Přejít na obsah

Výměna motoru za jiný typ


Papek

Doporučené příspěvky

Nedovedu si představit, že by se policajt při kontrole pustil na tak tenký led, jako je zpochybnění motoru. To fakt nevím, jak by dokázal, že tam je jiný motor než má být. Samozřejmě, že existují situace, kdy s tím mohou být problémy, ale je to úplně stejné jako například při použití nehomologovaných tuningových věcí a kolik lidí na foru je tady na autě má (naopak tady policajt tu chybějcí homologační značku pozná celkem snadno)

Prostě, kdo se v tom vyzná tak si motor klidně vyměnit může (a nebo třeba doděkat klimatizaci, či jinak vylepšit vozidlo) no a kdo i kvůli výměně brzdových destiček jezdí do servisu má holt smůlu a může akorát tak brblat, že to je moc práce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann - ale jo, dělej si co cheš : vyměnit motor ve Faku za Felicii není zase tak velký problém, aby to i Lojza z JZD nezvládl.(mmch, oba jsou stejného typu)

Přebastleniny typu TDi v benzínové kastli apod. je docela dobré, ale nechtěj, abys někde někoho škrábnul. Když škrábneš Fako, tak tě to finančně nezruinuje, ale škrábnout SLK je něco jiného. A jestli si myslíš, že STK, kterou musels uplatit (aby vyšly emise, popř. aby technik držel hubu), tě ve sporu s pojišťovnou podrží, tak si piš, že oni se budou odvolávat na protokol. A tam bude motor, no, jakej ? Zkus hádät !

Pro mě stejně nejlépe vychází akce prodat a koupit jiné (nebo se spokojit s tím co mám), už proto, že jakákoliv nelegální přestavba za pár let silně znemožňuje prodej vozu a tak duchaplnej, aby se pak člověk pouštěl do navracení vozidla do původního stavu nebude (stojí peníze a čas - a když chci prodat, chci prodat rychle a neprodělat)

Jo, a nezapomeň, že kromě skupiny lidí, kteří si destičky sami nedokážou vyměnit (těm se bohužel směješ) existuje taky skupina lidí, kteří si destičky sice sami dokáží vyměnit, ale nečiní tak - protože je finančně vyjde výhodněji opravu svěřit servisu a v ušetřeném čase se věnovat tomu, co je živí ( a tudíž vydělají víc - těm být tebou bych se nesmál).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu, kdo si neumí vyměnit brzové destičky, se v žádném případě nesměju. Ve svém okolí znám maximálně pět lidi, kteří to zvládnou. Připadá mi ale velmi směšné, pokud někdo nadhodí problém a místo konstruktivní rady mu lidé, kteří tomu vůbec nerozumějí, začnou říkat, že to nejde nebo že si má koupit jiné auto - chtěl radu TECHNIKA a po cca 20 nesmyslných příspěvcích (včetně mých) se nedozvěděl nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu, kdo si neumí vyměnit brzové destičky, se v žádném případě nesměju. Ve svém okolí znám maximálně pět lidi, kteří to zvládnou. Připadá mi ale velmi směšné, pokud někdo nadhodí problém a místo konstruktivní rady mu lidé, kteří tomu vůbec nerozumějí, začnou říkat, že to nejde nebo že si má koupit jiné auto - chtěl radu TECHNIKA a po cca 20 nesmyslných příspěvcích (včetně mých) se nedozvěděl nic.

nemam slov :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže o co přesně jde a proč jsem tedy založil tento topic. Chci zjistiti problematiku výměny motoru. Jak je to náročné časově, finančně a spousty jiných aspektů, které jste tady již všichni řekly. Abych Vás tady uvedl do obrazu. Mám teď fabii 1.2HTP a sehnal jsem si motor 2.0L včetně převodovky, elektriky, kabeláže prostě jsem si sehnal vše co mi řekl můj kamarád který studoval automobilovou průmyslovku a v autech se vyzná fenomenálně a už nejednu takovou přestavbu udělal. Nechci tímto říci že mu nějak nevěřím ale je pepší mít na to více názorů. Nechtěl jsem aby jste se tady hádali kvůli tomu nebo tomu. Co se týče STK vím jaký je tam problém a vím kolik musím investovat (asi) aby to prošlo. Ale! Toto auto chci jen ne výstavy atd... Mám totiž ještě jedno auto a to Fabii RS takže nepotřebuju aby to nějak prošlo ale udělám to tak abych stím mohl i normálně jezdit. Při přestavbě budu dělat dokumentašní foto i video takže Vám to pak mohu i poslat pokud to budete chtít ale asi to bude na trocha delší dobu což již tady i padlo, ikdyž si nemyslím, že by to trvalo asi půl roku. Možná ano možná ne to se ještě uvidí budu si na to brát dovolenou a taky se tomu budu věnovat i dál o víkendech a povečerech takže si myslím že tak za 3-4 měsíce by to mohlo být snad. Tak myslím že jsem to docela dobře vysvětlil a ještě jednou se omlouvám za to, že jste se kvůli tomu hádali. O to mi fakt nešlo ale jen o názory a zkušenosti.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže o co přesně jde a proč jsem tedy založil tento topic. Chci zjistiti problematiku výměny motoru. Jak je to náročné časově, finančně a spousty jiných aspektů, které jste tady již všichni řekly. Abych Vás tady uvedl do obrazu. Mám teď fabii 1.2HTP a sehnal jsem si motor 2.0L včetně převodovky, elektriky, kabeláže prostě jsem si sehnal vše co mi řekl můj kamarád který studoval automobilovou průmyslovku a v autech se vyzná fenomenálně a už nejednu takovou přestavbu udělal. Nechci tímto říci že mu nějak nevěřím ale je pepší mít na to více názorů. Nechtěl jsem aby jste se tady hádali kvůli tomu nebo tomu. Co se týče STK vím jaký je tam problém a vím kolik musím investovat (asi) aby to prošlo. Ale! Toto auto chci jen ne výstavy atd... Mám totiž ještě jedno auto a to Fabii RS takže nepotřebuju aby to nějak prošlo ale udělám to tak abych stím mohl i normálně jezdit. Při přestavbě budu dělat dokumentašní foto i video takže Vám to pak mohu i poslat pokud to budete chtít ale asi to bude na trocha delší dobu což již tady i padlo, ikdyž si nemyslím, že by to trvalo asi půl roku. Možná ano možná ne to se ještě uvidí budu si na to brát dovolenou a taky se tomu budu věnovat i dál o víkendech a povečerech takže si myslím že tak za 3-4 měsíce by to mohlo být snad. Tak myslím že jsem to docela dobře vysvětlil a ještě jednou se omlouvám za to, že jste se kvůli tomu hádali. O to mi fakt nešlo ale jen o názory a zkušenosti.

Díky

Vsetko je v pohode cakam na najblizsie fotecky :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove samozrejme jde vsechno, dnes jsem Johnysem prodal znamemu do Polska motor BKD.Bude se davat do Fabule, puvodne 1.9TDI 100koni dnes 185koni, ale porad je malo.Jen to opravdu stoji spooostu penez a hlavne to chce mit kol sebe lidi , kteri tomu rozumi=)Jinak skoda, ze jsem dnes nemel u sebe fotak, bych VAm sem dal foto NOSU v TDI v Golfu2 -_- -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že vměna motoru není nic tak nereálného jak tu někdo popisuje.Sám jsem ho taky kdysy měnil v Golfu 2.Místo 1.6 tam šla VR6,normálně jsem s tím jezdil a nikdy žádný problém s policajtama nebyl.J e fakt že pokud tomu člověk nerozumí,neví kam sáhnout a co vyměnit tak je lepší se do toho nepouštět.Jinak taky přemýšlím o výměně motoru ve Fabii za 2.0l,takže mě toto téma zajímá.Takže přeji hodně štěstí při výměně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty linky od razeni menit nemusis.Treba u vymeny u Tdi, pri vymene 5kvaltu za 6kvalt jsem menil jen ty koncovky u prevodovky.Jinak co se tyce vymeny poloos, tak ty nemaji nic spolecneho s vymenou motoru, prevodovky, takze pokud ji budes menit, coz urcite ano, tak to si zjisti=))Z 5kvaltu na 6 kvalt menit musis, u tech benzinu ted nevim, urco bude jina poloos u 1.4 a 2.0.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nejsem v dané oblasti odborník (je to otázka tzv. právního minima)

ale musím tu jasně říci STOP!

Jakékoliv neschválené přestavby auta (myšleno i záměny motorů)

které nejsou Úřady schváleny, a zapsány řádně v OTP, může lehce pojišťovna v případě

jakékoliv nehody VYLOUČIT Z PLNĚNÍ(!)

Jinými slovy, způsobíte-li těžkou nehodu, může se pojišťovna vymluit na to,

že pojištěné auto bylo původně 1.2, HTP, WIN..., č. motoru...

a nikoliv auto s vyměněným motorem. Zkuste se soudit lol

Proto se domnívám, že buď pojišťovna plnění zkrátí, ale spíše bych vsadil 100% na to,

že plnění úplně vyloučí. Už jaksi pominu, že je to hazard se zdravím. Nikoliv jen tím

řidičovým (tedy asi toho vlastníka), ale navíc zbytečný hazard se životy spolujezdců - ženy, přítelkyně,

dětí. Myslím si, že za to stejně žádná rychlost "navíc" nestojí.

Ale kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nejsem v dané oblasti odborník (je to otázka tzv. právního minima)

ale musím tu jasně říci STOP!

Jakékoliv neschválené přestavby auta (myšleno i záměny motorů)

které nejsou Úřady schváleny, a zapsány řádně v OTP, může lehce pojišťovna v případě

jakékoliv nehody VYLOUČIT Z PLNĚNÍ(!)

Jinými slovy, způsobíte-li těžkou nehodu, může se pojišťovna vymluit na to,

že pojištěné auto bylo původně 1.2, HTP, WIN..., č. motoru...

a nikoliv auto s vyměněným motorem. Zkuste se soudit lol

Proto se domnívám, že buď pojišťovna plnění zkrátí, ale spíše bych vsadil 100% na to,

že plnění úplně vyloučí. Už jaksi pominu, že je to hazard se zdravím. Nikoliv jen tím

řidičovým (tedy asi toho vlastníka), ale navíc zbytečný hazard se životy spolujezdců - ženy, přítelkyně,

dětí. Myslím si, že za to stejně žádná rychlost "navíc" nestojí.

Ale kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

S tou pojištovnou a tak souhlasim, ale ne s tim hazardem. Když se to udělá pořádně, viz Schlumpf, tak výsledek stojí za to. V tomhle případě nebude auto nebezpečný v jinym motoru ale pouze v tom, co je mezi volantem a sedačkou. Kretén, kterej hazarduje se muže vymlátit i v junioru 1,0 a nepotřebuje na to nějakej silnej motor.

Editováno: , autor: Mustafa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nejsem v dané oblasti odborník (je to otázka tzv. právního minima)

ale musím tu jasně říci STOP!

Jakékoliv neschválené přestavby auta (myšleno i záměny motorů)

které nejsou Úřady schváleny, a zapsány řádně v OTP, může lehce pojišťovna v případě

jakékoliv nehody VYLOUČIT Z PLNĚNÍ(!)

Jinými slovy, způsobíte-li těžkou nehodu, může se pojišťovna vymluit na to,

že pojištěné auto bylo původně 1.2, HTP, WIN..., č. motoru...

a nikoliv auto s vyměněným motorem. Zkuste se soudit lol

Proto se domnívám, že buď pojišťovna plnění zkrátí, ale spíše bych vsadil 100% na to,

že plnění úplně vyloučí. Už jaksi pominu, že je to hazard se zdravím. Nikoliv jen tím

řidičovým (tedy asi toho vlastníka), ale navíc zbytečný hazard se životy spolujezdců - ženy, přítelkyně,

dětí. Myslím si, že za to stejně žádná rychlost "navíc" nestojí.

Ale kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

S tou pojištovnou a tak souhlasim, ale ne s tim hazardem. Když se to udělá pořádně, viz Schlumpf, tak výsledek stojí za to. V tomhle případě nebude auto nebezpečný v jinym motoru ale pouze v tom, co je mezi volantem a sedačkou. Kretén, kterej hazarduje se muže vymlátit i v junioru 1,0 a nepotřebuje na to nějakej silnej motor.

Obávám se, že za tím slovem "hazard" si stojím ;) A to z jednoduchého důvodu: když Vám

takovou přestavbu udělá autorizovaný servis, který Vám dá poté i osvědčení o přestavbě (vše podle norem,

dle doporučení výrobce, atp.) včetně zápisu do OTP a kompletních razítek, pak může být vše v pořádku

(to "může být" bych 2x podtrhl, protože chápu, jak některé "autorizované" servisy pracují :-(

Ale onen pisatel dotazu naznačil, že půjde cestou opačnou.

Já jen, že když chce člověk mít silnější vůz, asi by si jej měl koupit spíše od výrobce přímo,

nikoliv něco samo doma přestavovat (nemluvíte tu o výměně světel, masky, palubovky, ale o motoru

- tedy nejdůležitější součásti vozu, v návaznosti na další důležité zařízení - spojka, převodovka, a kdo ví, co ještě :-)

Praxe obecně je vždy taková, že na razítka a doklady se prostě začne koukat až ve chíli, kdy došlo k neštěstí

a hledá se viník. Takže když se pak majitel nebojí převzít odpovědnost za všechny škody, včetně

plnění odškodného za zranění či smrt spolucestujících, cestujícíh jiných, dále odškodnění za zničené vozy

a ostatní zařízení na komunikaci (značky, billboardy, technické vybavení komunikace, atp

- ve vlastnictví dalších třetích (!) osob) pak proč ne lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mysliim, ze vymenou Tve zminovane spojky, nebo prevodovky napr. 5za 6 nevidm nic nebezpecneho!!A to nemusi delat ani ten Tvuj origo Skoda servis, jasne najde se patlal , ktery zbabra i todle, ale prestan tady vytahovat takovedle veci.pokud bys chtel uz zachazet do extremu, tak co treba nepovolene 17 na Fabce, nebo jeste hur a i vice nebezpecni jsou kluci co si na Fabku daji z machroviny 17, gumy sjete na olacky, nebo 5let stare,protoze na nove nemaji, ale hlavne ze maji 17 a nafukujou se jak pavi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr to napsal přesně-není co dodat :palec2:

Jasne a presne...ale tu sa bavime o vymene motora(problemy a tak)...Nie o nejakych skodach...Nehvorim vobec radsej o smrti..... Asi som to pochopil zle, ale ked zrazim cloveka aj tak dopadnem velmi zle ci je motor origo alebo prestavba.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, nejsem v dané oblasti odborník (je to otázka tzv. právního minima)

ale musím tu jasně říci STOP!

Jakékoliv neschválené přestavby auta (myšleno i záměny motorů)

které nejsou Úřady schváleny, a zapsány řádně v OTP, může lehce pojišťovna v případě

jakékoliv nehody VYLOUČIT Z PLNĚNÍ(!)

Jinými slovy, způsobíte-li těžkou nehodu, může se pojišťovna vymluit na to,

že pojištěné auto bylo původně 1.2, HTP, WIN..., č. motoru...

a nikoliv auto s vyměněným motorem. Zkuste se soudit lol

Proto se domnívám, že buď pojišťovna plnění zkrátí, ale spíše bych vsadil 100% na to,

že plnění úplně vyloučí. Už jaksi pominu, že je to hazard se zdravím. Nikoliv jen tím

řidičovým (tedy asi toho vlastníka), ale navíc zbytečný hazard se životy spolujezdců - ženy, přítelkyně,

dětí. Myslím si, že za to stejně žádná rychlost "navíc" nestojí.

Ale kdo chce kam, pomozme mu tam :-)

S tou pojištovnou a tak souhlasim, ale ne s tim hazardem. Když se to udělá pořádně, viz Schlumpf, tak výsledek stojí za to. V tomhle případě nebude auto nebezpečný v jinym motoru ale pouze v tom, co je mezi volantem a sedačkou. Kretén, kterej hazarduje se muže vymlátit i v junioru 1,0 a nepotřebuje na to nějakej silnej motor.

Obávám se, že za tím slovem "hazard" si stojím ;) A to z jednoduchého důvodu: když Vám

takovou přestavbu udělá autorizovaný servis, který Vám dá poté i osvědčení o přestavbě (vše podle norem,

dle doporučení výrobce, atp.) včetně zápisu do OTP a kompletních razítek, pak může být vše v pořádku

(to "může být" bych 2x podtrhl, protože chápu, jak některé "autorizované" servisy pracují :-(

Ale onen pisatel dotazu naznačil, že půjde cestou opačnou.

Já jen, že když chce člověk mít silnější vůz, asi by si jej měl koupit spíše od výrobce přímo,

nikoliv něco samo doma přestavovat (nemluvíte tu o výměně světel, masky, palubovky, ale o motoru

- tedy nejdůležitější součásti vozu, v návaznosti na další důležité zařízení - spojka, převodovka, a kdo ví, co ještě :-)

Praxe obecně je vždy taková, že na razítka a doklady se prostě začne koukat až ve chíli, kdy došlo k neštěstí

a hledá se viník. Takže když se pak majitel nebojí převzít odpovědnost za všechny škody, včetně

plnění odškodného za zranění či smrt spolucestujících, cestujícíh jiných, dále odškodnění za zničené vozy

a ostatní zařízení na komunikaci (značky, billboardy, technické vybavení komunikace, atp

- ve vlastnictví dalších třetích (!) osob) pak proč ne lol

Nevím jak je to u Škoda auto a.s. ale já měl Seat Ibiza 1,5i a dal tam motor 1,7i stačilo napsat na Seata žádost o povolení výměny motoru za 1,7i..podmínka byla stejná kastle jako na puvodních dokladech což byl 3dveř..a výkon motoru nesměl být větší než tuším 18-20% ted nevím přesně...a samozřejmě stejné palivo tudíš benzín..za vydání potvrzení od Seatu jsem dal 2 500Kč s tím zašel na uřad a zapsali mi změnu motoru do TP a bylo to..Tak nevím proč by měl výměnu motoru dělat servis...po mě to nikdo nechtěl a to byla stará vrána z 93 roku.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl,že přestavbu servis dělat nemusí.Zažádáš na úřadu o přestavbu,tam ti zadají podmínky které musíš dodržet a je to.Pokud ti tam úředník napíše,že to musí jít přes značkový servis,tak s tím nic nenaděláš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechci zbytečně odvádět pozornost od problému, ale Petrova obhajoba toho "hazardu" mě velmi pobavila. Když se podívám, jakým způsobem u nás fungují autoopravny a co se prodává v bazarech, nezbyde nic jiného než každý rok koupit nové auto. Ale má pravdu, je to skutečně určitý hazard, i když výměna brzdové kapaliny ve značkovém servisu bude z hlediska bezpečnosti silničního provozu (nikoliv mobility vozidla) podstatně rizikovější.

Jinak s tou pojišťovnou to není ani zdaleka tak jednoznačné (tak trochu mě právo živí :-). Předně záleží na smlouvě s pojišťovnou. A i tak by pojišťovna! pravděpodobně musela dokázat, že změna motorizace ovlivnila příčinu či průběh nehody. Ten průběh se vpodstatě nedá dokázat - Evropské právo ještě naštěstí (až na rasové útoky) ctí presumpci neviny. Takže pokud to napálíte v dvoustovce do stromu, je možné, že vám pojišťovna nezaplatí, protože s 1,2 HTP by to nešlo :-) Ale pokud půjde o nedání přednost v jízdě, tak s tím motor nemá nic společného. Pojišťovna by to teoreticky mohla hrát na to, že nemáte auto způsobilé k provozu (nezákonná přestavba), ale to by pak měli smůlu všichni ti co mají ty spojlery bez atestů, folie na sklech, silnější žárovky či jiné zdánlivě neškodné blbůstky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jasně, nějaký ten spojler, co chodci uřízne nohu, stejně nakonec vyjde stejně, jako škráblé SLKčko s HTP v turbu. Jrnže, pojišťováci nejsou dnešní a pokud HTP bude dělat kadle-kadle (tzv. PDI) tak proč by po tom nešli ? A co budou tvrdit na STK - byl tam benzín , kouknou vašnosti, všechno je v pořádku, tady je razítko ( a o těch kapřících v kapse raději pomlčím).

Nemám nic proti přestavovaní aut - pokud je někdo schopný a má na to (nejen po finanční stránce, ale i po technické), proč ne ? Většinou člověk stejně přijde nakonec na to, že řetěz je tak pevný, jak je nejslabší jeho článek. A když už jsme u toho, co jsem tady slyšel o brzdách (vadnutí, rozdělení zátěže, záměna bubnů za kotouče, brzdové charakteristiky), poloosách (přenos výkonu, přizpůsobení jednotlivým převodovkám), průběh točivého momentu (převodovky), tlumiče (zátěž - např. motorem, rozdělení hmotnosti), pružiny, ložiska, hmotnost a skelet.... chápu, pro někoho je to jen a pouze vyšší dívčí, ale myslím si, že dotazovatel tohoto příspěvku pomalu ani neví, na co se ptá.

Doporučuji mu prostudovat základy opravárenství v oboru automechanik/ autoelektrikář a pak se při přestavbě může klidně ptát.

Nechci si hrát na boha (ani mi to nepřísluší), ale poradit můžu - na ladění doporučuji zakoupení řadového šestihrnku od BMW se 150k v základu (výkon, na který se FRS dostane až po chipu :) )

Finančně to možná nakonec vyjde stejně ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...