Červen 28, 20223 r Za normální to nepovažuji. Ale řekněme, že je to trend. Dnes motory používají řídké oleje a pístní kroužky s nízkým třením atd... Tak nám nezbude než se s tím smířit. Je to smutné vše kazí ekofašismus.
Červen 29, 20223 r V 28. 6. 2022 na 6:59, Clerfayt napsal: Nevím tedy jak bys na odlévání oleje nepřistoupil. Když motor olej žere, tak ho doleju. Ty jsi takový tvrďák, že bys jezdil třeba 2 cm pod spodní ryskou na olejové měrce? No zjišťoval jsem si teda vše ohledně "dolévání oleje" a nic jiného mi asi nezbyde. Původně jsem žil v tom, že se ten motor jen nepovedl, ale když je to vlastnost dnešních motorů...
Leden 2, 20232 r Prej se pracuje na nové verzi motoru, která má odstranit stávající neduhy. Máte k tomu někdo nějaké info?
Leden 4, 20232 r Autor Pro mě by byl ideál, kdyby motor nechali jak je a němu přidali baterku a elektromotor k zadní nápravě. Tedy PHEV s 200 koňmi z 2.0 TDI a k tomu třeba dalších 50 - 80 koní s elektrickou čtyřkolkou.
Duben 8, 20232 r Jezdil jsem s oběma 2,0 tdi, a rozdíl ve výkonu jsem nespatřil, akorát na 2,0 tdi ve byla lepší spotřeba
Duben 12, 20232 r Nevíte, jak tenhle motor dopadl v Superbu na brzdě? Tj. jaký má doopravdy naměřený průběh výkonu a točivého momentu?
Duben 12, 20232 r To by byl nejspíš dotaz na @motorpowerjestli už tento motor brzdil, také by mě to zajímalo v porovnání se 140 kW motorem
Květen 26, 20232 r To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ?
Červen 5, 20232 r On 5/26/2023 at 9:32 AM, Martin_TDi said: To jako všechny tyto verze 147kW žerou olej ? Nebo je to dáno tím, že používají velmi řídký olej 0W-30 ? Olej 0W-30 je pri prevádzkovej teplote rovnako "riedky" ako 5W-30, nie je tam žiaden rozdiel oba oleje sú tridsiatky. Za studena sú zase oba stále výrazne hustejšie, než ako je ideálna prevádzková viskozita, akurát 0W je vtedy k optimálnej viskozite o niečo bližšie než 5W takže za studena maže o niečo lepšie.
Červen 12, 20232 r OK, takže pokud to není řidším olejem za velmi nízkých teplot, tak proč tyto 147kW verze mají podstatně vyšší spotřebu oleje než ostatní 110kW nebo 140kW verze? Je u motoru 147kW nějaká konstrukční chyba?
Červen 18, 20232 r To je otázka na konštruktérov tohto motora. Môj osobný názor ale je, že za to môže hlavne spôsob prevádzky týchto motorov. Predsa si ich kupuje trochu iná klientela ako 110 kW verzie.
Červen 18, 20232 r Kdysi jsem četl ve Světě motorů, že silnější varianta 147 kw má hliníkový blok (na rozdíl od 110 kw, která má litinový) a vyšší hliníkové písty. Při řešení vůlí mezi pístem a válcem však došlo k chybě a některé kusy mají nadměrnou spotřebu oleje či trpí klepavými zvuky. Řešení se prý hledá, ale prý ten litinový se z dětských nemocí dostane, ale u toho hliníkového napsal autor článku, že je k vyřešení neduhů skeptický... Tak těžko říct jak se to posunulo...
Březen 3, 20241 r Tak potvrzuji, že i já musím dolévat. Poprvé mi to vyskočilo nyní. Auto vyrobeno červen 23. Co se týče mého stylu jízdy, jezdím normálně, ani pomalu, ani rychle. Dálnice tempomat většinou 140 (někdy 130)... Tedy stylem jízdy to úplně nebude. Doliju půl litru, možná celý litr a uvidíme. Nevím, kolik bylo oleje v motoru z výroby...
Březen 3, 20241 r Tak toto není moc dobrá vizitka tohoto motoru..... Jsem tedy rád, že mám ještě starší 140kW verzi a klepu na dřevo, protože mezi výměnami dolévat olej nemusím. Držím palce !
Březen 3, 20241 r No já mám spíš pocit, že už z výroby tam bylo minimum, ale nejsem si tím jistý. Ale jinak jak už se tu řešilo několikrát, není to nic neobvyklého.
Březen 3, 20241 r To je celkom normalne, ze u noveho auta si motor nejaky olej vypyta doliat na zaciatku. Ja som to na 110kW verzii mal rovnako - odvtedy na 30t km intervale je ubytok oleja minimum a dolievat nemusim.
Březen 12, 20241 r Je tu vubec nekdo, kdo ma tento motor a olej mu nezere? Nebo aspon nekdo, kdo dodrzuje intervaly vymeny oleje 15 tis km a nemusi mezi nimi nic dolevat??
Březen 12, 20241 r Mám DFHA 140kW , rok 10/2019 a odkedy som vymenil olej, tak som nedolial. Chýba mi ešte 4000 km do intervalu 15000 km. Bohužiaľ tie 147 kW olejujú najskôr do turba. Aj to potrebuje premazať. 😋 Upraveno Březen 12, 20241 r od r_e_n_e
Březen 13, 20241 r Celých 15 000 km mi nevyšlo, ale vychází mi první hláška nízké hladiny vždy cca okolo 11 000 km... Upraveno Březen 14, 20241 r od bilovec
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.