Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Jestli Vás to trochu uklidní, mám známého ve škodovce, mají tam náhradní vozidlo Octavii combi 1.4 TSi (2010) najeto cca 160tkm, mají ji tam od novotí, předtím to byla předváděčka,  jezdí v ní, kdo má ruky, nohy, prakticky každý den někdo jiný. Motor bez problému, všechno původní, longlife intervaly. Já nic neřeším, jezdím.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to zakřiknul,

dnes v pátek ve 130,5 tkm odešla vodní pumpa. Včera jsem přijel z Moravy -  cca 500 km a vše OK. Dnes ráno nastartuji a měl jsem pocit , že mi někdo přes noc namontoval ropu.

Rachtavý pazvuk šel z pravé strany motoru. Opatrně jsem dojel do servisu a za 1/2 hod. mi oznamují , že je pumpa kaput. Co mě "potěšilo" od technika byla hláška, že jsem zatím jediný kdo s takovouto poruchou dojel po ose - tzn., že se mi hned něco ve zvukovém projevu nezdálo a okamžitě to řešil.

Běžně jim tam  takto postižené octávky vozí na odtahu a oprava je prý často  nákladnější a rozsáhlejší.

Ta pumpa je poháněná tím proklatým řetězem??

Díl objednán, auto nechávám v servisu. Pokud bych chtěl odjet domů a v pond. ráno auto přistavit /tedy cca 30 km/ musel bych jim podepsat reverz , něco jako v  nemocnici /upozorňovali mě, že již nedojedu atd/. Totální kolaps pumpy je prý otázka stovek metrů.

Zároveň objednávám výměnu zadních kotoučů a desek.

Ne , že bych je ojel - na destičkách je slabší půlka, ale kotouče mi totálně shnily. Jezdím hodně po dálnicích a brzdy mi vždy vydrží hodně .

Jaké máte Vy zkušenosti s životností  vod. pumpy na oct. II 1.4 tsi???????????? 

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky,

tak ten co nezastaví a pokračuje:  nedobíjí , nechladí, klimu vynechám a nejdříve motor trochu povaří a následně zapeče .

Vše při  předpokladu , že dotyčný ignoruje  výstražné poblikávání z palubky, jede dál a hledá třeba jen na dálnici výjezd k pumpě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toť otázka, slyšel jsi správně, ono stačí sledovat ručičku teploměru - ta je na 90°C přilepená. Je tam určitý interval teplot, při kterých to ukazuje stále stejně = 90°C. Kolik to přesně je nevím, ale někde na foru to tady je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S kontrolkou alternatoru mas pravdu, ta se rozsviti okamzite. Jen aby nedobijeni kazdy vyhodnotil jako zavazny problem. Prece jen se bez altiku daji ujet jeste nejake desitky km.

Pokud se ale teplota bere z hlavy, tak si myslim, ze budiky urcite upozorni vcas. (Vcas ve smyslu, ze je treba okamzite zastavit, ne jet jeste 5 km na pumpu.)

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem měl "tu čest" poznat 2x kontrolku naštěstí za cca 20 let sedlání všemožných máslostrojů od traktorů, přes osobáky až ke kamionu, ale VŽDY je po rozsvícení kontrolky nutné otevřít(u osobáků a s motorem vepředu) tu plechovou věc vepředu, kterou spousta lidí zná jen díky tomu, že z ní při dešti lítají "nesmyslně ty blbé" kapky vody na sklo. Potom, co se ujistím, že je řemen na svém místě, tak pokračuji relativně v klidu dál do nejbližšího servisu na pořešení , resp. zjištění příčiny. Přítomnost řemenu je jakoustakous zárukou, že by se do vymlácení baterky nemělo nic stát a jak baterka vyplýtvá svou energii, tak motor stejně zhasne. Doplním pro neznalé starších vozidel. Jsou i vyjímky techniky, kdy já ještě používám vyložené veterány- u mne hasičská Avia A30, tak tam to jede do skonání světa a odstavování čerpadla je čistě mechanika a na altík se nehraje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Pánové, chtěl jsem se Vás zeptat, jestli také nepozorujete to, co já. Moje Octa 1.4 TSI 90kW 2009 70tis km vydává již delší dobu zajímavý zvuk.

 

Kromě občasného zachrastění (studený start - jen cca 3-4 do roka!) se na studený motor ozývá takové drnčení. Nejvíce je to patrné, když je motor studený. Když se opravdu pořádně ohřeje, je to patrné znatelně méně. Zajímavé je, že drnčení zmizí, pokud se elektronicky odpojí vstřikování (setrvačná jízda se zařazeným rychlostním stupněm - na PP aktuální spotřeba 0l/100km) a to i na studený motor. Drnčení je slyšet do kabiny, ale ne nějak zásadně, přehluší ho radio na minimální hlasitost. Nicméně je to divný zvuk, který ovšem pozoruji asi celou dobu co autem jezdím. Zdá se mi ale, že se to časem zhoršuje.

 

Co se týče toho chrastění, objevuje se více před výměnou oleje (5W40 Castrol Magnatec). Měním jednou ročně, ujedu kolem 15 000km za rok. Z toho bych selským rozumem vydedukoval, že jak se olej časem zasírá, hydraulický napínák má s dopnutím větší problémy. Ale to jen hádám.

 

Pozorujete to drnčení také? Jde to od někud z motoru, možná od svodů, možná od toho filtru/tlumiče? co je na výfuku těsně za motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...