Jump to content

Klapka pre nasavanie vzduchu


Recommended Posts

Nevie niekto prosim ci klapka pre nasavanie vzduchu po vypnuti motora ma zostat v otvorenej pozicii alebo ma byt zatvorena ? To viem ze sa zatvori pri recirkulacii vzduchu. No po nasavani vzduchu z vonka a naslednom vypnuti motora ci by sa nemala automaticky zatvorit.

Link to post
Share on other sites

U Fábií se řešilo, jestli tudy může dovnitř zatéci - především když auto stojí čumákem do prudkého kopce.

U Rapid je to trochu jinak tvarované, takže je obecný názor, že tudy nezateče. Osobně tam mám znaky toho, že tam trochu vody někdy bylo ...

Link to post
Share on other sites

A kde sa ti prejavili znaky toho ze tam bola kedysi voda, mal si vodu v interiery ? Ja som skor zvedavy ze ak je to otvorene ci sa cez ten otvor dostava nejako vhlkost z ovzdusia do kabiny napr pocas noci ked auto stoji vonku na ulici. 

Link to post
Share on other sites

Auto nemám od nova, takže se toto mohlo stát předchozímu majiteli. Za mě jsem zatím mokré koberečky nenašel. To s tou vlhkostí přes noc by mě taky zajímalo. Podle mě (jak to tak pozoruji), tak se vlhkost dovnitř dostává. Ráno je vlhko, pustím ofuk na čelní sklo a místo odmlžení se to ještě mnohem víc zamlží :-( Jedině pak pustit klimu, anebo počkat až "se to vyvětrá".

Link to post
Share on other sites

No dobre ale kde presne mas naznaky toho ze pred tym sa tam mohla dostat voda, pri tej klapke? Zatial mam aj ja sucho v aute preto ma napada ze ta vlhkost sa jedine cez tu klapku moze tam dostat do kabiny ak teda zostava otvorena. Niekdo na fabii pisal ze raz ma otvorenu a raz zatvorenu. Inac toto rosenie som nikdy nemusel riesit iba sem tam ale teraz sa to mlzi vkuse. Inak mas rapidku alebo fabiu ?

Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, ondra.rs napsal:

Ráno je vlhko, pustím ofuk na čelní sklo a místo odmlžení se to ještě mnohem víc zamlží :-( Jedině pak pustit klimu, anebo počkat až "se to vyvětrá".

 

Ano klima má vysušovat.

 

Klapkou se do interieru nemůže dostat tolik vlhkosti. U F3 řešili montáž krytu klapky z Pola? (dá se koupit na skoda-dily.cz) před kapku kvůli zatékání. U Rapida to se zatékání nebude tak horké, je to víc překryté plastem a já jsem na klapce našel už krytku s mřížkou, ale někdo si na to na foru i u rapida stěžoval.

Link to post
Share on other sites

Doma máme rapid, v práci fabii III. Mlží se mi víc rapid - myšleno ráno. Obě auta nemají na sání nic. Tu mřížku (z Pola) plánuji doplnit. Ještě k tomu mlžení - v poslední době jsem si všimnul, že rapid po dojezdu ve vlhkém počasí a odstavení, tak se orosí akorát zadní okno (liftback). Zajímavý ...

Link to post
Share on other sites

Zadní se mi taky výrazně víc oproti O1 mlží taky, asi vlastnost. Rapid stojí doma více méně pořád pod střechou i s pootevřeným oknem kvůli větrání interiéru a to mám gumové koberce aby voda z bot nešla do textilních.

Link to post
Share on other sites

Ne údajně, u O1 to bylo kolem +5°, Rapid to má +/- stejně, někdo uváděl trochu jiné přesné číslo. To jsi nikdy při při couvání nezaznamenal, že se zavře? Jestli zůstane v pozici zavřeno při vypnutí zapalování při zpátečce jsem neměl důvod zkoumat. V jiném tématu někdo předpovídal i poruchy serva při této funkci a má pravdu.

Link to post
Share on other sites

Pri zaradenej spiatocke ma ist recirkulacia vzduchu, ma sa aj na displayi climatronicu objavit ikonka recirkulacie alebo sa to nejako inaksie prejavi? Ma sa to prejavit hned po zaradeni spiatocky alebo az pri cuvani? No a napriklad ak nemam zapnuty climatronic tak ako zistim ze sa ta klapka zatvorila pri spiatocke ? Inac som spravil 2 testy: 1. Climatronic spusteny + recirkulacia, vypol motor a klapka zostala zavreta. 2.Climatronic spusteny + zaradena spiatocka, vypol motor a klapka otvorena.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ahoj, můžete mi prosím někdo poslat odkaz na zmiňovanou krytku klapky proti zatékání vody do ni? Mám podobný problém u Fabie 3. Jakmile prší tak se mi začne během jízdy zamlžovat celé auto a čím víc pustím větráky, tím víc se mi okna zamlží a musím auto zastavit, protože nic nevidím. Klima taky nepomáhá vůbec. Kabinový filtr jsem vyměnil a únik chladicí kapaliny jsem nezaznamenal.

Link to post
Share on other sites

Zdravím páni, chcem si dať tú mriežku, vyššie uvedenú zo škoda dielov do Rapidky. Ako sa dáva von to torpédo? Stierače musia ísť dole, to viem, aj to priečne tesnenie, čo je zacvaknuté na plechu. A čo ďalej? Dík za rady. Radšej sa spýtam, aby som niečo neurval.

Link to post
Share on other sites

plast pod stieračmi, stierače a kopec iných robôt v motorovom priestore mám za sebou dosť...a sklo mi neprasklo ani raz, i keď boli vonku teploty okolo nuly. možno to má Rapid iné. vačšinou stačí plast nadvihnúť

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Když jsem zkoumal co tam mám, stačilo plast pěkně zvednout, ale to bylo teplo, žádná jebačka.

Jo a mám tam nainstalovanou z výroby lehce předsazenou mřížku, a ne tu z Pola.

Link to post
Share on other sites

Vypadá dobře, ale řekl bych že musí snizit větrací průřez o víc jak polovinu, ale asi mají spočítaný že to pro tu ventilaci stačí, jen by jim v tom případě stačila pro příště celá ta díra o dost menší.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...