Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Já mám variantu B) 125 kW s 400 Nm (vyměněné turbo a spojka), ovšem ne z Prahy ale od Tdifuna. Dělal jsem to při najetých 36 tis. km, nyní mám 53 tis km a motor šlape jako hodinky ani olej nežere, prostě nic! Zatím bez jediné závady. Tdifunovi věřím a jel bych k němu zase!

no...takže máš najeto 18tkm, to nekdo najede za dva mesice...tohle mi nevymluvis. po 100tkm při využívání potenciálu půjde motor do kolen. logika je jasna, vsechny komponenty motoru byly nejak koncipovany, byt s rezervou.rozumim teda chipu, kdy se vykon zvysi, ale jeste v "rozumnych" mezich (byt je samozrejme nesmysl lidem rikat, ze nema vliv na zivotnost motoru, no..ma, protoze je motor vic namahan) hybridu vstrikum a spojkam rozumim taky, je to hra s autem, ale neni to pro lidi, co jezdi vic km. co se chipu tyce, cetl jsem na webu zvyseni ze 77 (na brzde asi 87kw) na 114kw,(http://www.auto.cz/skoda-octavia-1-9-tdi-77-kw-1196). tam nekde je rozumna mez. dal bych se bal jit, i kdyz ti budou rikat, ze je to v klidu. ano je, pokud najedes rocne deset tisic a budes to na silnici hrotit je nekdy. a dalsi vec, s vykonem prijdou na radu jiny tlumice, aby motor nebyl rychlejsi podvozku a jiny brzdy, silnejsi ci vetsi kotouce. jsem velkej zastance chipiovani, v podtstae jsem chipnul vse, co mi prislo pod ruku a melo preplnovani, ale taky vim, ze je rozdil mezi chipovanim, tj. upravou map RJ a mezi pokrocilejsi upravou motoru, ktera je pro fajnsmekry, ale ne pro polykace tisicu km v beznym provozu. pokud mam z vlastni zkusenosti hovorit o dobrych chiptunerech, mohu zminit v prvy rade dieselpower, mvoleska, neslapnes vedle myslim ani s camp performance....ti vsichni ti predevsim vykon zmeri na brzde, takze vis, co bylo pred a co je po uprave. tdifuna neznam, ale pise se o nem na webu velmi kladne, jen to mam k nemu z ruky.

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezlob se, ale nevěřím tomu, že by se motor po 100tis. km odporoučel. Píšeš, že hranice co je pro tebe přijatelná, je 114kW a když mám 125 kW, tak to už je příliš? Nejsem tu sám, co má z 1.9 Tdi PD vytlačeno více jak 125 kW a jezdí a jezdí a jezdit budou a věřím tomu, že déle bez závad jak tvoje TSI s čipem! Tak a teď do mě! lol:aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to vypadá, že bys preferoval tak max. čipovat do 90 kW ?

to "B) a c)" mi přijde taky ulítlý - výkon i cena

Tak tam hodně dělá cena za hybrid turbo a jednohmotu, co ti tam nejspíš dají. Předtím jsem měl 110 kW, se sériovým turbem a spojkou, ale těma 125 kW to už je pořádný svezení a přitom blbejch 15 kW! Ale mazééééc :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezlob se, ale nevěřím tomu, že by se motor po 100tis. km odporoučel. Píšeš, že hranice co je pro tebe přijatelná, je 114kW a když mám 125 kW, tak to už je příliš? Nejsem tu sám, co má z 1.9 Tdi PD vytlačeno více jak 125 kW a jezdí a jezdí a jezdit budou a věřím tomu, že déle bez závad jak tvoje TSI s čipem! Tak a teď do mě! lol:aggressive:

hele věř si čemu chceš. ja mluvim o tom, že bod za c) je mimo misu. ty mas bod b, coz je taky dost ale stale mene o 15koni. pokud si vzpominam, tak PD jsou v zasade poruchovejsi nez stary tdi, 2.0tdi zas vic nez 1.9. je to asi o nahode. pokud se podivas kdo ma jaky problemy s tsi, moc toho nenajdes, coz se o tdi-pd rict neda, ze jo. jako hlavni vyhodu u techto motoru vidim spotrebu, super na dalky, dalnice....ale pokud se zacnou srat, pak se provoz prodrazuje no jednim z duvodu, proc se tak muze stat je prave to, ze z tech setrilku s nizkym vykonem chces udelat raketu. takže končím tím, čím jsem začal, věř si čemu chceš, čas to prověří. a k tsi dodam, ze jako ty mas odborniky na pd, ja zas na tsi a tento motor je po dlouhy dobe, ci by mel byt, jeden vubec z nejpovedenejsich z koncernu vw..takže srovnávání s tdi-pd se opravdu nebojim...a na silnici teda už vůbec ne :)

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tato diskuze nebude mít konce, dokud to někdo z nás neutne! Ano, nejspíš máš pravdu, že motory se systémem TSI jsou nejpovedenější, ale já si stejně koupím naftu a je mi jedno jestli to bude rotačka, pumpe düse, nebo common-rail, jestli jsou více, či méně poruchové. Já prostě tu vůni spálené nafty miluji a když to "pěkně" kouří. Jak se říká "NO SMOKE NO FUN" a proto čipovat a upravovat a podělit se se zkušenostma, aby i ostatní měli více radosti ze svého miláčka, když už nic jiného. Nepotřebuji poslouchat, že to nevydrží a že na to není stavěnej. Chci slyšet fakta! Takže až budu mít za rok najeto celkově 90 tis. km, zase budu o něco chytřejší a budu vědět, jestli to ten motor snese nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tato diskuze nebude mít konce, dokud to někdo z nás neutne! Ano, nejspíš máš pravdu, že motory se systémem TSI jsou nejpovedenější, ale já si stejně koupím naftu a je mi jedno jestli to bude rotačka, pumpe düse, nebo common-rail, jestli jsou více, či méně poruchové. Já prostě tu vůni spálené nafty miluji a když to "pěkně" kouří. Jak se říká "NO SMOKE NO FUN" a proto čipovat a upravovat a podělit se se zkušenostma, aby i ostatní měli více radosti ze svého miláčka, když už nic jiného. Nepotřebuji poslouchat, že to nevydrží a že na to není stavěnej. Chci slyšet fakta! Takže až budu mít za rok najeto celkově 90 tis. km, zase budu o něco chytřejší a budu vědět, jestli to ten motor snese nebo ne.

no..jak pises, kazdej to zrejme vidime jinak. jedine cas to proveri.přeju hodne km bez komplikací!

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tam hodně dělá cena za hybrid turbo a jednohmotu, co ti tam nejspíš dají. Předtím jsem měl 110 kW, se sériovým turbem a spojkou, ale těma 125 kW to už je pořádný svezení a přitom blbejch 15 kW! Ale mazééééc :palec2:

František1979: díky za názor, Fando

Gumin: Vidím, že jsme naladěni na stejné vlně ;) Přkláním se k variantě, co máš ty (125 kW a občas na to šlápnout...s blbým pocitem) -_- Myslíš, že se dá sehnat to turbo a spojka a pak to nechat jen chipnout nebo mě s tím pošlou na chipu do háje ? Pořád nějak nemůžu rozdýchat tu cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by spíš zajímalo jestli někdo dělá čip pro motory s DSG převdovkama hlavně pro sedmikvalt. Já jsem viděl jedny data pro 1,8 TSI od nejmenovaného renovovaného tunera a jezdilo to hůř jak série.

TSI 1.8 + 7°DSG - to me rovnez zajima, kdo delal to (ne)povedne citovane provedeni ?

Sveho casu to nabizel (a snad porad nabizi) i p. Janda (Cimbu), ale zda se me to jiz v dnesni dobe u nej dost drahe, i v kontextu s tim, ze ne vzdy jsem slysel na jeho praci ty nejpriznivejsi ohlasy...

Nejedna se me az tak o nejake masivni zvyseni vykonu a toc. momentu (sucha 7°DSG ma preci jen nejaka omezeni), nicmene nejaky ten konik a celkova optimalizace map ke zlepseni spotreby by byly vitany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Musim doporucit TDIfun, mam uz od nej nekolik aut a vzdy super. Nad nekteryma prispevkama se clovek musi pousmat :D Kdyz je chip udelany jak ma nevidim duvod proc by to melo motoru ublizit. A jak tu nekomu vyletela klika tak neverim ze to bylo chipem. Jinak od funa mame nachipovanou i dodavku Peugeot 2,0HDI boxer a parada byla to zdechla sv*ne a ted se s tim da alespon jezdit akorat pri 130 to toci 4000 a pak je na dalnici spotreba kolem 12litru :D Za to ale nemuze chip naopak ta spotreba po dalnici byla jeste skoro o dva litry vyssi pred chipe, holp se vic jelo na fullgas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pořád je to prostá fyzika ... když se povolují vyšší plnící tlaky tak ho musíš někde vzít ... a ten se nevezme nikde jinde než na turbu zvýšením otáček. A jsem si skoro na 100% jistej, že ani jeden místní tuner neměřil otáčky na turbu. A třeba větší množství vzduchu má za následek u benzínového motoru větší vstřikované množství ... aby se dostal na Lambda=1 a tím samo vyšší spalovací teploty. Rozvrtal někdo z tunerů turbo? Silně o tom pochybuju.

Neříkám, že to všichni dělají špatně. Ale ať mi nikdo netvrdí, že čip motor víc nezatěžuje vycházej mu emise teploty a všechny hodnoty co musí serie plnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pořád je to prostá fyzika ... když se povolují vyšší plnící tlaky tak ho musíš někde vzít ... a ten se nevezme nikde jinde než na turbu zvýšením otáček. A jsem si skoro na 100% jistej, že ani jeden místní tuner neměřil otáčky na turbu. A třeba větší množství vzduchu má za následek u benzínového motoru větší vstřikované množství ... aby se dostal na Lambda=1 a tím samo vyšší spalovací teploty. Rozvrtal někdo z tunerů turbo? Silně o tom pochybuju.

Neříkám, že to všichni dělají špatně. Ale ať mi nikdo netvrdí, že čip motor víc nezatěžuje vycházej mu emise teploty a všechny hodnoty co musí serie plnit.

Rika ti neco otevrena a uzavrena smycka?? Nebo nabohaceni pri pozadavku na maximalni tocivej moment? Jen detajl, powerboxy nezvednou tlak turba ale i tak zvednou vykon, jen bohuzel s horsim slozenim smesi na emise. Tak premyslej :-)

post-6180-042636500 1291816466_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám nastudován dosti podrobně popis funkcí jednotky né všechny jen co jsem kdy potřeboval. Celej dokument má kolem 10 000 stránek.

Takže přemejšlím ;) ... a měřil jsem jak teploty tak otáčky. Teda už CR a TSi motory ... a CR by ti tendle tvůj budíček asi trošku zthlo.

tak mi rekni kolik toci v CR TDI motoru turbo v maximalni efektivite otacek??? Pac to muis pouzivat nejake vesmirne nasa turba nebo co...

Jinak otevrena a uzavrena smycka jsou zakladni veci co se tyka benalu. Ted to dokonce bude v TDI uz jezdi Q7 kde je informace ze snimacu spalovacich tlaku ktere prenaseji piezo snimace ve zhavickach,, doted zadnou zpetnou vazbu TDI nemelo, aby umelo regulovat smes ne jen dle predpisu v mapach.

P.S. jinak ja merim teploty vyfukovych plynu na temer vsech silnych upravach TDI a to i u VP motoru. EGT

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám normální sériový turba. Jsou dané testy výrobcem a ten udává jak maximalní teplotu tak otáčky. Testy se dělají i ve vyšších nadmořských výškách kvůli řidšímu vzduchu.

CR točí přes 200 000 ... a benzíny jsou trošku níž tak od 150 - 180 000. A jestli si to dobře pamatuju Piezo vstřiky už Škoda nahradila.

No a ty my chceš tvrdit, že tvoje data v porovnani se serii točí méně nebo stejně teploty taky nepřekročíš a přesto máš lepší dynamické parametry? To je trochu nemožné ne?

Neřikám, že to děláš špatně. Ale nejsi jedine co tomu rozumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám normální sériový turba. Jsou dané testy výrobcem a ten udává jak maximalní teplotu tak otáčky. Testy se dělají i ve vyšších nadmořských výškách kvůli řidšímu vzduchu.

CR točí přes 200 000 ... a benzíny jsou trošku níž tak od 150 - 180 000. A jestli si to dobře pamatuju Piezo vstřiky už Škoda nahradila.

No a ty my chceš tvrdit, že tvoje data v porovnani se serii točí méně nebo stejně teploty taky nepřekročíš a přesto máš lepší dynamické parametry? To je trochu nemožné ne?

Neřikám, že to děláš špatně. Ale nejsi jedine co tomu rozumí.

Ja netvrdim, ze tomu nikdo jinej nerozumi to byla jen reakce na to co jsi napsal predtim. Piezo jsem psal ohledne zhavek a ne vstriku. A ty otacky, nevim ale spise me zajima tlakovy spad turbem a efektivita turba nez otacky. To ze je pretocene turbo a v nestabilni oblasti poznam dle mereni ktere delam a to nemerim otacky.A navic to jde i krasne videt z grafu z brzdy dle kroutaku jak na tom to turbo je. :-)

P.S. slo by nejake foto zarizeni na kterem merite ty turba pripadne nake ty parametry od vyrobce??

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by spíš zajímalo jestli někdo dělá čip pro motory s DSG převdovkama hlavně pro sedmikvalt. Já jsem viděl jedny data pro 1,8 TSI od nejmenovaného renovovaného tunera a jezdilo to hůř jak série.

Já měl 103 kW, DSG, O2, 2004, chip 125 kW a 419 Nm, dával jsem to ve 23000 km a než jsem prodal, bylo tam 88000 km, vůbec žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...