Přejít na obsah

Vypnutý StartStop, režim Normal - při jízdě motor přesto vypíná


cross

Doporučené příspěvky

Ahoj, je to normální vlastnost / dá se to prosím přenastavit?

 

Jezdím na režim Normal, Start Stop mám vypnutý. Pokud během jízdy pustím plyn, pod tachometrem se rozsvítí bílá ikonka "ECO" a pak bílá ikonka "A" v kolečku a otáčky spadnou na nulu. Pokud sešlápnu plyn, obojí zase zmizí. Pokud zastavím, motor naskočí.

Četl jsem, že takto by se to mělo chovat v režimu ECO. Normal režim jsem nepřenastavoval - je v něm vše nastaveno na "Normal". U režimu Sport se to takto nechová, motor běží pořád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, díky, už se dívám do manuálu.

"Jízda na volnoběh: Pokud systém vyhodnotí, že při jízdě nemusí být zařazený rychlostní stupeň, automaticky přeřadí na volnoběh. U vozů s pohonem e-TEC se navíc může při rychlostech 10 - 160 km/h vypnout motor."

Tzn. opravdu se vypíná motor. Jen jsem se nedočetl, zda to jde vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že to vypnout půjde jen přepnutím do S nebo konfigurací profilu Individual. Jinak vypnutím v D to pak ztrácí ten eko význam a oproti (ne)e-TEC to veze jen mrtvou váhu té baterie pod sedadlem spolujezdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem si, že to půjde leda tím individualem :)

 

Tak možná mám jen hloupý názor, ale žiju s tím, že S/S motoru ve výsledku spíše škodí. To je jediný důvod, proč bych to chtěl vypnout :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S/S funguje tak, že při zastavení vozidla vypne motor (pokud není vysoká spotřeba el. proudu např pro klimu, vyhřívání sedadel, skel,...) a při puštění brzdy před rozjezdem opět nastartuje (vycházím z fungování u DSG). U funkce Hill Holder se nastartuje až při sešlápnutí plynu. U manuální Fabie to zastavovalo motor při zastavení - vyřazení rychlosti - puštění spojky.

 

No podle mě S/S má význam při delším stání v koloně, ale ne např. při krátkém stání na semaforu. Už se mi také několikrát stalo, že S/S zaúřadovalo když jsem při odbočování vlevo zastavil v křižovatce a čekal až projede protijedoucí auto.

 

Už jsem se naučil lehce povolit brzdu, kdy si S/S myslí, že se pojede a spustí motor, ale brzdy nepovolí natolik, aby se auto rozjelo.

 

A u toho mě napadá, že jsem tu kdysi viděl fotku/screen z infotainmentu, kde byl seznam aktuálních žroutů elektriky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou - v koloně to dává smysl. Já jezdím s Auto hold, takže reaguje na sešlápnutí plynu. Nicméně mívám ho právě vždy vypnutý (pokud nezapomenu). Takže mi to vadí jen při té jízdě - jestli to nepůjde nějak obejít přes ten Individual, tak se s tím asi budu muset smířit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cz_honza84Vyzkoušel jsem to a fakt, to auto mě asi nepřestane překvapovat : )) Nicméně díval jsem se na ten individual režim a nejspíš bych musel nějakou část nastavit na Sport, aby to nevypínalo za jízdy, takže se budu muset smířit s tím, že to plachtění prostě bude aktivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 1. 2024 na 22:12, cz_honza84 napsal:

S/S ještě startuje motor ve chvíli, kdy se pohne auto přede mnou.

Jo jo, spíná to radar. Jenže to má i nevýhodu, že to nastartuje i když auto před tebou nervózně pocukává na semaforu, aby co nejrychleji vystřelilo z místa a pak když mu padne zelená, tak mu to chcípne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Přišel někdo na to jak se zbavit vypínání motoru na D? Občas mi to nepřijde špatné, třeba při sjezdu delšího kopce nebo na prázdné silnici. Ale když mi motor během pár set metru vypne a zapne několikrát při každém pouštění plynu, Nebo se vypne na půl vteřiny při odbočování, tak mám strach o jeho životnost.  Zatím to umím vypnout jen prepnutim na S na DSG nebo sport v jízdním režimu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

Asi bych automaticke vypinani motoru i MHEF neresil - startovani probiha mnohem "elegantneji", nez klasicky starterem (spalovaci motor nastaruje elektricky motor-generator z 48V baterie). 

Jediny, cmi me take docela stve, ze dojde k nastartovani pri pohybu auto predemnou v kolone. Vzhledem k okamzitemu startu pri seslapnuti plynu u techto pohonu to vidim, jako uplnou zbytecnost - snad jen je timto ridic upozornen, kdyz napr cuci pri stani v kolone do mobilu, ze ten pred nim se uz rozjel. :) 

Kazdopadne bych uvital take dekativaci teto funkcionality - nema nekdo zkusenost? Nejde deaktivovat napr. pres diagnostiku? Diky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...