Přejít na obsah

1.9TDI - problém s výkonem při sešlápnutí plynu


Doporučené příspěvky

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli se někdo setkal s podobným problémem. Mám Fábii 1.9TDI, najeto cca 140tis.km. U 100tis. vyměněny rozvody, pumpa, nedávno taky N75.

Od jisté doby pozoruju, že zátah motoru není tak velký, jako dříve a že mě ostatní TDIčka na dálnici směle dávají. Co jsem v chování motoru jako laik vypozoroval: Turbo funguje, je slyšet klasický pískot a má to i nástup výkonu, do otáček se dostává bez problémů. Problém je ale v tom, že plynový pedál od 2/3 dolu jakoby nereaguje (neroste výkon, ani se nezvýší aktuální spotřeba, motor je i při plném sešlápnutí relativně klidný). Poznám to taky podle toho, že dříve jsem měl na 5ku při 130Km/h a plně sešlápnutém pedálu plynu aktuální spotřebu okolo 11,5l, teď je to slabě nad 8l. Dá se takto celkem úsporně jezdit, ale není to ono a bojím se, aby se to nezhoršovalo.

Co to může být? Váha vzduchu? Zatuhnuté naklapění lopatek?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chce to skocit na vag co ukaze mozno si si sam odpovedal, aspon jazdis usporne, pri plnom ti to zere iba 11,5L to je naozaj slabota potom ze to nema vykon ;) to mne na dvojke pri plnom aj travu na ceste ( skoro ako rusky gazik ) pri total zohriatom motore do 40L :p

p.s.: to ze ta predbehne TDI neznamena ze ti to netaha ako mozes vediet ze nie su chipnute, to potom jasna ze nestihas to su tie najsportovejsie auta na svete :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takdle se mi projevovala vaha vzduchu, ale stejne tak se mi projevovaly zatuhle lopatky na turbo avsak tomu predchazelo spadnuti do nouzoveho rezimu. Myslim ze jak pise houmr dle vagu zjistis co tomu chybi :)

Jinak pokud to bude vaha tak uz jsi ji mel asi nacnutou davno jelikoz pri plnem kotli dava 74KW TDI na petku 13,2-13-6 do valcu podle otacek. Po chipu je to cca o 1,5 litru vice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky moc, uz jsem objednany v servisu. Na kolik me cca vyjde nova vaha vzduchu?

Takdle se mi projevovala vaha vzduchu, ale stejne tak se mi projevovaly zatuhle lopatky na turbo avsak tomu predchazelo spadnuti do nouzoveho rezimu. Myslim ze jak pise houmr dle vagu zjistis co tomu chybi :)

Jinak pokud to bude vaha tak uz jsi ji mel asi nacnutou davno jelikoz pri plnem kotli dava 74KW TDI na petku 13,2-13-6 do valcu podle otacek. Po chipu je to cca o 1,5 litru vice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom prosim napis co to bolo a kolko to stalo, podobne znizenie vykonu citim aj ja

/turbo urcite zabera od 2000ot. ale od 1500ot je to slabe, predtym sa to pekne rozbiehalo aj do kopca/

dokonca teraz uz na 5ke musim v kopci podradiť, čo som nikdy nemusel/

neznaly spolujazdci tvrdia ze vykon to ma, ale ja to citim, ze uz to nie je co byvalo..

dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Tak v servise poivedali, za zacnu najprv s vymenou palivoveho filtra....

řeším teď obdobný problém...fábka mi už asi dva měsíce netáhne. Turbo zabírá cca od 2tis a neslyším žádnej rachot. Motor kouří až od vysokých táček, jinak skoro vůbec. Spotřebu mám ok, když auto nevytčím (což ani dost dobře nejde), jezdím klidn za 4,2-5l/100km (dle pc) ..Váha vzduchu dle mechanika OK, VAG nemá žádné chybové hlášky. Palivový fitr je vyměněný. A stejně do kopce abych podřazoval na 4 pokud mi klesnou otáčky nebo mám plný auto. A na rozjezd jako dřív musím počkat až po sešpnutí plynu cca do 3/4. Zajímavý taky je, že pokud v stojím s autem a prudce a krtce dupnu na plyn, skoro motor nevytočím. Ručička a otáčky se jen nepatr ně zvednou. K vytočení je potřeba mnohem mnohem delší a větší sšlápnutí ne "kdysi" příští týden jdu řešit dál. Pokud máte tip a nebo zkušenosti tak dejte vědět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové, můj problém je následující... Auto bylo znovu na VAG, při projížďce (tentokrát už s jiným mechanikem) zjištěna KO váha vzduchu. Ta ihne vyměněna a následně opět testováno VAG. Hodnoty ok, ale nástup turba není to co dřív. Možná příčina - malý podtlak z vývěvy. Tuším že se tomu říká tandemová pumpa nebo čerpadlo. Tohle a ještě turbo půjde při nejbližší příležitosti ještě na prozkoumání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové, můj problém je následující... Auto bylo znovu na VAG, při projížďce (tentokrát už s jiným mechanikem) zjištěna KO váha vzduchu. Ta ihne vyměněna a následně opět testováno VAG. Hodnoty ok, ale nástup turba není to co dřív. Možná příčina - malý podtlak z vývěvy. Tuším že se tomu říká tandemová pumpa nebo čerpadlo. Tohle a ještě turbo půjde při nejbližší příležitosti ještě na prozkoumání...

Jo to znám. ale V9š co zkus. Když jedeš,jde ti vypumpovat brzda? Vyhlídni si bezpečnej usek a rozjeĎ auto třeba na 120 a 4x,5x natvrdo rychle za sebou ( ale rychle) šlápni na brzdovej pedál. /Pokud se ti podaří ctakto vypumpovat podtlak v posilovače,tak máš s hájí tandemové čerpadlo nebo napojení do posilovače brzd. Pokud se ti to nepovede, tak může být špatná třeba jen podtlaková hadička.nebo ventil N75 (netěsný).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak palivovy filter vymeneny za BOSH, akasi mala hadicka od spodu motora bola vypadnuta

ale pomohlo to na vykone len velmi malo, klesla spotreba

tak ja mam presne tie iste priznaky ako JELDA.cz -do kompca sa ani nerozbieha, a nedymí vôbec

napr. 5rychlost 90km/h plny plyn tak po rovine okamzita spotreba len 6,8-7,5

napr. 5rychlost 120km/h plny plyn tak po rovine okamzita spotreba len 7,5-8,3l

napr. 4rychlost 90km/h plny plyn tak hore dlhym slabym stupanim vobec nezrychli a drzi sotva 85-90km/h

v prudkom stupani som rad, ze na 3ke udrzim 60km/h

subjektivne ak rychlo popustim plny plyn tak ako-by na sekundu potiahla rychlejsie aj okamzita spotreba skoci o +0,5l

test s tym zabrzdenim od mira xj v 120km/h som hned odskusal a vysledok je ze po 3-4 zošlapnuti posilovac nejde /pedal stvrdne/, mne

sa zda ze uz dlhsiu dobu ani pri prvom zosliapnuti sa posilovac nepricucne takou silou ako kedysi /ale menil som akurat vsetky 4 kotuce

+ oblozenie a myslel som ze to proste inac sadlo/

takze s toho prosim vypliva to vadné tandemové čerpadlo ????

Ďakujem za rady, lebo servis je bezradný......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dal jsem to nakonec do autorizovaného servisu, součástka 2500,- (váha vzduchu) + montáž. Táhne to teď zase jako dříve, je to opravdu znát:

130 km/h, 5 rychl.s, sešlápnutý plyn = 13,5 l/100km

60 km/h, 4 tychl.s, sešlápnutý plyn = 17,8 l/100km

Editováno: , autor: mopab2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny .

Jsem tu nový a hledal jsem to tady na fóru ale bohužel nenašel proto to dám sem . Máme fábii 1.9 Tdi PD 74 Kw . Od doby kdy byla zakoupena jsem začal pociťovat úbytek výkonu . Dal jsem to do značkového servisu ale tam řekli že je motor v pohodě a na nic nepřišli . Protože jsem to psychycky nevidržel rozhodl jsem se vyměnit váhu vzduchu . Výměna váhy vzduchu pomohla zas to jezdí jako střela ale problém je v tom že to začlo bíle kouřit a to před výměnou váhy nedělalo . :wallbash: Teď nevím jestli je to normální nebo jestli je v háji ještě něco jinýho . Díky všem za radu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

biely dym ti v zasade robia dve veci a to je voda ( chladiaca zmes ) alebo spalovanie oleja. skontroluj si olej ci ma normalnu farbu + expanzku ci je cista, ja by som to skor videl na zvysenu spotrebu oleja a tam uz zalezi v akom stave je turbo, majitelia TDI ta urcite zasvetia do tajov nebudem sa im miesat s tym nakolko nemam TDI a nebudem pisat vseobecne a podobne, maju viac skusenosti ja ti mozem poradit ohladom benzina ale ten nemas ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli se někdo setkal s podobným problémem. Mám Fábii 1.9TDI, najeto cca 140tis.km. U 100tis. vyměněny rozvody, pumpa, nedávno taky N75.

Od jisté doby pozoruju, že zátah motoru není tak velký, jako dříve a že mě ostatní TDIčka na dálnici směle dávají. Co jsem v chování motoru jako laik vypozoroval: Turbo funguje, je slyšet klasický pískot a má to i nástup výkonu, do otáček se dostává bez problémů. Problém je ale v tom, že plynový pedál od 2/3 dolu jakoby nereaguje (neroste výkon, ani se nezvýší aktuální spotřeba, motor je i při plném sešlápnutí relativně klidný). Poznám to taky podle toho, že dříve jsem měl na 5ku při 130Km/h a plně sešlápnutém pedálu plynu aktuální spotřebu okolo 11,5l, teď je to slabě nad 8l. Dá se takto celkem úsporně jezdit, ale není to ono a bojím se, aby se to nezhoršovalo.

Co to může být? Váha vzduchu? Zatuhnuté naklapění lopatek?

Díky

Zdarec, co jsem tak četl ten tvůj problém tak si myslím že máš jednuz ze dvou poruch:

1. prasklá hadice k turbu (to by to nehorázně kouřilo)

2. to spíš- ta regulace naklápěníé lopatek na turbu. Nech to vyčistit a budeš vidět..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

měl jsem:

- pomalá reakce sešlápnutého plynového pedálu

- snížení výkony

- spotřeba při 5stupni/130kmh 10-11.5l/100

Po výměně váhy vzduchu OK:

- okamžitá reakce plynu

- nárust výkonu

- spotřeba 5stupeň/130kmh 13.5l/100

Fabia 1.9TDi 74kw

Editováno: , autor: Daworis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

zdravim chlapy mam podobny problem, f 1.9 tdi mi vubec netahne, jezdim pomalu jen na 4ku pac petka mi to utahne az nad 130 km , do vetsiho kopce uz musim nekdy podradit na trojku. :-( mam najeto 108 tis. 2000 vyroba, rozvody vse meneno . v pondeli sem objednan na diagnostiku ve skodovce, doufam ze mi zjisti problem a ze nebude nekam zavazny :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak napsal Tom, tak na 99% ti odešla výha vzduchu - skus si jí s nějakým kamarádem co má stejnou motorizaci vyměnit a hnedka uvidíš ;) jináč ve škodovce dáš majlant za váhu i výměnu, přitom za pár minut je vyměněná a cena tady v sekci bazar je za novou origo Bosh váhu cca 1500,- (ve škodovce 2x tolik, zde ji prodává Jaster) PS: v sekci "návody" je i postup jak čistit váhu vzduchu, je tam i fotonávod kde ji najdeš, jak vymontíš a co udělat pro zajetí nové váhy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...