Jump to content
Pawouk

Nabíjení - Citigo iV

Recommended Posts

 

V 21. 1. 2020 na 19:46, TTRapid napsal:

A k tomu nabíjanie (na akej výkonnej nabíjačke, za akej teploty batérií či vzduchu, aký je počiatočný percentuálny stav aku a podobne - a k tomu potom údaje ako dlho sa nabíjalo, aký výkon to tlačilo za daných podmienok, v lete aj na aké teploty vytiahlo batérie (keďže sú bez chladenia aj napriek tomu že v Škoda magazíne sa písalo ako by to termoreguláciu malo mať a potom zostalo o tomto ticho...).

 

IMG_2220.thumb.jpeg.1468f117c2a63336dcfe42fe54bd9cfe.jpeg IMG_2223.thumb.jpeg.d70340f1e780c3d43f3133f799697038.jpeg  IMG_2221.thumb.jpeg.ba75bd1dc587bd86bdd5b83db380bde6.jpeg IMG_2222.thumb.jpeg.2f84dcbfddb4f0038c3de98d25714678.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejaké info čo sa plánuje nie len na Slovensku:

https://youtu.be/_tW67Ikd9O0

Nabíjanie e-CitiGo potrvá pre "základný rozsah" (z nízkej hodnoty nad 80%) asi hodinu:

https://youtu.be/bRPc7P039ps

(Potvrdil to aj Electro Dad vo svojom teste - chýba termoregulácia, tak je výkon nabíjania obmedzený. Mimochodom som zvedavý na leto a rozohriate batérie...)

Edited by TTRapid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

 

co sa tyka zakladnej vybavy citigo, ako to je na Slovensku? Ak si dnes pozriem slovensky cennik, spomina sa tam iba kabel type 2 pre verejne stanice. pri ceskom cenniku sa uz ale ako sucast zakl. vybavy spomina aj domaca nabijacka na 230V.

Je to teda v zakladnej vybave, alebo nie? Ak aj nie, ani v eshope ju neviem najst.

 

vdaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

afaik, slovenske citigo nema 230V 10A domacu nabijacku

 

ceske ju ma (ma navyse aj vyhrievane predne sklo a elektricke nastavovanie spatnych zrkadiel)

 

ak si kupoval na slovensku, rovno si k autu prikup 16A alebo prenosny viacfazovy wallbox

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V bonuse 3800 som ju mal vo výbave škoda ze som si nenechal prospekt, na webe je teraz ale chudobnejša výbava, ale nakoľko mi bolo povedané že auto možno príde až 11/2020 tak som postúpil objednávku stastlicovi s dotáciou, musim riešit auto hneď, problém v rodine a objednal som Konu hybrid

Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku

Share this post


Link to post
Share on other sites

K ekonomike nabíjania jedna poznámka čo som si tak uvedomil - výrobcovia dajako kašlú na výkon AC jednotky čo je zabudovaná v autách... Prečo je to tak dôležité? Lebo AC nabíjačka sa dá jednak ľahko urobiť doma, alebo aj v podstate hocikde kde máte 230 (16A - 3,6KW), ideálne 400V (16A - 11kW) a teda s minimálnymi nákladmi nabíjate. 11kW je skoro 100km (80 určite) za hodinu... Špičkovo by som to možno utiahol na 20A na fázu (bez prerábania rozvodov doma - 25A hlavný istič) a teda cca 14KW, to je 120km za hodinu. A to ešte nehovorím že taká 22KW AC nabíjačka sa dá (a už som ich dosť videl - 32A istenie) ľahko urobiť pri každej dajakej prevádzke či firme. A to nabíjate rýchlosťou 150km/h a za priaznivé ceny lebo tá nabíjačka nestojí skoro nič (v porovnaní s 50KW DC)... A definitíva je ZSE Drive tu na Slovensku - 43kW (alebo 22 občas) AC nabíjačky za cenu 9 Eur mesačne - a ďalej NIČ VIAC! Keby sam mal rýchle AC nabíjanie tak v podstate sú moje mesačné náklady len 9Eur na akékoľvek kilometre... Nehovoriac o tom že mám viac možností, vide som už dosť čisto AC nabíjačiek, zväčša zdarma... Lenže pravda starý e-Up 3,6kW a nové modely 7,2 (100km za dve hodiny)... Kde sú časy keď starý Zoe mal aj 43kW (alebo aspoň 22KW tá verzia pre SK trh)...

Edited by TTRapid

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2020 at 8:34 AM, spilo said:

Ahojte,

 

co sa tyka zakladnej vybavy citigo, ako to je na Slovensku? Ak si dnes pozriem slovensky cennik, spomina sa tam iba kabel type 2 pre verejne stanice. pri ceskom cenniku sa uz ale ako sucast zakl. vybavy spomina aj domaca nabijacka na 230V.

Je to teda v zakladnej vybave, alebo nie? Ak aj nie, ani v eshope ju neviem najst.

 

vdaka

Ahoj, znamy prevzal slovenske citigo iv par dni dozadu. V cene su oba kable (aj na rychlonabijacku, aj na obycajnu beznu 230V zastrcku).

A este jedna vec, niekto tvrdil ze slovenska verzia ma len jeden kluc v cene, nie je to pravda, su 2, takze nie je nic okliestene. V cene je aj skoda connect (vzdialeny pristup) na 10 rokov!

 

Vo finale to vyzera, ze medzi CZ a SK verziou su len vizualne rozdiely:

- Spatne zrkadla a klucky vo farbe karoserie

- speci palubna doska s IV potlacou

- presivane dvojfarebne sedadla

- *mozno je tam este jeden rozdiel, slovenska verzia nema dvojite dno kufra (nie som si isty ci to CZ verzia ma, tak ma pls opravte ak sa mylim ze hej...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdiel je aj vo vyhrievanom celnom skle. Naopak, palubka je asi potlacena v oboch krajinach. Cize cim to nabijat? Ktora lacna rychlonabijacka je dobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Téma je o nabíjení, palubní deska, sedadla, etc, sem rozhodně nepatří, tak to laskavě respektujte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte. Viete mi prosím niekto poradiť, ako by sa dala spraviť čo najlacnejšia a najjednoduchšia  7.2 kW prípojka v garáži? Mám tam trojfázovú zásuvku na 380V (päťkolík) 20Amp istič, ktorú nevyužívam. Nedala by sa nejakým spôsobom vymeniť za koncovku, do ktorej by mi pasoval originál kábel Mennekes typ2 dodávaný k autu k nabíjacím staniciam? Nechcem zbytočne investovať do ďalších drahých káblov... Aké riešenie, prípadne aký typ koncovky by ste mi odporučili. Momentálne nabíjam cez 220V originálnu nabíjačku dodávanú k autu. Vďaka za cenné rady👍! Ondrej😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam vidim este nejaku ciernu skrinku, takze o kabli to len nebude asi. https://www.alza.sk/auto/typ-2mennekes-cee-230v-32a-5p-5m-d5454153.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte. Čo poviete na túto nabíjačku? (Samozrejme typ 2)... Dokáže nabíjať 16A, takže domáce, nočné "Schuko" nabíjanie by sa malo skrátiť. Máte s týmto typom nabíjačky niekto skúsenosť, resp. odporučili by ste ju kúpiť? Ďakujem za názory a prikladám odkaz na predajcu. Ondrej😃

 

#Aliexpress € 119,22  35%OFF | Electric car charger SAE J1772 Type 1 EVSE EV charging cable 16A  EU Plug for Electric vehicle
https://a.aliexpress.com/_dYqnWwg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dost to bude zahrievat kabel a zasuvka pri 16A a 230V. Ja som kupil za 530 € nabijacku na 400 V aj s redukciou na 230V. Aj ked cena je dobra a dost zalezi od pouzitia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By BigFoot007
      Ahojte,
       
      Chcem sa opytat na Skoda Connect v elektrickom Citigu (bude kupovane na Slovensku).
       
      Je uz v aute stavana SIM karta alebo musim do auta vlozit svoju SIMku?
       
      Ako to funguje do buducna? Predpokladam ze prvy rok, mozno dva by sluzba mohla byt v cene vozidla a neskor si za danu sluzbu zaplatim (predplatim)? Co to zhruba stoji?
       
      Aby som vysvetlil dovody, pride mi fajn mat moznost vychladit/vykurit auto na dialku, ako jaj moznost zapnut/vypnut nabijanie na dialku.
       
      Vopred dakujem za akekolvek info.
       
    • By jurajsunjb
      Ahojte aké sú reálne dojazdy na jedno nabitie? Ďakujem.

      Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku
       
    • By Daniel Zikmund
      Zajímalo by mě, zda někdo z přítomných majitelů CItigoe iV (nebo znalců Škoda) nemá informace ohledně ceny předepsaných servisních prohlídek? Jedná se o elektroauto, kde jsou obvykle servisní úkony levnější, tudíž i garanční prohlídky odhaduji na méně. Zvažuji pořízení Citigoe iV na operativní leasing a zvažuji, zda zahrnout servis - ten rozdíl v ceně může být 300 - 500 Kč/měsíc (v mém případě 500 * 48 měsíců = 24 000 Kč) a odhaduji, že když si garančky (dle servisních intervalů každé dva roky, tedy 2x za období mého OL pronájmu) zaplatím sám, tak budu na 1/4 ceny.
       
      Děkuji za informace!
×
×
  • Create New...