Přejít na obsah

Výhody a nevýhody ročních vozů


martinsticky

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny nevím jestli nezakládám další zbytečné téma ale prostě mi to nedá podiskutovat s vámi o tématu ročních vozů sán jsem z jedních  majitelů takto maldých vozů,tak přihazuji jako první vlastním Fabii 2008 ve výbavě ambiente ( elektrická okna , zrcátka v elektrice , litá kola , tempomat , centrál s do,abs , esp , asr, sun set atd ) s motorem 1,4 tdi 51kw , vůz byl jsem zakoupil v roce 30,12, 2008 měl najeto 13000km takže si myslím že to byla dobrá koupě cena v té době byla 258000 kč což si myslím že není moc za 8 měsíců starý vůz , vzhledem k tomu že původní byla 372 600 za tu cenu bych to nekoupil :aggressive: no prostě a jednoduše nechtělo se mi čekatr na nové auto já jsem od přírody strašně nedočkavý a netrpělivý atohle bylo hned k mání tak sem do toho šel,  lol a jsem spokojený do dnes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím napsat postřehy a můj pohled na věc:

  • obecně se nedá říct, že jsou vozy výhodné nebo nevýhodné
  • záleží na typu, kusu, jeho výbavě a ceně
  • čím nezvyklejší varianta, tím větší pravděpodobnost dobré ceny (FII a R s naftovými motory jsou normálně velmi drahé, u aut s velkým množstvím příplatkové nabídky, naopak nejběžnější provedení takový pokles ceny nemají)
  • při počítání "slevy" na ročním autě je potřeba brat v úvahu krom absolutního rozdílu váhy některých z následujících faktorů:
    • slevu, kterou by člověk dostal u nového auta od prodejce (např. u mě byla u R něco nad 9,5%)
    • možnost výběru vlastní konfigurace a barvy (někomu je to šumák, někomu na tom záleží, někdo má štěstí na kus, jiný musí dlouho čekat)
    • historie auta (s referenčními auty se často jezdí hodně, hodně prasácky; záleží ale případ od případu a člověk často nemá potřebné informace)
    • opotřebení (vypadá to divně, ale po 30 tis. km nějaké, byť z větší časti neviditelné je; docela dost už jsou načaté pneumatiky a nová sada kvalitních Bridgestone Turanza se i na internetu pohybuje k 10 000Kč)
    • "nové je nové" - pro někoho nedůležitý, pro někoho příjemný faktor odpadnutí nutnosti shánění a čekání na kus; člověk si vybere, objedná a hotovo

Já jsem se rozhodl po důkladné úvaze koupit zcela nové auto zadané do výroby. Dokážu si ale představit, že při objevení atraktivního kusu za atraktivní cenu koupím přístě zánovní. Bude ale záležet na vedle sebe položených nabídkách nového a jetého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bojler díky za názor , ještě jsem zapomělje  to refenční vůz a dohodil mi ho kamarád který dělá u prodeje aut škoda  takže jsem věděl jak a kdo s ním zacházel byli tam sic kousky v jiné barvě ale jak píšeš už tam nějaké to opotřebení bylo na detailech znát ale jinak je spokojenost s vozem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám R 1,2 51kW, v černé metle, Style, koupený jako roční (referenční vůz z MB, ve velkém TP byl jako majitel Škofin), měl najeto 17tis, pův cena 390tis, kupní 215tis. V servisu jsem si podle VINka nechal zjistit, co se stím dělalo (jen seviska po 15tis...). Auto bylo jak nové, vevnitř to ještě vonělo novotou... Jsem naprosto spokojen, mám ho skoro rok, najeto 42tis bez jediné závady! Jede mi ještě 4letá záruka takže nic neřeším. Tím chci řící,že bych se těchto aut nebál už jen z důvodu toho, že jsou v záruce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak uvedl Bojler je nutné pro porovnání od původní ceny odečíst cca. 10% slevy z nového vozu kterou dá každý prodejce, dále odečíst sadu pneu, které jsou mnohdy na prahu životnosti, náklady na servisní prohlídku a drobné opravy, nějaké opotřebení tam prostě vždy bude. Jinak nemožnost vlastního výběru konfigurace. Dále nevíme jak s tím autem bylo zacházeno, ale určitě nebudu mít v tomto případě horší pocit než kdybych auto bral od překupníka nedejbože z bazaru.

Nicméně také tento nákup nezatracuju a ani nevylučuju, že něco takovéhoto v budoucnost koupím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som kupil rocnu fabiu II 1,4 16V 63kw 14900km nabehane , capucino metaliza, vybava sport za 8200€. nova v tej dobe cca 14000€ cize fakt velmi vyhodna kupa. prve co som spravil je ze som siel na garancku lebo majitelia predtym neboli. zatial ziadna chyba alebo nieco zle po predchadzajucom majitelovi.som nadmieru spokojny :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dick opotřebení žádné nebylo alesponˇ jsem nic nenašel až na malinkatý důlek jakoby promáčklé(důlek se nachází tak 5 cm nad víčkem od nádrže takže na blbém místě), ptal jsem se v servisu a málem jsem omdlel z tý cifry co si řekli prý se se to nechá nějak vymáčknout zpět ale nevím kde a jak kdo to dělá kdyby jste někdo věděl kdo to dělá nebo alesponˇ jak se to jmenuje ,předem díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

taky jsme koupili roční fabii 1.2 51kw ambiente, referenční vůz (škofin), najeto necelých 15000...poručili jsme si climatic, na barvě tolik nezáleželo, navíc máme maxiDOT a cena 220tis...maximální spokojenost :-)......jen poznámka k těm výhodám a nevýhodám: Fabií je v česku tolik, že není takový problém si vybrat barvu, a častečně i výbavu, s opotřebením to taky nebude zas tak zlý - viz naše fabia 14980km, právě po výměně oleje, pneu OK...na druhou stranu ten rok užívání někde vidět je (záhadně zprasené plasty něčím modrým apod.)...nicméně úspora 80000kč, to za to stojí...

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

To dick opotřebení žádné nebylo alesponˇ jsem nic nenašel až na malinkatý důlek jakoby promáčklé(důlek se nachází tak 5 cm nad víčkem od nádrže takže na blbém místě), ptal jsem se v servisu a málem jsem omdlel z tý cifry co si řekli prý se se to nechá nějak vymáčknout zpět ale nevím kde a jak kdo to dělá kdyby jste někdo věděl kdo to dělá nebo alesponˇ jak se to jmenuje ,předem díky

Jo,jde to vymáčknout,ani to nebude poznat.Dnes jsem to řešil na svým R.Jak byla v sobotu bouřka,tak mě spadla větev na kapotu a udělala tam důlek-promáčklinu.A znám jednoho borca,co to dělá velmi precizně,a chtěl 1000kč bez papíru a udělal to perfektně,nic není poznat. :palec2: A nic se nemusí stříkat,vše je původní.V případě zájmu mohu na něj dát kontakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Čau  -  je otázka jestli roční vůz bereme jako alternativu ke zcela novýmu autu nebo jako alternativu k ojetině z bazaru. Jestli chceme proti funglovce ušetřit pár kaček a mít zánovní auto anebo jestli si chceme proti nejistý ojetině připlatit a mít naději na vyšší spolehlivosti a menšího rizika koupě. Já chtěl nejdřív kupovat auto u dovozce ojetin s kamarádovo asistencí nebo si dojet do německa. Ale v autech se vůbec nevyznám a přišlo mi to furt jako velká šance na blbou koupi. U ročního auta toto odpadá.

Zajímavý, že u mého Roomstera  je jako první majitel uvedena přímo automobilka Škoda Auto a.s. Jinak původní cena byla 403.100,- kč. Auto mělo 12 měsíců a najeto skoro 16 tisíc km, koupil jsem ho za 262.000,-kč - Roomster 1.6 77kW, Style Plus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To P.F.ja roční vůz beru jako zajímavou alternativu vůči novému vozu jelikož na nový nemám a ani bych si ho za ty peníze nekoupil už mám takto druhý vůz a vše ok ale jinak je to parádní cena za roomstra :palec2: , moje původní cena fabči byla 376 900 ale jelikož jsem ji kupoval jako roční vůz s naj. 13 000 km za cenu 252 000 kč ale tohle berte jako můj názor  ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no já jsem teda taky nedočkavej a musím mít všechno hned, ale do "ročního" auta bych určitě nešel. sice ta sleva je hodně lákavá... jenomže pokud si motor nezajedu sám, tak už se nejedná o nový auto, ale o ojetinu, které bych nemusel veřit kvůli předchozímu zacházení. přece když si chce někdo auto před prodejem vyzkoušet, jak to jede, tak mu prostě naloží a nehledí na to, zda už je motor (olej) na správné teplotě. a proč taky, já si přece nechám auto objednat a k tomu se pak budu chovat slušně, jen jsem chtěl vědět, jakej ten motor je. tohle se týká nejvíc nových motorů (TSI, TDi CR,..), příp. motorů o kterých se hodně spekuluje (HTP, TDi 3hrnek,...). motor je prostě základ auta a pokud si nemůžu být 100pro jistej, že ho někdo od nova "neprasil" , tak jednoznačně NE. toť můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já bych se tomu nebránil,podle mě je to celkem zajímavý,jen si musí člověk dát pozor a pokud autům moc nerozumí tak si sebou vzít dobrýho mechanika,prověřit historii jestli sedí s počtem km a jestli auto nebylo bouraný.Výhoda je,že se dá koupit auto zánovní a podstatně levněji,nevýhodou je riziko nákupu nekvalitního vozu

a nemožnost výběru barvy a výbavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...

Z vlastní zkušenosti můžu říct,že referenské (roční) vozy jsou velmi dobrou alternativou mezi novým a bazarovým vozem,jednak tam je většinou 4 letá záruka a najeté km určitě odpovídají skutečnosti.Měl jsem fabie + roomstera,dokonce jsem uvažoval o dalším ,nakonec jsem vzhledem ke slevě koupil nový vůz,protože v tomto případě se cena ročního vozu blížila mnou zaplacené.

Samozřejmě zajetí neovlivníš,ale u dražších výbav je dost velký rozdíl v ceně mezi novým a ročním.To se pak musí člověk rozhodnout kde sleví na požadavcích.

Závady nějaké byly ,jenže takové,které by byly i kdybych kupoval auto jako nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby pak člověk nekoupil něco jako toto - http://bazar.hlavacek.cz/skoda-roomster-12-tsi-63-kw-16401.html . Není to sice roční vůz o pár měsíců, ale dal jsem ho pro příklad, co vše by se i do ročních vozů mohlo schovat - konkrétně tento Roomster byl asi dvacetkrát v servisu a nakonec byl vrácen v rámci odstoupení od kupní smlouvy. :D A pak ho někdo koupí jako voňavku s ani ne 30 000 km na tachometru. Kilometry samozřejmě odpovídají. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boby : No přít se s tebou ohledně najetých km nebudu,každopádně třeba roomster určitě 60tkm za sebou neměl.

V rámci záruky jsem třeba řešil u fábie zatékání vody přes zadní dveře do vozu, "cvrkot" z palubní desky ,koroze na 5.dveřích, u rooma výměnu uvolněných středových výdechů vzduchu,tapecírunku motorového prostoru...vše opraveno v rámci záruční doby.

Nevím co by jsi si asi tak představoval aby ti v rámci záruky dělali za opravy - to nepíšeš.

Nehledě k tomu,že reklamace se většinou dávají k posouzení do MB.

Ty jsi měl někdy nějaký referenční vůz koupený ? A něco jsi na něm reklamoval ? Máš nějakou vlastní zkušenost s těmito vozy ?

Jediné co můžu říct,že mne až do prodeje nepotkali žádné vážné závady (u obou fábií i rooma).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm jakou že to máš zkušenost? Ano záruka tam je, ale km ty teda nesedí.Referenční vozy mají nalítáno někdy víc než se uvádí.Jelikož se dělají machinace se servisní knížkou.Takže narovinu vím o referenčním voze co měl najeto dle servisky 25tis.km ale ve skutečnosti měl 60tis.km.Takže osobně těmto vozům nevěřím.A co se týká záruky, tak to jsi taky na omylu.Už vydím jak ti někdo prodá referenční vůz a dá ti záruku jako na nový!!! To si fakt nech pro někoho jiného.

Co to tady blábolíš? Koupil jsem ve škodovce roční Octavii a je na ní prodloužená záruka 4roky/120 000 km - takže v mém případě v době nákupu vozu ještě platila 3 roky. Než něco napíšeš,tak si to laskavě ověř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...