Březen 8, 201213 r Ty motory mají sice oba 81 kW, ale ten pro 4x2 jich dosáhne až při 4000 otáčkách, zatím co ten pro 4x4 už při 2700 otáčkách. Na tom obrázku jsou vidět rozdíly v průběhu křivek obou motorů.
Březen 8, 201213 r Jinak otázka zněla, jak se toho při stejném zdvihovém objemu dosahuje. Odpověď je, že programováním ŘJ motoru, např. různým časováním vstřiků, s čímž souvisí i odlišné tlakování railu, dávkováním paliva v závislosti na otáčkách, různým nastavením lopatek v turbu apod. Souvisí s tím ale např. i dimenzování mazací soustavy, protože díky vyšším pístním tlakům (při vyšším momentu na nízkých otáčkách) musí být kliky i ojnice více mazány.
Březen 8, 201213 r Pepa304: chceš tím říct, že 2.0TDI s Haldexem má jinou mazací soustavu než předokolka?
Březen 8, 201213 r Ano, pracuje s vyššími tlaky. Fyzicky se myslím neliší, ale je jinak nastavený regulační ventil. Výkonové varianty 100 a 125 se pak asi odlišují i jinak, ale neviděl jsem je zblízka.
Březen 8, 201213 r V podstatě by se teda dalo uvažovat tak, že výrobce spíš omezil kroutící moment u modelu s předním náhonem proto, že tato převodovka je limitována maximálním kroutícím momentem 250Nm, který může přenést? Tak logiku by to mělo.
Březen 10, 201213 r ano, je to tak. to ale neznamená, že by 4x4 jel lépe než 4x2, přesně naopak, jen díky tomu 6M se více řadí a pocitově se v nišších rychlostech řekněme do 100 rychleji vytáčí. otáčky na 5.st u 4x2 a 6.st u 4x4 jsou naprosto shodné. 4x4 váží o nezanedbatelných 110kg víc
Leden 15, 201510 r Máme tento motor taky v nové Yetině, 4x4, otec přesedlal z 1.9 TDi ALH, 2013, chtěl po 300k nový auto, tomu se to nedá moc rovnat, ale jak udržet velkou životnost motoru? Chci začít změnou servisního intervalu výmě ny oleje a zbavit ho longlife
Leden 16, 201510 r LL olej tam budeš musieť dať tak či tak ...akorát môžeš skrátiť interval výmeny oleja
Leden 28, 201510 r Tak jsem zvolil - MOBIL 1 ESP Formula 5W 30 budu měnit každých 15k od 30+ první 30k po 10k
Leden 28, 201510 r Můžeš lejt 5w40 Millera oil ee ma Löw saps pro dpf http://www.escape6.cz/motor-a-performance/provozni-kapaliny/motorove-oleje/Plne-synteticky-motorovy-olej-Millers-Oils-NANODRIVE---EE-LONGLIFE-5w40-5l-ID176536/ Upraveno Leden 28, 201510 r od kokta7
Září 2, 20169 r Zdravím, zkušenosti s motorem 2.0.81kw 4x4 Prvních 3-8000 km děsně líná mrcha. Předjíždění se nevyplatí ani s podřazením na III. rychlostní stupeň. Moje babička byla s vozíkem rychlejší. Spotřeba dálnice normální silnice dle natankování od března do června 6,3 - 6,2 dlouhodobě. Subjektivně na dálnici ze začátku spotřeba 7-7,5 l/100km mimo dálnici 6-6,8 dle palubního PC - asi dost lže. Teď cca 23000 najeto dokážu jet po dálnici 120-130 za 5,4-5,8 litru, jak kdy. Mimo dálnici a město i 4,6-4,8 Subjektivně motor živější a dá se i předjíždět. Není to žádný trhač asfaltu, ale jde to. Ale 4x4 je nenahraditelné. Občas 1-2x týdně jezdím lehčí terén kde se využije hlavně světlá výška vozu a občas 4x4. Ale občas znamená že nemusím shánět traktor :-) Pak tady ještě někdo psal o hučení brzd. Nic takového neslyším, je to absolutně tichá záležitost. Jinak se pohybuji po celé republice ale bydlím blízko Prahy, jestli chce někdo porovnat.
Září 2, 20169 r Ještě jsi v tom terénu neprorazil katalyzátor SCR? Jak je to v reálu - je to hodně pod auto?
Říjen 26, 20168 r Už jsem o tom hodně četl. Dávám na katalyzátor bacha a nesnažím se jezdit za každou cenu v terénu, kde bych si mohl sednout na břicho. Zatím (ťuk ťuk ťuk ) je to v pohodě. No ono terén je pro mne louka v kopcích kde se musím dostat k nějakému stožáru a dvoukolka na suchu má problém. Zrovna včera mokrá posečená louka s docela slušným sklonem na letních gumách a bez problémů.
Listopad 10, 20168 r V 2. 9. 2016 at 10:01, Fuzo napsal: Zdravím, zkušenosti s motorem 2.0.81kw 4x4 Prvních 3-8000 km děsně líná mrcha. Předjíždění se nevyplatí ani s podřazením na III. rychlostní stupeň. Moje babička byla s vozíkem rychlejší. Spotřeba dálnice normální silnice dle natankování od března do června 6,3 - 6,2 dlouhodobě. Subjektivně na dálnici ze začátku spotřeba 7-7,5 l/100km mimo dálnici 6-6,8 dle palubního PC - asi dost lže. Teď cca 23000 najeto dokážu jet po dálnici 120-130 za 5,4-5,8 litru, jak kdy. Mimo dálnici a město i 4,6-4,8 Subjektivně motor živější a dá se i předjíždět. Není to žádný trhač asfaltu, ale jde to. Ale 4x4 je nenahraditelné. Občas 1-2x týdně jezdím lehčí terén kde se využije hlavně světlá výška vozu a občas 4x4. Ale občas znamená že nemusím shánět traktor :-) Pak tady ještě někdo psal o hučení brzd. Nic takového neslyším, je to absolutně tichá záležitost. Jinak se pohybuji po celé republice ale bydlím blízko Prahy, jestli chce někdo porovnat. U tohoto motoru vše vyřeší úprava sw. Tyto motory mají vyloženě podražený sw, zkrácený omezovač, opravdu to nejede. Konkrétně...Fuzo, pokud jsi z Prahy, není problém přijet, a testnout. Platí však pochopitelně i pro ostatní osmdesátjedničkáře.
Březen 5, 20178 r Zdarec lidičky, chci si koupit Yetiho 2,0TDi 81kW a na netu jsem objevil pár vozů s najetými 200tisíci km a víc. Chtěl bych se tedy zeptat jakou životnost mají tyto motory??? Je mi jasné, že to záleží na zacházení, ale je k tomu serviska a snad je poctivě vedená. Už jsem se v tomto voze vedl a motor mi příjde dostatečně silný a s autem krásně hýbe.. Předem díky za každou reakci.. ;-)
Březen 6, 20178 r Motoru jako takového bych se asi snad tolik nebál, pokud byl servisovaný. Na objem má relativně malý výkon, není to extra vyhoněné. Spíš půjde o ostatní věci, zejména v jakém stavu je DPF filtr a pokud je to varianta se 4x4, jak je na tom Haldex a jak byl servisován
Březen 9, 20178 r V 5. 3. 2017 na 22:51, tomtesaru napsal: Zdarec lidičky, chci si koupit Yetiho 2,0TDi 81kW a na netu jsem objevil pár vozů s najetými 200tisíci km a víc. Chtěl bych se tedy zeptat jakou životnost mají tyto motory??? Je mi jasné, že to záleží na zacházení, ale je k tomu serviska a snad je poctivě vedená. Už jsem se v tomto voze vedl a motor mi příjde dostatečně silný a s autem krásně hýbe.. Předem díky za každou reakci.. ;-) 200 je krasne zajety motor,zvladne i trikrat tolik vse o udrzbe a servisu
Březen 11, 20178 r No, motor "snad" zvládne aj 3x tolik, ale vše ostatní budeš mět přinejmenším několikrát nové. Upraveno Březen 22, 20178 r od Fajerak
Březen 19, 20178 r DPF filtr je otázka. :-( Jinak motor byl pravidelně servisovaný ve Škodovce, byl jsem si tam ověřit servisní knížku a vše sedí. I o Haldex se starali, tak by to mohlo být v poho. ;-) Jen teď mně ještě láká dovoz z Německa, najeto taky cca 215tisíc. Komplet servisní historie ve Volkswagenu a je to ta silnější 103kW v plné výbavě. Tak nevím do čeho jít..
Duben 23, 20178 r Zdravím kolegové. Mám Yetíka, 2,0 TDI CR 81 kW od ledna 07. Mám na něm asi 6 000 km a chystám se na první výměnu oleje. Nechci s tím do servisu. Tam se chystám až ve 30 000. Moje dilem je s filtrem oleje. Je přístupný od spodu a je proti 1,9 PD obráceně. (víčko na klíč 32 se povoluje dolu) Mám obavu, že na mě po povolení filtru ještě něco vyteče. Možná, že tyhle motory jen odsávají z vrchu. Nemáte s tím někdo zkušenost? Pod vanou je textilní kryt a nerad bych ho hned "poblil" olejem. Předem dík za zkušenosti.
Duben 26, 20178 r Dostanu se k němu po odmontování spodního krytu motoru. Víčko se šroubuje směrem dolu. Měj sem Roomstra 1,9 PD a tam byl shora. Tady je to jinak. Zatím mě jeden mechanik radil, ať se do toho doma nepouštím. Prý po neodborné montáži rád rosí olej (právě pod tím obráceným víčkem). Tak nevím.
Duben 27, 20178 r Trochu mi uniká proč to ještě řešíš,máš známého mechanika-kup si svůj olej,(ten v servise je drahý)a koukej tomu mechošovi na ruce jat to dělá,(já to dělal také tak a od té doby si měním olej sám).No a do servisu jedu měnit olej jednou za 3roky a hlavne pro razítko.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.