Přejít na obsah

2.0 TDI PD (103 kW)


Ludvíček

Doporučené příspěvky

Dovolím si tu trochu planého tlachání o technice motorů TDI, tak mě hned nekamenujte. Píšete tu o problému zadírání pístů ve válcích u motoru 2.0 TDI a shodli jste se že to způsobuje mazací tryska pod pístem, kterou smáčkne-otevře píst v dolní ůvrati, jenže podle technických popisů těchto motorů tato tryska neslouží k mazání pístu ve válci ale k chlazení dna pístu olejem který proteče vnitřní drážkou v pístu a na opačné straně odkape. Podle postřehů uživatelů motorů TDI má tento problém jen motor 2.0 ale ostatní TDI motory tyto problémy nemají, jenže tento způsob chlazení pístů používají VŠECHNY motory TDI PD a dokonce je měl i motor TDI V6 který měl ještě vstřikování s rotačním čerpadlem. Logicky to vypadá že zadírání pístů má na svědomí asi něco jiného ale co? Něco čím se motor 2.0 odlišuje od ostatních. Pominu-li zvětšené vrtání v řádu 1,5mm což asi vliv na mazání motoru nemá a snížení dna pístu (dtto) pak je tu pouze jeden hlavní rozdíl tzv. vyosení pístního čepu, které je zde použito vůbec poprvé (nikde jinde jsem se s tím v popisech motorů nesetkal). Toto vyosení pístního čepu je zde použito pro snížení hluku který vzniká v okamžiku "překlopení " pístu v horní úvrati. Dle mého laického názoru toto vyosení ale spůsobuje jakési vspříčení pístů ve válci (těžko představitelné vzhledem k vůlím pístu ve válci) především ve střední poloze, kde má píst největší pístovou rychlost a následné přidírání. S toho vyplívá že tímto zadíráním budou trpět především motory které jsou provozovány v režimu nedostatečného mazání, tj. studený motor a vysoké otáčky a plný výkon. Stuhlý olej který je dole ve vaně není schopen v tomto okamžiku pomocí rozstřiku dostatečně promazávat stěny válců, no a výsledek je znám. Nejsem konstruktér motorů přesto díky mému původnímu povolání se stále zajímám o konstrukční zvláštnosti v autech tak to berte jako laický názor, který snad někoho jen pobaví a někoho možná i zaujme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj přesně to samé mám taky.. uděláto jen občas a je to fakt jen mžik... ale jde to cejtit

No aspoň někdo se stejným problémem. Můžu se zeptat kolik máš nalítáno a jestli se to nějak zhoršuje nebo je to pořád stejný? JE dobře že to dělá tak jednou do týdne takže mě to nevadí ale kdyby se to mělo zhoršovat tak bych mě to sralo.

měl jsem to na dvou autech, obe dve najeto kolem 50 - 60 tisicích

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Thorin : tak jako strojaře mě určitě ten příspěvek víc zaujal, než pobavil. Je to naprosto zdravá úvaha a pokud např. Karlosovo auta jezděj převážně město, čili víceméně v podchlazeným režimu, mohlo by to lecos vysvětlovat.

to Karlos : mně menili nejdříve vstřiky, protože to blbě startovalo za studena, ale pak se zjistilo, že to byla navíc i ta hlava. Obojí měnili jen jednou. Ty teplý starty jsou postupně horší, ale zase žádná šílenost, tak to nějak nehrotím. Samozřejmě mě ale zajímá příčina. Prostě se mi nechce smířit se s myšlenkou, že to prostě tak je, děje se to skoro každýmu a nikdo neví proč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže to být jen turboefekt, který je u 2.0TDI ve 2000-2001 citelný?

Turbo efekt tě zatlačí do sedalda. Tady se jedná o cuknutí neboli ztrátě výkonu a pak následný zrychlení. Dneska sem toho celej den zkoušel docílit jizdou kolem těch 2000ot ale nic se nestalo, je to naprosto nepravidelné a dost málo časté.

turbo efekt má za následek určitou prodlevu turba před samotnou akcelerací a to je nejspíš ten "pytel" o kterým mluvíš. Zcela normální jev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Thorin : tak jako strojaře mě určitě ten příspěvek víc zaujal, než pobavil. Je to naprosto zdravá úvaha a pokud např. Karlosovo auta jezděj převážně město, čili víceméně v podchlazeným režimu, mohlo by to lecos vysvětlovat.

to Karlos : mně menili nejdříve vstřiky, protože to blbě startovalo za studena, ale pak se zjistilo, že to byla navíc i ta hlava. Obojí měnili jen jednou. Ty teplý starty jsou postupně horší, ale zase žádná šílenost, tak to nějak nehrotím. Samozřejmě mě ale zajímá příčina. Prostě se mi nechce smířit se s myšlenkou, že to prostě tak je, děje se to skoro každýmu a nikdo neví proč.

Právě naopak,moje auta právě jezděj dálky,přes Prahu jen projíždíme,jinak 80% mimo ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To THORIN:ten tvůj příspěvek se mi líbí, názorově se lišíme minimálně ještě mě napadlo, že svůj vliv na motor má jistě i vysoký kroutící moment, který pochopitelně celé soustrojí velice namáhá.Správně píšeš, že stejný princip chlazení pístů a mazání ojničního ložiska je prováděno před trysku a rozvodným kanálkem ve dně pístu i u 1.9 a 2.5TDI oba motory ale mají ze svého objemu menší krouťák a tím i menší namáhání svého ústrojí.To také může být jednou z příčin vznikajících potíží.Pořád se však nemohu zbavit dojmu, že největší bolest motoru je nedostatečné mazání v otáčkách nad 3300 a časté studené starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

OII MR 2008, 2 měsíce stará, najeto 1100 km, 2,O TDI. Co se nestalo. Nemohl jsem kolem našeho baráku zaparkovat, až jsem našel místo kam jsem nacouval a bylo to do svahu. Odhaduji, že to bylo tak pod úhlem 30stupňů. Tj. motor byl směrem z kopce. Je pravda, že jsem vlastně k domu přijel z garáže, tudíž úplně studený motor. Šel jsem domů pro pár věcí, naložil, nasedl a ouha nenastartoval, resp. startoval ale nic, vždycky to jakoby chtělo chytnout ale tak po 5ti sec nic. Když už to bylo asi po páté, tak jsem z toho svážku sjel na rovinku (cca 5 metrů) a zkusil znovu, zase nic. Teprve když jsem podotýkám, s lehkou nohou trochu přidal plynu tak to chytlo. Po delší jízdě a parkování, bylo už to startování studeného motoru OK. Protože motorům vůbec ale vůbec nerozumím, chci vás, zdejších odborníků zeptati k jakému efektu došlo? Myslím tím, že to stálo ve svahu a nemělo to palivo či co? Děsí mě to, jak je zde haněn 2,0 TDI a co mám tedy ještě čekat? Nebo je to skutečně banalita? Jenom vás kované škodováky oktaviány prosím o shovívavost v odpovědích.

Děkuji Šány.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježíšmariá, zase ten dvoulitr !!! Přeci normální auto s normálním motorem musí chytit vždycky stejně, ale tenhle xindl je asi vyjímka. Mě už se to stalo taky, ale mě se to stalo z kopce a do kopce, za tepla a za studena, že jsem z toho už magor. Zrovna dneska jsem si chrochtal, jak pěkně to v mrazu chytlo za studena a přitom jsem stál snad víc než týden před garáží, protože jsem jezdil jinýma autama. Ale radost mi dlouho nevydržela. Jel jsem do města, motor se ohřál na max. a jak jsem to chcíp a pak chtěl znovu nastartovat, no děs a hrůza. Točilo to, jak kdyby už to nemělo nikdy chytit. Takovej teplej start jsem s tím teda ještě nezažil. Tak mi popřád dloube v hlavě, jestli tam třeba není nějaká souvislost se startovacím proudem. Baterka je přece jen už skoro tříletá a mrzne. No jo, jenže proč to teda za studena chytlo, jak fík. Mě už z toho fakt jebne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježíšmariá, zase ten dvoulitr !!! Přeci normální auto s normálním motorem musí chytit vždycky stejně, ale tenhle xindl je asi vyjímka. Mě už se to stalo taky, ale mě se to stalo z kopce a do kopce, za tepla a za studena, že jsem z toho už magor. Zrovna dneska jsem si chrochtal, jak pěkně to v mrazu chytlo za studena a přitom jsem stál snad víc než týden před garáží, protože jsem jezdil jinýma autama. Ale radost mi dlouho nevydržela. Jel jsem do města, motor se ohřál na max. a jak jsem to chcíp a pak chtěl znovu nastartovat, no děs a hrůza. Točilo to, jak kdyby už to nemělo nikdy chytit. Takovej teplej start jsem s tím teda ještě nezažil. Tak mi popřád dloube v hlavě, jestli tam třeba není nějaká souvislost se startovacím proudem. Baterka je přece jen už skoro tříletá a mrzne. No jo, jenže proč to teda za studena chytlo, jak fík. Mě už z toho fakt jebne.

Opravdu kvalitní rada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježíšmariá, zase ten dvoulitr !!! Přeci normální auto s normálním motorem musí chytit vždycky stejně, ale tenhle xindl je asi vyjímka. Mě už se to stalo taky, ale mě se to stalo z kopce a do kopce, za tepla a za studena, že jsem z toho už magor. Zrovna dneska jsem si chrochtal, jak pěkně to v mrazu chytlo za studena a přitom jsem stál snad víc než týden před garáží, protože jsem jezdil jinýma autama. Ale radost mi dlouho nevydržela. Jel jsem do města, motor se ohřál na max. a jak jsem to chcíp a pak chtěl znovu nastartovat, no děs a hrůza. Točilo to, jak kdyby už to nemělo nikdy chytit. Takovej teplej start jsem s tím teda ještě nezažil. Tak mi popřád dloube v hlavě, jestli tam třeba není nějaká souvislost se startovacím proudem. Baterka je přece jen už skoro tříletá a mrzne. No jo, jenže proč to teda za studena chytlo, jak fík. Mě už z toho fakt jebne.

Opravdu kvalitní rada...

Co má na to říct?..................po takové době co nejsou v servisech schopni na to přijít proč 2.0TDi tak blbě startuje to řekl ještě velmi jemně,to už je otázka 3.let.Kdybych se k motoru 2.0TDi měl vyjádřit já od srdce bez obalu,tak na toto foro už nebudu smět,to ti garantuju.

Jinak jsem zvědav na tebe a tvoje názory až budeš mít za sebou s 2.0TDi to co mi,to tě ty decentní narážky fofrem přejdou,ale jak to tak vidim tak si typ mého kamaráda který i když si koupí největší sračku na světě tak svou chybu nepřizná a jeho fáro bude vždy super bomba,bezporuchy atd.takže věřim i kdyby se ti později něco událo s 2.0TDi tak to stejně nepřiznáš.

Třeba se mejlim,potom promiň.......ale pochybuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ježíšmariá, zase ten dvoulitr !!! Přeci normální auto s normálním motorem musí chytit vždycky stejně, ale tenhle xindl je asi vyjímka. Mě už se to stalo taky, ale mě se to stalo z kopce a do kopce, za tepla a za studena, že jsem z toho už magor. Zrovna dneska jsem si chrochtal, jak pěkně to v mrazu chytlo za studena a přitom jsem stál snad víc než týden před garáží, protože jsem jezdil jinýma autama. Ale radost mi dlouho nevydržela. Jel jsem do města, motor se ohřál na max. a jak jsem to chcíp a pak chtěl znovu nastartovat, no děs a hrůza. Točilo to, jak kdyby už to nemělo nikdy chytit. Takovej teplej start jsem s tím teda ještě nezažil. Tak mi popřád dloube v hlavě, jestli tam třeba není nějaká souvislost se startovacím proudem. Baterka je přece jen už skoro tříletá a mrzne. No jo, jenže proč to teda za studena chytlo, jak fík. Mě už z toho fakt jebne.

Opravdu kvalitní rada...

Co má na to říct?..................po takové době co nejsou v servisech schopni na to přijít proč 2.0TDi tak blbě startuje to řekl ještě velmi jemně,to už je otázka 3.let.Kdybych se k motoru 2.0TDi měl vyjádřit já od srdce bez obalu,tak na toto foro už nebudu smět,to ti garantuju.

Jinak jsem zvědav na tebe a tvoje názory až budeš mít za sebou s 2.0TDi to co mi,to tě ty decentní narážky fofrem přejdou,ale jak to tak vidim tak si typ mého kamaráda který i když si koupí největší sračku na světě tak svou chybu nepřizná a jeho fáro bude vždy super bomba,bezporuchy atd.takže věřim i kdyby se ti později něco událo s 2.0TDi tak to stejně nepřiznáš.

Třeba se mejlim,potom promiň.......ale pochybuju.

Osobně bych očekával radu, zkušenost s opravou, určitě ne emocionální výlevy. Vůbec! Po intenzivním čtení příspěvků na tomto serveru již vím, že auta jirkyK a karlose3 stojí opravdu za prd. TO JE FAKT! PROČ? Toť otázka!

Tedy pokud neví, neumí pradit, tak ať raději mlčí.

Editováno: , autor: acro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapci,

jen to prosím nevyhrocujte, i když chápu, že jsem na fóru fanoušků a to vždy znamená, že jsou to lidé oddaní svému. Proto chápu některé prudší reakce ale víte co je nejhorší, že si teď uvědomuji, že jsem si mohl motor vybrat a já asi nešťastně sáhl vedle. No nic, třeba bude líp. Co se týče toho startu tak asi nepůjde o variantu slabého startovacího proudu. Je tam nová Varta a za normálních okolností, tedy myšleno v garáži (nevytápěná), to nastartuje na první brnk. Domnívám se, že to bylo způsobeno náklonem auta a absencí paliva někde, kde mělo být. Znovu říkám, že autům nerozumím ale jiné vysvětlení nemám. A nebo ještě, že bych to těma několika starty za sebou "přechlastal?", ona mi totiž manželka řekla, že jak to chytlo, tak se z výfuků začoudilo jak z továrního komína. Tak nevím.

Šány.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsem zvědav na tebe a tvoje názory až budeš mít za sebou s 2.0TDi to co mi,to tě ty decentní narážky fofrem přejdou,ale jak to tak vidim tak si typ mého kamaráda který i když si koupí největší sračku na světě tak svou chybu nepřizná a jeho fáro bude vždy super bomba,bezporuchy atd.takže věřim i kdyby se ti později něco událo s 2.0TDi tak to stejně nepřiznáš.

Třeba se mejlim,potom promiň.......ale pochybuju.

Největší sračku na světě?Tak tomu se říká úroveň!....normálně tady nepíšu,ale už by bylo lepší trošku vychladnout,a pokud někdo neví jak poradit,tak ať si to nechá pro sebe a nepíše b....i :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší sračku na světě?Tak tomu se říká úroveň!....normálně tady nepíšu,ale už by bylo lepší trošku vychladnout,a pokud někdo neví jak poradit,tak ať si to nechá pro sebe a nepíše b....i :aggressive:

sice se mě to netýká, ale na tohle mi to nedá nereagovat. sám píšeš, že tady normálně nepíšeš, možná by bylo lepší, aby ses teda zapojoval do smysluplnějších diskuzí, než napsat tvůj osmej příspěvek tímhle stylem. co konkrétně ti vadí na slově sračka? osobně ho používám dnes a denně...

ad auta Jirky a karlose- ono právě těžkej provoz ty káry opravdu prověří a zjistí, co v nich je a co není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šány, tam se nemá co přechlastat. a je to nepochybně konstruovaný tak, aby nikam nic nepřetejkalo a startovalo pořád stejně. Neměl jsem sice tolik TDIček, jako třeba Karlos, tohle je teprve 4., ale nikdy jsem u těch předchozích podobný závady nezažil. A kdybych věděl, proč se to děje, věř, že bych to sem napsal. Kdo to tady čte dlouhodobě ví, že jsem se na špatný starty sám x krát znovu a znovu ptal a nedostal jsem taky žádnou odpověď. Tak když je ten rozumbrada Acro tak chytrej, moh by to v rámci veřejnýho blaha vypátrat sám. Obávám se ale, že zůstane taky jen u toho pindání a nezjistí nic. Pokud se tebe týká, tak hlavně jezdi, abys případný závady odhalil v záruční době. 500 km za měsíc je opravdu hodně málo. V každým případě to sleduj a jestli to nebyla jen náhoda, trvej v servisu na odstranění závady, i kdyby ti měli vyměnit motor. Já jsem byl možná zbytečně měkej a nechal jsem se párkrát v servisu odbýt a teď toho lituju. Zpočátku jsem si tady připadal jako blbec, protože jsem psal o závadách, o kterých neměl nikdo ani páru. Z odstupem času vidím, že je to jinak. Rozhodně bych ale ani dneska apriory netvrdil, že jsi šáhnul s tím motorem vedle. Dost možná tě nic podobnýho jako mně nepotká a potom je to zase pěkný svezení. Tak hlavu vzhůru ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...