Jump to content

Servisní prohlídka při 120 000 km


MELLO
 Share

Recommended Posts

Tak mám za sebou největší prohlídku 125tis.km ( správně jsem měl jít ve 120tis ale trochu jsem to natáhl) na mojí FRS.

Rozvody včetně vodní pumpy a gufera na klice, všechny filtry včetně palivového, oba silentbloky v ramenou + geometrie, výměna chladící kapaliny.

A to vše za nádherných 12tis. Kč lol

Čekal jsem mnohem víc :palec2:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Prohlídka po 120 000 = prohlídka po 60 tisících + u vznětového motoru (kromě PDi) výměna řemene a převodní kladky

prohlídka po 60 000 = prohlídka po 30 000 + výměna filtru, výměna čističe paliva, svíček a kontrola řemene alternátoru

prohlídka po 30 000 = roční prohlídka + kontrola seřízení světel, kontrola hladiny oleje v převodovce, odvodnění čističe paliva, kontrola nátěru spodku vozu, výměna filtru topení, kontrola ozubeného řemene, (poprvé v 90 000, pak každých 30 000)

roční prohlídku už se mi popisovat nechce (je to seznam přes stránku) . Spočívá to ve vizuální kontrola všeho možného.

Link to comment
Share on other sites

Prohlídka po 120 000 = prohlídka po 60 tisících + u vznětového motoru (kromě PDi) výměna řemene a převodní kladky

prohlídka po 60 000 = prohlídka po 30 000 + výměna filtru, výměna čističe paliva, svíček a kontrola řemene alternátoru

prohlídka po 30 000 = roční prohlídka + kontrola seřízení světel, kontrola hladiny oleje v převodovce, odvodnění čističe paliva, kontrola nátěru spodku vozu, výměna filtru topení, kontrola ozubeného řemene, (poprvé v 90 000, pak každých 30 000)

roční prohlídku už se mi popisovat nechce (je to seznam přes stránku) . Spočívá to ve vizuální kontrola všeho možného.

sa Ti cudujem ze sa Ti to chce rozpisovat, ked to ma uvedene v servisnej knizke, na stranke skodovky atd atd atd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mno me to stalo cca 14 papiru, nevim presne kolik musel bych se podivat. Ale nechaval sem si menit rozvody na moje vlastni prani. Jinak klasika... olej, svicky, vzduch. filtr, pyl. filtr, kontrola vsech kapalin, kontrola a mazani zamku a ruzny drobnosti okolo ktery si snad ani neuctovali...

Link to comment
Share on other sites

mě strašili že to tam bude muset být tak aspoň 5hodin,že toho budou dělat moc...jinak mě při 105000t.km..dělali dost,to by teď nemuseli:-)

Soupis toho co se ma delat mas v servisni knizce. Nenech se natahnout.

Jasne muze se objevit neco co bude potreba vymenit nad plan (brzdy, tlumice,...), jenze to dopredu nemuzou vedet.

Link to comment
Share on other sites

Mno me to stalo cca 14 papiru, nevim presne kolik musel bych se podivat. Ale nechaval sem si menit rozvody na moje vlastni prani. Jinak klasika... olej, svicky, vzduch. filtr, pyl. filtr, kontrola vsech kapalin, kontrola a mazani zamku a ruzny drobnosti okolo ktery si snad ani neuctovali...

hmhm....jenže na 1.2htp není řemen..tak proč měnit...

Link to comment
Share on other sites

hmhm....jenže na 1.2htp není řemen..tak proč měnit...

bych se na servis vykašlal, nech si vyměnit palivový filtr, vyčistit klapku a pokud máš dva roky brzdovku tak vyměnit, nechal bych vyměnit olej v převodovce, zbytek si udělej sám, vzduchovej a palivovej filtr si vyměníš sám, olej ti na počkání vymění u pumpy - dodáš si svůj vlastní včetně filtru, svíčky taky sám a smáznout interval si nech v servisu nebo až pojedu kolem :palec2:

Link to comment
Share on other sites

hmhm....jenže na 1.2htp není řemen..tak proč měnit...

Minulý týden jsem to se známým dělá vedoucího dílny ve škodovce probíral. Má taky HTP najeto o něco málo méně než ty a taky říkal, že rozvody preventivně vymění, řetěz, kola a napínáky. Jak uvedl, pár rozsypaných rozvodů už na těchto motorech viděl. Až se to stane, tak si ten motor můžeš postavit do zahrádky místo trpaslíka, protože se tam nedá nic měnit, mění se celý polomotor.

Link to comment
Share on other sites

Minulý týden jsem to se známým dělá vedoucího dílny ve škodovce probíral. Má taky HTP najeto o něco málo méně než ty a taky říkal, že rozvody preventivně vymění, řetěz, kola a napínáky. Jak uvedl, pár rozsypaných rozvodů už na těchto motorech viděl. Až se to stane, tak si ten motor můžeš postavit do zahrádky místo trpaslíka, protože se tam nedá nic měnit, mění se celý polomotor.

A to má být hlavní výhodou řezězu to, že se nemusí tak často měnit jako řemen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

A to má být hlavní výhodou řezězu to, že se nemusí tak často měnit jako řemen. :unsure:

...nemluvě o proklamované doživotní životnosti u motorů 1,2 HTP ;) Jenže někdo na něm za život najede 50t km a někdo by si pod tím představoval 500t km... ;) A teď babo raď, co si představovali motoráři při vývoji HTPeček... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Minulý týden jsem to se známým dělá vedoucího dílny ve škodovce probíral. Má taky HTP najeto o něco málo méně než ty a taky říkal, že rozvody preventivně vymění, řetěz, kola a napínáky. Jak uvedl, pár rozsypaných rozvodů už na těchto motorech viděl. Až se to stane, tak si ten motor můžeš postavit do zahrádky místo trpaslíka, protože se tam nedá nic měnit, mění se celý polomotor.

já bych se nenechal tak vybláznit, ty rozsypaný motory mohly být zaviněné spíš závadou, kolik měly najeto km? třeba taky šlo o ty krátký napínáky,

mám najeto 165tis km a motor zatím šlape v pohodě, samozřejmě jsem zjišťoval info a preventivní výměně řetězu a napínáků, psal jsem dost lidem, kteří se zabývají motory a rada? spíš než řetěz bude dobré vyměnit napínáky - lyžiny po kterých se řetěz klouže, řetězu se nemá co stát, výměnu plánuju podle rad okolo 200.000km, takže pak uvidím rozdíl v opotřebení. Tento názor zastává i Cimbu od kterého mám chip a se kterým jsem také konzultoval.

Link to comment
Share on other sites

...nemluvě o proklamované doživotní životnosti u motorů 1,2 HTP ;) Jenže někdo na něm za život najede 50t km a někdo by si pod tím představoval 500t km... ;) A teď babo raď, co si představovali motoráři při vývoji HTPeček... :wacko:

psal jsem do škodovky a ta odpoveď nestojí ani za zveřejnění, nicméně asi jsem ten kdo má na HTP najeto nejvíc, takže počítám v létě bude 200tis km a rozdělám to pro zvědavost a pokud bude potřeba vyměním, zatím do toho nešahám.

Link to comment
Share on other sites

Nedavno som bol na akcii a viezol nas taxik HTP 12V a mal najazdenych 365000km....pri cca 300000km mu menili motor ten stary zevraj zacal papat strasne olej....

Mi vravel ze do toho stareho dolievali len olej inak slapal stale...ale istota je istota a radsej ho vymenil. A to je Taxik v ktorom sa prestriedalo vela mladych zivych ludiii. Viete si predstavit ze ho vubec nesetrili ;) takze si myslim ze ten motor neni az taky zly....ale toto je uz troska OT

Link to comment
Share on other sites

JaKr:co ty by jsi se stavoval...trávím teď dost času kousek od tebe...sem se tak na půl nastěhoval do Pardubic...ten rozvoďák nechám být...páč při 60t.mě to dělali na záruku protože tam byla krátká ta vodící lišta...no uvidím..

Link to comment
Share on other sites

JaKr:co ty by jsi se stavoval...trávím teď dost času kousek od tebe...sem se tak na půl nastěhoval do Pardubic...ten rozvoďák nechám být...páč při 60t.mě to dělali na záruku protože tam byla krátká ta vodící lišta...no uvidím..

jasný, v pondělí pojedu zrovna do kolína

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...