Jump to content
slavo

DPF cleaner ?

Recommended Posts

Ahoj, ma niekto skusenosti, alebo pouziva nejaky DPF cleaner?

Jazdim casto kratke trasy a mam obavy o stav DPF, naposledy mi vyhodilo kontrolku, isiel som to prebehnut a bolo to OK, ale vzhladom k tomu ze jazdim tie kratke trasy, casto sa stava ze pravdepodobne zacne regeneracia, ked vypinam motor.

Myslite ze by DPF cleaner aspon ciastocne setril takto namahany DPF filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas najazdene kolko?Lebo ani ten cleaner nebude uplna spasa.Toto je priklad spatneho výberu motorizacie k stylu a potrebe jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorizacia je 2,0 140kw 6dsg 4x4, najazdene 75000 km.

Kedysi som dochadzal dost daleko ale po prestahovani to mam pomerne blizko, auto nechcem menit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic takoveho jako nejaka zazracna tekutina uz z principu nemuze fungovat. Proste se nevypaluji saze no a regenerace nedobehne. Vymenit auto nebo jezdit na kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak krátké trasy nejsou zrovna ideální, ale pokud jsou v pořádku vstřiky a čerpadlo, neviděl bych v tom problém.

Je potřeba se naučit poznávat, kdy probíhá regenerace a nechat ji celou dokončit. To je za mě No.1. Občas trochu tzv vypálit saze tím, že ten motor trošku protáhneš a vytočíš.

Pak vydím rozdíl v tom, že auto vypaluje někdy v 500 km a někdy až v 700 km. Krátké vs dlouhé trasy.

Jezdím taky často krátké trasy a občas to někam protáhnu. A nemám problém.

Sleduju množství sazí a ujeté km od poslední regenerace. A když vydím, že se blíží vypalování, protáhnu to kousek dál a vypalování nechám celé dokončit.

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praveze je problem spoznat kedy prebieha regeneracia, nijako to nesignalizuje a vzdy pridem na to ze prebiehala az ked zastavim a pusti sa mi vetrak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi na to jsou různé krabičky do OBD, ale vystoupení z nastartovaného auta a pozorování jestli se točí delší dobu ventilátor, je nejjistější...pak to někam projet, nejlíp na vyšší otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vždy je to poznat na volnoběžných otáčkách, navíc na radiu, v menu auta je napsáno, nutný běh motoru.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volnobezne otacky su vyssie aj v zime rano ked este nie je zohriaty motor, ale zaujalo ma upozornenie v menu auta na infotainmente- este som si to zatial nevsimol, skusim to sledovat, cize musis tam mat prepnute menu CAR ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že se to dá zapnout v menu pod ikonou I jako info - pak se to myslím zobrazzuje nahoře v infotainmentu a i v P.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Když je motor v zimě studený, tak to jistě není regenerace. Je to někde v tom Stav, souvisí to se start-stopem, je tam uvedeno nutný běh motoru. Tzn. Otáčky okolo 1000 a tato hláška = regenerace. 

Samozřejmě tam ta hláška může být i jen pro chod klimatizace. 

Edited by Stanson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Než jsem pořídil polarfis, tak jsem to sledoval jako věčina uživatelů tady.

Regenerace zapíná až při zahřátém motoru, kdy jsou otáčky cca na 1000 a v menu CAR pod stavem vozidla je hláška nutný běh motoru.

Motor má tak trochu nepravidelný chod. Jinak to bohužel poznat nejde.

Já jsem ještě dělal to, že po každé regeneraci jsem si vynuloval stav km v PP a vím, že regenerace na mém SIII probíhá při cca 720 Km.

Tak jsem to hlídal i podle ujetých km.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdar,

já to poznám podle toho, že po silnici v obci za normálního stavu při rychlosti 55 km/h se motor plouží v otáčkách 1000 - 1100 na pětku, ale když běží regenerace, tak otáčky ve stejných podmínkách vyskočí na 1900 a jede se na trojku. Abych měl přehled o stavu, pořídil jsem si aplikaci VAG DPF za 129 Kč (ale je i spousta jiných).

1582381072_Beznzvu.thumb.jpg.940ce8ac22d0e4b83e195147a0520375.jpg 

Edited by Mira96
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...OBD adapter uz je na ceste, este sa to pokusim odsledovat aj na chovani motora, som zvedavy ci tam bude ta hlaska v menu "stav vozidla vozidla" pri prebiehajucej regeneracii. V kazdom pripade vdaka za vsetky rady a podnety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

DPF jako takový se přeci čistí úplně sám a nepotřebuje k tomu žádné přípravky. Životnost filtru je dána v drtivé většině případů stylem jízdy. Pokud člověk motor podtáčí, filtr dostává zabrat - stejně tak jako další komponenty auta. Nelejte do aut takový hovadiny, nejezděte dle palubního počítače a máte vyhráno. ;)

  

V 20. 5. 2020 na 18:28, AdoksS napsal:

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

Filtry vydrží klidně 400 tisíc kilometrů. Zrovna z DPF se dělá úplně zbytečný strašák.

Edited by Sabiza
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám OIIFL bez start stopu a v menu stav vozidla jsem bohužel toto nikdy neviděl. Dá se to opravdu rozumně vyčíst přes obd adaptér ? Co jsem doposud viděl, tak veškeré obd hračky, co se spouštěly přes aplikaci Torque atd. měly jen nezajímavé informace. je mi jasné, že detailní info o dpf a vstřikách se dozvím pouze přes VAG a to je jiná liga za jiné peníze. Pokud by byla jednoduchá apka do mobilu přes obd bluetooth, která by pouze cinkla upozorněním, nebo měla info kolik km zbývá do další periodické regenerace, tak by to bylo super...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...