Přejít na obsah

Klima ve Fábii


bubi

Doporučené příspěvky

chces to tam skusit dat? :o

sa hlasim ako pokusny kralik -_-

jak bude trochu volněji, tak bych zjistil, zda to vůbec půjde, nebo zda ne-e. Jinak do konce měsíce bych měl mít v autě poloautomat, tak pak hodím fotky do své galerie. A taky při montáži zjistím, co a jak. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musel by sa pridat dalsi servo motor ktory by dokazal nastavovat kam chces aby siel vzduch.Na fabii je to riesene bovdenom.To keby si doriesil a dal tam predny panel z OI tak by to mozno aj slo.A este by si musel dorobit snimac intenzity slnecneho ziarenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trosku OT: Ja jsem s poloautomatem ve Fabii maximalne spokojenej.

Oproti Climatronicu pri beznem pouzivani nepocituji zadne nevyhody.

Nastavim teplotu, ventilator na 2 (Climatronic reguluje ventilator v 90% casu prave na cca 50% vykonu) a je to. Co chtit vic?

Nerikam ze Climatronic neni lepsi (napr. senzor slunecniho zareni atd., atd.), ale znovu opakuji, pri beznem pouzivani - tedy temperovani interieru na pozadovanou teplotu - v nicem nestradam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo mám skúsenosti s Climatronicom z O1, tak veru neprišiel som mu na chuť ani po pár rokoch. Ovláda sa absolútne neintuitívne, naozaj ani po pár rokoch som sa nenaučil nastaviť požadovanú teplotu a fúkanie bez toho, aby som sa naň nemusel pozeral niekoľko sekúnd.

Poloautomat/Climatic sa dá nastaviť bez toho, že by na to musel človek čo len pozrieť.

Duálny Climatronic v novej O2 sa ovláta tiež vcelku fajn - ale Climatronic v Pole eeee.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trosku OT: Ja jsem s poloautomatem ve Fabii maximalne spokojenej.

Oproti Climatronicu pri beznem pouzivani nepocituji zadne nevyhody.

Nastavim teplotu, ventilator na 2 (Climatronic reguluje ventilator v 90% casu prave na cca 50% vykonu) a je to. Co chtit vic?

Nerikam ze Climatronic neni lepsi (napr. senzor slunecniho zareni atd., atd.), ale znovu opakuji, pri beznem pouzivani - tedy temperovani interieru na pozadovanou teplotu - v nicem nestradam.

Krásně jsi to napsal -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klima ve Fabii je poloautomatická, udržuje nastavenou teplotu.

Mile mě překvapilo, že to reguluje na požadovanou teplotu i topení. Výhoda je, že máš nastavenou teplotu třeba 22st, vyjedeš se studeným autem, fouká dost teplý vzduch a postupně chladne, jak se ohřívá teplota v kabině. Super - nemusím nic řešit, prostě to mám nastavené pořád stejně, v autě pohoda. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
...a foto motorčeku ktorý čidlu nasáva vzduch...

Ahoj!

Prosim te mam takovy mensi problem, rozdlaval jsem pnel topeni protoze jsem potreboval vymenit praskle dily po narazu a jak jsemto opatrne rozebral tak jak je videt na tvem obrazku je tam nejaka elektricka deska nevim jak to presne nazvat, ale kdyz ji sundat, tak u cidliku jsou dva titerne dilky takove kontakty,ktere mi vypadly a nevim jak tam maji byt, nemas tuseni? Jo abys sundal desku musi se opatrne vyndat prostredni kontakty pod prostrednim cudlikem, je tam jeste sroubek. Diky za radu ikdyz asi jsi to nerozdelaval :o(((!

Sakra ikdyz vidimze jsi to mel rozebrate cele, tak prosimmuzes pomoci? viz. prvni obrazek.

Dik

Editováno: , autor: Faja
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Trosku OT: Ja jsem s poloautomatem ve Fabii maximalne spokojenej.

Oproti Climatronicu pri beznem pouzivani nepocituji zadne nevyhody.

Nastavim teplotu, ventilator na 2 (Climatronic reguluje ventilator v 90% casu prave na cca 50% vykonu) a je to. Co chtit vic?

Nerikam ze Climatronic neni lepsi (napr. senzor slunecniho zareni atd., atd.), ale znovu opakuji, pri beznem pouzivani - tedy temperovani interieru na pozadovanou teplotu - v nicem nestradam.

Mám poloautomat a dokonce se mi to zdá lepší.

Rozdíl je v tom, že poloautomat reguluje teplotu na výdechu, automat v kabině auta. Takže pokud to necháte stát na slunci a potom pustíte klimu např na 22, poloautomat vám bude do auta posílat vzduch 22 a bude chladit pomajeli (můžete posílat méně, píšou že někdy i jen 5 stupňů). Zato automat se snaží těch 22 dosáhnout v kabině (co nejdříve) a bude do vás pouštět to nejchladnější tak dlouho, než dosáhne těch 22. To už budete nachlazeni. Jsem rád za poloautomat a jsem s ním spokojen.

Editováno: , autor: Konik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tie kontakty by mali byť na oboch stranach alebo len na jednej, podla toho či máš PTC,

aký máš motor? na pravej strane kde nastavuješ kam má fúkať je jeden ktorý v poloho fúkania len na okno zopne, to si lahko vyskúšaš keď ho tam dáš a budeš točiť, nezabudni si poznačiť kde si to mal predtym v akej polohe leboo si nastaviš opačne fukanie a bude ti fukať na nohy nie na okno:-)

ak maš TDI máš zrejme aj PTC a to je kontakt pri ovladani teploty ktory zopne len v polohe max teploty a zapne sa pomocne vyhrievanie odporom.

...a foto motorčeku ktorý čidlu nasáva vzduch...

Ahoj!

Prosim te mam takovy mensi problem, rozdlaval jsem pnel topeni protoze jsem potreboval vymenit praskle dily po narazu a jak jsemto opatrne rozebral tak jak je videt na tvem obrazku je tam nejaka elektricka deska nevim jak to presne nazvat, ale kdyz ji sundat, tak u cidliku jsou dva titerne dilky takove kontakty,ktere mi vypadly a nevim jak tam maji byt, nemas tuseni? Jo abys sundal desku musi se opatrne vyndat prostredni kontakty pod prostrednim cudlikem, je tam jeste sroubek. Diky za radu ikdyz asi jsi to nerozdelaval ohmy.gif(((!

Sakra ikdyz vidimze jsi to mel rozebrate cele, tak prosimmuzes pomoci? viz. prvni obrazek.

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Trosku OT: Ja jsem s poloautomatem ve Fabii maximalne spokojenej.

Oproti Climatronicu pri beznem pouzivani nepocituji zadne nevyhody.

Nastavim teplotu, ventilator na 2 (Climatronic reguluje ventilator v 90% casu prave na cca 50% vykonu) a je to. Co chtit vic?

Nerikam ze Climatronic neni lepsi (napr. senzor slunecniho zareni atd., atd.), ale znovu opakuji, pri beznem pouzivani - tedy temperovani interieru na pozadovanou teplotu - v nicem nestradam.

Mám poloautomat a dokonce se mi to zdá lepší.

Rozdíl je v tom, že poloautomat reguluje teplotu na výdechu, automat v kabině auta. Takže pokud to necháte stát na slunci a potom pustíte klimu např na 22, poloautomat vám bude do auta posílat vzduch 22 a bude chladit pomajeli (můžete posílat méně, píšou že někdy i jen 5 stupňů). Zato automat se snaží těch 22 dosáhnout v kabině (co nejdříve) a bude do vás pouštět to nejchladnější tak dlouho, než dosáhne těch 22. To už budete nachlazeni. Jsem rád za poloautomat a jsem s ním spokojen.

Když sem měl klimu v F1 tak se takhle nechovala - prostě se snažila dosáhnout nastavené teploty interiéru... To samé bylo i topení... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, teplota sa sníma v ovládaní klímy a to tak že vedľa tlačítka tuším AC je nasávací otvor a za ním je čidlo a za čidlom motorček ktorý vťahuje vzduch z kabíny takže sa merá teplota čo je v kabíne.

Fotky motorčeku a snímača sú na prvej strane...

Trosku OT: Ja jsem s poloautomatem ve Fabii maximalne spokojenej.

Oproti Climatronicu pri beznem pouzivani nepocituji zadne nevyhody.

Nastavim teplotu, ventilator na 2 (Climatronic reguluje ventilator v 90% casu prave na cca 50% vykonu) a je to. Co chtit vic?

Nerikam ze Climatronic neni lepsi (napr. senzor slunecniho zareni atd., atd.), ale znovu opakuji, pri beznem pouzivani - tedy temperovani interieru na pozadovanou teplotu - v nicem nestradam.

Mám poloautomat a dokonce se mi to zdá lepší.

Rozdíl je v tom, že poloautomat reguluje teplotu na výdechu, automat v kabině auta. Takže pokud to necháte stát na slunci a potom pustíte klimu např na 22, poloautomat vám bude do auta posílat vzduch 22 a bude chladit pomajeli (můžete posílat méně, píšou že někdy i jen 5 stupňů). Zato automat se snaží těch 22 dosáhnout v kabině (co nejdříve) a bude do vás pouštět to nejchladnější tak dlouho, než dosáhne těch 22. To už budete nachlazeni. Jsem rád za poloautomat a jsem s ním spokojen.

Když sem měl klimu v F1 tak se takhle nechovala - prostě se snažila dosáhnout nastavené teploty interiéru... To samé bylo i topení... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, teplota sa sníma v ovládaní klímy a to tak že vedľa tlačítka tuším AC je nasávací otvor a za ním je čidlo a za čidlom motorček ktorý vťahuje vzduch z kabíny takže sa merá teplota čo je v kabíne.

Fotky motorčeku a snímača sú na prvej strane...

Poloautomatická klimatizace ve Fábii má dohromady čtyři snímače teploty a to:

- snímač teploty v přístrojové desce

- snímač teploty přiváděného vzduchu v prostoru nohou

- snímač teploty přiváděného vzduchu uprostřed ( vestavěn v mezikuse středních ofukovačů )

- snímač teploty ve výparníku

post-60-1181312614_thumb.jpg post-60-1181312625_thumb.jpg

Editováno: , autor: snike
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte. Pokiaľ ide o senzory v kabíne, tak som sa o ne až tak nezaujímal. No hlavný rozdiel medzi mechanickou klmitizáciou a poloautomatickou klimatizáciou jv e kompresore.

Mechanická klimatizácia má kompresor, ktorý prečerpá stále rovnaké množstvo chladiaceho média. Má teda len stavy zapnutý a vypnutý. Preto pri zapnutí cítiť napríklad trhnutie na motore - je to ďalšia prídavná záťaž,ktorá sa pripája cez elektromagnetickú spojku v remenici. Regulácia teploty je teda len na vás a to miešaním teplého a studeného vzduchu, smeru fúkania atď. Jednoducho sa hráte ako blbý.

Poloautomatická klimatizácia má kompresor s variabilným výkonom,ktorý je pripojený ako záťaž stále. Buď ide len "navoľno" - sa vtedy je len klasická ventilácia a kúrenie,alebo prečerpáva i chladivo a teda chladí. V yávislosti od prečerpaného chladiva ide do interieru i rôzna teplota vzduchu - to sú práve tie stupne na ovládači. Plus sú tam teda nejaké senzory na reguláciu a pod.

Vštko sa touž hodne blíži Climatronicu, no ten je ďaleko yložitejší čo sa týka inteligencieovládania klapiek, ventilátora a celej sústavy.

Ja osobne mám vo fábii dorábanú mechanickú klimatizáciu. Značka Alex originál - vyrábané v Izraeli. Na Slovensku ic zastupuje firma auto-klima BA. Ďalej je ešte k dispozícii Diavia od Molpiru. Veľa výrobcov sa zase tomu nevenuje.

Pokiaľ ide o tú moju klimu, tak motor mám 1,2 47kW a pri zapnutí klimatizácie pozorujem dosť silné trhnutie. Behom jazdy je to už lepie, no i tak je to dosť veĺká záťaž. Tam kde bežne idem v kopci na štvorke, teraz stáca dych už trojka. No stále je to lepšie akoju v aute nemať.Spotreba sa zvýši minimálne. Rátam 0,2-0,3l.

Jazdievam, no trochu menej i s Climaticmi a tam je to úplne v pohode. Nepocitujem tajkú stratu výkonu, žiadne trhanie, je to proste super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poloautomatická klimatizácia má kompresor s variabilným výkonom,ktorý je pripojený ako záťaž stále. Buď ide len "navoľno" - sa vtedy je len klasická ventilácia a kúrenie,alebo prečerpáva i chladivo a teda chladí. V yávislosti od prečerpaného chladiva ide do interieru i rôzna teplota vzduchu - to sú práve tie stupne na ovládači. Plus sú tam teda nejaké senzory na reguláciu a pod.

Dle mne se trochu mýlíš v tom, že ovladač jen reguluje objem chladiva v kompresoru a tím i teplotu vzduchu který jde do kabiny.

Teplotu vháněného vzduchu řídí řídící jednotka klimatizace, na základě nastavení požadované teploty na otočném ovladači a informací z teplotních senzorů. Řidící jednotka klimatizace reguluje mísící klapku a tím zajišťuje potřebnou teplotu vháněného vzduchu do kabiny. Důkazem toho je, že automatická regulace teploty v kabině funguje i při vypnuté klimatizaci, což je výhoda v zimních měsících.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Kupoval jsem svoji Fabii ojetou a tak jsem si nechal podle win kodu vyjet všechny informace o vozidle přímo va Škodovce.

Je tam kod 9AP - automatická klimatizace . Měl jsem automatickou klimatizaci v předcházejícím autě a bylo to o něčem uplně jiném. Tak teď nevím ale každý výrobce si asi pod pojmem automatická klimatizace představuje něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...