Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak často doléváte olej? Mám Octávii 1.9 TDi PD 2006 najeto asi 50000km, asi před měsícem jsem doléval půl litru oleje a dnes ráno jsem už ani nestartoval, pravděpodobně je tam nějaké čidlo, které zabrání nastartování, pokud tam není dostatečná hladina oleje, tudíž jsem opět musel dolít asi 0,5l. Je to normální? Má někdo stejný problém? Díky za rady.

každých cca 7-8tis km dolejvám 0,5l, než jsem překročil 100K km bylo to každých 5-6tis km

Já mám najeto 29 tis.km,auto jsem kupoval s najetými 16 tis.km a do této doby jsem doléval jednou cca 0,25l cca v 18 tis.km-signalizovaná nízká hladina čidlem a nedávno jsem doléval preventivně,jelikož se hladina blížila ke spodní risce,před cestou do Chorvatska cca 0,2l.

Ja mám takýto stav,ale musím povedať,že do 10000km som jazdil v priemere,tak do 3000ot a od 1500km,krátkodobo 4500ot a teraz ako bežná jazda s dieslom

post-12681-1219905253_thumb.jpg

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak často doléváte olej? Mám Octávii 1.9 TDi PD 2006 najeto asi 50000km, asi před měsícem jsem doléval půl litru oleje a dnes ráno jsem už ani nestartoval, pravděpodobně je tam nějaké čidlo, které zabrání nastartování, pokud tam není dostatečná hladina oleje, tudíž jsem opět musel dolít asi 0,5l. Je to normální? Má někdo stejný problém? Díky za rady.

Co vím ze zkušeností se služebními auty s motorem 1,9TDi PD tak skoro každé potřebuje mezi výměnama trochu oleje dolít (0,2-0,5l). Ten motor to trochu sežere. Kdežto u motorů 1,9TDi s common railem tohle neznám. To je taky jeden z důvodů, proč zase se vracejí ke common railu a od PD se upouští.

Ja síce neviem,aký je motor 1,9TDi CR,ale 1,6HDi s CR v 307 olej žerie a v kamarátovom 3r Sceniku c CR žral tiež

Upraveno od Nikita1

Dobry den.Kto mi vie poradit co to asi je ked diesel 1.9 TDI ma dlhy start? myslim obcas nastartuje hned a niekedy mu to trva aj raz tolko.A to dokonca aj v lete! !su to zhavice? mozno baterka? nemate skusenost??

Mám 2.0 TDI a dolévám méně než 0,5l oleje po 15tis. km, což pokládám za docela normální. Co jsem se ptal kolegů v práci jsou na tom stejně, např Toyota Avensis D-Cat, nebo Fiat Stilo 1,9CR atd.

1l jsem dolil a mám najeto 24 600km

nedolejvam olej, pouze menim jendou za dva roky za kompletne novej. Olej motor vubec nezere -> to co se tam nalije se za dva roky ve stejnem mnozstvi vylije :)

ty vole Marios, ty máš fakt zázračný auto... předpokládám, že ani voda do ostřikovačů ti neubývá, že? :kol-98:

Vie mi niekto poradiť? Mám OII 1,9TDI DSG. Ako novú som ju dal načipovať. Všetko funguje super, až nato, že pri 90tis. km začalo niečo pískať ako sirena na sanitke. Auto je ešte v záruke, tak som ho dal pozrieť v servise. Povedali, že to robí turbo. Dal som nové turbo, ale pískanie je stále rovnaké. Výkon je v poriadku, len to píska. Keď som aj nové turbo reklamoval, že píska, začali merať hodnoty. Prišli nato, že motor má chip, a prestali skúmať príčinu. Údajne sa im nezdá, že niekedy je v hadici k turbu, kde má byť pretlak, mne tam vraj niekedy vzniká podtlak, a to vraj môže byť dôvod na to pískanie. Čo mám vymeniť, aby to prestalo pískať? Dík

Mam takýto istý problém s pískaním, malo by to svišťať a nie pískať, lenže moja

1,9 TDI- DSG ma asi 190.000 km, je už odčipovana ale problém s pískaním ostal

Ja idem tiež skúsiť odstrániť chip a som zvedavý, čo sa stane. Možno ešte nejaký RG ventil by to mohol byť.

Tak mal by to byť typický zvuk turba,ktoré sa chystá do večných lovíšť a nepomôže tomu ani odstránenie chipu.

To isté si mysleli v servise a preto mi dali nové turbo, ale auto píska rovnako.

Že by bolo chytené aj nové turbo? :D

Zdravím všechny octavány:), na roomster foru jsem neměl na níže uvedené žádnou reakci, tak mě napadlo to dát sem, protože stejný motor je i v O2. Budete-li někdo něco vědět, jsem jedno velké ucho:)

Zdravím všechny, dnes, jak jsem otevřel motor, abych dolil kapalinu do ostřikovačů, tak jsem se zděsil, plastový kryt byl od oleje, tak jsem jej sdělal a zjistil, že olej jde od hadice, která jde vlevo od turba. Nevíte někdo, jestli to může být špatné turbo? Nebo spíše kam vede ta hadice?

V pondělí jdu totiž na první servisní prohlídku, tak ať tam ze mě neudělají blbce...najeto 16 000 km, 1.9TDi

Díky

post-6123-1221310263_thumb.jpg

post-6123-1221310287_thumb.jpg

post-6123-1221310343_thumb.jpg

, že olej jde od hadice, která jde vlevo od turba. Nevíte někdo, jestli to může být špatné turbo? Nebo spíše kam vede ta hadice?

Díky

Ta hadice vede od chladiče stlačeného vzduchu nahoru a dozadu k hrdlu sání.U hrdla sání je ventil zpětného vedení výfukových plynů a servomotor klaky sání.Dle mého-tam by olej být rozhodně neměl.Také bych řekl, že je to od nějaká netěsnost od ložisek turba.Rozhosně doporučuji konzultaci v servisu.

Ta hadice vede od chladiče stlačeného vzduchu nahoru a dozadu k hrdlu sání.U hrdla sání je ventil zpětného vedení výfukových plynů a servomotor klaky sání.Dle mého-tam by olej být rozhodně neměl.Také bych řekl, že je to od nějaká netěsnost od ložisek turba.Rozhosně doporučuji konzultaci v servisu.

O tom oleji si to právě myslím také, díky.

zdraviicko..vie mi nekdo poradit nejaky sportovy filter k tomuto motoru?neco co je vykonne a priblizuje sa cenou k seriovemu filtru?dakujem moc

KN, Green, nicméně podle mě sportovní vložka na tenhle motor nemá smysl a někdo mi tu kdysi psal, že by s tím mohla mít problém nějaká elektronika

Tak u Roomstera je tato hadice řešena jinak,tak je ten únik vidět hned na první pohled,protože u OII je ta hadice(trubka)vcelku bez tohoto spojení,ale ten olej takto protéká všude u 1.9TDI-PD....na tvym obrázku jsem zakreslil kde je to oblité u OII a ostatních modelů z motorem 1.9TDI-PD,ale tam to zakrývá kryt motoru tak to neni při prvním pohledu vidět,ale kdyby si sundal kryt u jakékoli OII 1.9TDI-PD,tak to samé tam uvidíš taky.......upřímně řečeno....neznám 1.9TDI-PD aby ten olej takto od turba nepronikal.....Vždy když mi měnily rozvoďák třeba ještě na Passatech nebo na OII a odpojily se ty spodní hadice od chladiče stlač.vzduchu,tak z nich ten olej vždy až kapal.........Vůbec bych to neřešil.......Dělá to fakt u každé 1.9TDI-PD i u starých dobrých klasik 1.9TDI...

Je to tak ani né rok mi právě kvůli tomuto samému volal známej co měl ani né půl roku starou OII 1.9TDI-PD...ze zvědavosti si totiž odcvaknul ten horní kryt motoru a když viděl jak má oblité ventil.víko od oleje tak se hned lekl že je problém.........Vysvětlil jsem mu to a i tak mu to nedalo a zajel s tim do Škodovky....tam mu auto stálo půl dne a pak mu jen řekli že DOTÁHNULI SPOJE a jinak je vše o.k. .....bylo prý vidět jak to má to místo omyté wapem.....no po dalších pár týdnech to měl zasrané od oleje opět......... ;)

post-12679-1221328655_thumb.jpg

jak se ten kryt odcvakne? už jsem to zkoušel, ale mám strach, že něco utrhnu

cize zbytocne ju tam davat?nebude to mat ziaden vplyv?aa preco prave elektronika?troska nechapem...keby s tym mal problem motor ako taky tak este beriem ale elektronika?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.