Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

V žádným případě, psal jsem že Maxx je bez Fame a HVO je na uhlovodíkové bázi a tedy bez negativního vlivu na životnost nafty. U Optimal Diesel od Čepra kontroluju dodáky a tam je hodnota Fame 0 tedy jako dříve dovážená nafta z Čepra. Takže zásadně bez biosložky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě něco ode mě, dnes návštěva servisu díky tomu, že nějaký dobrák nutně potřeboval mého kulicha, který ležel na sedadle spolujezdce a neváhal kvůli němu rozflákat boční sklo...no nic, čekám až to opraví, tak si říkám že se svezu s O3 ... tedy varianta 1.6TDI DSG Elegance + pár příplatků. Rádio Swing ve skutečnosti nepůsobí tak divně jako na fotce, jinak černý interiér oproti béžovému je pocitově o třídu horší, i když materály jsou stejné. Zaměřil jsem se zejména na vnímání zadní nápravy ve srovnání s O2. Najeto cca 30km po různých typech silnic tady v okolí a resumé:

- čím lepší silnice a legálnější rychlost, tím méně je znát chudá náprava

- naopak, při (už lehkém) přitlačení na pilu a zejména na horším povrchu tvrdím, že víceprvek si s tím prostě poradí lépe

Testované auto při jízdě na okresce lehce až znatelně odskakovalo podle rychlosti. Mám přímé porovnání s O2, se kterou jsem to samé absolvoval vzápětí a bez jakýchkoli pochybností ta zadní náprava je znát. Samozřejmě je třeba říci, že to odskakování není nic co by vylekalo nebo dokonce bylo nebezpečené, ale prostě to tam je.

Jiná věc je fakt, že opravdu většina řidičů to neocení, nebo nevnímá, nebo si na to zvykne a nepřijde jim to divné. Na druhou stranu ten, kdo to vnímá, to bude negativně vnímat stále, každý den, což asi bude i můj případ. A pak si (asi) zvykne. Tak či tak hlášky, že 99% lidí to nepozná, jsou nesmysl. Poznat to musí každý, kdo vnímá chování auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel doby, kdy jsem jezdil s O1 jsou tak vzdálené, že to neumím porovnat. Jediné co můžu je srovnat s Fabii 1.2 TSI Monte Carlo mojí ženy, jenže to je úplně jiné auto, mnohem menší rozvor, hmotnost atd. Pokud ale přeci jen, tak chování podvozku O3 oproti F2 je o třídu lepší, Fabia odskakuje ještě víc. Ale jak říkám, to není úplně porovnatelné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náprava je věčným tématem, faktem ale je, že z ní mám obavy. Ať už se jedná o OIII, nebo o Rapida, který bude s největší pravděpodobností mým dalším vozítkem, oba vozy mi při "hrátkách" nemusí vyhovovat. Když jsem totiž denně x-hodin trávil na cestách a byl jsem například na Zlínsku, na prázdnějších cestách jsem si s autem (nejen) v zatáčkách docela hrál. Při ostřejších hrátkách bylo znát, že je zadní část OII na limitu, nikdy mě však nezklamala a vždy bez odskoků držela. Obávám se, že "hrátkám" už bude konec. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty woe, zase katastrofickej scenar. Nedelejte z komara velblouda a nestavte se do ridicu kvalit Fittipaldiho, kteří na kdejaky okresce privedou podvozek do uzkych.

Dneska vysel v AutoTIPu srovnavaci test OIII, GVII, A3 a Leon.

Vrele doporucuji precist.

Po kritice kvality zpracovani, kvality plastu nebo designu interieru ani pamatky, ba naopak.

OIII jako jedina mela zadni klikovou napravu.

Jediny, na co v testu nemecti (prevzato z AutoBILDu) novinari poukazali, je vetsi prenos hluku, jizdni vlastnosti OK.

V souvislosti s hlucnosti pak doporucuju pohled do tabulky namerenych hodnot - OIII patri v tomto kvartetu mezi ty tissi a to jak zvenku, tak v interieru. Tady je potreba jen objektivne dodat, ze vnitrni hluk nemusi byt zrovna intenzivni, ale muze byt charakterove neprijemny.

Nicmene na hysterii je casu jeste dost... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se té nápravy týče, toto není téma, o němž bych se chtěl hádat. Kdysi jsem sice jezdil auty s běžnou torzní příčkou, byla to ale jiná třída a navíc si těžko jízdní vlastnosti zapamatovat.

Octavii jsem měl již pouze s víceprvkem a s OIII jsem ještě nejel - proto nemohu soudit, jen bych spekuloval. Spíše jen sleduji poměr chvály a kritiky a obávám se těch scénářů s kritikou. Navzdory změně, která se mi nelíbí, rovněž nevnímám toto provedení nějak zvlášť dramaticky, myslím, že rozdíly budou patrné opravdu až v extrému na rozbitých silnicích. Ale co já vím. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne napravu nepoznal, vadi mi ale uz z principu, ze na nove verzi toho stejneho auta je obrovska kupa veci horsi nez na minule generaci pri zachovani prakticky totoznych cen. V podstate krome vzhledu, ktery je navic relativni, a par novych prvku vybavy, me nenapada nic, co by na O3 bylo lepsi nez na O2 a nutilo lidi k upgradu.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

resite nesmrtelnost CHROUSTA a to uplne zbytecne,.... je to debata fakt o nicem kazdej mel a bude mit svuj nazor ;)

takze uplne zbytecne ........ ja od patku do pondeli budu mit pujcenou OIII - 2.0 TDI CR 110 kw jen pro upresneni ;) tak vam napisu nejaky nazory ;) ale uz tedka mi je jasny ze nebude co psat protoze auto bude i tak s klikovkou dost stabilni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mike_k: K upgradu prece nema nic nikoho nutit.

Ma primet majitele OII az prijde cas a bude menit vuz, aby do mnoziny potencialnich kandidatu zahrnul i OIII.

A ze je klikova naprava OIII horsi nez multilink OII si vzal kde.

Je jednodussi, ale lehci a z pohledu servisnich nakladu mnohem priznivejsi.

Mozna prenasi vice hluku nebo vibraci nez multilink verze, ale pri testech jakysi novinar uvedl, ze klikova naprava je ve vsech ohledech porad lepsi nez multilink u OII.

BTW: Podle teto logiky jsem zvedavej, jak budu jezdit pristi pulrok s Rapidem - ten ma jeste starou napravu z OI/Roomsteru - to auto bude muset byt absolutne neovladatelny a do zatacky abych se radeji nepoustel vubec... lol

Pěkna kravina, co? :D:p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi to chce klid, zbytečná hysterie kolem nápravy. Chápu, že někdo bude bránit tohle prehistorický řešení až za hrob a nakonec proč ne - to řešení je samozřejmě plně funkční a nikde jsem nenapsal, že není. Zkuste si ale hned po sobě obě varianty a pak teprve přemýšlejte. Mimochodem, kdyby multilink byl ve všech ohledech horší než kliková náprava, jistě by to montovali do O2, focusu, golfu a samozřejmě mnoha dalších aut včetně nejlepších motorizací O3 a G7 - no, pan novinář byl zřejmě znalec.

Já si myslím, že kdo si to zkusí bezprostředně po sobě rozdíl pozná hlavně tam, kde je to nejvíc znát. Kdo to nechce poznat a jako mantru opakuje, že je vše v pořádku a tenhle cost cutting je vlastně lepší, ten to bude tvrdit vždy a lék na to neexistuje :)

Jedním dechem ale dodávám, že kliková náprava je plně funkční - jen je prostě horší než multilink.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je zajímavé čtení z Auto Bild o testech OIII a když to v kostce shrnu tak pokud by OIII měla u všech verzí zadní víceprvkovou nápravu, o stupeň hodnotnější čalounění tak můžou v Německu zavřít výrobu Passatu ( v říjnu stála výroba P. kvůli nadprodukci) a dále omezit výrobu Golfu. Prostě OIII by je trumfla a proto je zde vidět snaha koncernu Škodu trošku klepnout přes prsty, aby matce nepřerostla přes hlavu. Proto je tedy OIII taková jaká je.

http://www.autobild.de/artikel/vw-passat-skoda-octavia-test-3797771.html

http://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-iii-fahrbericht-3769076.html

http://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-vw-golf-vergleich-3767327.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mavericku

tak teď jsi tomu nasadil korunu, nikdo nikdy tady netvrdil, že auta vzadu s klik. nápravou jsou neovladatelný atd., tu kravinu - jsi řekl Ty /použil jsem Tvůj obrat/.

Uvědom si, že tady někteří z přispěvovatelů mají celkem slušné zkušenosti se všemi typy Octávií a také velké roční nájezdy

/sám mám s OI najeto 400tkm a s OII a OIIFL 250tkm/ a pár lidí tu prostě pozná rozdíl mezi klikou a multilinkem a nemusí to vůbec být o tom jezdit jako Fittipaldi.

Je to o pohodlí, menší hlučnosti, lepším pérování, kvalitnějším tlumení. Chování vozu s multilinkem v extrémních rychlostech či situacích vnímám jako bezpečnostní bonus.

Použiji Tvoji citaci: ale pri testech jakysi novinar uvedl, ze klikova naprava je ve vsech ohledech porad lepsi nez multilink u OII.

Ten novinář byl kdo? Jakou má průpravu a zkušenosti? Ty ho znáš osobně, že mu tak věříš?

V x jiných testech zase jezdci tvrdí pravý opak s tím, že do roka bude multilink určitě min. jako výbava na přání .

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Testy v Autotipu/Bildu bych nepřeceňoval, je to takový auto-bulvár.

2. Rozdíl mezi chováním zadních náprav poznáte nejlépe v zatáčkách s rozbitým povrchem a ani nemusíte jet příliš rychle. Vlečná náprava více odskakuje a někdy máte pocit, že se zadek auta trochu vlní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A srovnávat klikovou nápravu v Octě s její "prdelí" (převisem za nápravou = relativně velkou setrvačnou hmotou tvořenou velkým kufrem = posunutou dozadu) s tou samou nápravou v Roomu, kde zadní převis skoro absentuje a veškerá převážená zátěž je prakticky přímo nad nápravou je taky divoká "rovnice". Jo, kdyby existovala prodloužená verze Roomstera á la Logan, bylo by to srovnání daleko přesnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mojho nazoru vlecna naprava nebude obycajnemu soferovi vadit a nebude vediet porovnat v com sedi. Uciti to vsak na penazenke, kedy ho geometria nebude stat 50€ ale 30€ a pripadna vymena dielov bude tiez lacnejsia. Jedine ludia, co vedia na auto pritlacit to budu pozorovat. Podla mna dobry krok od skody.

Vykonne motorizacie ju budu mat a tam je vacsia pravdepodobnost agresivnej jazdy vodicom a zaroven sa predpoklada, ze ten vodic si kupil ten motor na to, aby ho vyuzival na plno, nie aby sa vozil do kauflandu na nakup.

Zbytocne tu niektori robite z komara somara.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z komara somara to veru nie je

je fakt ze OIII v tomto smere robi krok spat voci predchadzajucemu modelu .. co sa tyka zadnej napravy

o tom ze rozdiel nie je poznat to vobec nie je pravda najma pri prejazde nerovnosti resp robitych ciest. Komfort a presnost drzania stopy a krutenia karoserie ... u viacprvku je inde.

mna fakt pobavuje ako marketing robi divy .. a pomaly clovek nadobudne pocit ze klika je lepsia nez viceprvek ...

nuz setrenie na nakladoch sa prejavuje vselijako .. znizime technicku uroven ale psilime marketing .. :kol-27:

Editováno: , autor: LUKY-007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledních deset stránek tu čtu pořád o te blbé zadní nápravě. Nechcete toho už nechat. Až v tom bude někdo jezdit trochu déle a ne pár km tak ať napíše pocity. Tohle je o ničem. Každej tu mluví jinak a přitom v tom nikdo nemá najeto pořádnou dávku km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výborný je, jak někteří čtou něco, co tu vůbec není napsaný :) viz bicista ...

Pravda je, že jsem s tím jel cca 30km, ale na to, co jsem napsal, to stačilo. Je to horší řešení, tečka. Pořádná dávka kilometrů jenom změní vnímání v tom smyslu, že už o tom ani nebudu vědět a ano, to se pravděpodobně stane. To ale nic nemění na faktu, že je to krok zpět a je mi jedno, že jiní výrobci to používají také. Jejich marketing totiž zjistil, že většině lidí je to fuk a tudíž lze ušetřit. Legitimní výsledek, ale na meritu věci to opět nic nemění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petus: V tomto nemohu souhlasit. Nejvice si clovek udela nazor prave pri prvnim seznameni a z prvniho dojmu. To plati o cemkoliv, ne jen o te naprave, ktera me osobne zas az tak moc netrapi. Kdyz necim jezdis dele, tak si postupne zvyknes skoro na jakykoliv shit. Typicky priklad byl, kdyz jsem mel na tyden pujcenou ze servisu Fabii 1.2HTP. Prvni dojem byl, ze to absolutne nejede, nebrzdi a ze s tim nebudu schopen ten tyden jezdit. Na prvni krizovatce jsem zastavil asi 2 metry za semaforem. :) Druhy den uz to bylo docela v pohode a po tydnu uz jsem to bral jako normalni bezne auto na jezdeni do prace. Po navratu k memu autu se opet dostavil sok, tentokrat ale pozitivni. :) Zvyknout se da skoro na cokoliv, to ale neznamena, ze to je to dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem vlastnil Mondeo combi s nezávislým zavěšením zadní nápravy tak jízda byla přímo fantastická oproti O1 s klikovou nápravou. Je pravda že byl rozdíl v rozvoru, a pružinách ale hmotnost aut byla identická a to 1400 kg. Takže je smutný že koncepce nezávislého zavěšení u OIII byla z dikce koncernu povolná jen od vyššího výkonu, kde je to v dnešní době nutnost a povinnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...