Přejít na obsah

2.0 MPI spotřeba a zkušenosti


pet

Doporučené příspěvky

Take potvrzuji dobre zkusenosti. Dlouhodoba spotreba 8.1l/100km. Najel jsem s 2.0 40kkm a servis byl oleje, filtry a predni lozisko. Mesto je na spotrebu opravdu priserne, ale dalky po silnicich prvni tridy se daji jet k 6l. Cesta do Alp ostrejsi jizda 7.5l, zpet husty dest pohodova jizda dalnice 100km/h jsem dojel za 6.2l. Velmi pozitivne hodnotim zprevodovani, tahne od nizkych otacek az do konce. Ve srovnani vykonu s 1.6 74kw, tak do nejmenovaneho kopce 1.6 140km/h, 2.0 180kmh. Tim nehanim 1.6 jezdi take pekne, ale musi se vic vytacet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ji čtyři roky,motor jak bylo popsáno,příjemný stoupa spotřeba průměr 8,1 eko se dá 6,5 i možná malinko míň,zatím lamda,čidlo teploty,startér(opraven hvízdal při startu),rozvody zkrátka taková běžná údržba.

Neměnil bych,naplno spokojený.

Autíčko je z roku 2000 najeto 150 000,olej nebere.

původní první majitel byl prase REKONSTRUKCE auta stála 85 000,- a to nebyla bouraná jen zanedbaná.

Ale stal se z ní rodinný miláček :-)

post-39397-1261852598_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak po téhle informaci jsem se před koupí taky pídil, ale bohužel bezúspěšně. Takže osobní zkušenost.

Tachometrových 100 je cca 2600 rpm. Tachometrových 150 je cca 4000 rpm.

50 km/h po městě na trojku je 2000 rpm.

Motor má těžší převody než 1.6 75kW, takže v dálničním režimu spotřebuje +- stejně. Co se týče plynulé jízdy městem, není problém převalovat se na čtyřku někde okolo 1700 rpm, motor má dost síly i na mírný dokopec či lehké zrychlování. Zpřevodování mi tedy přijde dobré, nicméně nějaká modernější šestirychlostní převodovka (třeba jako má Octavia II 2.0 FSI) by motoru slušela určitě víc.

Co se dynamiky týče, myslím že v menších rychlostech tak do 100km/h se dvoulitru stokoňová 1.6 plně vyrovná, dvoulitr bude mít navrch ve vyšších rychlostech. Velkým plusem oproti 1.6 je pružnost, není problém se pohybovat okolo 1500 rpm a stále cítit dost síly.

Spotřeba mě celkem příjemně překvapuje, čekal jsem o něco horší. Krátké jízdy a přískoky v kolonách jsou pro tenhle motor smrtící - spotřeba okolo 10. Jakmile vyjedu za město, klesá to až někam k 7,5 - 8. Vyloženě ekojízda je okolo 6,5 podle profilu terénu.

Dnešní přesuny za mrazu -15° : Praha odpolední kolony, dálnice Pha-Lbc 150 km/h tacho (140 GPS), celková spotřeba 8,7. Docela dobrý.

Díky za odpověď :palec2: :palec2:

2.0 jsem ještě neměl možnost odsledovat. Třeba taková 1.8T 110Kw točí na pětku při 100Km/h 2500ot.... 2.0 tedy 2600ot....a moje 1.6 55Kw 2700ot.

U té 1.6 75kw taky nevím...na 1.6 74Kw se můžu mrknout až bude příležitost -ta je v rodině ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 74kW vím že byla zpřevodovaná jako skoro všechny moderní 1.6 motory - dálničních 130km/h bylo okolo 4000rpm kde má motor největší krouticí moment. Taky jsme tenhle motor v oktávii doma měli a při 100km/h to bylo na pětku už okolo 3000rpm, 130km/h bylo někde okolo 3800rpm a omezovač na 6200rpm znamenal rafičku těsně za 200km/h, takže v reálu tak těch 190km/h. Na cestách po dálnici ten motor docela řval, co se tak pamatuju.

1.6 55kW má paradoxně mnohem delší převody než ta 74kW verze. Ale je to asi kvůli tomu, že 55kW je starý litinový motor který má nízko položené maximum jak krouticího momentu tak i výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

60ka na 4ku po meste se s tim jede krasne a krasne se to pak zveda....spotrebu prumer mam taky tak kolem 8,5L ale jeste ten typ red modernizaci takze proutam mam o dost niž....2400ot... po modernizaci to bylo az 3200....tam se musi vic tocit.... olej tak litr za 15000km...takze pohoda....do kopce parada.....na normalní jzdeni je to v pohode...a kdyz si nekdo chce hrat tak tech 85kw zas neni tak malo....vetsinu oktavek tdi si s tim povodis ;)lol zatim max spokojenost...a ma peknej zvuk a je tichy kdyz se moc nevytaci....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám už tu verzi s proměnným sáním, která má max krouticí moment ve 3200, ale myslím, že z hlediska jízdy je to úplně to samé co máš ty. V těch 3200 bude u té novější verze jenom nějaká nevýrazná špička, která z tý placatý křivky vynikne, jinak myslím že obě verze tohohle motoru mají už od volnoběžných otáček tolik síly a krouticího momentu, že si nechají líbit způsob jízdy jaký jsi popsal.

Grafy jsem tedy bohužel neviděl, kdybyste někdo měl nějaký odkaz nebo graf stáhlý doma v počítači ze starých škoda stránek, uploadujte prosím :)

Jinak při pohodový jízdě se ani na otáčky max. krouticího momentu ani nedostanu - víc než ty 3000rpm netočím, zdá se mi to zbytečné.

Při potřebě hodně akcelerovat je dobré začít zrychlovat, když je tam cca 2500rpm, pak to krásně zatáhne až do těch 5500, což třeba na dvojku znamená zrychlení ze 40km/h až někam ke 100km/h.

TDI 66/81kW i TDI 77kW si tenhle motor dá k svačině, ale nevybízí k tomu, je to spíš takový kliďas. Další věcí je, že při tomhle závodění bude spotřeba někde mezi 11-13 litry.

Musím říct, že jsem se dlouho rozvažoval i nad Oktávkou v dieselu, vím že s tímhle motorem dám při mém km nájezdu o cca 25k Kč/rok víc na palivo, ale u těch starších dieselů (a Oktávek obzvlášť) nesnáším smrad co z toho leze, dost často i kouř a pak taky neustálé kvedlání řadící pákou abych se pohyboval pořád mezi 1600 - 2500 rpm. Ještě pouvažuju nad investicí do LPG, pak bych zřejmě náklady na km srazil někam na úroveň dieselu nebo ještě o něco níž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Grafy jsou v knize od firmy Grada - Škoda Octavia - Mario René Cedrych, dá se stáhnout na netu v pdfku. Já jí mám doma, tak to sem kdyžtak zítra hodím. Docela je v nich rozdíl, budete čučet. A LPG se nebojte, mám ho tam půk roku, spotřeba 8,2 litru / 100 km, takže super. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, taky si říkám !!! :huh: Pohledal jsem na warfórech a stáhnul si všechno co k tomu jde. Objevil jsem v nějakých dílenských příručkách pro mechaniky nebo co to je docela zajímavé věci. Jedna příručka je ke starší verzi motoru 2.0 s kapitolou "další vývoj motoru." Druhá příručka je novější a je tam už AZJ motor.

1) Ta starší verze dvoulitru tam má uvedeno 170 Nm/2400 ot. , k tomu tam je ovšem ten placatej graf. Ve druhé příručce o AZJ tam je uvedeno 172Nm/1700-3200 ot. ale přitom je tam ten "homoloidní" graf se špičkou. Tomu nerozumím, jasno by v tom udělal graf z brzdy obou verzí.

2) Ve starší příručce je zajímavá pasáž o vývoji stávajícího 2.0 a je tam psáno, že motor bude vybaven proměnným sáním (nakonec se uskutečnilo), elektronickým plynem (uskutečnilo se), variabilním časováním sacích ventilů (neuskutečnilo se) a systémem sekundárního vzduchu (nevím co to je a uskutečnilo se).

Parametry byly: Výkon 88kW, krouticí moment 175Nm, EU4.

Nakonec se, jak víme, oželelo variabilní časování sacích ventilů, přidaly se vyvažovací hřídele ubírající nějaký ten koník a dostali jsme se zpět na těch 85kW a 172 Nm.

Vím, že v určité době došlo k zástavbě 16V hlavy válců (podobně jako 1.6 75kW / 1.6 16V 77kW), motor 2.0 16V měl výkon 96kW a montoval se krátký čas snad jen do VW Passat (více informací se mi zjistit nepodařilo). Každopádně to bylo někdy kolem 2003-2004 kdy končil Passat B5.5. S novou generací přišly už motory FSI s vrstveným spalováním (1.4, 1.6 a 2.0/110kW)

EDIT: Motor uvedený v odstavci výše nebyl 2.0 16V ale 2.0 20V Info k motoru zde. Stejná pětiventilová technika jako u 1.8 20V 92kW. Kód motoru ALT.

EDIT: Našel jsem motor 2.0 16V už v Golfu III GTI. Objem 1984cm k., DOHC, 110kW/6400rpm a 175Nm/5000rpm. Slušná bruska, ale ovšem bez katalyzátoru.

Editováno: , autor: alsiik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem se chtěl zeptat jaký rozměr kotoučů se u dvoulitru používá vpředu i vzadu. Budu zřejmě měnit, ty staré jsou zvlněné - když zabrzdím lehce ve 100km/h, tak volant hází jak býk v rodeu.

Hezký Nový i nový rok !

280 a 232.

232 mam komplet s destickami(zimmermann a ferodo tq) na prodej v bazaru. Nove nepouzite. Nez jsem stihl vymenit, tak jsem vymenil cele auto a to ma komplet nove.

Editováno: , autor: pulux
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mám za sebou prohlídku 120 000 km v jednom menším, rodinném servisu.

Komplet filtry, rozvody včetně vodní pumpy, nové svíčky (NGK BKUR6ET-10), 4 litry oleje (Shell 10W-40), výměna zteřelých pryžových hajzlíků na podvozku, výměna starých a téměř nefunkčních stěračů za nové aero, výměna předních kotoučů a destiček (staré byly zvlněné a házely). Snad teď bude chvíli klid a všechno bude sloužit :) Některé z dílů jsem měl vlastní, celková zaplacená částka byla 12 000 Kč.

Motor je mnohem tišší a jde ochotněji za plynem.

Dlouhodobá spotřeba za poslední 3500 km byla podle počítače 7,6 l/100 km (téměř vždy předpisová jízda), doufám že to tak zůstane.

Jinak protože jsem potřeboval teď v sobotu večer auto na cestu do Prahy, půjčil jsem si Hondu Civic mé mámy (ten poslední model) s benzínem 1.8 103kW, a je pravda že ten motor je o světelné roky napřed před tím dvoulitrovým cvalíkem. Krásně se točí, má velký výkon, 6 rychlostí a při rychlostním průměru 119 km/h jsem měl spotřebu 7,2 l/100km. Škoda že se nedělá kombík který nutně potřebuju ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám za sebou prohlídku 120 000 km v jednom menším, rodinném servisu.

Komplet filtry, rozvody včetně vodní pumpy, nové svíčky (NGK BKUR6ET-10), 4 litry oleje (Shell 10W-40), výměna zteřelých pryžových hajzlíků na podvozku, výměna starých a téměř nefunkčních stěračů za nové aero, výměna předních kotoučů a destiček (staré byly zvlněné a házely). Snad teď bude chvíli klid a všechno bude sloužit :) Některé z dílů jsem měl vlastní, celková zaplacená částka byla 12 000 Kč.

Motor je mnohem tišší a jde ochotněji za plynem.

Dlouhodobá spotřeba za poslední 3500 km byla podle počítače 7,6 l/100 km (téměř vždy předpisová jízda), doufám že to tak zůstane.

Jinak protože jsem potřeboval teď v sobotu večer auto na cestu do Prahy, půjčil jsem si Hondu Civic mé mámy (ten poslední model) s benzínem 1.8 103kW, a je pravda že ten motor je o světelné roky napřed před tím dvoulitrovým cvalíkem. Krásně se točí, má velký výkon, 6 rychlostí a při rychlostním průměru 119 km/h jsem měl spotřebu 7,2 l/100km. Škoda že se nedělá kombík který nutně potřebuju ....

Minulej pátek sem letěl z Prahy dom a dálnice prázdná takže celou cestu až ke sjezdu na Planou v levim pruhu a 160 a víc a průměr 9,1, jinak po výměně oleje, filtrů a svíček a při tankování 100 oktanovýho Shellu sem na průměrný teď v zimě kolem 8,3 ale většina z toho je po městě, což docela jde, te to tahounek :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen předohrab....4kolu OCT bych nechtěl... pro mě to ani není 4kola....s haldexem.... když 4 kolku tak jedině subaru a nebo audi. TDi nemám rád kvůli zvuku...jediná vyhoda je spotřeba, krouťák a snadné úpravy..chip atd... ale mě osobně 2.0mpi plně vyhovuje....

Editováno: , autor: VSemi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...