georgo1 Vloženo 23. Duben 2009 Vloženo 23. Duben 2009 Tak neviem,do ktorej temy to hodit,tak to dam sem.Je toto na vymenu ?? Citovat
štěpán 4x4 Vloženo 23. Duben 2009 Vloženo 23. Duben 2009 Tak neviem,do ktorej temy to hodit,tak to dam sem.Je toto na vymenu ?? no podle fotky má kotouč pěknou hranu ale to si musíš změřit.taky jsem ted delal komplet brzdy Citovat
Krtek6 Vloženo 1. Květen 2009 Vloženo 1. Květen 2009 (editace) já když to tady tak čtu, tak vy to všeci popisujete tak jednoduše tu výměnu, ale já se vsadím, že s mojema gramlavýma rukama bych to enbyl schopnej vyměnit..kor podle té dílenské příručky...furt mi nějak není jasný jak mám v domácích podmínkách sundat ty destičky s těma třmenama a odpojit tu hadičku..asi jsem fakt na to debil EDIT: tak podle knížky tomu začínám trochu rozumět...ted mám pouze pár dotazů 1)jakym zpusobem drží destičky v třmenu? 2)co mam udělat abych mohl uplně vyndat třmeny pro nalakování?? 3)nemohl by sem někdo hodit komplnetní foto montáž? podle fotek mi to dává smysl.. díky Editováno: 1. Květen 2009, autor: Krtek6 Citovat
Feroaaa Vloženo 2. Květen 2009 Vloženo 2. Květen 2009 no chlapi teraz som tiez menil kotuce a dosticky a kamos mi to robil , a som sa len dival za 10 min mal obidve kolesa spravene len som kukal , len tam cosi povolil kladivom uvolnil kotuc a aj tie dosticky robil to fakt rychlo , ale ked som sa tak nato dival nebolo to nic zlozite Citovat
Carlo Vloženo 4. Květen 2009 Vloženo 4. Květen 2009 Ne, nic se tam nedává. Nemohu úplně souhlasit, protože když jsem vyšrouboval ty čepy, byl na závitech evidentní povlak z nějakého "protipovolovacího" přípravku. Proto je šlo i dost těžko vyšroubovat - musel jsem silou a nástrojem až do úplného vyšroubování. Auto mám od novoty a brzdy dělané poprvé. Protože jsem pak celé čepy vyčistil ocelovým kartáčem, nezůstalo na nich nic (mimochodem, čepy jsou z nerezu). Vzal jsem tedy Loctite 243 - tzv. středněpevnostní, který je v podstatě na úrovni běžných samojisticích matic a na závity těch čepů ho nanesl. Mimochodem přímo na obalu je vyfocený brzdový třmen a na čepech nanesený Loctite, takže aplikace správná. Taky jsem to slyšel od věrohodného kolegy, kterému ve škodaservisu udělali brzdy na jeho Superbu taky jen tak nasucho a za jízdy mu to povolilo, tak proto jsem se původně ptal. V DP o tom sice není ani čárka, ale já to tak radši udělal, pro svůj klid. Jinak 90tkm a kotouče i destičky tak akorát sjeté - ty vnější kupodivu více (až na necelý mm). S čelistí jsem musel trošku zalomcovat, aby desky šly trochu od sebe, protože desky byly pěkně zařízlé do kotouče a přes ten vyvýšený okraj nešlo čelist sundat. Kotouče sjeté nějakou setinku pod 19mm. Desky jsem dával Pagid a kotouče Zimermann - oboje tam bylo od výroby (brzdy FS3). Citovat
Sudetak Vloženo 6. Květen 2009 Vloženo 6. Květen 2009 Pro klid duše, proč ne. Lepidlo pro spoje se dává na zadních brzdách, povolují se šrouby, ne čepy (kotoučová náprava). Pagid mám osobně špatnou zkušenost, poloviční životnost oproti origo resp. ostatním. Citovat
Carlo Vloženo 6. Květen 2009 Vloženo 6. Květen 2009 Pro klid duše, proč ne. Lepidlo pro spoje se dává na zadních brzdách, povolují se šrouby, ne čepy (kotoučová náprava).Pagid mám osobně špatnou zkušenost, poloviční životnost oproti origo resp. ostatním. Nevím, já měl z výroby Pagid a najeto 90.000, jak jsem napsal. Jinak souhlas, bude to spíš pro klid duše (a pro nasr@ní až to budu příště povolovat), ty čepy jsou se mi zdá naprosto minimálně namáhané. Citovat
repkin Vloženo 19. Únor 2010 Vloženo 19. Únor 2010 Tak pánové co tak čtu, tak jste na tom dobře, já dneska koupil castrol aditiv 4 (1l), sundal kolo a už jako laikovi mi bylo jasné, že bude zle, fotku udělám zítra až to znova sundám, abych změřil co mám vůbec za kotouče ale katastrofa, když opomenu tunu rzi, tak tam bylo především sjeté jako prase, žlábek, že by tam mohla protejkat řeka, více zítra na fotce . Př. destičky Pride, kotouče koupím Brembo (1390,-/sada), asi radši i bubny (380,-/ks), pakny Ferodo (cca 560,-). BTW: kolikátka je ta matice co drží kolo ? abych koupil takový ořech do goly a mohl si pro příště měnit sám Citovat
raca Vloženo 19. Únor 2010 Vloženo 19. Únor 2010 nějak nerozumim proč chceš povolovat při vyměně kotouču matici kola??? Citovat
repkin Vloženo 19. Únor 2010 Vloženo 19. Únor 2010 počkej, takže sundám třmeny po dvou šroubech a pak jen odšroubuju ten jeden šroub z kotouče a ten půjde už sundat? Jestli teda dobře chápu, tak ta matice drží ložisko kola, ale ne kotouč? Citovat
raca Vloženo 19. Únor 2010 Vloženo 19. Únor 2010 správně.... ... .... kotouč je pouze na šroubech kola a jednim malym zajištovacim torxem Citovat
repkin Vloženo 19. Únor 2010 Vloženo 19. Únor 2010 správně.... ... .... kotouč je pouze na šroubech kola a jednim malym zajištovacim torxem takže to vyměním sám (radši s pomocí sestřenky přítele ten takovýhle věci umí) bez servisu, čupr ty kluku Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.