Jump to content

Výměny oleje


Doli
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hmmm, nejsem sice odborník na oleje, ale mám na svý Fabce prodloužené serv. intervaly...ŘJ mě posílá cca po 28.000km, mám najeto 65.000 a motor je naprosto OK. U druhýho auta (Ford Ranger 2,5 TDCi) je už od výrobce nastavenej servisní interval vč. výměny oleje na 20.000km....Tak nevím....spíš se mi chce věřit zkušenostem koncernů, než tvrzení v článku, tím samo nechci shazovat firmu Cimbu. V článku se třeba vůbec nepíše, v jakým režimu zmíněný motor pracoval...pokud jsem závodník a honím auto u horní hranice výkonu, mám větší šanci na poruchu a závadu v motoru, než když budu vše držet v rozumných mezích.

V článku mě zaujalo toto, cituji: "....vlivem přísad síry v našich palivech....", možná se pletu, ale nevztahujou se na naše pohonné hmoty stejné normativy jako na paliva v ostatních zemích EU? Pokud ano, a já se domnívám že jo, potom zmíňka o síře je asi bezpředmětná..

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, nejsem sice odborník na oleje, ale mám na svý Fabce prodloužené serv. intervaly...ŘJ mě posílá cca po 28.000km, mám najeto 65.000 a motor je naprosto OK. U druhýho auta (Ford Ranger 2,5 TDCi) je už od výrobce nastavenej servisní interval vč. výměny oleje na 20.000km....Tak nevím....spíš se mi chce věřit zkušenostem koncernů, než tvrzení v článku, tím samo nechci shazovat firmu Cimbu. V článku se třeba vůbec nepíše, v jakým režimu zmíněný motor pracoval...pokud jsem závodník a honím auto u horní hranice výkonu, mám větší šanci na poruchu a závadu v motoru, než když budu vše držet v rozumných mezích.

V článku mě zaujalo toto, cituji: "....vlivem přísad síry v našich palivech....", možná se pletu, ale nevztahujou se na naše pohonné hmoty stejné normativy jako na paliva v ostatních zemích EU? Pokud ano, a já se domnívám že jo, potom zmíňka o síře je asi bezpředmětná..

S tou sírou jsem taky přemýšlel jak to vlastně teď je..

Link to comment
Share on other sites

je to volaké čudne toto. Nevím, ale proč by si koncerny do vozů dávali shity, přeci jen by to nedělalo dobré jméno, a v poslední době to vidím, spíše jako propagaci ekologie, úspory nákladů, atd.. Jak psal holy, je to ovlivněné způsobem ježdění. Já teda jezdím převážně krátké trasy, do práce 4 km z práce tak samo, sem tam něco kolem 60 km, Zlín, popř. Ostrava nebo F-M a moja když si vezme autí, tak to má do prace cca 10 km, takže se motor pořádně neprohřeje, ale otáčky taky nepřesáhnou 2500, ty krátké trasy jsou poznat, protože olej si řekne o výměnu již kolem 20 tis. Spíš mi vadí, že je tam necelé dva roky, to bych viděl jako horší, než to, že na něj nalítám 20 tis. km. Takže výměnu oleje mám tak na 1 a 1/2 roku.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, nejsem sice odborník na oleje, ale mám na svý Fabce prodloužené serv. intervaly...ŘJ mě posílá cca po 28.000km, mám najeto 65.000 a motor je naprosto OK. U druhýho auta (Ford Ranger 2,5 TDCi) je už od výrobce nastavenej servisní interval vč. výměny oleje na 20.000km....Tak nevím....spíš se mi chce věřit zkušenostem koncernů, než tvrzení v článku, tím samo nechci shazovat firmu Cimbu. V článku se třeba vůbec nepíše, v jakým režimu zmíněný motor pracoval...pokud jsem závodník a honím auto u horní hranice výkonu, mám větší šanci na poruchu a závadu v motoru, než když budu vše držet v rozumných mezích.

V článku mě zaujalo toto, cituji: "....vlivem přísad síry v našich palivech....", možná se pletu, ale nevztahujou se na naše pohonné hmoty stejné normativy jako na paliva v ostatních zemích EU? Pokud ano, a já se domnívám že jo, potom zmíňka o síře je asi bezpředmětná..

S tou sírou jsem taky přemýšlel jak to vlastně teď je..

V benzine nie je ziadna sira. V minulosti boli vacsi obsach siry len v nafte ale dnes sa predsa pouzivaju bez sirne nafty, tak sa mi zda ten clanok trochu zavadzajuci. Uviedli priklad jedneho motora ale ziadne podmienky jeho prevadzky. Automobilky to maju otestovane na podstatne vacsom mnozstve aut. ;)

PS: Sira nie je prisada. Obsahuje ju uz samotna ropa - niektora viac, niektora menej. Smola je, ze ta ruska ropa na ktorej fici Slovnaft jej ma viac ako trebars roba so Saudskej Arabie. Slovnaft vyraba nizko sirnu naftu uz dost dlho.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, nejsem sice odborník na oleje, ale mám na svý Fabce prodloužené serv. intervaly...ŘJ mě posílá cca po 28.000km, mám najeto 65.000 a motor je naprosto OK. U druhýho auta (Ford Ranger 2,5 TDCi) je už od výrobce nastavenej servisní interval vč. výměny oleje na 20.000km....Tak nevím....spíš se mi chce věřit zkušenostem koncernů, než tvrzení v článku, tím samo nechci shazovat firmu Cimbu. V článku se třeba vůbec nepíše, v jakým režimu zmíněný motor pracoval...pokud jsem závodník a honím auto u horní hranice výkonu, mám větší šanci na poruchu a závadu v motoru, než když budu vše držet v rozumných mezích.

V článku mě zaujalo toto, cituji: "....vlivem přísad síry v našich palivech....", možná se pletu, ale nevztahujou se na naše pohonné hmoty stejné normativy jako na paliva v ostatních zemích EU? Pokud ano, a já se domnívám že jo, potom zmíňka o síře je asi bezpředmětná..

S tou sírou jsem taky přemýšlel jak to vlastně teď je..

V benzine nie je ziadna sira. V minulosti boli vacsi obsach siry len v nafte ale dnes sa predsa pouzivaju bez sirne nafty, tak sa mi zda ten clanok trochu zavadzajuci. Uviedli priklad jedneho motora ale ziadne podmienky jeho prevadzky. Automobilky to maju otestovane na podstatne vacsom mnozstve aut. ;)

PS: Sira nie je prisada. Obsahuje ju uz samotna ropa - niektora viac, niektora menej. Smola je, ze ta ruska ropa na ktorej fici Slovnaft jej ma viac ako trebars roba so Saudskej Arabie. Slovnaft vyraba nizko sirnu naftu uz dost dlho.

Dopručuju přečíst tuto stránku....myslím, že jsou tam dost vyčerpávající informace ohledně maziv...včetně mýtů a pověr...

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&am...vosti_komentare

;)

Link to comment
Share on other sites

Spíš mi vadí, že je tam necelé dva roky, to bych viděl jako horší, než to, že na něj nalítám 20 tis. km. Takže výměnu oleje mám tak na 1 a 1/2 roku.
toto ma zaujalo viac, vlpyv nie poctu najazdenych km ale doby, napr. po roku pred zimou ci je lepsie menit alebo staci pockat do jari, ked dovtedy aj tak 15000km neprejdem, co sa moze v oleji po case znehodnotit atd, kedze auto pouzivam otcove a nenabehame s nim mnoho...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...