Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Tak jsem udělal vše co mi Ekkar_z_Bastlírny poradil.   Pak jsem vymazal pamět závad a je to otestovat.

 

Servo se chová pořad stejně, někdy po startu jde někdy ne.

aktuálně tam mám jen jednu chybu

 Adresa 09: Centrální elektrika

   Řídící jednotka: 6Q1 937 049 
   Díl: BORDNETZ-SG.        1S30
   Kódování: 09362
   Dílna #: WSC 22641
Nalezena 1 chyba:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
            49-10 - No Communications - Sporadická
 
ostatní chyby se už neobjevily.
 
Tak už se asi pomalu začnu koukat po novem servo čerpadle.
(když jsem na něj koukal tak je takové orezlé, plasty okolo se rozpadají a vypadá to že už se ho někdo pokoušel utěsnit montážní pěnou)
poznáte podle tohoto popisu jaké tam mám?  ""zelené víčko nádržky s měrkou a je na něm napsané Pentosin chf 11s  PA 6.6""
 
 

"Power Steering Control Module " je řídicí jednotka čerpadla - máš svýho "muže k likvidaci" .....

no jo už hledám na netu kde bych koupil to čerpadlo, myslím že mám TWR. A uvažuji že bych rovnou vyměnil i ten senzor natočení kol.

 

jak je časově náročná výměna, da se to zvládnout za den?

 

uvažuji  totiž že bych si to vyměnil sám. 

 

(když jsem na něj koukal tak je takové orezlé, plasty okolo se rozpadají a vypadá to že už se ho někdo pokoušel utěsnit montážní pěnou)
 

 

tohle je bohužel normální a pravděpodobně to bude ještě nacucaný vodou. Zkontroluj svorkovnici na servu, případně si prohlídni celé vlákno, jsou tu obrázky jak ji proletovat

Stalo se někomu, že měl následující problém s tuhnoucím řízením? Občas mi tuhne řízení při zatáčení (většinou jen na levou stranu), ale poslední dobou jsem zjistil, že jen když je zima, například po ránu. :-D Zdá se mi to k smíchu, ale neví někdo co s tím? VAG mi ukazuje tuto chybu:

 

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal too low - Sporadická

 

Baterka je úplně nová, tou to nebude. Altík taky asi ne, když v normálních teplotách nemám žádný problém. Možná zkontrolovat kabely u baterky, očistit jak tady kolega už psal? Díky.

 

Fabia 1.9 TDI, r.v. 2005

jo, zkontrolovat kabely i na servu

  • 2 týdny později...

Mna bi zaujimalo ze kolky menili snimac a mali len studeny spoj v konektore na servo cerpadle stacilo wd40 a zmazat chybu a vag predtým hlasil vadny snimac

  • 1 měsíc později...

Tak před dvěma měsíci jsem vyměnil snímač TRW a řízení stále nefungovalo. Měsíc na to jsem koupil kompletně zrepasovaný servomotor a řízení bylo až do včerejška naprosto v pořádku.Včera u nás opravdu hodně pršelo, po dešti sednu do auta, nastartuju a zase svítí ta prokletá kontrolka řízení. Dnes jsem vymontoval snímač a vytekla z něj voda, byla čistá jak z kohoutku tak usuzuju, že se tam dostala po tom vydatnem dešti. Vše jsem vysušil a bylo po problému. Pak jedu s autem do myčky, vyjedu a za chvilku zase svítí kontrolka. Opět sem tedy vyndal snímač a opět z něj vytekla čistá voda. Někudy že shora do toho řízení musí téct voda. Má někdo podobné zkušenosti popř.co s tím? Jinak řízení mi neteče a je měněno asi před 2 lety.

a máš ten snímač utěsněný?

Určitě nemá! Jinak by mu to tohle nedělalo. Znovu vše vysušit a zalepit.

Mám tam to těsnění, které k němu bylo. Takže až zasunu snímač tak okolo "napatlat" silikon nebo ho dát rovnou místo toho těsnění?

Osobně bych silikon  přidal k origo těsnění. Ale nějaký lepší silikon. A samozřejmě dobře předtím odmastit.

  • 3 týdny později...

Omlouvám se za nové téma,ale nenašel jsem tady odpověď na můj problém.

Mám Fabku 1,2 40 kW 2006 r.v. Asi přede 2 lety jsou projížděl zatáčky - pravá,levá pravá a v druhé pravé mi přestal fungovat volant a měl jsem problém zatočit.Jakoí kdyby vynechávalo servo, či co. Dolili jsem olej do serva a vše zmizelo. Asi před týdnem se mi stalo to samé - pravá.levá.pravá a druhá pravá opět s problémem zatočení, ubral jsem plyn a instinktivně zabral a volant zatočil jak má. Tu samou trasu projíždím denně a neudělá to , celé 2 roky klid.Tak začínám mít strach co s tím.Poradíte?
 

Díky za info Milan

 

 

Ještě chci doplnit, že žádná kontrolka nesvítí, neproblikávají světla a i na diagnostice nebylo nic zjištěno.

Upraveno od sparcus

Píšeš,že jsi doléval v tedy olej do serva. Kolik? Olej někde teče? Jsou manžety suché?

Zdravím uživatele tohoto fóra.Tak i já se zařazuji mezi postižené s nefunkčním řízením.Fabie 1.2. 47kw, r.v.2005 a nájezd 143000km.System KOYO.Jsem druhý majitel.Již jsem do serva dolil 2.5 dcl origo oleje(za 5let co ji mám).Manžety suché,nikde žádný viditelný únik.Asi po 10km jízdy ,se mi rozsvítil volantík.Vypnul zapalování a znovu nastartoval. Během těch dalších 10km(než jsem z OV dojel domů),se to opakovalo 2x. Pak to již svítí trvale.S tím mi problikával ERBEG.Volantík svítí dál, a ERBEG již nesvítí.Dá se i toto čidlo vysušit?Nemá s tím někdo zkušenost?V pátek jdu na WAG,tak uvidím.Dík za rady Franta

a jen svítí volant, nebo i podstatně ztuhne řízení? První je vada čidla, druhé čerpadla serva. A pak je také možné - vzhledem k problikávání airbagu - že je nějaká vytento elektrika.

Zdravím,nedalo mi to,a včera (než jsem jel dnes na VAG) jel asi 8km k sousedům do Polska . Měl jsem odpojené to čidlo natočení kol,a opět se projevilo,jak jsem popisoval v příspěvku výše, a navíc svítil i vrtulníček. čidlo jsem opět zapojil.Odpojil aku, rozdělal konektor na řídící jednotce motoru, profoukl vzduchem a opět sesadil.Pod světlem,kde je servočerpadlo, je ukostření serva.Též jsem to rozdělal a větším hasákem zmáčkl to očko a též to očko na káblíku asi 0.5mm2.Nepátral jsem od čeho je.Zřejmě ukostření od světla. očistil,namáz a sesadil. Zapojil aku a světe div se ,volantík zhas,zrovna i kontr.motoru(ten vrtulníček)a zůstal svítit jen Erbeg.Dnes jsem přijel k mechanikovi,všechny chyby vymazal a zatím pohoda.Uvidíme dále.Chyby mi nevypsal(že nemá aktualizovaný program V PC).Dělal to jen ručním skenerem.Možná,že i toto někomu pomůže při hledání chybi. Již jsem se domluvil,že asi nechám vyměnit celé řízení za přestavbovou sadu.Jsem již starší a na nové auto není.Poradí mi někdo, jaké jsou zkušenosti z repasovanými díly?Stojí to za to?Dík všem za info.

Ahoj,tak osobně bych do žádné přestavby nešel. Musíš vyměnit vše a není to nic levného. Píšeš,že zatím je řízení OK tak co řešíš. Až odejde servo tak ho pak řeš třeba repasem--cca4tis. Ani to TRW není bezporuchové!

taky jsem nějak nepobral, proč chceš "přestavovat" řízení. Možná TRW méně teče, ale za to více umírají čerpadla. Pokud ti jen svítí kontrolka a neztuhne řízení, tak je servo vpořádku. Chyba je maximálně v čidle natočení. Avšak vzhledem k tomu, že ti svítí jaksi příliš mnoho kontrolek, tak se spíše přikláním k vyhnilému svazku - viz

http://forum.skodahome.cz/topic/21515-k%C3%A1blov%C3%BD-zv%C3%A4zok-a-probl%C3%A9my-s-n%C3%ADm-s%C3%BAvisiace/

Opět se hlásím.Má radost netrvala dlouho.Dnes, asi po 50km opět kontr.serva, vyskočil volantík .po minutě se servo chytlo, kontrolka zhasla. A opět to samé jako v mém prvním příspěvku.Opět volantík,kontr.erbegu. Zítra opět zkontroluji svazek.Již z výroby je vyvěšen.Při pročítání příspěvků na fóru,jsem jej kontroloval někdy dříve.Ještě může být chyba i v samotném servu.Třeba studený spoj na řídící desce serva. Je problém to vyndat? Dík všem za každou radu

mi tam nepasuje ten airbag, ještě bych rozebral zkontroloval a očistil pojistku pro servo. Tu plechovou. Chce to výpis z diagnostiky. ten by mohl napovědět.

Přesně chce to diagnostiku. Pojistky jsou samozřejmost. Jojo bývá chyba v té desce. Rozdělat to není úplně jednoduché. Ale jak je psáno už v předešlých dvou odpovědí co ten beg??

a hlavně jsi dosud nenapsal, jak se změní chování řízení při rozsvícené kontrolce - ztuhne úplně, jen "přituhne", nic se nezmění? pro diagnózu je to dost podstatné

Přesně jsi to napsal! Beztak jsi myslím,že bude mít jen něco s kabeláží.

také si myslím, ale mohou to být i dvě různé poruchy najednou - je to sice méně pravděpodobné, ale z nějakého všeobecně zlomyslného důvodu se to stává velmi často :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.