Clerfayt Vloženo 28. Červen 2022 Vloženo 28. Červen 2022 Za normální to nepovažuji. Ale řekněme, že je to trend. Dnes motory používají řídké oleje a pístní kroužky s nízkým třením atd... Tak nám nezbude než se s tím smířit. Je to smutné vše kazí ekofašismus. 3 Citovat
Mariacek Vloženo 29. Červen 2022 Vloženo 29. Červen 2022 V 28. 6. 2022 na 6:59, Clerfayt napsal: Nevím tedy jak bys na odlévání oleje nepřistoupil. Když motor olej žere, tak ho doleju. Ty jsi takový tvrďák, že bys jezdil třeba 2 cm pod spodní ryskou na olejové měrce? No zjišťoval jsem si teda vše ohledně "dolévání oleje" a nic jiného mi asi nezbyde. Původně jsem žil v tom, že se ten motor jen nepovedl, ale když je to vlastnost dnešních motorů... 1 Citovat
Mariacek Vloženo 2. leden 2023 Vloženo 2. leden 2023 Prej se pracuje na nové verzi motoru, která má odstranit stávající neduhy. Máte k tomu někdo nějaké info? Citovat
Delphin Vloženo 4. leden 2023 Autor Vloženo 4. leden 2023 Pro mě by byl ideál, kdyby motor nechali jak je a němu přidali baterku a elektromotor k zadní nápravě. Tedy PHEV s 200 koňmi z 2.0 TDI a k tomu třeba dalších 50 - 80 koní s elektrickou čtyřkolkou. 2 Citovat
Bruno47 Vloženo 8. Duben 2023 Vloženo 8. Duben 2023 Jezdil jsem s oběma 2,0 tdi, a rozdíl ve výkonu jsem nespatřil, akorát na 2,0 tdi ve byla lepší spotřeba Citovat
jemhadar6 Vloženo 12. Duben 2023 Vloženo 12. Duben 2023 Nevíte, jak tenhle motor dopadl v Superbu na brzdě? Tj. jaký má doopravdy naměřený průběh výkonu a točivého momentu? Citovat
Petr Svetr Vloženo 12. Duben 2023 Vloženo 12. Duben 2023 To by byl nejspíš dotaz na @motorpowerjestli už tento motor brzdil, také by mě to zajímalo v porovnání se 140 kW motorem Citovat
Mariacek Vloženo 17. Květen 2023 Vloženo 17. Květen 2023 ??? Můžeš svůj příspěvek trochu rozvinout? Citovat
Martin_TDi Vloženo 26. Květen 2023 Vloženo 26. Květen 2023 To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? Citovat
JSvoboda Vloženo 4. Červen 2023 Vloženo 4. Červen 2023 No nalej a pak se ale nediv ze ti mizi :) Citovat
e1. Vloženo 5. Červen 2023 Vloženo 5. Červen 2023 On 5/26/2023 at 9:32 AM, Martin_TDi said: To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? Olej 0W-30 je pri prevádzkovej teplote rovnako "riedky" ako 5W-30, nie je tam žiaden rozdiel oba oleje sú tridsiatky. Za studena sú zase oba stále výrazne hustejšie, než ako je ideálna prevádzková viskozita, akurát 0W je vtedy k optimálnej viskozite o niečo bližšie než 5W takže za studena maže o niečo lepšie. Citovat
Martin_TDi Vloženo 12. Červen 2023 Vloženo 12. Červen 2023 OK, takže pokud to není řidším olejem za velmi nízkých teplot, tak proč tyto 147kW verze mají podstatně vyšší spotřebu oleje než ostatní 110kW nebo 140kW verze? Je u motoru 147kW nějaká konstrukční chyba? Citovat
e1. Vloženo 18. Červen 2023 Vloženo 18. Červen 2023 To je otázka na konštruktérov tohto motora. Môj osobný názor ale je, že za to môže hlavne spôsob prevádzky týchto motorov. Predsa si ich kupuje trochu iná klientela ako 110 kW verzie. Citovat
l79 Vloženo 18. Červen 2023 Vloženo 18. Červen 2023 Kdysi jsem četl ve Světě motorů, že silnější varianta 147 kw má hliníkový blok (na rozdíl od 110 kw, která má litinový) a vyšší hliníkové písty. Při řešení vůlí mezi pístem a válcem však došlo k chybě a některé kusy mají nadměrnou spotřebu oleje či trpí klepavými zvuky. Řešení se prý hledá, ale prý ten litinový se z dětských nemocí dostane, ale u toho hliníkového napsal autor článku, že je k vyřešení neduhů skeptický... Tak těžko říct jak se to posunulo... Citovat
dfga Vloženo 5. Červenec 2023 Vloženo 5. Červenec 2023 Osobne by som neriskoval lebo VW je známy neriesenim. 1 Citovat
Mariacek Vloženo 3. Březen 2024 Vloženo 3. Březen 2024 Tak potvrzuji, že i já musím dolévat. Poprvé mi to vyskočilo nyní. Auto vyrobeno červen 23. Co se týče mého stylu jízdy, jezdím normálně, ani pomalu, ani rychle. Dálnice tempomat většinou 140 (někdy 130)... Tedy stylem jízdy to úplně nebude. Doliju půl litru, možná celý litr a uvidíme. Nevím, kolik bylo oleje v motoru z výroby... Citovat
Martin_TDi Vloženo 3. Březen 2024 Vloženo 3. Březen 2024 Tak toto není moc dobrá vizitka tohoto motoru..... Jsem tedy rád, že mám ještě starší 140kW verzi a klepu na dřevo, protože mezi výměnami dolévat olej nemusím. Držím palce ! Citovat
Mariacek Vloženo 3. Březen 2024 Vloženo 3. Březen 2024 No já mám spíš pocit, že už z výroby tam bylo minimum, ale nejsem si tím jistý. Ale jinak jak už se tu řešilo několikrát, není to nic neobvyklého. Citovat
deto Vloženo 3. Březen 2024 Vloženo 3. Březen 2024 To je celkom normalne, ze u noveho auta si motor nejaky olej vypyta doliat na zaciatku. Ja som to na 110kW verzii mal rovnako - odvtedy na 30t km intervale je ubytok oleja minimum a dolievat nemusim. 1 Citovat
pabloescobar Vloženo 12. Březen 2024 Vloženo 12. Březen 2024 Je tu vubec nekdo, kdo ma tento motor a olej mu nezere? Nebo aspon nekdo, kdo dodrzuje intervaly vymeny oleje 15 tis km a nemusi mezi nimi nic dolevat?? Citovat
r_e_n_e Vloženo 12. Březen 2024 Vloženo 12. Březen 2024 (editace) Mám DFHA 140kW , rok 10/2019 a odkedy som vymenil olej, tak som nedolial. Chýba mi ešte 4000 km do intervalu 15000 km. Bohužiaľ tie 147 kW olejujú najskôr do turba. Aj to potrebuje premazať. 😋 Editováno: 12. Březen 2024, autor: r_e_n_e Citovat
bilovec Vloženo 13. Březen 2024 Vloženo 13. Březen 2024 (editace) Celých 15 000 km mi nevyšlo, ale vychází mi první hláška nízké hladiny vždy cca okolo 11 000 km... Editováno: 14. Březen 2024, autor: bilovec Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.