Přejít na obsah

Nabíjení baterie


Konny

Doporučené příspěvky

Taky jsem radši zvolil nabíjení mimo auto. Jen pro zajímavost jsem se podíval do dilenský příručky na odpojení a připojení a nějak se mi nechce věřit, že bych měl před připojením zapínat zapalování. Co vy na to?

post-7966-1194727903_thumb.jpg

to je pro případ aktivace airbagů, aby ti nevyletěly přímo do úsměvu, až otočíš klíčkem. :)

(mám na to svůj názor, ale zase vim, jaký to je, když to řachne lol při bouračce)

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako že když vyndám baterku, dám ji z5 a otočím klíčkem, tak se můžou aktivovat pytle jo??? by byla boule jak hrom :aggressive:

já si o tom myslim své, ale je to z tohohle důvodu, systém airbag je aktivní po zapnutí klíčku, tudíž kdyby došlo k nějakému poškození RJ - tím, co se dělalo na autě nebo něčím jiným, tak by po zapnutí klíčku mohly vyletět pytle a když by jsi právě seděl za volantem a zapnul klíček, tak dostaneš bombu, proto ten zapnutí klíček a následovné připojení baterie.

Takle jsme to někde četl a bylo mi to i řečeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je husty. Ted si me pekne dostal. Predpokladal jsem ze pokud to tak musim delat tak treba kuli imobilizeru a krystalu v klici ale tohle je soda. Jen jeste pro upresneni, do ktere polohy otocit klicem? Diky :help:

zapnuté kontrolky - poloha před zastartováním.

Ale jako už jsme na autě dělal dost a i na jinejch a nikdy se nic nestalo a i když to byly velký zásahy do el. instalace i bagový.

Zatim se to snad nestalo nikomu: Vaša, Cosby, MartinRS atd, to už by tu o tom psali :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Taky jsem radši zvolil nabíjení mimo auto. Jen pro zajímavost jsem se podíval do dilenský příručky na odpojení a připojení a nějak se mi nechce věřit, že bych měl před připojením zapínat zapalování. Co vy na to?

post-7966-1194727903_thumb.jpg

No pokud jsi nepracoval na airbagu a jiných zařízeních, tak nevím, co řešíš. Je to tam docela jasně napsané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Kolika ampérové nabíječky používáte? Koukal jsem na 4A a 6A, obě jsou doporučované na baterie do 80 Ah. Která bude lepší? Platí čím menším proudem se nabijí, tím bude lépe nabitá, ale za delší dobu?

Presne tak cim mensim proudem nabijis tim to dele trva ,ale mela by byt lepe nabita.Je doporuceno nabijet 10% kapacity baterie. Ja mam 70Ah baterii a nabijim 6A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak cim mensim proudem nabijis tim to dele trva ,ale mela by byt lepe nabita.Je doporuceno nabijet 10% kapacity baterie. Ja mam 70Ah baterii a nabijim 6A.

Díky, tak nějak jsem si to myslel, zdá se mi blbé mít nabíječku 4A a baterii 60Ah, se asi hodí víc ta 6A nabíječka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Připojím k tomuto tématu dotaz ohledně nabíjení. Mám auto teprve první zimu, baterie (44 Ah) je 3 roky stará (rok výroby). Hustoměr (filson z tesca) ukazuje vybytí 1,20 na všech článcích stejně při pokojové teplotě. Jezdím denně do práce 13 km tam a 13 zpátky. Koupil jsem proto nabíječku 4A takovou jednoduchou ukazuje pouze stav ON a plné nabití. Když ji připojím tak se baterie rozbubla a do 10 sekund se nabiječka přepne do stavu FULL kdy by už neměla nabíjet. baterie ale bublá dál! Ptám se zkušenějších jestli se mám zbavit baterie nebo nabíječky. nemůže být v baterce nějaký zkrat? Hustoměr jsem testoval na jiné baterii a je OK, moji baterku jsem testoval na sousedové nabíječce a ta taky hlásí plné nabití, tak proč mi u ni hustoměr nechce naskočit do zeleného pole? Jinak s baterií není v autě jediný problém vše funguje jak má ale vzhledem k nadcházející zimě mám obavy. Díky za odpověď.

Editováno: , autor: Ivan Vlach
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se propojování akumulátorů týče, je to, co jste napsal, poněkud nevhodné, jelikož se při tom budou akumulátory navzájem vybíjet podle toho, na kterém bude zrovna nižší napětí. Toto zapojení je možné pouze jako nouzové, např. při pomoci s nastartováním, nikoli nastálo. Pokud chce dotyčný vyšší kapacitu, pak ať si pořídí akumulátor s vyšší kapacitou. Paralelní zapojování el. článků opravdu NE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím asi používám jinou elektřinu než ty, já když zapojím dva odpory paralelně(klidně 5ohmů a 10Kohmů)tak na svorkách naměřím naprosto stejný napětí.

"Při paralelním zapojení elektrických zdrojů zůstává celkové elektromotorické napětí stejné, zdroje však mohou dodávat celkově větší elektrický proud." zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Paraleln%C3%AD_zapojen%C3%AD ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shimpan na to ide spravne, bateria nie je idealny zdroj, jej elektricke vlastnosti maju urcity rozptyl. Ked ich zapojis paralelne a maju rozne napatia, tak jedna zacne druhu "dobijat". Pri zatazi to ale nevadi, skor pri stave "naprazdno". A to odpajanie zadnej sa riesi hlavne koli startovaniu, prechodovy odpor kablov bezne pouzivanych na napajanie zosikov Ti "zhorsuje situaciu" pri startovani a tie kable by ani nemuseli vydrzat ten odber, pokial by zadna bateria bola ta "lepsia".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nic není ideální ;) , ale myslím že to zapojení si nezaslouží :"Paralelní zapojování el. článků opravdu NE." jak napsal. Jen jsem psal, že se toho není třeba tak bát, vždyť, i kdyby měla jedna 11,8 a druhá 12,5...(je to jen výmysl)....na kolik se napětí ustálí....jen pouhým okem to nikdy neklesne pod 11,8 ale i tak bude mít zdroj který bude mít ne(74 Ah) ale třeba (140Ah) -připomínám, že si hodnoty vymýšlím.

samozřejmě, že když budeš dopočítávat k přesným číslům, musíš uvažovat vlastnosti zdrojů i propoj. vodičů a svorek atd atd ale nejsme v laboratoři a pro daný účel, si myslím, je zapojení klidně možné.

Odpojování baterie je v pohodě- třeba bych to řešil jen když auto nejede (nedobíjí) kvůli dobití obou baterek- chvíli to trvá ;)

Můj názor..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olověný akumulátor je tvrdý zdroj s velmi malým vnitřním odporem. Jako takový trpí samovybíjením, samozřejmě o to větším, čím větší zátěž mu paralelně připojíte (např. další akumulátor s velmi malým odporem). Občas se tu řeší případ zvýšeného odběru z akumulátoru po vytažení klíčku ze spínací skříňky, který činí cca 10 násobek minimálního odběru, přičemž na stálo paralelně připojený akumulátor je mnohem horší.

Jak píše olisoft, jistým řešením je připojování druhého akumulátoru pomocí relé při špičkových odběrech, což zabraňuje stálému vzájemnému vybíjení, ale neřeší nabíjení pomocného akumulátoru při jízdě. Osobně mi i takové řešení připadá dost problematické, co když pomocný akumulátor bude mít nižší napětí (kvůli odpojovacímu relé se při jízdě nedobíjí), než hlavní, pak místo, aby sloužil k vykrytí spotřeby, stane se sám spotřebičem. Uvědomte si, prosím, že proud teče vždy z místa s vyšším potenciálem (napětím) do místa s nižším potenciálem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna věc: zkuste občas zabrousit na fórum elektrikářů http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/ , dozvíte se tam občas zajímavé věci a nic si nedělejte z toho, že se nám (ani já nejsem elektrikář) občas vysmívají. Rozhodně se ale vyplatí věnovat tomuto fóru zvýšenou pozornost, už jen proto, že současné automobily jsou čím dál tím více elektrifikovány a elektrikář je pomalu podstatnější profese při opravách aut, než strojař.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám na vás dotaz, musím dolít baterku a tak se chci zeptat, můžu ji nechat zapojenou (abych nemusel ladit rádio, nastavovat okna apod.) a jen odpojit tu vrchni krabičku (jak tam jsou ty 3x30A pojistky) co je na baterce, abych se dostal k zátkám? Nestane se nic? Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...