Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Za normální to nepovažuji. Ale řekněme, že je to trend. Dnes motory používají řídké oleje a pístní kroužky s nízkým třením atd... Tak nám nezbude než se s tím smířit. Je to smutné vše kazí ekofašismus. 

Vloženo
V 28. 6. 2022 na 6:59, Clerfayt napsal:

Nevím tedy jak bys na odlévání oleje nepřistoupil. Když motor olej žere, tak ho doleju. Ty jsi takový tvrďák, že bys jezdil třeba 2 cm pod spodní ryskou na olejové měrce?

No zjišťoval jsem si teda vše ohledně "dolévání oleje" a nic jiného mi asi nezbyde. Původně jsem žil v tom, že se ten motor jen nepovedl, ale když je to vlastnost dnešních motorů...

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Pro mě by byl ideál, kdyby motor nechali jak je a němu přidali baterku a elektromotor k zadní nápravě. Tedy PHEV s 200 koňmi z 2.0 TDI a k tomu třeba dalších 50 - 80 koní s elektrickou čtyřkolkou.

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo
On 5/26/2023 at 9:32 AM, Martin_TDi said:

To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? 

Olej 0W-30 je pri prevádzkovej teplote rovnako "riedky" ako 5W-30, nie je tam žiaden rozdiel oba oleje sú tridsiatky. 

Za studena sú zase oba stále výrazne hustejšie, než ako je ideálna prevádzková viskozita, akurát 0W je vtedy k optimálnej viskozite o niečo bližšie než 5W takže za studena maže o niečo lepšie.

Vloženo

OK, takže pokud to není řidším olejem za velmi nízkých teplot,  tak proč tyto 147kW verze mají podstatně vyšší spotřebu oleje než ostatní 110kW nebo 140kW verze? Je u motoru 147kW nějaká konstrukční chyba? 

Vloženo

To je otázka na konštruktérov tohto motora. Môj osobný názor ale je, že za to môže hlavne spôsob prevádzky týchto motorov. Predsa si ich kupuje trochu iná klientela ako 110 kW verzie.

Vloženo

Kdysi jsem četl ve Světě motorů, že silnější varianta 147 kw má hliníkový blok (na rozdíl od 110 kw, která má litinový) a vyšší hliníkové písty. Při řešení vůlí mezi pístem a válcem však došlo k chybě a některé kusy mají nadměrnou spotřebu oleje či trpí klepavými zvuky. Řešení se prý hledá, ale prý ten litinový se z dětských nemocí dostane, ale u toho hliníkového napsal autor článku, že je k vyřešení neduhů skeptický... 

Tak těžko říct jak se to posunulo...

  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Tak potvrzuji, že i já musím dolévat. Poprvé mi to vyskočilo nyní. Auto vyrobeno červen 23. Co se týče mého stylu jízdy, jezdím normálně, ani pomalu, ani rychle. Dálnice tempomat většinou 140 (někdy 130)... Tedy stylem jízdy to úplně nebude. Doliju půl litru, možná celý litr a uvidíme. Nevím, kolik bylo oleje v motoru z výroby...

Screenshot_20240303_064549_Mykoda.jpg

Vloženo

To je celkom normalne, ze u noveho auta si motor nejaky olej vypyta doliat na zaciatku.

Ja som to na 110kW verzii mal rovnako - odvtedy na 30t km intervale je ubytok oleja minimum a dolievat nemusim.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Mám DFHA 140kW , rok 10/2019 a odkedy som vymenil olej, tak som nedolial. 

Chýba mi ešte 4000 km do intervalu 15000 km.

Bohužiaľ tie 147 kW olejujú najskôr do turba. 

Aj to potrebuje premazať. 😋

Editováno: , autor: r_e_n_e

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...