Přejít na obsah

Tažné zařízení


Martin 3500

Doporučené příspěvky

tak panove jiz to mam davno vyreseno .-)..........opet sem vsadil na klasiku a dodavatel sebo nezklamal ...timto dekuji .-)))

popravde nevim co to je ...ale asi origo skoda a bajonet....hlavni je ze za to jde zaprahnout vozik ktery sviti .-)a o vic se nestaram.-))

kazdopadne vsem diky za rady.-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím všechny,

nevíte někdo jestli tažné na Fabia sedan se dá namotrovat na Fabia combi. Kamarád měl

sedana a zůstalo mu v garáži tažné a prodá mi ho za dobrou cenu, tak se chci zeptat, jestli

by to šlo namontovat na moji Fabii Combi.

Díky za odpovědi. :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Může mi někdo poradit jaký závěs na fábii je lepší? Ten skrz nebo pod nárazník. A co ceny? Ve škodovce si za to nestydí říct 6.000,-Kč.

Mám "český" bajonet - krabička pod nárazníkem není skoro poznat.. cena i s montáží 4 000kč :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sedan a combi mají tažné stejné. Hlavně až ho budeš kupovat, tak ať ti k tomu dá typový list, bez něj tažné nezapíšeš do techničáku.

A co mám dělat, když ten typový list nebude mít. Dá se s tím něco dělat?

Jinak dík za info :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, musíš si od výrobce sehnat nový typový list, bez něj to oficiálně prostě nezapíšeš do techničáku. Pokud kupoval tažné dodatečně, tak by ho měl mít, dává se k tažnému, pokud ale měl tažné už rovnou z továrny, tak se většinou nedával kupujícímu, pouze dostal návod k použití. To je asi největší problém s tažnýma, dají se koupit komplet i s elektrikou za tisícovku, ale nelze dát legálně do auta, to stojí ještě něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, musíš si od výrobce sehnat nový typový list, bez něj to oficiálně prostě nezapíšeš do techničáku. Pokud kupoval tažné dodatečně, tak by ho měl mít, dává se k tažnému, pokud ale měl tažné už rovnou z továrny, tak se většinou nedával kupujícímu, pouze dostal návod k použití. To je asi největší problém s tažnýma, dají se koupit komplet i s elektrikou za tisícovku, ale nelze dát legálně do auta, to stojí ještě něco.

Takže jsem zjišťoval, to tažné bylo na vozidle již od koupě, takže k tomu nic nedostal. Tak musím tedy jít do škody a požádat o

typový list u nich? To a si bude taky něco stát a vystaví mě ho vůbec?

Díky za odpověď

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Jo a závěs jsem dal nakonec ten natvrdo. Mylsím, že jsem se vešel do 3.000,- i s montáží. Závěs je CZ, někde z Náchoda myslím CVS nebo tak nějak. Rozhodl, jsem se pro něj po tom, co jsem viděl u tchána ten originál sundavací, ale na feldě. Po čase se v něm udělaly vůle a dělá to rachot při tažení vleku jako v traktoru. No třeba je to už dnes na fábii o něčem jiném.

Editováno: , autor: bajerka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě lepší je to tažný od škodovky pod nárazník. Koule je totiž přidělaná napevno, takže jí nemusíš vyndavat, jako u toho typu do nárazníku. Navíc tohle tažný vychází do 3000,- plus montáž, takže si myslím, že docela dobrá cena a pak je tu jistota, že montáž bude bez problémů a je u tažného i typový list, nutný k zapsání do TP... B)

to ze je koule pridelana napevno znamena ,ze je privarena?

Uz sa to tu spominalo myslim.

Pokial mam gulu na 2 sroby tak ju nemusim davat dole?Asi musim,ze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tažný musíš sundat pokud to jde bez použití nářadí.

Takže to co mám já na páku se zámkem sundávat musím.

Když tam máš šrouby tak tam sou samojistící matky (většinou) a nesundáváš ho. Bo bys nedodržel předepsanou sílu dotažení a po každým povolení bys musel dát nový matky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tažný musíš sundat pokud to jde bez použití nářadí.

Takže to co mám já na páku se zámkem sundávat musím.

Když tam máš šrouby tak tam sou samojistící matky (většinou) a nesundáváš ho. Bo bys nedodržel předepsanou sílu dotažení a po každým povolení bys musel dát nový matky.

Tak to je dobra sprava. :palec2:

Ja som si ho namontoval a pri tej prilezitosti som zavaril jednu matku, /gula je dost tazka a reku ak by to nahodou dakto nezobral do zberu/.

No a potom ma dakto nastrasil,ze vraj to treba pokazdy demontovat .Tak som tu matku zas musel ufiknut.

A uz mi to liazlo na nervy pokazdy to vytahovat, namontovat, a zas demontovat.Posledny mesiac asi 5krat.

Tak som rad,ze je to tak. :D

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je dobra sprava. :palec2:

Ja som si ho namontoval a pri tej prilezitosti som zavaril jednu matku, /gula je dost tazka a reku ak by to nahodou dakto nezobral do zberu/.

No a potom ma dakto nastrasil,ze vraj to treba pokazdy demontovat .Tak som tu matku zas musel ufiknut.

A uz mi to liazlo na nervy pokazdy to vytahovat, namontovat, a zas demontovat.Posledny mesiac asi 5krat.

Tak som rad,ze je to tak. :D

Pokud ty matky nemáš zajištěný neprojdeš na STK a v případě nehody to bude průser.

Takže buď konrta nebo ještě líp samojistící. Svar na šroubu z důvodu vyhřátí materiálu a poškození a bla bla bla je nepřípustný!! teda dřív bejvalo.

Takle se montovali koule na AVIE- deska s kouli na 3 až 4 šrouby a matky zavařit. Ale muselo se to předělat a šrouby dat nový-Oceláky Tvrdost 8,8 nebo ještě líp 10,9.

Normální šroub tvrdost 5,5-5,6 nesměl bejt. A ješte doporučovali jemnej závit.

Editováno: , autor: Luďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...