Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den měl bych prosbu na lidi kteří vědí trochu víc, chtěl bych vědět jaky je rozdíl principu motoru 1.4 16v a 1.4MPI  ano vím ze je rozdíl mezi počtem ventilu ale jaky je další rozdíl?

Vloženo

No dobře ale já bych chtěl vědět v čem jsou ty motory jiné nějakými hodnotami nebo principem, to ze ma jiný počet ventilu a jinak řešeny rozvody, okey ale ještě něco ?

Vloženo

Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉.

 

Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂

Vloženo

Pro turbo bude asi lepší více ventilů, neboť se tam dá nacpat více vzduchu. Motory jsou zřejmé celé jiné, no někde kdysi myslím zmiňovali zejména nové olejové čerpadlo a pak že jsou ložiska a možná i klikovka montážně sladěny s blokem. 

Vloženo

O bastlení turba na 1.4 MPI je zde již dávno jedno téma.

 

 

A co se rozdílů týká, hledej, na fóru jsou i škodovácké učební manuály o těchto motorech.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...