Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Ekkar_z_Bastlírny máš jistě pravdu, při startování je to v pohodě hned to chytne. Po startu se motor trochu třepe, než se motor trošičku zahřeje a potom už je to v pohodě. Zarazilo mě že ten motor před tím to vůbec nedělal, asi je každý kus jiný. Diky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  On to klidně jako nový dělat nemusel - jenže každý stroj se opotřebovává a taky zanáší provozními produkty - třeba máš v jednom válci přidřený vstřikovač nebo mírně "načnutou" svíci a ani o tom nevíš, jednoduše proto, že za tepla se to neprojevuje a za studena se ta ŘJ snaží co jí tranzistory stačí ten blbě fungující válec vykompenzovat. Teprve kdybys ten motor bezvadně vyglančil od sání až po výf.uck a osadil new filtr vzduchu i oleje, kroužky a ventily, nové a 100% funkční vstřikovače i svíce a dělalo by to dál bys mohl říkat, že to je způsobené něčím jiným. Kdybys neměl u motoru kilo elektroniky, auto by možná už dávno nejelo jak se patří a Ty bys už lezl po kolenách kolem auta nebo bys pod ním ležel, abys to vyčenichal a opravil. Takhle jen zaregistruješ to oklepání se motoru při startu, jako když se oklepává pes právě vylezlý z vody... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A divíš se, když už to není benzín, ale mišmaš všeho možnýho "bio" ? Já se těm motorům ani nedivím, že se klepou, jen si představ, jak by ses oklepal Ty, kdybys do frťana "slivovice" dostal ještě přikápnuto něčeho, co by mělo za úkol snížit Tvou závislost na alkoholu a předejít případným opičným a poopičným stavům (vše údajně, ale povinně ze zákona)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se začnu klepat po frtanu,když se tam zatoulala jedna mirabelka :palec2:

A proto žádnej benzín ani naftu z ruské ropy,natož olej.Už jsem to tady myslím psal,že to klepání si myslím dělá nějaká bublina v railu.Když ráno je zima a odpoledne horko,tak něco se tam vytvoří.Stačí párkrát zapnout klíček,aby čerpadlo to vyhnalo.U toyoty to mně dělalo,ale tam čerpadlo neběželo na "klíček".Ale vím jistě nic takovýho se nedělo před 4-5 lety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím jak Tobě - ale mně v Drobkovi nabíhá podávací pumpa v nádrži už v momentě, když ho buď odemknu, nebo když otevřu dveře u řidiče - nevzpomenu si teď úplně přesně - ale rozhodně nečeká až na klíček otočený do 1. polohy. A dokonce je o tom i zmínka v návodu - což mne na to právě upozornilo a čemuž se při obecně paranoidním přístupu ŠA k podávání informací uživateli dost divím...  :p:p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím jak Tobě - ale mně v Drobkovi nabíhá podávací pumpa v nádrži už v momentě, když ho buď odemknu, nebo když otevřu dveře u řidiče - nevzpomenu si teď úplně přesně - ale rozhodně nečeká až na klíček otočený do 1. polohy. A dokonce je o tom i zmínka v návodu - což mne na to právě upozornilo a čemuž se při obecně paranoidním přístupu ŠA k podávání informací uživateli dost divím...   :p  :p 

A dost dobře nechápu, jak chceš docílit  "žádného benzínu ni oleje z ruské ropy v automobilu svém", když jednoduše KAŽDÁ rafinérka tuhle surovinu míchá z nejrůznějších zdrojů a svoje produkty opět mixuje z jednotlivých složek, vyselektovaných frakční destilací - jejich čistota je definovaná právě tou frakční destilací - prostě pokud se destiluje, nejde dostat "jiný" isooktan nebo další složky automobilového benzínu z ropy, která vytekla ze země v Azerbajdžánu a jiný z ropy z Perského zálivu, a další z té, která byla vyloučená termodestilací z asfaltových písků z jižní Alberty. Odlišné bude jejich množství, získané z jednoho barelu ropy ruské a z barelu ropy egyptské nebo barelu ropy nigerijské - ale jejich chemické složení bude totožné, ať se do frakční kolony napumpuje ropa z kteréhokoliv konce zeměkoule. Tím je i daný fakt, že je absolutně a ganz putýnka úplně buřt, kterou ropu používá ta která rafinérka a u které značky pump nabereš - pokud producent samozřejmě dodržuje zákonné normy o kvalitě paliv. A jinak samozřejmě i německé, rakouské a další evropské rafinérky zpracovávají ruskou ropu - je lacinější než arabská nebo africká, takže by byli absolutní debilové a ekonomičtí sebevrazi, kdyby nepoužívali lacinější surovinu, pokud ji mají k dispozici.

A řeknu Ti jedno, Petrumře: abys nelil do auta "nic z ropy ze země píšící bukvicema", musel bys nakupovat palivo a maziva třeba v Kuvajtu nebo Saudské Arábii a ne u nás v Evropě, kamaráde - tady je to všecko tak dokonale promixovaný, že ruská ropa je snad ve všem   :p  :p :p :p  :p  :p :p  :p :p  :p  :p  :p !!!!! Anebo bys musel všecko mazat sádlem z prasete vychovanýho ve svým vlastním chlívku, olejem vylisovaným z řepky ze svého pole a místo benzínu používat špiritus, vydestilovaný z erteplí vypěstovaných na vlastním poli - a všecko si dělat sám, protože jakmile si to necháš "udělat u někoho", nemáš zaručeno, že ve svém petrochemickém zařízení nikdy nezpracovával žádnou "bukvicoidní ropu" a tudíž že stopami jejích složek nebude kontaminován i Tvůj milovaný auťáček... Už chápeš, že Tvá snaha je sice možná efektní, ale srovnatelná asi tak se snahou veganů nesežrat ani náhodou ani ten mikro-miniaturní kousíček živočišné bílkoviny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po delsi dobe jsem si precetl prispevky v teto sekci a malem jsem nabyl presvedceni, ze mam uplne jiny typ vozidla. :)

Jsem drive narozeny lol a tak si jizdu s meziplynem nedovedu predstavit. A ani nejde o to predstavit, spise jsem uz tak nauceny a delam to automaticky. Vzdy si to uvedomim, az kdyz vezu nekoho, kdo me na to upozorni. Musim vsak napsat, ze zadny problem ani sebemensi s podrazovanim nemam. Co se tyka vykonu, tak jsem maximalne spokojeny co tato 1.4 dovede. Az jsem nekolikrat sam s timto vykonem prekvapen a hadal bych, ze mam silnejsi. Nehulim ;) takze vim co pisi.

Mel jsem v zivote vice aut od vykonu 40kW az po 250kW. Takze skutecne mam co porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Misubaro, poslouchej, já o víkendu Drobka trochu protáhnul po I/35 (byli jsme nakupovat v Hr.Králové) a při 4000rpm na "čtyřku" proti kopečku u Ostřetína směrem do Vysokého Mýta (jak jsou tam nahoru 2 pruhy - stejně jako na Mohelničáku i Hřebečáku) mi šel docela hodně přes 90 - zhruba nějakých 105-110...      lol   

A momentální spotřeba indikovaná PP taky nebyla nic lidovýho - 11,5l/100km v ten moment...

To k tomu líčení vyjíždění Mohelničáku a Hřebečáku, co jsi sem věšel před časem. Jako ne že by Drobek ten kopeček nevzal - tahal fest, dvoulitrový kombík Megane (nízký, ne Scénic) neměl proti "rozvzteklený čtrnáctistovce"  šanci, dostal napráskáno jak malej kluk na chrchlu...

A k palivu - v nádrži šplouchalo v tu chvíli už jen po dně pár litrů BA95 naposledy tankovaného na Tank-ONO "U Kujebáka" za Vysokým Mýtem - tak jsem tam namířil znovu a nabral co se vešlo...

No a co se toho meziplynu a řazení bez synchronů týče - ani já nemám řidičák nějaké dva roky, naopak, zažil jsem jako řidič ještě i starou Octavii (Škoda 445) s řazením pod volantem - sice už jako totálně olítanou plečku koupenou za 1000 v hospodě (!!!), sice byla přepsaná na máti, ale byl jsem jedinej z rodiny, kdo s ní dokázal odjet od předchozího majitele ze dvora - on sám to neuměl, auto mu tam dovezli na podvalu, protože ani ti, co mu oktávku prodali s ní neuměli jet... Proto ji taky prodal, když nebyl schopný s ní jezdit - mucek, myslel si, že to je jako se stodvacítkou...  lol  Chudák oktávka, ta si musela užít svoje, přitom na tom dvoře ani nepotřebovala kabely, stačila klika a bafla na první cuknutí, maník čuměl jak tele na nový vrata co jsem to vytáhnul z kufru - ani nevěděl, že stačí odklopit vpředu značku a nastrčit kliku, kroutil nad tím hlavou ještě když jsem s ní vyjížděl ze vrat; když jsem v ní potom měnil olej, udělal jsem i výplach a to, co z ní vyteklo, tím se dalo málem asfaltovat... A jak byla za čerstvou olejovou náplň vděčná - zfleku jela o 100% líp než předtím. Nové svíce, vyčistit rozdělovač a karbec, vyměnit filtr vzduchu, seřídit spojku a brzdy, novou baterku... Ještě byla na tahací startér, těšil jsem se, že si ji dám kompletně "do pucu" - bylo by to vlastně moje první "vlastní" auto, jenže protože já pak musel narukovat na vojnu a nikdo jiný s ní od baráku neodjel, musela zase o dům dál, rodičovstvu vadila i odstavená před barákem - ale aspoň se dostala do dobrých rukou, další majitel s ní jezdil ještě nedávno - vyvařil si co se dalo, udělal GO na motoru, nalakoval... Prostě co se jeden v mládí naučí, to se jen tak nevykouří - a je to k užitku celý život...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... a při 4000rpm na "čtyřku" proti kopečku u Ostřetína směrem do Vysokého Mýta (jak jsou tam nahoru 2 pruhy - stejně jako na Mohelničáku i Hřebečáku) mi šel docela hodně přes 90 - zhruba nějakých 105-110...      lol   

A momentální spotřeba indikovaná PP taky nebyla nic lidovýho - 11,5l/100km v ten moment...

netočí to nějak moc? to se mi nezdá, že by na čtverku při 4tis. jel tak pomalu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to budu muset oprubovat někdy v klidu na dálnici - na té "pětatřicítce" se to nedá, i u toho Ostřetína jsem na palubovku jen juknul, protože to bylo zrovna v momentě, kdy jsem pískoval toho Megana - je tam moc zatáček a člověk aby pořád dával pozor, odkud na něj něco vyletí. Motor je BXW, auto podle TP je "typ 5J, varianta BBBXWX01, verze FM5". Jestli to má jinou variantu stálého převodu nebo co...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nevíte někdo jak se projevuje špatný benzín???

Mě to za studena hned nastartuje ale po chvilce se začne motor třepat hlavně kolem 1200ot, u vyšších otáček to není znát. Po zahřátí se už na volnoběh netřepe jen mírně při zvýšení otáček na 1200. Jízdní vlastnosti jsou normálni jen se mě zdá že se trochu snížil výkon. Z výfuku jde jde takový prskavý zvuk. Mám podezření na špatný benzín. :help: Tankuji stále u té stejné pumpy Olympie Brno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo nic? Vypustil jsem úplně benzín a natankoval jsem W-Power Racing a žádná změna tak beznínem to asi není. Co čidlo teploty, to nemůže být? Odpojil jsem čidlo teploty doufám že správné které je hned u motoru a změna nenastala žádná. Nevíte někdo co by se mělo dít když se to čidlo odpojí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jestli to divně prská do výfuku, může to být vada ventilu - podpálený nebo přihnutý, takže netěsní a do výfukového sběrného potrubí se dostává plný tlak z pracovního cyklu válce. Myslím, že k odhalení viníka by pomohlo změření kompresních tlaků - při nižších otáčkách takový "načnutý" válec buď úplně nepálí, nebo pálí nepravidelně. Když se ohřeje, občas se chytne a jede, jindy stávkuje dál. Bude to určitě vidět i na stavu svíček - jedna bude černá jak Mireček z Básníků, protože palivo se v jejím válci spaluje za menšího tlaku = vzniká víc sazí. Doporučuju co nejdřív, pokud možno včera bylo pozdě, zajet do servisu a nechat udělat ne VAG-diagnostiku, ale vyndat svíce a změřit kompresní tlaky. Tím zkušený nebo aspoň poučený člověk o spalování v motoru pozná 10x víc, než celým VAGem... Další možnost je vadná svíce - nepálí pod tlakem, ale má svod (stačí kousek karbonu uvízlého mezi elektrodami) a vyfukovaná špatně spálená směs dohořívá ve sběrném potrubí nebo v katu - to by se poznalo podle rozžhavených parohů a potrubí za nimi i při nízkém zatížení, ale tento stav by už měla zaznamenat i lambda a z ní i ŘJ.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za příspěvky. Byl jsem dnes v servisu a je to na 99% špatný vstřikovací tryska. Objednán jsem bohužel až na příští pondělí. Vstřikovací tryska dává víc paliva tak mě to bylo řečeno. Potom napíšu jak to dopadlo.

Editováno: , autor: Escrito
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 16V se mi nějak neklepe po nastartování a mám klidný chod, ale vůbec nepřipadá v úvahu, že bych přišlápl plyn a auto vyrazilo. Musí nějakou dobu pár vteřin probublat, pak rozjezd, ale ani tak nemohu po něm chtít prudkou akceleraci, pouze po zahřátí-rozdýchání. Jinak řečeno do zhasnutí modré kontrolky, to s plynovým podálem není žádná hitparáda. Už to vypadá tak,co jsem zjišťoval, že to tak má být, a musíme to zkousnout!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tohle jsem taky chtěl reklamovat, a dověděl jsem se, že je to NAPROGRAMOVANÁ FUNKCE ŘJ - údajně prý kvůli komfortu, aby auto necukalo při řazení, ale po opatrným rozhlídnutí na všecky světový strany mi mechanik prozradil, že to je nařízený kvůli ekologii, aby to nedávalo tolik emisí. Sere mě to jako máloco, protože "díky" tomuhle frikulínství a přizdisráčským přikyvování ekoteroristům se nám všem daleko víc kurví spojky a převodovky, protože jaxi taxi "nichts meziplyn"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já to rozdýchám, protože jsem to kupoval jako druhé vozidlo do rodiny, takže po tom nevyžaduju pochopitelně to co po TDI. Nicméně jsem byl trochu vyděšený, když jsem zjisti, že tomu motůrku po 10-ti vteřinách po nastartování nemůžu naložit, neb se to téměř zadusí :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...