Přejít na obsah

Čištění klimatizace


RGB

Doporučené příspěvky

A to máš jaký návod? My dostali od dealera würthu přímo návod formátu A4, kde je nafocen přímo vnitřek Octavie II (podle odkládací schránky před spolujezdcem) a tam se píše: nastříkat na výparník, nechat působit cca 3 minuty a poté nastartovat motor, pustit vnitřní cirkulaci na nejnižší stupeň ventilátoru (dojde k zapnutí kompresoru) na 10 minut při zavřených oknech, potom vypnout vnitřní okruh (kompresor se vypne) a nechat běžet dalších 20 minut (pro vyschnutí výparníku). Potom vlastně nesmrdí ta desinfekce skoro vůbec a může se hned jet (osobně několikrát vyzkoušeno).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já měl návod akorát na tom spreji, takže možná že podrobný návod existuje, ovšem ten se mi do ruky nedostal  :kol-32:

 

Každopádně, desinfekce je hořlavina, nechtěl bych 3 minuty po aplikaci zapínat výparník aby mi to chytlo třeba, ale určitě po delší době by nevadilo nastartovat a nechat to provětrat  :kol-47: 

Prostě se chce držet návodu u té dané desinfekce...    :kol-31:

 

Jinak ono asi nejdůležitější je to nastříkat na ten výparník, nemusí se ty cesty za každou cenu dělat (já na to 10 let nesáhl, tak jsem to chtěl udělat pořádně kompletně i s cestava vzduchu) a po aplikaci na výparník to nechat profouknout cirkulací vnitřního okruhu, bude to mít podobný efekt i když ne tak velký jako přímá aplikace desinfekce do tunelů ventilace).

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Včera jsem provedl demontáž bočnice a bylo to v pohodě. Díky návodu to byla otázka pár minut :-).

Jen jsem vzdal odmontování té horní schránky, jelikož po podebrání se jí nechtělo nějak ven a začlo v tom praskat, tak jsem toho radši nechal, aby něco neprasklo. Tam jsou nějaké zobáčky pod těma kolečkama na regulaci výdechů, jak je v návodu naznačeno kde to podebrat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem provedl demontáž bočnice a bylo to v pohodě. Díky návodu to byla otázka pár minut :-).

Jen jsem vzdal odmontování té horní schránky, jelikož po podebrání se jí nechtělo nějak ven a začlo v tom praskat, tak jsem toho radši nechal, aby něco neprasklo. Tam jsou nějaké zobáčky pod těma kolečkama na regulaci výdechů, jak je v návodu naznačeno kde to podebrat?

Zobacky jsou na zadni hrane schranky a na predku jsou takove vystupky. Chce to sirsi sroubovak nebo neco placateho [emoji6]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Je to snazší, ALE podle spousty lidí to není po vyčištění tolik znát a brzo jim klima začne smrdět znovu a potom je to o dost dražší než ten sprej a vlastní dvouhodinová práce u auta. Neříkám, že ozon není dobrý, asi záleží na tom, jak moc je výparník zanešený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno jo, jenže u těch pěnovejch sprejů je zase problém, že se ta látka nikdy nedostane do žeber toho výparníku. Vždy to na něj nateče, nebo obteče. Záleží kudy to na něj naperete. Teď mi to klasika jako každý jaro začalo smrdět, tak sem měnil filtr a napral sem tam zbytek spreje z loňska a smrdět to přestalo. Nicméně tomu dávám tak 2 týdny a začne to znovu zavánět :-( Tohle je fakt never endying story. Nechápu jak je možný, že některejm lidem to nesmrdí a nikdy na to nesáhli. Já auto garážuju a min jednou do roka nechám čistit, měnim filtry a stejně to smrdí jak ponožky naložený v octu kol9

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten slavnej ozon jsem byl taky zrovna pred 14ti dny protože mám nově poprvé auto s klimou a teda nic moc už na to nikdy nepůjdu, je to štouraní v nose jak se říká, klima smrděla hned jak jsem odsud odjíždel, když jsem si pustil ventilaci ze středových výdechů nad rádiem. To je tak maximálně dobrý na dočištění vzduchu, nikdy to ten vypárník se zdrojem smradu nevyčistí.

Solidní vyčištění mi přijde podle toho návodu, co tu psal někdo vyše v této diskuzii. Je to pracnější ale učinný.

Editováno: , autor: senky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DCSpeedy - pěnový sprej není taky ideální řešení, máš pravdu, protože pěna je pěna. Já doporučuji čístící sprej od Würth. Není to pěna a má to oproti běžné pěně fakt lepší účinky.

 

Editováno: , autor: Pawlisko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten postup jsem dával já, taky použít sprej Wurth (není to pěna) práce na 2 hodiny a je to 100% víš že si to uděláš pořádně a hlavně vidíš jak ten výparník vypadá, pokud bude zalepenej ani ten sprej nepomůže. Jinak já to čistil poprvé (auto je 10let staré) a ani jsem nemusel, nic mi nesmrdělo, pouze po zimě cca prvních 15min. Co klima po té zimě naběhla, jinak nic a hlavně nedosušuji výparník, prostě dojedu, zaparkuju, vypnu a jdu pryč, udělá se mi louže pod autem, tak vím že odtok je OK a jediné co dělám, tak když je opravdu velké horko, tak než zamknu auto, tak otevřu všechny dveře cca na minutu až dvě (to je akorát si všechno vzít z auta atd.) aby nekomentoval voda a nerosilo se čelní sklo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawlisko - souhlas, jenže ten sprej sem nikdy nikde neviděl. Volně prodejný asi neni :-( Max přes web za nehoráznou pálku. Člověk ke kterýmu jezdim na ozon ho jednou měl, ale doporučoval mi, že s ozonem (evapomat taky od wurthu) má lepší zkušenosti a vycházelo to na stejné peníze. Fakt mi to hlava nebere, u OI sem ten ozon nechal dělat 1x a měl sem na dobro pokoj. OII to dělám i několikrát za rok a pokaždý to do měsíce smrdí znovu. Kanálek ucpanej neni. Látka de vždy rovnou na výparník + potom celej interiér a stejně.... :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle sprej vyšel na 350kč a vystačí na mnou popsané kompletní vystříkání,případně na dvoje vystříkání výparníku. Koukl bych na ten výparník, jestli ho nemáš zalepenej bordelem, potom zbývá jen už demontovat palubku a pořádně ho vyčistit (v horším případě vyměnit) a znovu naplnit klimu...

c632d46a4baebb6514c15b195bda9f16.jpg

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem dlouho a neúspěšně bojoval se zápachem z klimy. Největší úspěch jsem dosáhnul když jsem nastříkal skoro celý pěnový čistič klimatizace otvorem, kterým odtéká kondenzát. Proč? Protože, kde je plíseň? Tam kde je vlhko. Kde je největší vlhko? Tam, kudy kondenzát odtéká. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za uznání, ale zase bych to neviděl tak převratně [emoji6] většina lidí ani neví, jak ta klimatizace funguje anebo se spokojí se sprejem co se dá mezi sedadla a pustí se s recirkulací vzduchu uvnitř auta. Ale i na konkurenčním fóru je na to velký ohlas (návod si tam se svolením taky dali), což mě opravdu těší, protože já tady načerpal taky spoustu informací a rad, tak je to takový revanš [emoji4]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...