Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Tak som na to zase bližšie kukol, ten zväzok by som povedal že visí cca 2cm nad tým kanálkom.- nedotýka sa ho,vyzerá navonok celkom ok , ale aj tak ho rozmotám. Ale čo som si všimol tak volne položené káble sú pod krytom na baterku.Tam to treba asi tiež popozerať? Na to servo sa tiež pozriem bližšie či tam niečo neuvidím-dole koleso a podblatník ,ale vonku je bohužial počasie pod psa ,tak to musím ešte nejako vydržať,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Řeším též servo a už mě to řádně dodělává. Přes den na autě, po večerech u PC prolejzám fóra. Začalo to tim, že se mi nahodile rozsvěcela kontrolka posilovače. Vypnul jsem motor, nastartoval a bylo to OK. Objevovalo se to opravdu jen vyjjímečně, ale myslim, že vždy po dešti. Neřešil jsem to. Jenže zhruba před půl rokem už začala kontrolka svítit trvale a jen na pár dní před pár měsíci zhasla. Teď už svítí stále. VAG  vypisuje chybu 01290 - referenční napětí, zkrat na kostru. Všude jsem se dočetl, že tuhle chybu to píše, když je vadnej senzor úhlu řízení. Dokonce i na Ross-Tech wiki píšou, že příčina této závady jsou buď vodiče k senzoru, nebo samotný senzor. Včera jsem ho zkusil dát novej (starý typ TRW v jednom celku s kabelem). Beze změny. Pak jsem tady na foru vyhrabal info o problémech s kabelovým svazkem motorového prostoru a servisní akcí. Dedukcí jsem dospěl k tomu, že tam budou přehnilý ty oranžový kablíky can-busu. Sundal jsem airbox i aku a zjistil, že servisní akce byla už u mého vozu provedena. Kabely jsou suché a nevypadají defektně. Proměřil jsem je ale na odpor mezi konektorem u servočerpadla a co nejvzdálenějším místem na tom svazku. Byly OK. Nakonec jsem je nalezl i pod přístrojovou deskou a tam jsou taky OK. Takže tím to taky neni. Kablíky jsem proměřil i ke kostře a oba mají shodný odpor 350 Ohmů. Předpokládám, že to tak má být. Poslední věc, která to snad může být je elektronika přímo v servočerpadle. Co myslíte? Případně poraďte, kde se dá rozumně pořídit? Děkuji za každou radu.

 

S@jmon: Schéma mám, ale odsud ti ho nemůžu nahrát. Neni to moc složitý. Pokud ti nejde servo vůbec, prověř pojistky nad akumulátorem a pojistku č.7 v pojistkovém boxu. Jinak na servu jsou tři konektory. Při pohledu od mlhovky ten vpravo dvoužilový vede do snímače úhlu řízení, prostřední je hlavní napájení servomotoru, stálé plus a stálá kostra. Ten levý konektor obsahuje 3 kabely. Dva jsou datové do can-bus jak už jsem psal výš a vedou tím problémovým svazkem v motoru a třetí je napětí po zapnutí zapalování.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z výsledku diagnostiky serva TRW (viz príloha),podľa visu sa hovorí o riad.jednotke serva(J 500).Tou riadiacou jednotkou má byť snímač TRW ,alebo je RJ umiestnená inde?Vopred vďaka za info.

Servo prestalo fungovať,stále svieti kontrolka volantu.El.vodiče skontrolované+poistky.Asi budem musieť vymeniť samotný posilovač(servo).

post-24741-0-35314900-1367513018_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u tebe to píše rovnou vadná ŘJ serva, což není snímač, ale celá jednotka servořízení (motor, nádobka a řídící jednotka v jednom kuse). Servo nejde ani v nouzáku? Jde hodně ztuha, je velký problém např. parkovat? Vypisuje ti to ještě něco s akumulátorem. Neni slabej? Dobíjí ti to dobře? Vypadá to, že budeš muset měnit tohle no... http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0423156a-cerpadlo-servorizeni-trw-oe-5444.html

Editováno: , autor: SpeederBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u tebe to píše rovnou vadná ŘJ serva, což není snímač, ale celá jednotka servořízení (motor, nádobka a řídící jednotka v jednom kuse). Servo nejde ani v nouzáku? Jde hodně ztuha, je velký problém např. parkovat? Vypisuje ti to ještě něco s akumulátorem. Neni slabej? Dobíjí ti to dobře? Vypadá to, že budeš muset měnit tohle no... http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0423156a-cerpadlo-servorizeni-trw-oe-5444.html

Tiež si myslím,že budem to servo musieť vymeniť.Volant ide ztuha ,dobíjanie funguje,zvazok káblov pod akumulátorom je v poriadku.Neskušal som servo v nudzovom režime.Tzn.,že treba odpojiť snímač serva?Keď po odpojení snímača servo zafunguje tak potom je problém v snímači,alebo v serve?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servo v nouzáku nejde zas tak moc ztuha, spíš až když parkuješ a otáčíš rychle, ztuhne to. Pokud odpojíš senzor, tak to do nouzáku spadne. Kabelovej svazek to nebude, protože pokud bys tam měl přerušený ty vodiče can bus, vůbec bys nemohl komunikovat s ŘJ serva. A ty se na ní připojíš a vyčteš chyby. Bude to na 90% to čerpadlo. Nebo zkus vytáhnout pojistku. U fabie č.7, tim zcela vyřadíš servo, takže poznáš, jestli si to měl v nouzáku nebo ne. Úplně bez serva se dá jezdit jen hodně blbě.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim škodováci :-)

 

Měl bych dotaz ohledně snímače úhlu otáčení. Mám starší provedení od TRW. Cena toho snímače včetně kabelu je něco kolem 2 500,- Za dobu co Fabii vlastnim ( 7 let) ho budu měnit už potřetí. Teď ne, že by odešel přímo on, ale teklo mi řízení v hřebenu a při jeho demontáži se snímač rozpadl. Jinak by asi ještě nějakou dobu vydržel. Nicméně bych potřeboval poradit jestli neni nějaké řešení jak snímači prodloužit životnost. Přeci neni možný ho každé 3 roky kupovat :D

 

Děkuji za odpověď

Editováno: , autor: Torro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Četl jsem něco o co nejlepším zatěsnění při montáži. Namazat vazelínou to těsnění. Nebo třeba po namontování obtáhnout z vnějšku silikonem. Ale pokud jsi za 7 let měnil třikrát senzor, může bejt špatně taky něco někde jinde. Já už to mám nastudovaný horem dolem, ještě mě čeká demontáž čerpadla. Jen mi furt neni jasný, kolik těch variant servočerpadel TRW vlastně je. Čidlo tam mám taky to starý v kuse s kabelem, ale jak koukám po všech obchodech, tak čerpadlo prodávaj všude jen jednu variantu. Přitom se všude píše, že novější senzor se dá montovat jen k novějšímu čerpadlu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi ne, protože jsou dva typy snímače TRW. V kuse s kabelem nebo s konektorem bez kabelu. Jinak vypadaj konstrukčně asi stejně. 

Ale nie len v senzoroch TRW je rozdiel ale aj ten proťajšok v riadeni je uplne inak tvarovany. (mam na mysli ten venček na hriadeli kam sa montuje ten senzor)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len ako priklad čo som osobne vyskušal. Kupil som buračku FII 2009 buchnute na čerpadlo tak som dal funkčne čerpadlo 2003 a nefungovalo. (svietila kontrolka) Ale čerpadlo sa točilo v nudz. režima a kym som nezohnal novy typ čerpadla tak som to len prekodoval na 00160 hendikep a vedel som par dni jazdiť, čiže 2003 nekomunikovalo s 2009.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...