Přejít na obsah

Zlé štarty - Fabia 1.4 MPi 44 kW, r.v. 2000


petercd

Doporučené příspěvky

Fabia 1.4 MPi 44 kW, r.v. 2000. Objavuje sa to sporadicky. Asi 1x pri 30 štartoch. Motor naskočí, ale len asi na 2 valce, ide veľmi nepravidelne a nakoniec zhasne, niekedy pomôže pridávanie plynu (ale je to trápenie a preto to radšej už nerobím). Na druhé alebo tretie naštartovanie väčšinou naskočí a potom je všetko OK. Ak nie tak pomáha štartovanie so zošliapnutým plynom (čo nie je bohviečo), vtedy naskočí vždy. Väčšinou je to pri studených štartoch. VAG - nič, kontrolky nesvietia. Bežne pokusy ako vyčistenie klapky, výmena sviečok, vzduchového filtra už bola vykonaná. V servise si s tým nevedia rady. Nechcem to riešiť spôsobom pokus - omyl - pokus ... Ak ste sa s týmto niekto stretol a viete čo s tým, vďaka ak mi poradíte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivový filter som nemenil (je možné, že je tam pôvodný - 80 000 km !?). Skôr som si myslel, že to bude niečo od elektriky, RJ, snimače, vstreky ..., ale je možné, že je to palivový filter - to by bola tá lepšia možnosť. Možno to súvisí aj s tým, že teraz sa mi dva krát stalo, že motor začal isť nepravidelne (tipujem na 3 valce) po tom, ako som šiel z kopca, zaradená rýchlosť, brzdiac motorom, otáčky cca 1200-1300 a po vytlačeni spojky (pri vyradení rýchlosti) pokles otáčok a vynechávanie 1 valca, nepravidelný chod - po zošliapnutí plynu sa potom motor chytil. Auto by malo fungovať tak, že pri brzdení motorom vraj RJ odstaví prívod benzínu. A ak je zanesený pal. filter, tak potom nemusí stíhať s dodávkou benzínu, keď je to opäť potrebné. Ale či to je tak, netuším.

Vďaka za radu, pozriem sa aj na ten filter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivový filter som nemenil (je možné, že je tam pôvodný - 80 000 km !?). Skôr som si myslel, že to bude niečo od elektriky, RJ, snimače, vstreky ..., ale je možné, že je to palivový filter - to by bola tá lepšia možnosť. Možno to súvisí aj s tým, že teraz sa mi dva krát stalo, že motor začal isť nepravidelne (tipujem na 3 valce) po tom, ako som šiel z kopca, zaradená rýchlosť, brzdiac motorom, otáčky cca 1200-1300 a po vytlačeni spojky (pri vyradení rýchlosti) pokles otáčok a vynechávanie 1 valca, nepravidelný chod - po zošliapnutí plynu sa potom motor chytil. Auto by malo fungovať tak, že pri brzdení motorom vraj RJ odstaví prívod benzínu. A ak je zanesený pal. filter, tak potom nemusí stíhať s dodávkou benzínu, keď je to opäť potrebné. Ale či to je tak, netuším.

Vďaka za radu, pozriem sa aj na ten filter.

:aggressive: Zdravím, teď jsem přijel ze servisu, měnili mi čidlo teploty, palivový filtr a za týden tam jdu pro nové těsnění pod hlavou, stejné problémy po 86000km jako máte vy. To těsnění ještě není úplně, ale zkušenost je taková, že mě nedoporučili odjet po dálnici v Rakousku na dovolenou. Mohl bych prý tam zůstat. Pozná se to podle toho, že hadice sání při chodu motoru je tvrdá, natlakovaná, musí být měkká. Takže cukání motoru, dušení a pod. dělá cca 7000.- Kč. Není to moc, ale potěší.. Fabia 1,4 MPi, r.v.12/2000, 86000km. Jinak cukání odstraněno, na VAGu sporadické chyby zátěže motoru a bohatá směs teď - OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

:aggressive: Zdravím, teď jsem přijel ze servisu, měnili mi čidlo teploty, palivový filtr a za týden tam jdu pro nové těsnění pod hlavou, stejné problémy po 86000km jako máte vy. To těsnění ještě není úplně, ale zkušenost je taková, že mě nedoporučili odjet po dálnici v Rakousku na dovolenou. Mohl bych prý tam zůstat. Pozná se to podle toho, že hadice sání při chodu motoru je tvrdá, natlakovaná, musí být měkká. Takže cukání motoru, dušení a pod. dělá cca 7000.- Kč. Není to moc, ale potěší.. Fabia 1,4 MPi, r.v.12/2000, 86000km. Jinak cukání odstraněno, na VAGu sporadické chyby zátěže motoru a bohatá směs teď - OK

Zdarec,

no, zrovna dneska ráno to šlo též špatně startovat. Asi před dvěma měsíci jsem čistil škrtící klapku, měnil palivový a vzduchový filtr. Od kolísání otáček byl na nějakou chvíli pokoj až do dnešního rána, kdy auto nešlo vůbec nastartovat. Až tak na popáté, kdy jsem měl nohu na plynu. To pak vylítli otáčky do nějakých šesti tisíc....uf, vyhnalo to všechny pavouky, nejen z auta, ale i z garáže :-)))

Startovat jde špatně opravdu jen ráno, a to v mém dnesním případě, kdy auto stálo asi tak týden v garáži. Jinak když jezdím ob den, tak se nic takového nepřihodí.

Ohledně výměny těsnění pod hlavou, tak je pravda, že při mé poslední návštěvě v servisu mi řekli, že by to těsnění chtělo vyměnit. Ale věřte jim, oni toho leckdy nakukají....

Je to po výměně těsnění lepší? Abych tedy do toho šel rovnou také.... Bo svíčky a baterka je v cajku. VAG diagnostiku nemám.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, taky mam problemy se starty. Jezdim na LPG, takze na benzin pokazde startuju a jedu nez se zahreje motor. Motor spatne startuje tak 2 ze 3 startu. Nekdy chytne na prvni kopnuti ale posledni dobou musim tak 2x dlouze tocit a treba az na treti pokus to chytne. A kdyz treba chytne napoprve, tak v casto hned chcipne a potom zase musim 2x dlouze tocit. Pridani plynu nebo jeho drzeni na podlaze moc nepomaha. Dela to u studeneho i tepleho motoru...u tepleho snad jeste vice. Kdyz uz nastartuje tak na benzin i LPG dobre drzi otacky, napr. pri dojizdeni ke krizovatce po vyrazeni otacky opet drzi a nekolisaji vic, nez je u MPI normalni. Zkousel jsem i pred vypnutim motoru prepnout zpet na benzin a dojet kousek na parkovisti a az potom vypnout motor-nepomuze. Mam zrovna po vymene tesneni pod hlavou, nadobky chlad. kapaliny, vyfuku (vlnovec a koncovy dil), rozvodu, a nechal jsem si udelat vypinani vstrikovani na vypinac (ten je ale zapnuty :-) ) a uhlu naotceni kol. Mam takovy pocit, ze se to objevilo po tom, co jsem vyjel nadrz do nuly (musel jsem blbec startovat nasilim na LPG :-( )

VAG nehlasi zadne chyby ani kontrolky nesviti...

Jedna se o 1.4 MPI 50kW AQW EURO 4 101.000km

(Nezakladal jsem nove tema, tak doufam, ze mi tu nekdo poradi ;-) )

Dekuju mockrat za kazdou radu!!!

Editováno: , autor: Manek88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přikláním na kontrolu vstřiků (odpor na konektoru vstřiku 14-20ohm). Vyndat ze sání a kouknout jestli neprosakují - musí být suché + rovnou dát nové těsnící o-kroužky-gumičky a to vrchní i spodní.

Popřípadě svíčky, teplotní čidlo, filtry, kontrola snímače tlaku nasávaného vzduchu, kontrola netěsnosti (falešný vzduch), kontrola kompresního tlaku ve válcích...

VAG diagnostikou určitě zkontrolovat měřené hodnoty podle DP.

LPG moc neznám, ale nemůže někde utíkat v malém množství do systému a tím přebohacovat starty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diky, ale ohledne toho pal.filtru jsem ted procital jedno cele vlakno a pry se ma menit az po 60tis km...nekteri to meni i jednou rocne, ale ja, jelikoz jezdim na LPG, tak jen prvni rok (2001) bylo najeto cca 15000km a potom uz jen starty a rozjezdy na benzin... Je mozne, ze to vyjeti nadrze komplet zasralo filtr? Stalo se to poprve, jinak jsem nikdy na suchu neskoncil.

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...