Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Za normální to nepovažuji. Ale řekněme, že je to trend. Dnes motory používají řídké oleje a pístní kroužky s nízkým třením atd... Tak nám nezbude než se s tím smířit. Je to smutné vše kazí ekofašismus. 

V 28. 6. 2022 na 6:59, Clerfayt napsal:

Nevím tedy jak bys na odlévání oleje nepřistoupil. Když motor olej žere, tak ho doleju. Ty jsi takový tvrďák, že bys jezdil třeba 2 cm pod spodní ryskou na olejové měrce?

No zjišťoval jsem si teda vše ohledně "dolévání oleje" a nic jiného mi asi nezbyde. Původně jsem žil v tom, že se ten motor jen nepovedl, ale když je to vlastnost dnešních motorů...

  • 6 měsíců později...

Prej se pracuje na nové verzi motoru, která má odstranit stávající neduhy. Máte k tomu někdo nějaké info?

  • Autor

Pro mě by byl ideál, kdyby motor nechali jak je a němu přidali baterku a elektromotor k zadní nápravě. Tedy PHEV s 200 koňmi z 2.0 TDI a k tomu třeba dalších 50 - 80 koní s elektrickou čtyřkolkou.

  • 3 měsíce později...
 
Jezdil jsem s oběma 2,0 tdi, a rozdíl ve výkonu jsem nespatřil, akorát na 2,0 tdi ve byla lepší spotřeba
 

Nevíte, jak tenhle motor dopadl v Superbu na brzdě? Tj. jaký má doopravdy naměřený průběh výkonu a točivého momentu?

To by byl nejspíš dotaz na @motorpowerjestli už tento motor brzdil, také by mě to zajímalo v porovnání se 140 kW motorem

  • 2 týdny později...
  • 3 týdny později...

Žere olej 

??? Můžeš svůj příspěvek trochu rozvinout?

  • 2 týdny později...

To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? 

  • 2 týdny později...

Neviem ci do toho neleju už 0W-20

No nalej a pak se ale nediv ze ti mizi :)

On 5/26/2023 at 9:32 AM, Martin_TDi said:

To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? 

Olej 0W-30 je pri prevádzkovej teplote rovnako "riedky" ako 5W-30, nie je tam žiaden rozdiel oba oleje sú tridsiatky. 

Za studena sú zase oba stále výrazne hustejšie, než ako je ideálna prevádzková viskozita, akurát 0W je vtedy k optimálnej viskozite o niečo bližšie než 5W takže za studena maže o niečo lepšie.

OK, takže pokud to není řidším olejem za velmi nízkých teplot,  tak proč tyto 147kW verze mají podstatně vyšší spotřebu oleje než ostatní 110kW nebo 140kW verze? Je u motoru 147kW nějaká konstrukční chyba? 

To je otázka na konštruktérov tohto motora. Môj osobný názor ale je, že za to môže hlavne spôsob prevádzky týchto motorov. Predsa si ich kupuje trochu iná klientela ako 110 kW verzie.

Kdysi jsem četl ve Světě motorů, že silnější varianta 147 kw má hliníkový blok (na rozdíl od 110 kw, která má litinový) a vyšší hliníkové písty. Při řešení vůlí mezi pístem a válcem však došlo k chybě a některé kusy mají nadměrnou spotřebu oleje či trpí klepavými zvuky. Řešení se prý hledá, ale prý ten litinový se z dětských nemocí dostane, ale u toho hliníkového napsal autor článku, že je k vyřešení neduhů skeptický... 

Tak těžko říct jak se to posunulo...

  • 3 týdny později...

Osobne by som neriskoval lebo VW je známy neriesenim. 

  • 7 měsíců později...

Tak potvrzuji, že i já musím dolévat. Poprvé mi to vyskočilo nyní. Auto vyrobeno červen 23. Co se týče mého stylu jízdy, jezdím normálně, ani pomalu, ani rychle. Dálnice tempomat většinou 140 (někdy 130)... Tedy stylem jízdy to úplně nebude. Doliju půl litru, možná celý litr a uvidíme. Nevím, kolik bylo oleje v motoru z výroby...

Screenshot_20240303_064549_Mykoda.jpg

Tak toto není moc dobrá vizitka tohoto motoru..... Jsem tedy rád, že mám ještě starší 140kW verzi a klepu na dřevo, protože mezi výměnami dolévat olej nemusím.  Držím palce ! 

No já mám spíš pocit, že už z výroby tam bylo minimum, ale nejsem si tím jistý. Ale jinak jak už se tu řešilo několikrát, není to nic neobvyklého.

To je celkom normalne, ze u noveho auta si motor nejaky olej vypyta doliat na zaciatku.

Ja som to na 110kW verzii mal rovnako - odvtedy na 30t km intervale je ubytok oleja minimum a dolievat nemusim.

 

  • 2 týdny později...

Je tu vubec nekdo, kdo ma tento motor a olej mu nezere? Nebo aspon nekdo, kdo dodrzuje intervaly vymeny oleje 15 tis km a nemusi mezi nimi nic dolevat??

Mám DFHA 140kW , rok 10/2019 a odkedy som vymenil olej, tak som nedolial. 

Chýba mi ešte 4000 km do intervalu 15000 km.

Bohužiaľ tie 147 kW olejujú najskôr do turba. 

Aj to potrebuje premazať. 😋

Upraveno od r_e_n_e

Celých 15 000 km mi nevyšlo, ale vychází mi první hláška nízké hladiny vždy cca okolo 11 000 km...

Upraveno od bilovec

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.