Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Koupil jsem 2009 1.4TSI octu, najeto kolem 50tkm, po pul roce a cca 10tkm najezdu vse ok. Motor super. Pokud bych v budoucnu měnil, tak za benzínový šestiválec ;-).

Což bude problém, atmosférické benzínové víceválce jsou bohužel na ústupu :( Aspoň teda u Škody.

Mě by se hodně líbil Sup 3.6 V6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to kura - 1,4 TSI ve verzi 103 kW je podle toho, co jsem kdy přečetl vůbec nejrizikovější z pohledu "řeťazu"...já, ač benziňák bych právě a jedině u tady tohoto provedení váhal a to tak že moc dlouho a nakonec bych jej asi nekoupil. Právě a jenom z důvodu spolehlivosti. Ale je to jen můj "načtený" názor, za kterým si sice stojím, ale upálit se nenechám. Já mám totiž obavu, že "hardware" je stejný jako u 90 kW a jde pouze o "softwarové" řešení na rozdíl od 118 kW, kde už jde i o hardware. Zkusím Etku ale nevím, jestli tam něco vyčumím :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

103 kW už má navíc ještě kompresor, který tlačí v nízkých otáčkách (do otáček motoru 2400 min-1 je kompresor plnění trvale připojen, do otáček motoru 3500 min-1 je kompresor připojován v závislosti na potřebě, např. při prudké akceleraci z konstatní rychlosti v tomto rozsahu otáček).
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což bude problém, atmosférické benzínové víceválce jsou bohužel na ústupu :( Aspoň teda u Škody.

Mě by se hodně líbil Sup 3.6 V6.

Takový motor spíše ne od koncernu. BMW (130i, 330i), nebo třeba i čtyřválec od Hondy 2.4 i-VTEC, zajímavě vypadají i nové zážehové motory od Mazdy.

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to kura - 1,4 TSI ve verzi 103 kW je podle toho, co jsem kdy přečetl vůbec nejrizikovější z pohledu "řeťazu"...já, ač benziňák bych právě a jedině u tady tohoto provedení váhal a to tak že moc dlouho a nakonec bych jej asi nekoupil. Právě a jenom z důvodu spolehlivosti. Ale je to jen můj "načtený" názor, za kterým si sice stojím, ale upálit se nenechám. Já mám totiž obavu, že "hardware" je stejný jako u 90 kW a jde pouze o "softwarové" řešení na rozdíl od 118 kW, kde už jde i o hardware. Zkusím Etku ale nevím, jestli tam něco vyčumím :-)

Já to mam prave taky vse vycteny.ale porad jeste doufam ze by to nemuselo byt tak horky.ale uz pokukuju ponecem vykonostne podobnym.ale nevim.je to zajimavej motor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak nám nastaly mrazy. Protože s autem jezdím první zimu, rád bych se zeptal, jak rychle se vám auto zahřeje na pomyslných 90 °C. Mě to trvá 10-12 km (garáž 3 °C) 12-15 km (venku -5 °C). Oproti původní OI to je skoro dvojnásobek. S tím souvisí topení, které není schopno auto na kratší trase vytopit. Pokud motor ohřeji na provozní teplotu, tak na volnoběch (nebo jízdě z delšího kopce) při spuštění topení na max. začne po chvíli teplota motoru klesat. až třeba k 70 °C. Je to vlastnost motoru nebo skutečná závada (termostat, teplotní čidlo)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na TSI jsem našel "lék" pro rychlejší nástup. Jak jsem jinde psal tak než oškrabu okna, resp schovám zakratí předního skla ho nechám klapat s topením na studeném vzduchu a výdech jen na okno. Pustí se tím klima a motor jede jako se zátěží a okna se nerosí po usednutí za volant. Po pár metrech to pustím normálně a i ta rafička stejně jako teplota uvnitř auta jde rychleji nahoru. A pro menší mrazivý průvan mám chladič asi ze 60ti % zakrytý gumokobercem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám maxidot, takže myslím teplotu vody. Mimochodem ručička vody začne stoupat už po 2-3 km a relativně rychle, ale asi díky topení, občas zase klesá (při nižší zátěži motoru). Je mi jasné, že má motor málo odpadního tepla (v létě se málo kdy spustí ventilátor na chladiči na druhý stupeň), ale že budu v zimě jezdit z nezahřátým motorem a interiérem při jízdách do 20 km mě tedy v létě nenapadlo. Měli by tam taky dávat PTC. Zřejmě testovací jezdci Škody jsou hodně otužilí :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau z Jeddah. Tady je třicet ale když jsem ve středu ráno nastartoval, netušil jsem že byl nějaký výrazný mráz v noci. Pustil jsem ofukování předního skla a za chvíli debilně zapnul stěrače. Rana-a už stíral jen pravý. Tak honem do servisu (ve čtvrtek jsem letěl) a naštěstí mi to opravili asi za pět minut. Prý sjel levý stěrač z nějakého tisícihranu (nebyl jsem u toho, nedíval jsem se). Co se týká topení tak klima podle návodu nefunguje do 2°C , pak už jo (Climatronic)-to "do" myslím odspodu :-). O topení netopení u tohoto motoru tady byla bohatá diskuze minulou zimu. No mně to teda netopí. Nebo takhle-netopí to tak, jak bych si představoval. Teď jsem si vzal na letiště rs tak žena jezdí 1,4 a to bude záhul :-) říkal jsem jí ať to nešetří, tak bude pokračovat v "prasečí zkoušce" ona. Zatím to furt drží (myslím motor), až je mi ho líto (někdy). No uvidíme, kam to dospěje. Mějte se všichni fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Takže teple jsem se oblékl a vyrazil na testovací jízdu BEZ zapnutého topení. Motor při -4 °C ohřátý na provozní teplotu po 7 km. teplota po celou dobu rostla a vůbec ručička teploměru neklesala ani při jízdě z kopce nebo na volnoběh.


No to je skvělé! Výkřik moderní techniky TSI a mrzneš jako ve Škodě 120... :disgust: Já to mám prakticky skoro pořád nastaveno na 22°C.

Ač jezdím v zimě málo a ne krátké trasy, tak jsem věděl, proč chci auto s výhřevem sedadel. :kol-34:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tvrdím, že za mrazu neběží kompresor. Jeho chod je závislý na mnoha parametech a jeden z nich je venkovní teplota. Např. pro OII je v manuálu minimální teplota +2°C (v učební pomůcce pro OI a Climatronic je to +3°). To, že ti svítí kontrolka A/C ještě přece neznamená, že je kompresor nutně v akci. Nebo jak tyto informace chápeš ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Publikováno 26. říjen 2012 - 22:24snapback.png

............................

problémy přetrvávají měněno 1x řetěz, 1x řetěz a napínák, 1x přestavovač, nahrán aktualizovaný SW, s ochlazením je slyšet z motoru klepání po cca 10 km, studenému motoru se evidentně nechce jet, po ohřátí motor trochu jede tak od 3000 tis. otáček - ten výkon se neustále posunuje do vyšších otáček v těch nižších auto momentálně už nejede. Stále si myslím , že ten problém s motorem je někde v oblasti turba atd., čekám na výzvu k přistavení vozu k odvozu a opravě v M.B.

....................................

Ahoj,

včera jsem vyzvednul mojí 1.4tsi ze 14 ti denního sanatoria v M.B.

Konečná diagnóza: motor byl těsně před KO a na záruku vyměněn za nový!

Ne všechno klepání , které slyšíme ze studeného motoru je způsobeno rozvody-napínákem ev. přestavovačem!

/Možná mám o fous citlivější ucho-20 let jsem se trochu kolem aut pohyboval :kol-28: /

Dnes jsem najel cca 200 km a zatím vše v pořádku.

Pokud se /po rozborce motoru/ dozvím příčínu - rád Vám ji sdělím.

/Zatím jen dohady , pokud se potvrdí nebudu v tom problému sám!!/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

dohady nebudu šířit, asi jsem tu poznámku neměl psát /nejedná se o rozvody , přestavovač , turbo/

Věřím tomu, že se příčinu dozvím... /a pak Vám ji sdělím/

Najeto mám teď přes 90000km a reklamováno cca od 45000km a ten problém se plíživě zhoršoval.

Auto vyrobeno 06/2010, do provozu konec 07/2010, servis vč. oleje po 30000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...