Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Je to tak, ale problém je asi v tom, že to právě každý neví. Já je teď párkrát viděl v ňákých obchoďácích s postavenou Q7, letákama a velkým nápisem"profesionální chiptuning" nebo něco podobnýho. A jak vidno, tak se tam s nima lidi vybavujou. Jednou jsem nevydržel a šel si rejpnout.

Editováno: , autor: ViktorMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit, že kdyby se mi zvýšil výkon motoru o 3kW, tak to ani nepoznám a nebudu tady psát jak jsem spokojenej. Nevím, jestli mluvíš z vlastní zkušenosti anebo na základě těch keců, co se válí po internetu. Já jen říkám, že zkušenost mám a když se na mě nalepí na dálnici nějakej chytrák s xenonama a vidí na zadku napsané černé TDI a myslí si, že čím víc na mě bude blikat tak tím rychleji mu uhnu, tak sešlápnu plyn a než to stejné udělá on, tak jsem o pěknejch pár metrů dál a řadím se vpravo, aby si mistr světa mohl v klidu projet.

Editováno: , autor: BirK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono je obecně známo, že čipem se spotřeba v průměru o 0,5l sníží....

Martingeff: Kde jsi to nechal čipovat? Já mám služební OI 1.9TDI 66kW čipovanou na 91kW a je to úplně jiné auto. Rád bych podobně nechal načipovat svoji 77kW OII. Tu OI mi dělali v abc....

Na jakem motoru to mas??? Uz jsme tu mel pasika co mel jeste starou pajeci jednotku kde se chipy paji ale v ABC to dokazali chipnout po kabelu.Je to az neuveritelne.. :feve: chudak zaplatil vpodstate za diagnostiku 10 000 plus novou vahu vzduchu.To byl onen chip,jen ta nova vaha Tu doplacel dalsimi 3000 tisici..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobře, jseš přesvědčenej, buď si, tvuj poslední příspěvek o tom, jak na tebe někdo bliká, protože vidí TDI a ty šlápneš a hrozně mu ujedeš mi stačí. to je přesně důvod, proč maj lidi jezdící ve slabých nafťákách tak debilní pověst.

třeba se tu najde víc lidí, co potvrdí, jaký jsou ABC šmejdi a jak jim lidí nalítávaj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až od 1800 výše? To je skoro hodně, ne?

Caute,

ja sice nie som expert ale motor drzim nad 1500ot a cital som nejaky clanok, ze TDI sa citi najlepsie pri 2000ot, samozrejme do kopca treba tocit viac(aj ked motor vladze). Na dovolenke v ITA som skusil motor na trojke tocit od 2000 do 2500 (teplota 30C, motor zahriaty) spotreba spadla na 3,7 litra co ma dost prekvapilo rovnako zvukovy prejav motara bol fajn hlavne ked motor nebol zatazeny (jazda v obci po rovinke). Myslim, ze mozes kludne tocit viac ale ked mas zhariaty motor. Potom po dlhej jazde treba pockat a nevypinat motor hned aby sa schladilo turbo.

No a tu je ten guide:

Octávia TDI

Zahřívání a provoz TDI motoru

Přeplňované vznětové motory (a obzvlášť TDi motory) jsou velice účinné a tudíž produkují méně tepla a zahřívají se pomaleji než srovnatelné zážehové motory. S TDíčkem provozní teploty na volnoběh nedosáhneme, takže nemá smysl startovat několik minut před odjezdem s cílem zahřát motor a vytopit interiér - to se nestane. Nejlepší je prostě nastartovat a jet.

Prvních pár minut je třeba jet citlivě, alespoň dokud se ukazatel teploty nedostane do rozsahu běžné teploty. Problém však může nastat pokud se se studeným motorem dostanete do dopravní zácpy. Nízké otáčky totiž TDi neprospívají a tím méně za studena. Občas se doporučuje pustit všechny dostupné elektrické spotřebiče (vyhřívání skel, sedadel, světlomety, mlhovky...) aby se alespoň trochu zvětšila zátěž motoru.

Nedoporučuje se často nechávat TDi delší dobu běžet ve volnoběžných otáčkách - škodí to všem motorům a přeplňovaným vznětovým obzvlášť. Kromě toho, že tím ničeho nedocílíte (TDi se na volnoběh nezahřeje), škodíte ventilovému rozvodu (nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji), turbodmychadlu (platí zde to samé jako v předchozím případě) a těsněním v turbodmychadlu, které pro 100% funkci vyžadují zvýšený tlak.

V žádném případě byste neměli po delší jízdě na vyšších otáčky (např. při rychlé jízdě na dálnici) okamžitě vypnout motor, neboť to je právě častou příčinou zničení turbodmychadla. Doporučujeme proto postupně ochladit turbo jízdou nižší rychlostí (stačí pár kilometrů). Okamžité odstavení vozu a vypnutí motoru po dlouhé zátěži škodí turbodmychadlu, a to platí dvojnásob u 1.9 TDi 81kW / 110 koní, které je vybaveno turbodmychadlem Garett VNT15, jenže je chlazeno olejem a více se v důsledku variabilní geometrie lopatek zahřívá. Na druhou stranu poškození turbodmychadla se obvykle projeví až při velmi častém opakování nepříznivých faktorů.

Výkon a provozní náklady

Motorům TDi vyhovují otáčky kolem 2000rpm, turbo začíná (v případě VNT15) zabírat něco kolem 1500rpm a naplno "tlačí" kolem 2000rpm. Při normální jízdě je tedy optimální řadit přibližně při 2500rpm a otáčky udržovat mezi 1500 a 2000rpm. Říká se, že lidi kupují koně a jezdí na krouťák - což přesně vystihuje proč se s TDi tak dobře jezdí, nejde-li Vám o nekompromisní sportovní svezení. Solidní atmosferický benzínový dvoulitr bude mít něco kolem 100kW při nějakých 5500rpm a 180-190Nm při 4000rpm - při jízdě rychlostí 100km/h bude točit asi tak 2700rpm, vrchol točivého momentu je tedy nekonečně daleko a výkon při těchto otáčkách může být cca 60kW. TDi (podle modelu) má kolem 80kW @ 4000rpm a 300Nm @ 2000 rpm - při jízdě "stovkou" točí přibližně 2100 rpm a je tedy na vrcholu sil a pouhých 2000rpm od vrcholu výkonu, aktuální výkon při těchto otáčkách je asi 60kW - tedy přibližně stejně jako u zdánlivě výkonnějšího zážehového motoru, takže se s TDi snáze předjíždí a není třeba podřazovat před každým jen trochu strmějším kopcem. Zároveň u TDI motorů a obecně motorů vybavených turbodmychadlem je možné snadněji ještě zvýšit výkon prostřednictvím úpravy datové mapy řídící jednotky (chiptuning).

Nejsilnější stránkou TDi je spotřeba, která u TDi činí přibližně 65% spotřeby srovnatelného benzínového motoru, i když od nového roku se mírně zmenšilo rozmezí mezi cenou benzínu a nafty. Přesto stále náklady na palivo vychází jen o něco vyšší než poloviční. Údržba je však naopak o něco dražší než u benzínového motoru. Větší jsou nároky na kvalitu oleje, zato ušetříte na svíčkách. Vzduchový filtr se mění stejně často jako u zážehových motorů, palivový zhruba po 50.000km, což přináší oproti benzínu mírné až zanedbatelné prodražení. Jediný pravidelný výdaj je na výměnu rozvodového řemenu a napínací kladky, která by měla být provedena u Octavie každých 90.000km toto je NAPROSTO NEZBYTNÉ A NEVYHNUTELNÉ, v žádným případě se nesnažte tady šetřit. Co se týče neplánovaných výloh - těžko říct kdy budou a jaké. Snad jen poměrně často u TDi motorů kolem 80 000 km odchází čidlo hmotnosti vzduchu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim, že z toho děláte moc velkou vědu. jezděte dle vlastního pocitu

Jasně každej jezdí jak mu to vyhovuje, když jedu sám můžu na to šlapat a když jedu s rodinou jedu jako v bodové tísni.

Jinak souhlasím že otáčky motoru kolem 2000 - 2500 jsou optimální.

Já mám auto týden na špalkách a nejezdím vůbec, protože odborní mechanici ve Škodě si neví s odstraněním závady na motoru rady . . . :-((. Mám půjčené od manželky Renaulta Clio III 1,2 a to je opravdu psycho. Když je člověk zvyklej na oktávku a sedne do motokáry tak to je hrůza, ale do práce se nějak jezdit můsí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem si řikal, že bys to měl nějaký našláplý lol

Dívám se na fotku tvojí oktávky . . . máš jí moc pěknou.... já mám stejnou barvu (trochu náročné na čistotu), ale pořád lepší než černá ta vypadá suprově.

Až mně ji mechanici ze škodovky zpojízdní (snad dnes odpoledne) udělám pár fotek a dám je sem (pokud zjistím jak se to dělá) Vkládání je omezené kapacitou - mám foťák 7,2 mPixel a fotky mám o velikosti kolem 3,3MB tak nevím jak to sem protlačím.....:-((.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
ak mam pravdu povedat, ano cakam od toho nejaka koniky..nevravim ze ich bude vela a ze sa to prejavi na akceleracii alebo nebodaj na maximalke auta..ale niekedy aj malickost dokaze vylepsit vlastnosti auta.pritom o tom nemusis ani vediet..

HLAVNÉ VÝHODY ŠPORTOVÝCH FILTROV GREEN:

* Zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu auta až o 5%

* Zvýšenie "dýchania" vozidla až o 50%

* Zlepšenie filtrácie nasavacieho vzduchu až o 20%

* Zníženie spotreby paliva vozidla

* Kvalitnejšie spaľovanie s výsledkom nižších emisií

* Doživotná záruka a takmer neobmedzená životnosť filtrov

* Zníženie Vašich investovaných nákladov do automobilu

* Kladný príspevok pre našu ekológiu (recyklácia)

hrubo vyznacene body suu podla mna pravdivee.nevravim ze s tymi cislami co tam su napisane ale urcite na tom neco pravdy bude.. a prave pre ne chcem sportovy filter.keby som chcel zvysenie vykonu tak investujem do cipu.ale myslim ze poriedny cip je prd platny bez kvalitneho filtra.

U motorů s turbem je sportovní vzduchový filtr zbytečný, turbo má takový sací efekt, že neměněný a totálně ucpaný filtr klidně roztrhne a nasaje do sebe. A za další horší filtrovatelnost + ten olej jak se na něj má napatlat nesvědčí váze vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všetkých kúpil somG1 a asi 4000 km do servisky po 60.000 km, je síce na motori nálepka Castrol ale nie druh oleja, technik v škodovke mi povedal, že francuzi tam nedávali olej Longlife ale len olej s pevnými výmenami, ďalej som sa tu na fóre dočítal, že sa interval /alebo ako by som to nazval/ QG1 a QG0 dá nejako aktivovať, čo to vlastne znamená ? Ročne najzdím cca 12.000 km, aký olej tam mám teda dávať, je tu mnoho názorov ale nič konkrétne, chcel by som tam dať Mogul extrem 0W-30 alebo 40, alebo 5W-30 alebo 40 , stane sa niečo ked zmením olej? ďakujem za všetky podnetné rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • QG0 je pevný servisní interval 15 000 km / 1 rok, který nelze změnit (není instalováno čidlo opotřebení oleje)
  • QG1 je proměnlivý servisní interval 30 000km / 2 roky (auto si řekne samo kdy, může to být i dříve dle opotřebení oleje)
  • QG2 je pevný servisní interval 15 000 km / 1 rok

Pokud tedy máš instalované čidlo opotřebení oleje, je možné nastavit (servis, nebo někdo s VAGem) interval QG1 nebo QG2 při výměně za požadovaný typ oleje.

Při QG1 se nutně musí používat longlife olej, na 1.9 TDi je to specifikace VW 507.00

Při QG0 nebo QG2 lze pro motor 1.9 TDi použít olej se specifikací VW 505.01

Interval je napsaný v servisní knížce a určitě ho lze zjistit diagnostikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si dnes nechal nachipovat moji Octu 1,9 TDI 77 kw...... nevim kolik to má teď kw, ale je to nebe a dudy....fakt super a za 3000,-Kč paráda a to jsem to nechtěl nachipovat na max...prej pak už trpí spojka a další součástky. Určitě to má lepší průběh krouťáku než 2,0 TDI 103 kw......... Teď to jede!!! do kopce podálnici, kde jsem udělal předtim max 180 jsem po nachipování svištěl 215 km/h. Klucííííí CHIPUJTE

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si dnes nechal nachipovat moji Octu 1,9 TDI 77 kw...... nevim kolik to má teď kw, ale je to nebe a dudy....fakt super a za 3000,-Kč paráda a to jsem to nechtěl nachipovat na max...prej pak už trpí spojka a další součástky. Určitě to má lepší průběh krouťáku než 2,0 TDI 103 kw......... Teď to jede!!! do kopce podálnici, kde jsem udělal předtim max 180 jsem po nachipování svištěl 215 km/h. Klucííííí CHIPUJTE

Cena je přinejmenším podezřele nízká. Kdo ti to dělal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...