Jump to content

Klimatizace vs baterie


jackmccool
 Share

Recommended Posts

Ahoj. 

 

Mam dotaz ohledne fungovani automaticke klimatizace v Octavia 3. Nedavno jsem mel v aute zapojenou autolednicku a klima normalne fungovala. Po cca 30 minutach fungovat prestala a sel jen teply vzduch. Po cca hodine se zase na chvili rozbehla (cca 5minut) a pak zase jen teply vzduch. Odpojil jsem lednicku a nechal nabit baterii. Pak se klima rozbehla a jiz funguje normalne. Chci se tedy zeptat, zda ma stav baterie vliv na fungovani klimatizace? Je to normalni nebo to mam nechat nekde proverovat? Co vim, tak bateria ma sva nejlepsi leta za sebou a klima naopak pred dvema mesici projeta a doplnena..

 

Diky moc.

P.

Link to comment
Share on other sites

OIII má sice nějaký 160-200A alternátor (dle výbavy (tažné..), bez čísla dílu nevím), ale tento proud je běžně dodáván jen při brzdění motorem, při té tzv. rekuperaci, jindy se klidně celá spotřeba vykrývá z akumulátoru (Praha - Brno s xenony na baterku? No problem.) Rozhodně nejde čekat 200 A při nějakých 1000 ot/min, nebo vůbec na volnoběh (!). Je tedy překvapující, že se auto nesnažilo poslat nějakou hlášku "příliš vysoká spotřeba spotřebičů", což by se mělo dít. Taky, pokud auto stálo, se měly zvýšit otáčky. Taky ale záleží, kolik měla ta lednička (a co konstrukce)? Takových 300 W je cca 24 A. Pokud vím, 12V zásuvky mají pojistku asi na 180-200 W.

Jak starý je akumulátor? Byl eliminován Start Stop, rekuperace?

Link to comment
Share on other sites

Jaky je tam altik netusim, jde o 2.0 TDI 135KW, tak tam nebude asi nejaky obyc. Lednicka dle papiru prikon 60W. Zadna hlaska nikde nevyskocila, diagnostiku jsem nedelal. StartStop mam trvale vypnuty, rekuperace netusim. Baterka dle posledniho servisu ma sva nejlepsi leta za sebou..

Link to comment
Share on other sites

Jestli je baterka KO (a není odpojený senzor z - polu), tak se ani nedivím, že auto začalo vypínat (komfortní) spotřebiče. Voda na můj mlýn, někdo mi kdysi vynadal za to, jak si opovažuju spojovat elektrickou výzdroj vozidla s během klimatizace, když přece klimakompresor (byl a je) mechanická záležitost! Akorát si dotyčný hejtr nedomyslel, že pokud budu stát na místě, musím mít šťávu na pohon ventilátoru chladiče (ten poběží pořád klidně 10s od startu studeného motoru, protože může/chce), dále, že něco sebere elektronika klimy (spojky, senzory). Nechal bych řádně proměřit klidový odběr proudu při zamknutém autě s vypnutým motorem, pozor, je třeba vše zavřít, i kapotu. Dvojlinka k baterce se prostrčí. Stále platí, že to má být bezpečně pod 100mA.

Na osazení alternátoru má výkon motoru minimální vliv. Rozhoduje výbava, tažné, kdysi (dokud byla volitelně) i klima.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kdysi se řešilo, že tím šel omezit start-stop, skrze nastavení komfortních spotřebičů (klima). Mě u jiného auta odpálila lednička v zapalovači pojistku, odběry tam budou znatelný, spíš velký, takže mi to "dává smysl", že by elektronika odpojila klima kompresor. Navíc u OII byl zapalovač bez hlídání baterky (neodpojil se při nízkém napětí), logika by jinak velela odpojit i tu ledničku...

Edited by virtual
Link to comment
Share on other sites

Zapalovače,  resp. Zásuvky  u Škodovky nemůže systém auta odpojit, protože zásuvky nejsou napájené přes relé (myslím že je tam 20A pojistka). Bouchy to píše dobře. Systém zřejmě vyhodnocuje vysoký El. Odběr. Když odpojíš onen senzor z - pólu baterie, systém bude vědět prd o El. Odběru vozu. Systém vozu zvýší napětí altíku někam nad 14V a nechá ti klimu zapnutou. Bude to ovšem mazec pro zatížení pohonu pomocných agregátů. Doufám, že máš máš řemen v cajku a třeba neklouže. 

Každopádně to vypadá na výměnu baterky. 

Link to comment
Share on other sites

Jako nechat u FII běžet kameru,  tak druhý den neodjedu. U OIII už je snad nějaké hlídání, aby se při xy V na baterce zásuvka odpojila, když už někdo vymyslel takvou věc, tako trvale napájenou zásuvku. Jako baterka ani dnes není sranda (na "portalridice" byly videa, jak má/nemá vypadat mřížka elektrody, jaké baterky jak vevniř vypadají atd atd.), i léto jí dá zabrat (známého museli někde v poušti přijet nahodit, a to byl starší Fortuner bez S/S atd. Výdrž 3-4 roky, trvale 45°C+)

Link to comment
Share on other sites

před 4 hodinami, bouchy napsal:

.....U OIII už je snad nějaké hlídání, aby se při xy V na baterce zásuvka odpojila....

Neboj se, není. Koukni do schémat. Není tam nic, co by zásuvku odpojilo. Tedy jen pojistka, kdyby shořela. 

Link to comment
Share on other sites

před 18 hodinami, bouchy napsal:

Jako nechat u FII běžet kameru,  tak druhý den neodjedu. U OIII už je snad nějaké hlídání, aby se při xy V na baterce zásuvka odpojila...

Jak píše @Clerfayt i u O3 to je asi opět bez hlídání nízkého napětí. Proto mám raději kameru "na klíček", aspoň jsou dráty uklizené z výhledu...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak info ze servisu - pry diagnostika hlasila vetsi tlak v klimosce, bylo tam pry vic naplne nez melo byt. A tim ze bylo velky vedro (37 ve stinu) se tlak jeste zvetsil a proste klima se odpojila. Takze souvislost s baterkou asi nebyla..

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, virtual napsal:

Jak píše @Clerfayt i u O3 to je asi opět bez hlídání nízkého napětí. Proto mám raději kameru "na klíček", aspoň jsou dráty uklizené z výhledu...

Mám kameru taky tak. Píchnul jsem ji na OIII do pojistkovky na pozici zadního stěrače (který nemám), tedy spíná s otočením klíčku. 

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, jackmccool napsal:

Tak info ze servisu - pry diagnostika hlasila vetsi tlak v klimosce, bylo tam pry vic naplne nez melo byt. A tim ze bylo velky vedro (37 ve stinu) se tlak jeste zvetsil a proste klima se odpojila. Takze souvislost s baterkou asi nebyla..

Toto a stalo mne, keď mi blbeček v servise tlakoval klimu a auto bolo na zdviháku... Reklamácia nefunkčnej klimy, vypustiť, napustiť - teraz už na zemi, a všetko fachalo...

Link to comment
Share on other sites

jj namerili, ze tam bylo 630g a dle normy tam ma byt 460g. Asi bych tomu veril. Ptal jsem se vcera v servisu, kde mi delali v dubnu klimu a tam mi rekli, ze maji novy stroj a ze asi neni dobre zkalibrovany a musi dojet technik. Takze to sedi a tesi me, ze byli fer v obou servisech. Jak v autorizaku tak v obyc servisu. BTW kontrola diagnostika, baterie, a servis klimy v autorizaku do druheho dne celkem 1350,- s DPH. Coz je dle meho nazoru ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...