Přejít na obsah

Závada? Klepání v motoru


Host Makyn20

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl jsem se zeptat mám Fabii II a když nechám auto den nebo 2 stát a pak ho nastartuju tak se ozve takové zacvakání z motoru. Dělá vám to taky? Když jsem byl v servise tak mi řekli že tam opadává olej z vahadýlek a že u HTP je to normální když auto stojí takhle dýl. Jinak když jezdím každej den tak to neudělá.

Editováno: , autor: Makyn20
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

V pohodě, v práci máme HTP a když dlouho stojí, tak tento jev taky pozoruju:) Dneska ráno jsem poprvé po třech dnech (stále teploty pod - 10, dneska ráno dokonce -20st.) startoval - no bylo to znát a taky docela zajímavý zvuk něco mezi bělorusem a fábii :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde byl prispevek Makyna20, ktery porusoval pravidlo 5 o citovani bezprostredne predesleho prispevku a jeste ke vsemu obsavoval navic pouze smajlik. Smazal sem ho a budu to tak delat i nadale bez vysvetleni. :aggressive:

DAVEJ SI NA TO POZOR. VAROVANI UZ MAS.

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mi volal známý ze servisu, prý se vymění rozvodovej řetěz a hydraulickej napínák a přestane to. Tak do toho půjdu, když je to zadarmo:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

TO Honza 29 - Mas pravdu v navodu je to opravdu napsano. Pro Fabia I facelift str. 100.

Cituji: Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnoszi motoru, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů

musí nejprve vytvořit tlak oleje. To je normální jev a není třeba se s tím znepokojovat.

Tak snad je to ono :D

P.S.: Jeste ze tohle forum existuje ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi vyměnili rozvodový řetěz a napínák řetězu a uvidíme až to vyzkouším dám vědět. Taky mi říkali, že je to normální ale jelikož tam mám známýho tak říkal, že tohle by mohlo pomoc tak to na záruku udělali ale toho oleje co tam blbci nalili a ještě mě na víku ventilů chybí 2 šrouby takže tam snima v pondělí zacvičím:-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedokazu si predstavit ze bych takto odvedl praci. To ze tam ty srouby nejsou toho si musi vsimnout dopr...e kazdy. Snad si to kontroluje ne? Nehlede na to ze mu musel zbyt par sroubu. Ten mechanik co to delal by potreboval pres drzku. Ja bych zacal jezdit jinam. Ne v pondeli ale uz zitra bych tam jel protoze delaji i v sobotu. A pekne jim :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi vyměnili rozvodový řetěz a napínák řetězu a uvidíme až to vyzkouším dám vědět. Taky mi říkali, že je to normální ale jelikož tam mám známýho tak říkal, že tohle by mohlo pomoc tak to na záruku udělali ale toho oleje co tam blbci nalili a ještě mě na víku ventilů chybí 2 šrouby takže tam snima v pondělí zacvičím:-D

To jsou teda pěkný vemena v tom servisu,asi bych tam udělal pořádný peklo. :aggressive: Člověk má nový auto,a hned to rozdrbou.Bohužel vše se musí po každým kontrolovat.Já taky když něco dělám tak dám šroubky do krabičky,a pak když to skládám,tak dávám pozor aby mě nic nezbylo,a pokud se tak stane,tak musím přijít na to kde co chybí a né se na to vykašlat a to ještě na místě,kde to jde vidět! :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nebojte se zítra tamjsem naa otvíračku a bude peklo. Dnes jsem přijel domů a smrděli mi přední brzdy ale je fakt že jsem to párkrát zašláp tak těd nevím jestli když měnili brzdovou kapalinu tam něco udělali že to dře nebo to bylo tím mým brždením prudkým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes vrátil ze servisu. Spousta keců, že tam ty 2 šrouby nemají bejt, tak jsem je donutil otevřít jinou kapotu asamozřejmě, že tam mají být. No a olej odpustili ale trvalo jim to hodinu a půl a to jsem řádil teda. Bylo tam pl centimetru nad max. Těd tam mám kousek pod max. Prý se domluví s vedoucím a ten půlitr co tam dali navíc mi prý zaplatěj, tak jsem mu rovnou řekl, že už tam ani nepáchnu, protože počítám, že když přijedu z garančky, tak je všechno OK a né to po nich ještě kontrolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové těd vám napíšu jak se správně měří olej. Jelikož nejsem spisovatel tak doufám, že to pochopíte:-) Včera po tom co mi odsáli olej, který tam byl navíc tak jsem přijel domů, postavil auto do garáže na 30, změřil si olej a bylo to kousek pod riskouMAX. Celou noc atuto stálo ráno jsem to zkusil t. zno vu a bylo tam cca 2mm nad MAX. Tak jsem zavolal do servisu seřval je a on, e to není možný, že na to sám kouakl včera a že se mi do oleje dostává benzín nebo voda, tak jsem tam jel znovu. Řekli mi, tak jsem jim řekl že je to blbost protože auto přes noc stálo takže tam nebyl žádný tlak a nic aby tam někde podcházela chladící kapalina nebo benzín od vstřík. Řekli mi ať to tam 3 dny nechám a že příjdou na závadu, tak jsem mu řekl že před garanční prohlídkou s olejem problém nebyl a po garančce to jecelý rozhašený a že jm to tam teda nechám ale ať mi na ty 3 dny půjčejí na jejich náklady náhradní vozidlo, to byl samozřejmě problé. Tak jsem si nechal zavolat vedoucího servisu(mj bývalí kolega) ten auto hned vzal na servis i se mnou a začali jsme to řešit. Těd příjde hlavní část. škodovka vydala nové TPI nebo jak se tý směrnici říká, prými ji pošle tak ji sem dám, je to k měření hladiny oleje u HTP. Motor musí být ohřátý na provozní teplotu, 2 minuty se nechá olej opadnou. Na olejové měrce nahoře je taková těsnící gumičku ta se musí sundat a až pak měřit hladinu olej. Protože při zasunutí cca 1cm tato gumička vytváří podtlak a zkresluje míru oleje ve vaně. Tudíž technik udělal chybu v tom že jí nesundal a měřil to i sní a tím pádem pořád dolejval a dolejval aby tam bylo tak akorát.Proto mě to pak ukazovalo po příjezdu dom tak akorát protože jsem si tam také vytvořil takovýhle podtlak a když jsem ráno přišl tak ten podtlak se již srovnal a ukazovalo to správnou míru oleje která byla nad maximem. Jejich vedoucí tam rteda tu měrku dal bez tý gumičky a zjistil, že tam je 3mm nad maximem, tak je tam všechny zjebal na hromádku a dal mi litr oleje zdarma za ten co musel odsát. rozně se mi omlouval, tak jsem mu říkal že jde jenom o princip kolika lidem to takhle udělali a ty i těd v klidu ničí katalyzátor. ještě jsempro jistotu zavolal na technickou podporu škodovky, tak mi tam řekli, že to zjistí jestli se ta gumička má sundávat a zavolají mi ale v servise mi ten vedoucí(můj dobrý známý) říkal že je to tak a že mi pošle to tpi i na email. Takže při měření skutečné míry oleje v motoru se musi měřit bez těsnící gumičky aby nevznikal žádný podtlak, který zkresluje měření. Taky je docela dobrý, že v návodu to taky mohli napsat. Doufám, že to jealespoň trochu srozumitelné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

srozumitelny to je. a neuveritelny taky. Masakr. Pokud to dobre chapu, tak tim, ze zastrcim tu merku(s tesnici gumickou), tak "vtlacim" trochu vzduchu do motoru a tedy klesne hladina oleje, resp. se natlaci jinam a merka pak ukaze trosku min. Takze se asi nejedna o podtlak, ale pretlak, to je vlastne jedno. Jen se divim, ze to muze mit tak velkej vliv.

Kazdopadne navod: ohrat auto, nechat par minut stat na rovine, vrazit merku a kdyz je mezi spodni ryskou a pulkou, tak je to ok. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak těd mi volali ze škodovky, protože jsem vznesl dotaz ohledně tohohle problému a nějaký jejich specialista z technické podpory mi tuto informaci potvrdil. Tak jsem se ho ptal proč o tom není ani slovo v návodu a on mi řekl, že je to poměrně čerstvá informace a předpis a že v návodech to ještě není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já vyndám měrku,otřu měrku dám tam měrku a vyndám měrku podívám se na rysky,na nějakou gumičku se nedívám,když tu měrku vyndáš,tak zaučinkují spojené nádoby.Kdybych vyndával tu gumičku,tak na 100% by spadla mezi katalizátor :palec2: a potom by nebyla gumička. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-D co myslíš spojenejma nádobama? já jsem taky takhle u auta vždycky kontroloval olej a tohle mě u htp docela překvapilo ale je to tak no, prej do budoucna to budou muset vyřešit jinak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

ahoj, jak jsem popisoval nahoře. ještě bych to upřesnil je to jakoby takový zacvakání,jak se začne zvedat ručička otáček a trvá to tak 2s. Takovej zvuk jako by se něco protočila na sucho nebo tak.Hlavně aby to nebyl startér:-( prosím poraďte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, jak jsem popisoval nahoře. ještě bych to upřesnil je to jakoby takový zacvakání,jak se začne zvedat ručička otáček a trvá to tak 2s. Takovej zvuk jako by se něco protočila na sucho nebo tak.Hlavně aby to nebyl startér:-( prosím poraďte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že moderní motory včetně zážehových (pro blondýny - i ty benzínové) po natočení po odstavení delším jak cca 24 hodin zpočátku klapou jako studený disel, je naprosto normální - jak už výše padlo, je to tím, že mají automatické vymezování vůlí na rozvodu a prostě než se do aktivních elementů natlačí normální motorový olej, který je tam použitý jeko pracovní hydraulické médium, jsou "rozštelované" a hrkají opravdi jako ten ruský traktor. U motoru bez závady se to během několika sekund běhu upraví a zvuk se zklidní a zkultivuje - je to mnohem rychlejší, než kdyby to bylo způsobeno jako u dieselu nízkou pracovní teplotou. Když jsem to uslyšel poprvé u svého Rooma, měl jsem pocit, že mi přes víkend někdo komplet vyměnil agregát za "dehťáka" - ale než jsem stačil odjistit kapotu, abych se o tom přesvědčil, motor si natlačil olej kam potřebuje a utišil se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojte! Mam fabiu II - 44 kW a tiez som postrehol jemne klepanie z motoroveho priestoru pri studenom motore. Taktiez som si vsimol, ze klepanie prestane vtedy ked stisnem spojku (po vytisnuti spojky ma motor standardny zvuk bez klepania).Ked ju pustim klepanie sa opat objavi. Je to velmi jemny pravidelny zvuk. Samozrejme ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu klepanie prestane (ci uz je spojka stisnuta alebo nie). Vedeli by ste mi poradit co to moze byt? Je to ok alebo by som s tym mal zajst do servisu? (Auto ma nabehane cca 40 000km)

Dakujem za radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...