Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

na 74kW to ide ešte oproti 75kw parádne.. :kol-34:

  • 2 měsíce později...

Zdravím lidi, mám dotaz ohledně svíček. mám octavii 1.6 74kw a rád bych tam dal platin-ir svíčky od Bosch protože jezdím střídavě na benzín a E85 nevíte jaké by mělo být přesné označení těchto svíček? na původních co tam jsou žádné označení krom značky BOSCH není. děkuji

To označení najdeš na kovovém těle svicky

  • 4 měsíce později...

Ahojte. Mam taky mensi problem a dilemu. :)

Jedna sa o Octu 1.6 74kW AKL + LPG

Auto v poslednej dobe bolo ako keby pridusene. Pri prudsom zosliapnuti plynu trhalo a trhalo a v podstate neislo. Ak boli otacky vyssie a drzal som to v rozmedzi cca 2800-3500 tak akceleracia bola iba s minimalnym trhanim po preradeni. Robi to aj na benzin aj na LPG. Obcas pomohlo nastartovat motor druhy krat a auto sa spamatalo. Volnobezne otacky v klude. Spotreba podstatne vyssia pri tom trhani.

No teraz uz to nepomaha a auto nastartuje na 3 valce. Ani do 5 minut nenabehol 4. valec. Mal som podozrenie na problem v zapalovani. Tak skusam ist od toho najlacnejsieho... 

Dnes som dal dolu sanie aby som vymenil sviecky ako normalny kludny clovek a nie gynekolog. :D 
No mam 2 otazky k obrazku v prilohe...  Octa ma momentalne najazdenych 298.500 km olej 5W-40
1. Je normalne ak tu mam mastnu tekutinu? (podozieram olej)
2. Ocistit ci radsej nie? Ak ano, tak ako najidealnejsie?

Ďakujem za rady páni...

post-37490-0-41129800-1400439725_thumb.j

Nedavno jsem taky na 1.6 75kW sundaval spodni dil sani a steny saciho potrubi v hlave valcu byly temer ciste, jen jsem otrel tenky olejovy film. Mam teda najeto 1/3 toho co ty, navic zaslepeny EGR. Urcite to odstran, at jsou steny ciste, kondenzovane palivo se rychleji odpari a urcite to prospeje lepsimu plneni valcu ;-). Podle obrazku je zasrany kanal ke 2-3-4 valci, prvni vypada ciste, tak to bych tipoval unavu tesneni driku ventilu.

 

A v jakem stavu byly svicky, pokud nepomuze vymena svicky na 4.valci, tak bych se zameril na zapalovaci kabel, civka bude ok, je spolecna pro 1-4 valec.

A kdyz uz mas sundane to sani, tak bych zkontroloval i ten vstrik na 4.valci.

Problemom je, ze to je dost tvrde. Utret to nejde, jedine nejak zoskrabat. Ale tak mi pojde vsetok bordel k ventilom. Tie ventily budu tiez v podobnom stave. Viem ze by sa zislo dat dolu hlavu a komplet to porobit. Ale nechce sa mi do toho, lebo auto normal jazdilo este pred mesiacom a to tam ten nanos bol.
Zajtra idem kupit nove sviecky (mal som tam BOSCH FR7DC+) a islo to na nich normalne. Teraz uz neposobia moc vporiadku. Taktiez kupim nove kable. Cievka si myslim ze bude v pohode.

  • 7 měsíců později...

zdar chlapi, potrebuji jednu radu, prave jsem vymenil svicky + zapalovaci kable a pri hledani , co me piska v motoru jsem si vsiml, ze ve druhem valci vidim, jak to ve valci jiskri, asi mezi blokoem motoru a svickou je nejaka mala skvira, co s tim?

nerozumiem  :kol-32:  ..aká malá medzera (skvíra)?

toz jak je zavit na svicku, toz mezitim zavitem v bloku a svickou vidim, jak to jiskri...

Asi vadný kabel,možná i svíčka

Ještě by to mohla dělat slaná voda na kabelech a motoru, ale pokud to dělalo hned po výměně, tak to nejspíš bude jak je uvedeno výše.

  • 5 měsíců později...

Ahoj . Nevíte někdo prosím jak sundat ty fajfky ze svíček ? Nejde to a nejde to , ani tím hřebejkem jak zde někdo popisuje , je to asi zapečené jak sviňa . Dík za každou radu .

  • 10 měsíců později...

Taky jsem se dnes pustil do vyměny svíček s respektem a šlo to v pohodě, bez sundavání sání , nic jsem nesundaval.

Motor 1.6 MPI 75kw (BSE) 2011. Šlo to dobře s račnou (1/2") dlouhým prodloužením kloubkem a s ořechem na svíčky 17mm. "Nejhůře" jdou snad jen sundat ty fajfky. Jednotlivé botky jsem bral uzkýma dlouhýma kleštěma s jemnýma zoubkama, opatrně ,prvně jemně zaviklat a pak tahat. Docela se mi osvědčil můj lidový výmysl s provazem že jsem udělal stahovací oko a to jsem nasadil na vršku botky a stáhl v tom zúženém průměru a pak opatrně tahal nahoru a šlo to. Jinak vše no problém :)
Dokonce jsem zjistil že mám různé svíčky 1 a 4 válec asi vyměnený ngk "Buretky" (moje pojmenování :D )  co se dávají a 2,3 válec zřejmě původní z prvovýroby VW audi logo (taky NGK) S toho vyplývá že je někdo možna taky neměnil a vyměnil prasácky 1 a 4 lehkopřístupný válec. ehm.

post-59565-0-03875900-1463242326_thumb.j

post-59565-0-86169400-1463242334_thumb.j

post-59565-0-56943700-1463242342_thumb.j

post-59565-0-46903600-1463242357_thumb.j

Upraveno od senky

o výmene krajných dvoch nepočujem ani nevidím prvý krát

Proto si vždy u šmudly v servise postojím a vím co tam dal a opravdu udělal

Ještě jsem doplnil fotky, k textu. + moje vyndané svíčky. A ty botky brat opatrně! nechci nabádat na náký bezcitný vyklaní kleštěma  a rvaní ven :)

Auto mám půl roku z německa a má 50t.s najeto.Soudruzi z NDR se prostě na vyměnu 2 a 3 svíce vybodli.

Svíčky na fotce jsem poskládal tak jak byly 1až4tý válec.

Upraveno od senky

  • 2 měsíce později...

Díky všem co jsem píšou rady jak na octavii potřeboval jsem dvě opravy a díky Vám se to podařilo.Svíčka hotový ještě jednou díky  

  • 1 rok později...

Nechcu zakládat nový téma, když to je tadyk tak nějak ono.

 

Jde mi o to, že i po přečtení tady těch stránek a různejch návodů se necítím na výměnu svíček, kór když jsou potřeba nějaký další udělátka. Tak bych chtěl poprosit nějakou dobrou duši, nejlépe z Brna nebo severně okres Blansko, že by mi to vyměnil. Samozřejmě zaplatím, co bude třeba. Do servisu se mě nechce, aby třeba nevyměnili jen některý a radši dám prachy nějakýmu spolehlivýmu nadšenci než servisákovi. Mám O1, 2001, 1,6, 75 kW, AVU.

 

Stačí 16-ka klíč na svíčky, 2x kloub, delší nástavec na golu, ráčna/momenťák a kleště (na fajfky).
Ale takhle to jde taky [emoji106] [emoji2]

Mno nemůžete chtít po ajťákovi, aby se vyznal v motoru auta :D

Posledně, když jsem chtěl vyčistit váhu vzduchu, tak jsem povolil 3 šroubky a když poslední nešel ani po půl hodině, tak jsem to jen povyndal a prošplíchl, ale ty nervy, když něco nefunguje jak má :lol: 

Když by mi s tím někdo pomohl, tak slibuju, že se budu poctivě dívat, něco podám, třeba pivko a příště už to třebas zvládnu sám B)

[emoji2] Potřebuji věci vidět, osahat, čistit, měnit, upravovat fyzicky, ale programy.... To radši rozdělám půl auta, než řešit problémy s Windows či Android, to jsou nervy [emoji35] [emoji36] [emoji3]

v principu je to ale totéž, jen ten vstup a výstup na periferiích se liší....

Tak tak, někoho baví toto a druhýho zase to jiný. Kdo se hlásí ? 

  • 5 měsíců později...

Teď jsem se s tím drbal taky. K těm svíčkám je přístup jak k židovskému pokladu, ale dostat se k nim nakonec dá a nemusí se sundavat parohy sání. Ale bez sání by to bylo určitě pohodlnější, mnohem lepší přístup pro povolení a utažení svíček a manipulaci se zapalovacími kabely.

Nářadí - kvalitní gola s nástavcem a kloubkem je nutná, bez  toho nemá cenu ani začínat.

  • 1 rok později...

Dneska měněno na Octavii 2 1.6 MPI 75 KW rok 2006

IMG_20190519_102247.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.