Schaffer to napsal, i když tak trochu zaobaleně  v soukromém příspěvku na sociální síti Linkedin. Mimo jiné uvedl to, že pokud se nepodaří snížit cenu energií, tak  nějaká výstavba nových továren na baterie  (např. i ta Plzeň Líně) postrádá životaschopnost a doslovně napsal, že Evropa ztrácí půdu pod nohama a tzv. šlape vodu.  No, když už i samotný šéf VW AG bije na poplach, tak to asi už není sranda. Zde přidávám tak trochu krkolomný (google) překlad jeho příspěvku. 

 

https://www.linkedin.com/posts/thomas-schäfer-61b446138_competitiveness-volkswagen-habeck-activity-7002921544200900608-IGVF/

 

Dnes bych rád diskutoval o něčem jiném než o nových produktech nebo technologiích, i když jinak jsou velmi těžištěm mé práce. Je to zásadní téma, na které jsem v posledních dnech myslel – #konkurenceschopnost Evropy a Německa. Jako generální ředitel značky #Volkswagen a člen představenstva koncernu pro skupinu značek Volume (VW a Volkswagen Užitkové vozy v Německu, SEAT,SA/CUPRA ve Španělsku a ŠKODA AUTO as v České republice) jsem hluboce znepokojen. Minulý týden se francouzská a německá ekonomika Bruno Le Maire a Robert #Habeck dohodli na posílení spolupráce v oblasti průmyslové politiky. To je krok správným směrem. Společný dokument však zaostává v klíčových oblastech a nezabývá se předpokládanými prioritami. Faktem je: Na mezinárodní scéně Německo a Evropská unie rychle ztrácejí na atraktivitě a konkurenceschopnosti. USA, Kanada, Čína, jihovýchodní Asie a regiony jako severní Afrika postupují vpřed. Šlapeme vodu. Velmi mě znepokojuje aktuální vývoj ohledně investic do transformace odvětví. To je třeba naléhavě stanovit jako prioritu – nebyrokraticky, důsledně a rychle. Evropa postrádá cenovou konkurenceschopnost v mnoha oblastech. Zejména pokud jde o náklady na elektřinu a plyn, stále více ztrácíme půdu pod nohama. Pokud se nám nepodaří rychle a spolehlivě snížit ceny energií v Německu a Evropě, budou investice do energeticky náročné výroby nebo nových továren na baterie v Německu a EU prakticky neživotaschopné. Tvorba hodnoty v této oblasti bude probíhat jinde. Považuji za alarmující, že Evropská unie se svým regulačním rámcem nemá dobrou pozici pro transformaci tohoto odvětví, která nyní probíhá. Díky zákonu o snižování inflace nabízí USA společnostem velmi atraktivní pobídky k investicím do nových závodů a výroby. EU se na druhé straně drží zastaralých a byrokratických pravidel státní podpory, která podporují regiony spíše než zachování a přeměnu celých průmyslových areálů. A nové strategické nástroje jako #IPCEI mají tendenci se zaměřovat spíše na dlouhodobý vývoj nových technologií než na krátkodobé náběhy, škálování a industrializaci výroby. Pointa je: Nemáme čas ztrácet čas. EU naléhavě potřebuje nové nástroje, aby zabránila zákeřné deindustrializaci a zachovala atraktivitu Evropy jako místa pro budoucí technologie a pracovní místa! Uspějeme v této tour de force? Musíme uspět! Protože nakonec všichni chceme, aby Evropa zůstala průmyslovou a technologickou velmocí! Ve VW a ve skupině značek Volume jsme připraveni přispět! Volkswagen AG Spolkové ministerstvo pro hospodářství a opatření v oblasti

klimatu Gouvernement

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...