Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

blbý dotaz,jaký je rozdíl mezy jedno a dvouhmotným setrvákem.Pomalu si zvedám výkon a bylo mi doporučeno ten jednohmot .1,9TDI 66kw sprint764. Díky

  • o 3 týdny později...
Vloženo
Stejně je to zajímavý, že to bere tak nahoře, dělá to i u nový octy?

Je to nekdo, kdo mel O1 novou? Docela by me to zajimalo, jak je to u nove...

mam ji od nova,porad to zabira stejne,uprostred,ted najeto 60tis

Vloženo
Ja ted menil spojku za silnejsi z VR6 na dieslu.Mam najeto 193000km na seriovou spojku a porad drzela.Ale bohuzel uz dvouhmota nebyla v nejlepsi kondici, protoze jsem to uz docela prehanel se zvedanim kroutaku (prez 300nm) tak se to ve 2000ot trochu chvelo.Ale ted mam jednohmotu a pohoda.Spojka me vysla i s praci a matrosem na cca 5000kc.A ted mi to zabira docela u podlahy.je to nadheraaa :palec2: :palec2:

Za chvíli mě taky čeká výměna spojky a přemejšlim právě dát taky tu z Vr6tky, moh bys mi prosim popsat co se musí všechno vyměnit případně upravit a jestli si to kupoval nový nebo z vrakáče, a jakej typ,rok tam pasuje? Ta cena co píšeš je taky docela sympatická, když už to budu muset měnit tak dám rovnou silnější. Uměl bys eventuelně sehnat? Mám TDI 81kw rok 99.

Díky za pomoc

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Zdravím, mám také problém se spojkou. Před 10 dny do mě zezadu narazilo auto na jižní spojce, při popojíždění v zácpě, žádná velká viditelná škoda, ale od té doby je auto téměř nepojízdné, a problém je ve spojce. Při řazení se prošlápne až dolů a pak se nechce vrátit zpátky, nebo se vrací hodně pomalu. Rychlost je zařazená, ale auto se tváří jako kdyby bylo ve volnoběhu - při přidání plynu se zvyšují otáčky a nezrychluje. Dovezla jsem ho do servisu a přijel i technik z pojišťovny...ten tvrdil, že problém nebyl způsoben nehodou, ale opotřebením spojky...proto její výměnu neuhradí...

Může mi tu někdo poradit, jestli je možné, že se opotřebení spojky projeví takhle najednou náhodou při nehodě? Nebo je možné, že se tam mohlo opravdu při tom nárazu něco poškodit? Mám to auto 2 měsíce - O1 - 1,9 TDi 81 kW (r.v.2001), koupeno s 123.000 km - teď mám cca 132.000,-

Ještě se chci zeptat jaká je životnost spojky, protože argument pojišť. o tom, že už měla být měněna mi nepřipadá dost reálný, vzhledem k tomu, že někdo ji mění až na 200 tisích

Dík za odpověď

Vloženo
Zdravím, mám také problém se spojkou. Před 10 dny do mě zezadu narazilo auto na jižní spojce, při popojíždění v zácpě, žádná velká viditelná škoda, ale od té doby je auto téměř nepojízdné, a problém je ve spojce. Při řazení se prošlápne až dolů a pak se nechce vrátit zpátky, nebo se vrací hodně pomalu. Rychlost je zařazená, ale auto se tváří jako kdyby bylo ve volnoběhu - při přidání plynu se zvyšují otáčky a nezrychluje. Dovezla jsem ho do servisu a přijel i technik z pojišťovny...ten tvrdil, že problém nebyl způsoben nehodou, ale opotřebením spojky...proto její výměnu neuhradí...

Může mi tu někdo poradit, jestli je možné, že se opotřebení spojky projeví takhle najednou náhodou při nehodě? Nebo je možné, že se tam mohlo opravdu při tom nárazu něco poškodit? Mám to auto 2 měsíce - O1 - 1,9 TDi 81 kW (r.v.2001), koupeno s 123.000 km - teď mám cca 132.000,-

Ještě se chci zeptat jaká je životnost spojky, protože argument pojišť. o tom, že už měla být měněna mi nepřipadá dost reálný, vzhledem k tomu, že někdo ji mění až na 200 tisích

Dík za odpověď

Tak já mám přesně to samý auto jako ty i motor a stalo se mi přesně to samý! Ale stalo se to normálně při jízdě, to bylo něco doject s tím do servisu, hlavně ty rozjezdy z křižovatky, kdy tam byl furt volnoběh a nemohl jsem se rozject. Byl prošlápnutej přítlačák včetně lamely, stalo se to prý opotřebením. Měl jsem najeto 170000 a oprava mě stála nějakých 22000, včetně výměny rozvodů a u známýho v servisu. Bylo to tak drahý, protože tam je spojka v jednom kuse se setrvačníkem. Jinak životnost spojky je prý běžně i 250000 km.

  • o 2 roky později...
Vloženo

Auto má najeto 115000 Km, spojka však zabírá uplne nahore... obcas cukne.. myslíte ze by bylo dobre ji ted pred zimou vymenit ? klouzat neklouze... pri rozjezdu /prasackem/ - plyn a pustit spojku lezou otacky nahoru ale auto nejede (rozjizdi se pomalu) ... tak jaky je vas nazor ?

Vloženo

Zbadas to ked ti zacne spojka preklzovat a nestane sa nic. A so zimou to nemá spoločné podľa mňa nič. Počkaj keď začne preklzovať, potom bude jej čas.

Vloženo

tak jste mě pěkně naočkovali :))) já jsem v polsku pracovně, do cz se dostanu jen na víkendy, tak jsem myslel, že to bude třeba vyměnit už teď a domluvil si dovču...klouzat neklouže - teda podle toho co jsem četl co znamená slovo klouzat (vysvětlení prosím ?)... hluk ? nějaký jiný než od motoru neslyším takže asi taky v pohodě...

s tou zimou jsem myslel, že když je sníh tak to prokluzuje a více dostane zabrat :) takže váš názor je tedy vyčkat ?

Vloženo

To ja vam neco povim, koupil jsem Octu, a uz kdyz jsem do ni poprve sednul, tak zabirala spojka az na konci - resp. uplne nahore, i tak jsem si rekl 155 tis je 155 tis, koupim celou sadu spojky novou. Toz koupil jsem lamelu SACHS, pritlacak a lozisko LUK, a nejake pero z dratu. Po rozebrani bylo vsak zjisteno nemile prekvapeni > lamela mela ubrouseny 1mm - nevim, zda ji prede mnou nekdo menil, ale ta by jeste najezdila 80tis. v klidu. Toz vse jsem dal nove a spojka zabira normalne, v necele polovine.

Vloženo

Ked spojka preklzuje znamená že neprenáša točivý moment od motoru ale kľže :) keď veľa pridáš alebo sa chceš pohnúť v kopci tak proste preklzuje, cez zimu vlastne bude ešte od tohto ušetrená, pretože keď preklzujú kolesá, nepreklzuje spojka. Zjednodušene. :) A ešte k týn kilometrom, jas som spojku pripiekol na oct 1,6 55 kwnapr pri cúvaní vo velkom kopci s plne naloženým autom. Tej 55 kw treba dať pri takýchto príležitostiach trošku viacej plynu kvôli nízkemu točivému momentu, aby to zvládla. Takže sa spojka dá zničiť aj po 20 000 km, len s ňou treba "správne narábať" :palec2:

Vloženo

vladoc díky za vysvetleni :))

takze takovy problem, ze by klouzala nemam.. zabira vsak nahore, staci se do pedalu lehce oprit a uz zabere... takto to vsak dela uz 15tisic kilometru, ktere s timhle autem mam najete.. takze menit ci nemenit ? tot otazka :(

Vloženo

vladoc - to bude asi nejrozumnejsi, o vikendu v tom necham projet osobniho automechanika a uvidime :-)

jiko01 - to je mozne, je udajne znamo, ze spojky u oc 55kW jsou z blata :) ...

Vloženo

Cože z bláta? Chlapi neblbněte mám 85 000km-předpokládám...a bere sice trochu výš, ale podle ostatních zkušených řidičů co se stím projeli je to normální a má to tak správně být kol3

Záleží na spoustě faktorů. Ono 100 000km po města a po dálnicích je velký rozdíl. stejně tak případné výjezdy z garáží-do kopce...atd.

Je pravda, že 55Kw má zatraceně dlouhou jedničku a zpátečku a při obsazeném autě a rozjezdu do kopce je to poznat docela dost. Je jasné, že toto té spojce příliš nepřidá.

Vloženo

tak dneska na to kouknul můj osobní automechanik :) ... říkal, že to je v pohodě, že takhle zabírá většina spojek u octy a dokud to neklouže tak se na to mám vyprdnout :) takže jste měli zase pravdu :) ... ušetřím na pokuty polským cajtíkům...

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

chlapi, jde nejak nastavit, aby spojka zabirala aspon kolem stredu jejiho pohybu? nebo spise blize k podlaze? zabirame skoro az na vrchu a dela me to zle, ze to zabira az na vrchu pri "pousteni! spojky.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...