Přejít na obsah

interier Roomsteru vs: Fabia combi..


Doporučené příspěvky

zajímalo by mě co podle vás je největší výhoda Roomsteru (nejen interier ale např i jíné přednost oproti Fabii Combi. Vím že pár majitelů mělo před Roomem Fabku kombi a chtěl bych znát jejich postřehy po nějakém časem.. Hlavně prostornost Roomu a kombíku.. a jestli vás třeba nemrzí že jste třeba nepočkali na novou Fabku II combi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no z mojho pohladu ..

-jednoznacne variabilnost batiznoveho priestru

v zmysle moznosti posuvania sedadiel a sklapania ich operadiel ... tym zase vznika aj vacsi priestor na nohy vzadu ... -jednoznacne aj vynikajuca moznost naklapania chrbtovej opery sedadla ..

-no a samozrejme 3 samostatne sedadla ktore sa dau pouzit v kobinacii 3 alebo 2 a tie dve mozes dat blizsie k sebe ak stredne vyberies a mas vzadu vacsi komfort ...

- a samozrejme vacsi a volnejsipriestor nad hlavami ...

kazdopadne z mojho pohladu je interier roomstra urceny najma pre tych vzadu .... ak jazdis sam alebo jazdite len vpredu .. nejaky extra vyznamny rozdiel nevidim :-)

a zvonka .. neotrlost designu a nestandartny design ...

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímalo by mě co podle vás je největší výhoda Roomsteru (nejen interier ale např i jíné přednost oproti Fabii Combi. Vím že pár majitelů mělo před Roomem Fabku kombi a chtěl bych znát jejich postřehy po nějakém časem.. Hlavně prostornost Roomu a kombíku.. a jestli vás třeba nemrzí že jste třeba nepočkali na novou Fabku II combi..

Já jsem před Roomsterem měl Fábii Combi a rozhodoval jsem se, zda nepočkat na nového kombíka. Ke koupi Roomstera mě ale dohnali okolnosti, zejména ta skutečnost, že od dubna 2007 se začala prodávat nová Fábie, tak jsem svoji Fábku prodal ještě v roce 2006, měl jsem strach, že bych v roce 2007 za ni již moc nedostal. Dalším faktem při výběru byla prostornost a variabilita prostoru Roomsteru a srovnání s novou Oktávií, (uvažoval jsem i o ní) zejména pak i v porovnání výbavy a ceny, přičemž jsem dospěl k závěru, že Oktávka je sice širší, ale vzadu na nohy má místo větší Roomster, má variabilnější interiér a při stejné výbavě je zhruba o 80 000,- Kč levnější.

Pokud srovnám prostor Fábie Combi a Roomstera, tak jednoznačně vede Roomster, a to ve všech směrech. V této souvislosti mám ale dvě připomínky. U Roomstera mně vadí přední sedačka, která nemá takové boční vedení, jako měla ve Fábii, což je znát v zatáčkách a dále pak zadní pevné plato v kufru, roletka u Fábie Combi byla praktičtější.

Jinak jsem s Roomsterem spokojen, teď jsme byli na dovolené - 3 dospělé osoby, dovnitř jsem naložil 3 bicykly a ještě spoustu dalších potřebných (i nepotřebných) věcí. Tohle vše bych do Fábie Combi nenarval, přitom průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,1 L/100km (mám benzín 1,4 16V 63kW). U Fábie bych kola musel dát na střechu, což by bylo určitě nejméně za 7 L/100km, takže spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sem mel pred R, Formana, a jeZdil me i s FI combi. De-facto souhlasim se vsemi predemnou. Ta variabilita pozic zadnich sedacek je dominantni prednost. Pevne plato mi nevadi protoze v formanu taky bylo tak sme zvyklej. je prima, ze se da dal o pozici niz. Presne objemy kufru sem neporovnaval ale mam pocit ze R ma vic. je ti tim, ze je vyssi. Jako vyhodu FIcombi bych videl to, ze je kufr delsi, casto vozim kusy nabytku, ktere by se do FI vesli a u R musim posouvat sedacky, nebo je i zklopit. Jinak je ale R rozhodne lepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam podobnej nazor jako Blacky.

Variabilita i prostornost Roomsteru je podle me ok, nemam problem ani vepredu, ani vzadu - tam je mista kralovsky. Zadni sedacky a jejich moznosti jsou super, snad jen moznost slozit je do podlahy jako treba u Opelu Meriva i za cenu mensiho celkoveho objemu kufru by me vyrazne potesila.

Nicmene, jedinou vytku mam k zavazadlovymu prostoru. Sice objemem vetsi nez u FI Combi ale kratsi a hlubsi. Z meho hlediska neprakticke, ne vzdy jde veci vrstvit na sebe. Z tohoto pohledu ma FI Combi vyrazne navrch - totez ve vetsim meritku predpokladam u FII Combi.

Jo, a jeste na zaver - takove sklopne operadlo praveho predniho sedadla by bylo uzasny - nechapu, proc to aspon Roomster (mistr variability) nema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pripajam sa ku vsetkym kladom a zaporom napisanym vyssie. Oproti Felicii Combi, co som mal predtym, este vyzdivhnem viac dozadu posunutu zadnu napravu a Roomster lepsie sedi, ked v kufri veziem tazku vec. Vo Felicii combi ta vaha presahovala napravu, v roomstri je pred nou, resp. na nej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já také souhlasím z výše uvedenými skutečnostmi. Jen jeden postřeh navíc, vlastní skušenost. Nedávno jsem byl na jedné akci z chatu, srazík asi 20 lidiček, a protože nám nateklo při dešti do stanu, byl jsem nucen spát v autě. Bohužel jsem zjistil, že při mé výšce ( 174 cm ) se do Romči nevejdu. Spal jsem skrčenej a ráno jsem měl kolena jako by nebyly moje. Myslím, že v Combiku se spí trochu pohodlněji. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick to pekne zhrnul. Roomster má síce objemovo väčší kufor, ale na pohľad veru vyzerá ten kufor menší. Veď som spočiatku aj pobehal vnútro Roomstra s metrom a snažil som sa zistiť, kde sú tie litre :unsure: . Toho sklopného sedadla je fakt škoda, ale možno sa ho dočkáme - keď to sú schopný vyrobiť aj vo Fiate, prečo by nevedeli v škodovke B) Takisto škoda aj, že zadné sedadlá nie sú posuvné v novej Fabii - akurát dnes som skúmal podrobnejšie Mitsubishi Colt a ten má tie zadné sedačky spravené fakt skvele, sú posuvné, naklápateľné, manipuláciu s nimi zvládne aj blondína (overené :t )

Roomster je fajn, ale celkom ma zarazil cenový rozdiel - síce už som to tu na fóre niekde písal, ale napíšem to ešte raz. Podľa SK cenníkov, je u rovnako vybavenej Fabie 2 a Roomstra cenový rozdiel 105tisíc Sk (!!!). Ak bude cenová politika F2 Combi kopírovať F1 Combi, teda že Combi bude drahšie o 15tisíc Sk, stále tu bude rozdiel 90tisíc Sk. To sa mi zdá dosť veľa, keď v podstate platím viac len kvôli viac miestu nad hlavou (ktoré nepotrebujem, keďže nemám krk ako žirafa) a že by boli posuvné sedačky a tých pár cm na šírku hodné tých 90tisíc? Hm, neviem. Podľa vlastnej skúsenosti je Roomster pre 3 cestujúcich vzadu rovnako nevhodný na dlhšiu cestu, ako Fabia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Vlákno je trochu vyšumělý ale chtěl bych se zamyslet nad využitelností Rumíka versus FII Combi.Včera jsem přivezl domů zánovního Rumíka -bývalý refer. vůz, najeto 27000, 1.6 Comfort v max. výbavě.Upřímě řečeno oproti mé staré Felicii 1.6 combi jsem s některými věcmi zklamán.Pravdu máte, že variabilita interiéru je značná ale nějak se už nezmiňujte, že vlivem posunuté zadní nápravy až pod podlahu kufru, jsou podběhy po obou stranách kufru a tedy už nezbylo žádné místo na drobnosti-není kam dát lano, nějaké nářadí a další maličkosti.Pro mě je Rumík velmi užitečný na přestavbu na invalidní vůz, kdy se mi dozadu vejde inv. vozík i nemohoucí osoba a tu lze díky vysokým dveřím z vozu docela dobře vytáhnout a posadit na vozík, což např. z OII už tak dobře nejde kvůli nižší stavbě karosérie.Ale pro normální rodinný vůz se mi jeví nová FII Combi rozhodně lepší auto vzhledem k úložným prostorům.Pokud by v Rumíku jeli 4 osoby na dovolenou,nemám pocit, že si mají kam dát svá zavazadla-toto je v FII rozhodně lepší.Zvenčí má člověk pocit že Roomster je docela velké auto ale v praxi tomu tak není, užitnost FII Combi je daleko větší.Rumík je prostorově v porovnání s mou bývalou Felicií malé auto, jen má velkou variabilitu interiéru ale to malinké auto.Takže pokud někdo z Vás váhá zdali pořídit R nebo FIICombi, nejprve si dobře prohlédněte úložné prostory v obou vozech aby Vás Rumík nezklamal.Nehledě na fakt, že FII je i levnější byť ne o moc. PS: ikdyž má Rumík velký rozvor a zadní nápravu z OI, jízdní vlastnosti se nedají vůbec porovnat s kvalitami podvozku OII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlákno je trochu vyšumělý ale chtěl bych se zamyslet nad využitelností Rumíka versus FII Combi.Včera jsem přivezl domů zánovního Rumíka -bývalý refer. vůz, najeto 27000, 1.6 Comfort v max. výbavě.Upřímě řečeno oproti mé staré Felicii 1.6 combi jsem s některými věcmi zklamán.Pravdu máte, že variabilita interiéru je značná ale nějak se už nezmiňujte, že vlivem posunuté zadní nápravy až pod podlahu kufru, jsou podběhy po obou stranách kufru a tedy už nezbylo žádné místo na drobnosti-není kam dát lano, nějaké nářadí a další maličkosti.Pro mě je Rumík velmi užitečný na přestavbu na invalidní vůz, kdy se mi dozadu vejde inv. vozík i nemohoucí osoba a tu lze díky vysokým dveřím z vozu docela dobře vytáhnout a posadit na vozík, což např. z OII už tak dobře nejde kvůli nižší stavbě karosérie.Ale pro normální rodinný vůz se mi jeví nová FII Combi rozhodně lepší auto vzhledem k úložným prostorům.Pokud by v Rumíku jeli 4 osoby na dovolenou,nemám pocit, že si mají kam dát svá zavazadla-toto je v FII rozhodně lepší.Zvenčí má člověk pocit že Roomster je docela velké auto ale v praxi tomu tak není, užitnost FII Combi je daleko větší.Rumík je prostorově v porovnání s mou bývalou Felicií malé auto, jen má velkou variabilitu interiéru ale to malinké auto.Takže pokud někdo z Vás váhá zdali pořídit R nebo FIICombi, nejprve si dobře prohlédněte úložné prostory v obou vozech aby Vás Rumík nezklamal.Nehledě na fakt, že FII je i levnější byť ne o moc. PS: ikdyž má Rumík velký rozvor a zadní nápravu z OI, jízdní vlastnosti se nedají vůbec porovnat s kvalitami podvozku OII.

jj s OII to nikdo snad ani srovnavat nechce. To auto je staveny na uplen jiny pouziti.

co se tyka tech kapes vzadu. nad podbehem jsou, nevim jestli vnich mas dokoupene ty ohradky, ale ja si je dokoupil a nacpu tam spoustu veci, stejne jako do kasliku pod prednimi sedackami. a jelikoz sem vyhodil polystryrenove vyplne v a za rezervou, tak se mi tam pohodlne veslo vsechno naradi, lano, tazne zarizeni a hromada dalsi veci. Nevim jak ostatni, ale i kdyz jedu na dovolenou ve 4 lidech, tak mam obvykle par pevnych a tezkych zavazadel a pak nekolik lehcich, ktere muzu polozit na pevne plato ( narozdil od FIIC, kde je rolo). takze se tim ten kratkej kufr trochu vyrovnava. V celku ma FIIC kufr vetsi WTZ, ale zas tak cerne jako ty bych to nevidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlákno je trochu vyšumělý ale chtěl bych se zamyslet nad využitelností Rumíka versus FII Combi.Včera jsem přivezl domů zánovního Rumíka -bývalý refer. vůz, najeto 27000, 1.6 Comfort v max. výbavě.Upřímě řečeno oproti mé staré Felicii 1.6 combi jsem s některými věcmi zklamán.Pravdu máte, že variabilita interiéru je značná ale nějak se už nezmiňujte, že vlivem posunuté zadní nápravy až pod podlahu kufru, jsou podběhy po obou stranách kufru a tedy už nezbylo žádné místo na drobnosti-není kam dát lano, nějaké nářadí a další maličkosti.Pro mě je Rumík velmi užitečný na přestavbu na invalidní vůz, kdy se mi dozadu vejde inv. vozík i nemohoucí osoba a tu lze díky vysokým dveřím z vozu docela dobře vytáhnout a posadit na vozík, což např. z OII už tak dobře nejde kvůli nižší stavbě karosérie.Ale pro normální rodinný vůz se mi jeví nová FII Combi rozhodně lepší auto vzhledem k úložným prostorům.Pokud by v Rumíku jeli 4 osoby na dovolenou,nemám pocit, že si mají kam dát svá zavazadla-toto je v FII rozhodně lepší.Zvenčí má člověk pocit že Roomster je docela velké auto ale v praxi tomu tak není, užitnost FII Combi je daleko větší.Rumík je prostorově v porovnání s mou bývalou Felicií malé auto, jen má velkou variabilitu interiéru ale to malinké auto.Takže pokud někdo z Vás váhá zdali pořídit R nebo FIICombi, nejprve si dobře prohlédněte úložné prostory v obou vozech aby Vás Rumík nezklamal.Nehledě na fakt, že FII je i levnější byť ne o moc. PS: ikdyž má Rumík velký rozvor a zadní nápravu z OI, jízdní vlastnosti se nedají vůbec porovnat s kvalitami podvozku OII.

Trošku si to urovnej. Srovnáváš Roomster s Felicií combi, což byla poslední levná Škodovka s opravdovým kufrem a následně horuješ pro FII combi. I když se oproti FI combi (to se snad ani nedá považovat za kufr) u FII zavazadlový prostor zvětšil, ve chvíli kdy posuneš v R zadní sedačky dopředu, už je situace jiná a přesto máš stále vzadu víc místa pro spolujezdce, než v FII combi. Co se týká podvozku OII, najel jsem s ní moc málo abych to mohl posoudit, ale byl tady i někdo, kdo si OII moc nechválil, kvůli odskakování zadku v zatáčkách, zatímco Roomster (a to už mám i z praxe) sedí až překvapivě dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

suhlasim so vsetky co bolo povedane ohladom Fabia Combi a Roomster, patrim tiez k ludom ktori presedlali s FC na R a pridam este moje postrehy, prve na co som dosiel ze mi chyba bolo miesto na dazdnik, veci ktore som mal ulozene v FC som do R vsetky nedostal (handry,monterky,igelit,deka,hasicak,...) a zaplnil som aj priestor ktrory som chcel vyuzit inac, manzelka s dcerou si zadnu cast nevedia vynachvalit, kufor je vecsi a vyhovuje mi hlavne kvoli detskemu bicyklu ktory som vo FC musel rozobrat aby som ho tam dostal a tu ho dam do kufra i ked su zadne sedacky uplne vzadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku si to urovnej. Srovnáváš Roomster s Felicií combi, což byla poslední levná Škodovka s opravdovým kufrem a následně horuješ pro FII combi. I když se oproti FI combi (to se snad ani nedá považovat za kufr) u FII zavazadlový prostor zvětšil, ve chvíli kdy posuneš v R zadní sedačky dopředu, už je situace jiná a přesto máš stále vzadu víc místa pro spolujezdce, než v FII combi. Co se týká podvozku OII, najel jsem s ní moc málo abych to mohl posoudit, ale byl tady i někdo, kdo si OII moc nechválil, kvůli odskakování zadku v zatáčkách, zatímco Roomster (a to už mám i z praxe) sedí až překvapivě dobře.

mnoo mam s OII najeto hodne, opravdu to nesrovnavejme. ty auta jsou urceny pro jiny veci. S OII klidne poletim na sotoline 200, coz bych si s R nedovolil ani v 130.

To uskakovani je zpusobeny reakci ESP. V pripade, ze zadni kolo trefi nerovnost,takze dojde k "prokluzu", tka esp zareaguje a prenese cast kroitiho momentu, tkakze to jakoby cukne zadkem do strany. neni to moc prijemny, ale nic zasadniho. snad to v pokrocilejsich verzich upravili. V autech co ESP nemaj to samo neni problem.

BTW: podobna vec ej i s ABS. kdyz pri brzdeni prejedes kanal, kdy se jedno kolo"zastavi-jde do smysku), tka to RJ vyhodnoti a zacne reagovat ABS, coz je na pikacu, protoze tu krizivatku (nebo cokoli) probrzdis. :p nic z toho ale nneni ta kzasdni, aby to melo valny vliv na bezpecnost, jen to dokaze byt trochu neprijemne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale kluci, je přece jedno do jaké kategotie Rumík patří, já jsem jen zmínil svůj poznatek pro současné majitele Felicií Combi, pokud by uvažovali o koupi Rumíku či FII Combi jako o jediném voze v rodině, že jim Rumík může nečekaně přinést problémy s nedostatkem úložných prostorů na který jsou ve své Feldě zvyklí.Mě osobně to hodně překvapilo,zvenčí Rumík působí takovým robusním dojmem a tak si ši člověk hned neuvědomí, když kouká do kufru, že vidí jedinou úložnou plochu-je ale pravda, že se nechá využít i plato.Kapsy nad podběhy mám ale ta na levé straně je stejně malá tak na půl kartonu cigaret, ta napravo je větší, to je pravda ale proti kapsám v bocích Feldy Combi jsou malinké.Taky jsem se zatím nesžil s motorem, 1.6 16V se chová dost jinak než stará dobrá 1.6 8V ve Feldě, zatím jezdím za 7,6l což je o 1l víc než s Feldou a dokonce i o 0,5l víc než jezdím s OII 1.8TSI.Ale ještě nemám motor pod kontrolou a teprve se učím jakřadit a jak správně využít jeho kroutící moment.Je to ale pěkný motor, má nádherný zvuk, je dobře utlumený a pěkně letí do otáček-jeho nevýhoda je jako u všech 16V motorů, vysoko posazený vrchol krouťáku, takže od spodu se toho moc nedje-potřebuje se nadechnout ve vyšších otáčkách a pak se ale velice ochotně rozeběhne.Ostatně to samé platí i o 1.4 16V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...