Jump to content
Kuban0408

piliny a vymena cerpadla 1.6 TDI

Recommended Posts

Ahoj, mam octaviu 2, 1.6 TDI CAYC 77kw ( 2013r) pri vymene oleja a filtrov mi bolo povedane a ukazane ze mam piliny v palivovom filtry. Piliny su jemne ako prasok. Chcem sa poradit s vami ako postupovat pretoze som sa pytal 3 mechanikov a kazdy mi povedal uplne ine veci. Pekne to tu rozpisem. Prvy mechanik mi povedal ze musim menit cerpadlo, rozvody , kontrola vstrekov a oprava ma bude stat cca 1500 eur. druhy mi povedal ze musim vymenit cerpadlo, rozvody, vodnu pumpu, podavaciu rampu (cerpadla), hadice, vybrat a vycistit nadrz, skontrolovat vstreky - cena cca 2000 eur. treti mechanik s ktorym som sa o tom bavil mi povedal ze ak chcem aby auto bolo spolahlive tak treba vymenit vsetko aj snimace nejake a oprava bude stat 2700 eur (polovica hodnoty auta), stvrty mechanik mi povedal ze mi staci vymenit iba cerpadlo a rozvody s vodnou pumpou a pokial mi auto netrha a ide tak nic ine netre dokonca ani kontrolu vstrekov ze netreba a tym padom by ma oprava stala cca 1000 eur. Chcem sa preto informovat u skusenejsich na tomto fore, uz mam dost mechanikov ktori chcu zarobit na cudzom nestasti a pytaju si horibilne sumy. Bohuzial nezarabam miliony no je to moje prve auto na ktore som si poctivo zarobil a rad by som si ho ponechal. Chcem este povedat ze na aute jazdim kazdy den, auto ide bez problemov, ziadne trhanie ani nic, proste uplne v poriadku. Tiez otazka ci mozem na aute dalej jazdit alebo ho radsej nezatazovat kym ho neopravim ? 

 

DAKUJEM pekne za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaké má auto problémy? Pokud nic jak píšeš, tak bych prostě jezdil dál. Max kouknout vagem na korekce vstřikovačů a pokud by byly v pohodě, tak prostě jezdit. Po dalších 30k bych naftovej filtr znovu vyměnil a zkouknul stav.

 

Většinou když jsou v palivovým systému piliny, tak jako první to odnesou vstřiky. A ty jak začnou z tohoto důvodu zlobit, tak je samozřejmě potřeba opravit i čerpadlo a vyčistit celý palivový okruh vč. nádrže. Oficiálně je patrně předepsaná výměna všeho kde je nafta, protože čištění nemusí být 100%, ale to ze své kapsy málo kdo zaplatí. Pokud se ale některé díly jen vyčistí a nějaký piliny tam zůstanou, tak se závada brzy zopakuje. Proto ty řeči o spolehlivosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarda : prave preto som chcel cerpadlo vymenit skor nez si to odnesu aj vstreky a oprava bude nasobne drahsia, kedze budem musiet okrem cerpadla kupovat alebo repasovat aj vstreky a cistit cely palivovy system. takto kym to je pod kontrolou a piliny su len v palivovom filtry mi bolo povedane ze je dobre to vymenit co najskor kym sa nedostanu dalej do obehu. Jedna z moznosti je aj auto predat. Vas nazor? 

Edited by Kuban0408

Share this post


Link to post
Share on other sites

když jsem tohle načítal, nikde k tomu nejsou dost konkrétní informace (třeba jak moc je ta oprava vyčištěním ultrazvukem spolehlivá, aspoň zhruba). Za to jsem ale našel kontakt na nějakou firmu u zlína, co tyhle opravy dělá, tak tam můžeš zkusit zavolat a zeptat se: http://www.pentozlin.cz/diesel.php

A pak dej vědět, samotnýho by mě to zajímalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozerat korekcie sa da len vtedy ak mas auto od nova a vies ze nikto mu neublizil.Inak nema zmysel ich sledovat.Radsej sa nauc menit doma palivovy filter a men ho co castejsie a sleduj piliny velkost a druh.Zbytocne menit len jeden diel(cerpadlo) celej skladacky.Poznam pripad kde typek nemal peniaze na vymenu vsetkeho a tak dva krat za vymenu oleja(15 tkm) meni palivovy filter a pohoda auto jazdi uz asi pat rokov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

môžeš vybrať ventil na čerpadle a pozrieť či sú piliny aj tam ... nevidel som , ťažko súdiť , ale kým to jazdí tak by som sa do toho nekafral 

 

oficiálna cesta je taká ako bolo písané hore , tj nové čerpadlo , vstreky , trubky k nim , rail z obomi snímačmi , nové čerpadlo v nádrži , preplach trubiek nízkeho tlaku , nádrž do sucha a vytrieť zvnútra a asi na cene auta 

 

v reále ak to kľakne dáš čerpadlo / trysky na repas/ nové , ostatok vyčistiť a ak sa to urobí poriadne pôjde to 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik to má najeto? 

Jinak kouknutí na korekce vstřikovačů není úplně zbytečný. Orientačně se dá říct, že když jsou hodnoty do 0,5 je to zcela OK, do 1 značí určitý opotřebení a nad 1 se už něco děje. Je jasný, že na tyto hodnoty má vliv i mechanický stav motoru, ale pokud např. při větší odchylce na jednom válci následně změřím kompresní tlaky a ty jsou vyrovnaný, tak problém bude pravděpodobně ve vstřikovači. Pokud ale řj. dokáže rozdíl korigovat, tak auto může najet ještě spoustu kilometrů.

 

Když jsem kupoval rapida, tak korekce vstřikovačů a vypočítaná hmotnost popela v DPF bylo první na co jsem koukal. Jak se mi hodnoty nezdály, auto mě přestalo zajímat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ti auto jezdí normálně tak to vůbec neřeš. Každý CAYC bude mít po 200K ve filtru jemné piliny. Problém jsou špony, které jsou poměrně velké, to značí že se přidřelo čerpadlo a máš tím ucpaný vstřikovací systém. Jemné pilinky před filtrem problém nejsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najazdene mam 206 tis. km , olej a filtre som menil pri 202 tis. a vtedy som si vsimol tie piliny resp ten trblietavy prach v palivovom filtry. V novom roku dam znova vymenit palivovy filter a pozriem ako to tam vyzera. Castejsia vymena paliv. filtra a hadam to bude ok aj bez vymeni cerpadla fungovat ok. Dakujem za informacie a cenne rady. Fakt som sa zlakol ze oprava je nutna no asi by to bola len zbytocna investicia do prevencie zatial minimalneho problemu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve skutečnosti je to naopak. Neměnit zbytečně palivový filtr dřív jak po 30K km nebo 2 letech to opravdu nemá smysl a jen zvyšuješ riziko že při výměně kontaminuješ vysokotlaké vedení bordelem. 

 

Hlavní je dodržet postup při výměně tj. odsát zbytek nafty z jímky.

Perfektně vyčistit od úsad a nečistot.

Zalít tak do 1/4 zpět naftou

Filtr nasadit na výko nádoby a zanořit zpět do nádržky- utáhnout

Nechat ovzdušnit přes VCDS - vzde vzniká často problém, že borci filtr nezalijí a nechají to odvzdušnit jen předstartovním modem- často zde zůstane vzduch a čerpadlo se začne poškozovat- víc takových výměn znamená víc poškozené čerpadlo... Ovzdušňovat přes VCDS je naprosto nezbytné pokud se často měnít filtr, protože když se to nedělá a majitel mění co rok filtr, tak si pravidelně nárazově zásadně zhoršuje stav čerpadla.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...